قیمت و افزایش تقاضا برای خرید ویلا در شمال 1

رشد قیمت و افزایش تقاضا برای خرید ویلا در شمال

همراه با رشد فزاینده‌‌ی شهرنشینی و ازدحام بیش از حد جمعیت در شهرهای صنعتی، تقاضا برای خرید ویلا نیز افزایش چشمگیری یافته است. هدف از این نوشتار بررسی اجمالی دلایل این میل رو به رشد، برای خرید ویلا، در بیرون از کلان‌شهرها و تا حدودی بررسی محاسن و معایب آن است.

یکی از پیامدهای صنعتی شدن و رشد تولیدات صنعتی در دنیای جدید، افزایش سرانه‌ی خودرو است. به عبارت دیگر تعداد خودروها نسبت به تعداد انسان‌ها مرتب در حال افزایش است. این موضوع از یک سو آلودگی شدید و تحمل ناپذیر شهرها را در پی داشته و از سوی دیگر سفرهای بین شهری و مسافرت به نقاط دورافتاده و بکر را تا حد زیادی تسهیل کرده است.

 

خرید ویلا و زندگی در یک جای دوردست چه مزایایی دارند؟

شاید اول از همه مسائل اقتصادی هستند که باعث می‌شوند شخص به فکر خرید ویلا بیفتد. همواره و به ویژه در سال‌های اخیر پول ایران در حال از دست دادن ارزشش بوده است و این روند همچنان ادامه دارد. طبیعی است که در این شرایط مردم، با تبدیل پول خود به زمین و ملک می‌کوشند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.

با کمی فکر، شاید بتوانیم انگیزه‌ی برخی از مردم برای مسافرت‌های متعدد و اقامت‌های چند روزه در ویلا را دریابیم.

اگر کیفیت هوا در کلان‌شهرها را بررسی کنیم پی خواهیم برد که آلودگی هوا به طور وحشتناکی سال به سال در حال افزایش است و امیدی هم به توقف این روند نیست. رشد جمعیت، رشد صنعت و تخریب محیط زیست، آلودگی هوا را تحمل‌ناپذیر کرده‌اند. با این وضعیت اقامت در یک ویلا در یک ناحیه‌ی بکر  تجربه‌ی خوشایند و ارزشمندیست.

همه‌ی ویلا نشینان اما از شهرهای بزرگ فراری نیستند. چه بسا شهر را با تمام آلودگی‌ها و معضلاتش دوست دارند  و دور از آن زندگی برایشان دشوار است. برای برخی، خرید ویلا و چند روزی زندگی در طبیعت،  تنوع هستند. آشنایی با نوع دیگری از زندگی، دیدن آدم‌های تازه و تجربه‌ی زیستن در فضایی متفاوت برای آن‌ها دلپذیر ند.

در گذشته آپارتمان‌نشینی این‌قدر همه‌گیر نشده بود و بیشتر خانه‌های مسکونی حتی در شهرهای بزرگ، خانه‌های مستقل و وسیع بودند. در آپارتمان‌های کوچک امروزی، امکان گردهمایی‌های خانوادگی و دوستانه کم‌تر شده‌اند. برگزاری جشن و مهمانی باعث مزاحمت برای همسایگان هستند. خرید ویلا، دور هم بودن را در تعطیلات و برخی از روزهای سال امکان‌پذیر می‌کند.

167505928663d7605648a0e main

مشکلاتی که خرید ویلا ممکن است برای خریداران در پی داشته باشد

خرید ویلا هم البته مثل هر چیز دیگر فقط دربرگیرنده‌ی محاسن نیست. خریداری ملک در یک منطقه‌ی ناشناس ممکن است گرفتاری‌های غیر منتظره‌ای را هم در پی داشته باشد . اول از همه اگر سند زمین و مجوزهای قانونی ساخت و ساز  به دقت مورد ارزیابی قرار نگیرند باعث بروز مشکلات فراوانی در آینده خواهند شد. خود ساختمان و مصالح به کار رفته در آن هم اهمیت زیادی دارند.

مسئله‌ی امنیت نکته‌ی دیگریست که باید به آن توجه شود. آپارتمانی که همه‌ی سال در آن زندگی می‌کنیم و چندین واحد مسکونی را در بر می‌گیرد نسبتا امنیت بالایی دارد در حالی که یک ویلا در مناطق دوردست و ناشناس که بیشتر سال ممکن است خالی بماند از لحاظ امنیت چندان قابل اعتماد نیست.

اگرچه یک ویلا در یک منطقه‌ی بکر، تجربه‌ی زندگی در فضایی متفاوت با آب و هوایی دلپذیر را در بر دارد اما دسترسی به امکانات رفاهی و جاده و داخل بافت شهری بودن هم ضروریاتی هستند که شاید در نگاه اول کمتر مورد توجه قرار بگیرند.

هرچند خرید ویلا نسبتا سرمایه‌گذاری مطمئنی است اما حفظ و نگه‌داری از آن هم بدون هزینه نیستند.

نکته‌ی آخر

مطمئنا محاسن و مشکلات خرید ویلا بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که در این نوشتار کوتاه ذکر شد.

خریدار باید جنبه‌های گوناگون موضوع را در نظر بگیرد و بر پایه‌ی تمام واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کند.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط 


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید