رنگ آمیزی کف یک تغییر ساده در دکوراسیون داخلی

اصولاً کفپوش ها تأثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی دارند. رنگ کفپوش ها تأثیر چشمگیری در ترکیب‌رنگ فضایی شما خواهد داشت؛ اما تعویض و تغییر کفپوش ها علاوه بر صرف وقت بسیار، کار مقرون به صرفه‌ای نیست. در این میان رنگ کردن کفپوش ها برای این منظور، ایده جسورانه ای است که شما هم می‌توانید برای سال جدید به کمک آن به فضای خود رنگ و بویی تازه بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا این ایده ها را مرور کنیم.

 

رنگ سفید بزنید

نگاه خیلی ها به رنگ سفید، نگاهی سرسختانه و نگران است؛ اما آن را ساده تر ببینید. رنگ سفید باعث درخشش و دوچندان شدن نور در فضای داخلی می شود. از طرفی به دلیل خنثی بودن، این رنگ به سادگی با سایر رنگ ها ترکیب و باعث می شود که زیبایی سایر عناصر در فضای داخلی دو چندان شود.

خاکستری را فراموش نکنید

گاهی وقت ها رنگ سفید خالص در فضای شما جلوه زیبایی ندارد. این امر به دلیل عوامل بسیاری اعم از نورپردازی، رنگ سایر عناصر و … است. در چنین مواردی به سادگی می توان رنگ سفید را از حالت خالص بودن خارج و آن را تبدیل به خاکستری کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رنگ خاکستری این است که وقتی به عنوان رنگ پس زمینه قرار می گیرد، باعث می شود سایر رنگ‌ها در فضا خود را به خوبی نشان دهند.

کفپوش خود را راه راه کنید

اگر شما نمی توانید از میان رنگ های سفید و خاکستری که نسبتاً به هم نزدیک هستند، یکی را انتخاب کنید، بهتر است از هر دوی آن ها در فضای داخلی خود استفاده کنید.این یک طراحی نسبتاً سریع، ارزان و آسان برای تغییر فضای داخلی است که می توان به سادگی از آن در هر فضایی استفاده کرد.

رنگ تیره را انتخاب کنید

هیچ دلیلی وجود ندارد که حتماً از رنگ های روشن که منعکس کننده نور هستند برای کفپوش های خود استفاده کنید. رنگ های تیره حس تأکید بیشتری به فضای شما می بخشند و به سادگی می توان از این رنگ ها برای فضاهای پرتردد مانند آشپزخانه ها، راهروها، حمام‌ها و… استفاده نمود.

پتینه را امتحان کنید

به کفپوش خود با هنر پتینه روحی دوباره بخشید.این کفپوش برای فضاهایی با دکوراسیون تلفیقی بسیار مناسب است. 
تصور کنید کفپوش شما حالت قدیمی و کلاسیک داشته باشد و کنار آن از مبلمانی به سبک مدرن استفاده کنید. برای این منظور تنها کافی است از یک متخصص کمک بگیرید و کفپوش های خود را از حالت همیشگی خارج کنید.

پله‌های خود را زیبا کنید

راه پله های خود را فراموش نکنید. برای این منظور به سادگی با استفاده از قلم مو و طیفی از رنگ های خوش‌ترکیب، ظاهری مدرن به فضای راه پله خود بخشید،.این کار ممکن است کمی وقت گیر باشد؛ اما تأثیر بسیار زیاد و کاربردی در فضای شما خواهد داشت.

کف و دیوار را یک رنگ کنید

اگر شما هم تمایل دارید که فضایی منحصر به فرد و هوشمندانه داشته باشید، با یک روش کاملاً مقرون‌به‌صرفه رنگ دیوار و کف خود را یک رنگ کنید. با این کار فضایی بدون درز و پیچیده خواهید داشت که به سادگی می تواند ظاهری متفاوت برای شما به وجود آورد.

کفپوش خود را به زمین بازی تبدیل کنید

طرح کفپوش های هندسی برای فضاهایی مانند حمام و آشپزخانه بسیار جذاب؛ اما پر هزینه است. اگر شما هم شیفته این کفپوش ها شدید، به سادگی می توانید اثری مشابه آن را با رنگ های خودتان بسازید. شما می‌توانید بسته به سلیقه و میزان توانمندی خود، یک اثر مقرون‌به‌صرفه خلق نمایید؛ اثری همانند صفحه شطرنج با استفاده از رنگ های سیاه و سفید خلق کنید.

 

 

منبع: روزنامه نیم نگاه

 

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید