جذاب برای تولید محتوا و نگارش رپورتاژ 1

۲۰ ایده تولید محتوا و سوژه خبری جهت رپورتاژنویسی

تهیه سوژه خبری جذاب برای هر کسب و کار الزامی و بسیار موثر است. داشتن یک ایده تولید محتوای خوب می تواند برای تجارت شما ارتباط موثر رسانه ای با مخاطبین مختلف برقرار نموده و موجب شناسایی شرکت یا موسسه تان در بازار شما گردد. 
پرواضح است که با تهیه سوژه خبری مناسب برای انتشار خبر و رپورتاژ آگهی در سانه های معتبر، با تیترهای مهم خبری و تولید محتوایی تخصصی، میتوانید توجه خوانندگان بیشتری را جلب نموده و با تبلیغات و خرید بک لینک مفید ؛ بازدید از تبلیغات و اطلاعات سازمان یا شرکت تان را ارتقا بخشید که در نهایت موجب برندسازی (برندینگ چیست) شده که منجر به رونق کسب و کار تجارت شما می شود!

در این مقاله علاوه بر تشریح اهمیت تهیه سوژه های خبرساز تجاری، ایده هایی برای تهیه سوژه های خبری و تهیه رپورتاژ برای کسب کارتان را بیان میکنیم.

 تهیه سوژه های خبرساز برای تولیدمحتوا و رپورتاژی جذاب؛ موجب شناسایی و ردیابی موثر شرکت یا موسسه شما می گردد. در واقع تهیه سوژه خبری مناسب برای کسب و کار، علاوه بر معرفی پتانسیل های شرکت یا موسسه شما به همکاران؛ میتواند در پروسه برندسازی از مجموعه تان تاثیر قابل توجهی داشته باشد!چراکه خواننده با بازدید های متعدد از شرکت یا موسسه شما و کسب اطلاع از فرایند فعالیت تجاری تان حس اطمینان و تعلق خاطر بیشتری را کسب نموده و به مرور دنبال کننده رسانه شما خواهد شد.
در این راستا مطالعاتی در مورد الگوهای موسسات پرس ریلیز جهانی با در نظر گرفتن شاخص های بومی و عملکردی شرکت های ایرانی صورت گرفته است که خروجی آن را با عنوان " ایده هایی برای تهیه سوژه های خبرساز در کسب و کار" ارائه مینماییم. به یاری ایده های کاربردی برای تهیه سوژه های خبرساز در کسب و کار، مدیران شرکت ها یا موسسه ها میتوانند جریان های تاثیرگذار خبری در جهت معرفی خود و رقابت در زمینه تجارت و کسب و کارشان ایجاد نمایند.

لینک پرومکس چیست؟ لینک‌پرومکس؛ بک‌لینکی ارزشمند از برترین مطالب و پربازدید  سایت در گوگل

اولین قدم در زمینه تهیه سوژه خبرساز برای کسب و کار، تهیه تقویم سالیانه ای کارآمد و قابل توجه درباره شرکت یا موسسه مورد نظر است. 
شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که منظور از " تقویم سالیانه کارآمد" چیست؟!
تقویم سالیانه ای که شامل سالگرد ها و مناسب های مهم کسب و کار شما، رویدادها، موفقیت ها، فرایند های کاری باشد، همان تقویم سالیانه ایست که در کنار ارائه اطلاعات مفید در جهت معرفی موسسه یا شرکت شما، مخاطب را بصورت مستمر و هدفمند در جریان آخرین دست آوردها و اخبار روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه موسسه یا شرکت شما قرار میدهد. در واقع تقویم سالیانه ای کارآمد، رویداد هایی را شناسایی مینماید که میتواند سوژه های خبرساز جذابی در زمینه کسب و کار شما پیشنهاد دهد. بنابراین برای مدیران موفق اولین و مهمترین قدم در جهت تهیه سوژه خبرساز در کسب و کار، پیش بینی رویدادها و عناوین خبری مهم برای معرفی فرایند فعالیت تجاری و کسب کارشان است.
پس از تدوین تقویم سالیانه کسب و کار و شناخت سوژه های خبرساز، به مرحله گردآوری محتوا و تهیه رپورتاژ میپردازیم.
در این مرحله میبایست با تجزیه و تحلیل موضوع سوژه خبری و مطالعات تخصصی در مورد رویداد مورد نظر، عناوین خبری پرمخاطب را انتخاب، و رپورتاژی با محتوای خبری تنظیم نماییم. 
لازم به ذکر است که این فرایندی کاملا تخصصی بوده و بهتر است این امر را به متخصصین تولید محتوا و رپورتاژ سایت بسپار واگذار نمایید.

 

1651669233627278f18692c main

ایده هایی برای تهیه سوژه خبرساز در کسب و کار:

 ۱- اعلام رویدادهای سالیانه شرکت یا موسسه

 انتشار رویدادهای سالیانه شرکت مانند سالگرد تاسیس، سالگرد شروع به کار شرکت و یا سالگرد تاسیس زیرمجموعه های شرکت و شرکت های وابسته میتواند سوژه ای خبرساز برای کسب و کارتان باشد! این سوژه خبرساز میتواند چندین موضوع خبری را شامل شود، بدینگونه که با این سوژه خبری، محتواهایی درمورد پروسه برگزاری مراسم و گزارشی از چگونگی بزرگداشت و دست آورد های آن نیز منتشر نمایید.
برای تولید و انتشار این نوع سوژه های خبری حتی میتوان از مناسبت های تقویم جهانی و کشوری نیز بهره جست؛ و ایده هایی جهت استفاده از محصولات و کالاها برحسب مناسبت ها تهیه نمود، مثلا راهنمای خرید کاربردی ای برای مشتریان در رویدادها و مناسبت های خاص مثل روز معلم، مهندس، مادر و… ارائه شود. 

۲-اخبار تغییرات ساختاری و اطلاعات شرکت

شما به عنوان مدیر یک شرکت یا موسسه میتوانید تغییرات در دفاتر خود، ساختار مدیریتی و کارکنان، تغییر در ساز وکار اداره شرکت، و قوانین و مقررات جدید را در قالب سوژه ای خبری مطرح کنید. بهتر است مخاطب را در جریان پروسه تغییرات و اهداف از پیش تعیین شده قرار داده و پس از تکمیل فرایند، خروجی فعالیت را ارائه نمایید.
این امر در پروسه اعتمادسازی بین مشتریان بسیار تاثیر گذار خواهد بود! اطلاع رسانی درباره زمان و چگونگی تاسیس دفتر جدید، تغییر در مکان شرکت، خبر تغییرات جزئی و کلی پیشرو یا در دست انجام تیم مدیریتی، تغییر در مالکیت شرکت یا سهام مدیران نیز می تواند سوژه خوبی برای اطلاع رسانی در رسانه باشد.
در واقع هرگونه تغییر ساختاری شرکت میبایست در قالب سوژه های خبرساز به مخاطبین ارائه شود، تولید محتوای این دست اخبار میتواند با تحیل های استراتژیک درباره اهداف و برنامه های شرکت اعلام گردد.

۳-اطلاع رسانی از خدمات و محصولات جدید

سوژه خبرساز بعدی که بسیار مهم و چشمگیر است اخبار مربوط به محصولات یا خدمات جدید شرکت یا موسسه شماست. بنابراین میتوانید تولید محصول جدید و یا خدمات تازه ای که از سوی شما ارائه میگردد بیان، و مزایای آن ها را به مشتریان و همکاران معرفی کنید. همچنین بهتر است تغییرات مکانیزم فروش یا خدمات و یا تغییر در بسته بندی و نحوه ارائه جدید خود را سوژه ای خبری نموده و با تولید محتوایی جذاب توسط رپورتاژ هایی پربازدید منتشر نمایید.
تولید محتوایی مربوط به اختراعات و ابتکارات و محصولات و خدمات جدید و یا اخبار مربوط با کاربردهای محصولات فعلی و حتی تهیه گزارش از پروسه تکمیل و پیشرفت پروژه های در دست اقدام از بهترین ایده های سوژه خبرساز هستند. 
در کنار تشریح این اطلاعات، اموزش های تازه و تخصصی درمورد محصولات و خدمات جدید نیز قابل ارائه است. 

۴- اعلام تخفیف های مناسبتی یا فصلی

قطعا اعلام تخفیف های موردی یا مناسبتی که برحسب تقویم سالیانه شرکت شما تنظیم میشود سوژه خبرسازی پر مخاطب است. تخفیف های فصلی یا اخر سال، و حتی متناسب با سالگردهای مختص شرکت شما فرصت خوبی برای تهیه رپورتاژ خبری و تولید محتوایی جذاب است! این بازه های زمانی بهترین فرصت برای اعلام سیاست های فروش جدید، مثل تغییرات پروسه تحویل و توزیع کالا و یا تغییراتی در لیست قیمت ها و ارائه اخبار میزان فروش محصولات خاص و یا اعلام آمار موجودی اقلام کالاهای انبارهاست.
تهیه تقویم سالیانه برای تخفیف ها، فرصت مناسبی جهت تهیه رپورتاژ های جذاب برای معرفی دست آوردهای سالیانه کسب و کار شما ایجاد می نماید.

۵- اطلاع رسانی از حضور در نمایشگاه و جشنواره های داخلی و بین المللی

شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و حتی جشنواره های فصلی یا مناسبتی از دیگر سوژه های خبرساز در امر تبلیغات و برندسازی ست. شما میتوانید گزارشی از حضور فعال شرکت شما در نمایشگاه های تجاری و بررسی ابعاد مختلفش و دستاوردهایی که از این رویداد حاصل میشود تهیه و چگونگی و اهداف حضور شرکت یا موسسه را در جشنواره و نمایشگاه داخلی و خارجی به عنوان خبری جذاب و یا رپورتاژ آگهی اعلام کرده و مخاطبین بیشتری را به سمت بازدید از غرفه خود جذب نمایید.
اخبار نمایشگاه مربوط به حضور مجموعه شما در مسابقات و همایش ها نیز همین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.

۶- اطلاعیه درباره همکاری با سایر شرکت ها

خبر همکاری استراتژیک شما با شرکتی دیگر و تشریح ابعاد مختلف این همکاری میتواند سوژه خبرسازی مناسبی باشد. شما میتوانید تولید محتوایی درباره اهداف و دست آوردهای این همکاری تهیه نموده و پروژه های پیش رو را بیان نمایید. در پروسه این همکاری نیز اخباری درمورد تغییرات، چالش ها و راهکارها، اسپانسرهای جدید در اختیار مخاطب قرار دهید.
گاهی میتوانید برحسب نوع فعالیت تجاری خود، تسهیلات یا تخفیف هایی برای مشتریان خود جهت استفاده از خدمات ومحصولات شرکت های همکار درنظر بگیرید! این ایده علاوه بر سوژه خبری ای جذاب، تبلیغات موثری جهت معرفی هردو شرکت به مخاطبین است.

۷- روایت از قراردادهای موفق شرکت

باور کنید همانقدر که اعلام خبر موفقیت های شرکت تان برای شما لذتبخش است، برای مشتریان تان نیز بسیار دلگرم کننده خواهد بود! شما میتوانید عقد قرار داد با یک مشتری یا تعدادی از مشتریان مهم، رسیدن به سقف فروش و جذب تعدادی خاص از مشتریان؛ مانند: پانصدمین، هزارمین و… را در صدر سوژه های خبرساز خود قرار دهید.

۸- بیان مستمر اهداف و برنامه های کسب و کار

اطلاع رسانی درباره اهداف و راهبرد های پیشرو و بیان چشم انداز های کوتاه و بلندمدت شرکت از طریق تولید محتوا بصورت مقاله یا سخنرانی، و انتشار آن در رسانه های ارتباطی در جذب بازار مشتریان بسیار تاثیرگذار است. در واقع شما میتوانید برنامه های تولیدات یا خدمات شرکت و دستاوردها و درآمدهای شرکت خود را در پروسه های سه ماهه، شش ماهه، سالیانه تهیه و اعلام نمایید. و پس از این اطلاعات خبر جذب سرمایه گذار جدید برای شرکت را اعلام کنید.

۹- برند سازی با چهره های مطرح و محبوب

استفاده از حس اعتماد مشتریان به افراد شناخته شده، از ترفند های متداول در تبلیغات است. بنابراین تایید محصول یا خدمات شرکت شما توسط چهره ای معروف مانند یک بازیگر یا خواننده یا ورزشکار از بهترین سوژه های خبرساز در کسب و کار است.
همچنین میتوانید در قالب مصاحبه، مقاله یا گزارش، رضایت یک شخصیت شناخته شده را سوژه ی رپورتاژ خود قرار دهید.

۱۰- گزارش از فعالیت های اجتماعی 

خبر حمایت شرکت شما از یک رویداد ورزشی یا فرهنگی، اعلام فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه و یا فعالیت داوطلبانه پرسنل شرکت در یک رویداد فرهنگی و اجتماعی از سوژه های خبرساز جذاب است. پیش از هر اقدام در این زمینه، اطلاعاتی درباره مسئولیت های اجتماعی شرکت و جایگاه خدمات و محصولات شرکت شما در زندگی فردی واجتماعی را به مخاطب بیان نموده و پس از آن جهت گیری خود را تجزیه و تحلیل و اعلام کنید.

۱۱- اعلام رسانه های جدید به مخاطبین

برای استفاده از این سوژه خبرساز ادرس سایت جدید یا ارتقای سایت فعلی را در صفحات فضای مجازی یا سایر رسانه های در دسترس، اعلام نمایید. بهتر است قابلیت های موجود و پیشرفت داده شده در سایت و سایر ابزارهای ارتباطی شرکت را شرح دهید. حتی میتوانید تغییرات در لوگو و هویت بصری شرکت و ماهیت و هدف از این تغییرات و ابعاد این تحولات را در قالب رپورتاژی جذاب تهیه کنید.
ای بوک( مقالات الکترونیک) رایگان یا اپلیکیشنی که برای استفاده مشتریان در نظر گرفته اید یا امکانات جدیدی که برای ارائه خدمات از سوی پرسنل تهیه نموده اید، حتما به عنوان سوژه ای خبرساز انتخاب نمایید.
 

1651669413627279a5d16e9 main

۱۲- اخبار تسهیلات خرید و فروش

برنامه ریزی های ترویجی جدید مثل جوایز ویژه برای فروشندگان و توزیع کنندگان کالاها و سرویس دهندگان ،و یا درصدهای تخفیف مشتریان برحسب استفاده از خدمات و محصولات، سوژه هایی خبرساز در رسانه شما هستند. حتی میتوانید از برنامه های پیشنهادی رایگان و سمپل های قابل ارائه از سوی شرکت در مناسبت های مختلف رپورتاژ هایی تاثیرگذار تهیه نمایید.

۱۳-اطلاع رسانی از دیدار با سایر سازمان ها

خبر ملاقات مدیران شرکت شما با سایر فعالان بخش های دولتی و خصوصی داخلی و خارجی از مهمترین رویدادهای شرکت یا موسسه تان است و موجب افزایش اعتبار فعالیت شرکت شما میگردد. در این راستا میتوانید تولید محتوایی بصورت گزارش از چگونگی برگزاری تورهای بازدید از کارخانه و سایر بخش های شرکت نیز تهیه کنید.

 

۱۴- اعلام نتایج تحقیقات و آمارهای شرکت

 تولید و ارائه محتوا درباره روند فروش و خدمات جدید بازار و اثرات آن بر مشتریان از مهمترین سوژه های خبرساز است، در این زمینه میبایست مطالعات بازار کسب و کار و نظر سنجی ها و نتایج آمارگیری های مختلف را تحلیل و تشریح نمایید.

۱۵- اخبار دریافت موفقیت یا ارتقای گواهی نامه

اخبار مربوط به کسب استاندارد یا گواهی نامه های جدید موجب پیشی گرفتن شرکت شما از سایر رقبا خواهد شد. حتی میتوانید از پروسه کسب این پیشرفت گزارش هایی مرحله ای تهیه نمایید تا مخاطبین از تلاش ها و چگونگی رسیدن به اهداف شما اگاه شوند.اعلام داستان موفقیت شرکت شما در دست یابی به هدفی خاص و یا رسیدن به مرحله ای تازه از روند کاری در میزان اعتماد به تخصص شما بسیار حائز اهمیت است.

همچنین اطلاع رسانی درباره جایزه ای که به یکی از محصولات برنده شده در کسب و کارتان تعلق گرفته، میزان فروش و استفاده از آن محصول را افزایش خواهد داد.

۱۶- اعلام آموزش های تخصصی شرکت

سوژه خبرساز بعدی که در روند تبلیغاتی شرکت یا موسسه شما بسیار تاثیرگذار است، موارد و برنامه های آموزشی رایگان شرکت تان، در قالب کتاب و مجله و مقالات و همایش ها خواهد بود. در ادامه این خدمات از سوی شرکت شما، رویداد های آموزشی در صنعت ساختمان و … مانند سمینار و کارگاه و ورک شاپ های مختلف نیز مورد استقبال بیشتری قرار خواهند گرفت. 

۱۷- خبر موفقیت و رویداد های شاد داخلی شرکت

اخبار موفقیت های پرسنل شرکت در زمینه های تحصیلی، شغلی، اجتماعی و حتی جشن های داخلی شرکت مانند سالگرد تولد و ازدواج و سایر رویدادهای شاد مرتبط با پرسنل شرکت سوژه های خبرساز پربازدید جهت ارائه میباشد که نشان دهنده اهمیت شرکت شما به نیروی انسانی خواهد بود.
در این راستا میتوانید تولید محتوایی درباره خبر بازنشستگی مدیران و کارمندان و تحولات شغلی و سازمانی و در ادامه اعلام فرصت های شغلی جدید و استخدام داشته باشید و رپورتاژ هایی مفید از سخنرانی ها و تفکر سیستمی مدیران ارشد و کارمندان تهیه نمایید.

۱۸- تحلیل و پیش بینی وضعیت بازار کسب و کار

با توجه به عدم ثبات وضعیت بازار در صنایع مختلف، از نیاز های اصلی مخاطبین، اگاهی از تحلیل های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شما در خصوص صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند میباشد. این تولید سوژه خبری موجب میشود که مشتریان تصمیمات بهتری در جهت استفاده از محصولات و خدمات شما داشته باشند. 
این امر نیازمند تیم تحقیقاتی متخصص در شرکت شماست؛ این افراد با اطلاعات و تجربه خود، وضعیت فعلی بازار و روند پیشرو را تجزیه و تحلیل و محتوایی مستدل ارائه میدهند. 

۱۹- اعلام تکنولوژی و زیرساخت های جدید در صنعت 

شما میتوانید سوژه خبرساز بعدی تان را به اطلاع رسانی درباره تحقیقات و دست آوردهای علمی جدید اختصاص دهید و حتی گزارشی از عرضه محصولات ارتقا یافته قدیمی یا تکنولوژی جدید بکارگرفته شده در شرکت یا موسسه خود تهیه نمایید. 
 به روز رسانی های علمی جدید در راستای توسعه علمی و افزایش کیفیت محصولات و یا احیای برندی قدیمی بر اعتبار تخصصی شما در میان رقبا بسیار موثر است.

۲۰- اخبار دفاعیه شرکت درباره دعاوی حقوقی یا متقلبین

از وظایف شما به عنوان وکیل ملکی موفق در کسب و کاری سالم، آگاهی بخشیدن درباره موارد تقلب و اجناس قلابی و سوءاستفاده توسط دیگران است.
حضور افراد سودجو یا رقبایی که سعی در تخریب برند شما دارند در هیچ صنعتی غیر ممکن نیست، در این شرایط بهترین کار شرح دعاوی حقوقی و اعلام جوابیه در رسانه ها و روشنگری جهت پیشگیری از سودجویی این افراد است.

پیشنهاد ویژه: برای اینکه تخفیف خوبی بابت خرید رپورتاژ آگهی دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم از پکیج تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بسپار خریداری کنید.
 
 
لینک پیشنهادی : نمونه رپورتاژ آگهی های سایت بسپار

 


پایان مطلب 


 

 

لینک های مرتبط

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید