ایده جذاب در طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام 1

طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی با +6 ایده جالب

اگر شما هم از این که وارد حمام و یا سرویس بهداشتی خود شوید واهمه دارید و می خواهید دکور آن را عوض کنید، ما لیستی از ایده های جدید برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی و حمام را برای شما فراهم نموده ایم که به سادگی و با کمترین هزینه می توانید استفاده کنید.

بهترین پروژه ای که در این زمان برای تغییر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می توانید استفاده کنید در ارتباط با ارتقای نورپردازی  می باشد. یک مطالعه در سوئد نشان داده است که روشنایی با رنگ های مناسب باعث تغییر روحیه می شود.

تغییر روشنایی می تواند با یک هزینه ی کم به صورت ساده انجام شود که می تواند کمک کند تا یک دستشویی و یا حمام کوچک بزرگ و زیباتر هم به نظر برسد.

روشنایی لامپ های قدیمی و حتی ته لامپی های آن ها، جذاب نیستند. روشنایی و سایه این لامپ ها جالب به نظر نمی رسند و دارای رنگ های نامناسب هستند. اگر کل لامپ های روشنایی و ته لامپی ها را نمی توانید عوض کنید، سعی کنید خود لامپ را عوض کنید. استفاده از لامپ های فلورسنت که دارای رنگ های گرم و روشن هستند می تواند راهی برای تغییر محیط باشد.

مطلب پیشنهادی : انواع لوستر در دکوراسیون داخلی

همین که روشنایی را ارتقا دادید، رنگ کردن داخل حمام و یا دستشویی کار دیگری است که برای زیباتر کردن محیط می توانید انجام دهید. در این شرایط از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید. البته ابتدا بررسی کنید که رنگ انتخابی شما با روشنایی که در داخل دستشویی وجود دارد هم خوانی دارد. چون که روشنایی می تواند سایه های متفاوتی را به رنگ ها بدهد. پایان هفته ی خود را به این کار تخصیص بدهید، دوستی را دعوت کنید و از او بخواهید تا در مورد ایده های ممکن برای استفاده در محیط کوچک حمام و دستشویی نظر بدهد.

در این جا مروری بر ایده های ساده و موثر برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خواهیم داشت:

رنگ مناسب دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

دکور حمام و یا دستشویی را با تغییر دیوارها و با استفاده از یک رنگ عالی تغییر دهید. رنگ های روشن برای این منظور مناسب هستند. رنگ های تیره بیشتر دراماتیک به نظر می رسند در حالی که رنگ های روشن باعث می شوند که محیط بزرگ تر به نظر هم برسد.

طراحی و دیزاین وان و جکوزی

نیازی به استفاده از رنگ های براق برای مبارزه با رطوبت نیست. به منظور اضافه کردن محافظت از رنگ در برابر رطوبت، از فروشنده برای استفاده از رنگ های مات مشورت بگیرید. تنها به رنگ کردن دیوار بسنده نکنید و یک رنگ پوست تخم مرغی یا نیمه براق بخرید و با آن کابینت ها را هم رنگ کنید.

دیزاین کابینت سرویس بهداشتی

استفاده از لامپی های روشنایی منحصر به فرد

جایگزینی لامپ های روشنایی می تواند دکور را به کلی عوض کند. تنوع زیادی از این لامپ های روشنایی وجود دارد که می توانید آز هر کدام از ان ها انتخاب کنید.

طراحی نورپردازی سرویس بهداشتی

به یاد داشته باشید که تغییرهای بزرگ در روشنایی بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود. اما با راهنمایی دیگران می توانید خودتان به تغییر تعدادی از لامپ های روشنایی در طول  روز بپردازید.

مطلب پیشنهادی : گیاه مناسب سرویس بهداشتی و حمام

از امتحان روش های جدید روشنایی اتاق نترسید. از روشنایی مدرن برای دستشویی ها و حمام  استفاده کنید. مانند روشنایی نواری و لامپ های روشنایی های آویزان که نور را در اتاق پخش می کنند. عاقلانه است که از روشنایی لامپ های LED برای این کار بهره ببرید. زیرا که آن ها دارای بازده بیشتر بوده و گرمای کمتری تولید می کنند.

هنر تغییر دیوارهای دستشویی و حمام

برای تغییر دیوار نیازی نیست از رنگ آمیزی دیوار شروع کنید. بوم های پرینت شده (TREATED CANVAS PRINTS) در برابر آب مقاوم و دارای قیمت مناسبی نیز هستند. می توانید از آن ها بهره گیرید.  بهتر است از اندازه های بزرگ آن ها استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشند. برای یک منظره ی عالی، یک پرینت زیبا از یک عکس جالب را برای این منظور انتخاب کنید. امروزه پرینت های سفارشی که حتی دارای لمینیت برای مقاوم سازی آن ها در برابر آب هستند در بازار پیدا می شوند.

طراحی دیوار سرویس بهداشتی

وقتی می خواهید با یک اثر هنری پرینت شده، دیوار حمام یا دستشویی را تغییر دهید، به استفاده از طرح ستاره های دریایی و یا سبدهای مختلف هم در پرینت فکر کنید. این کار به زیبا تر شدن دیوار کمک خواهد کرد.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

اگر کاشی ها به نظر خسته کننده هستند، سعی در پوشاندن آن ها با کاشی های چسبنده مانند آن چه در بالا نشان داده شده است بنمایید. برش و نصب ان ها آسان است و مانند کاشی واقعی به نظر می رسند. خوبی آن ها هم در این است که می توان آن ها را بدون آسیب به سطح و به راحتی جدا کرد که برای ساختمان های اجاره ای مناسب هستند.

تعویض شیرآلات بهداشتی و تجهیزات حمام

ارتفاع شیرآلات و تجهیزات از دیوار و کف سرویس بهداشتی

تجهیزات و لوازم حمام و دستشویی را ارتقا دهید. تغییر شیرهای آب، میله ی حوله، جا دستمال کاغذی و دیگر تجهیزات به کلی دکور را تغییر خواهد داد. تغییر شیرآلات بهداشتی ساختمان هم می تواند به تغییر کلی دکور منجر شود. به خصوص اگر شما یک حمام یا دستشویی دارید که در آن از یک شیر برنجی متعلق به سال ها قبل استفاده شده باشد.

تغییر در این زمان به راحتی باز کردن یک شیر و جای گذاری یک شیر تازه میسر خواهد بود. برای این کار مطمئن شوید که لوازم جدید دارای اندازه ای برابر با مدل قدیمی است. به خصوص در مورد جا رختی و یا میله ی حوله  و کابینت ها که دارای پیچ هایی در داخل دیوار برای نصب هستند.

تغییر کف حمام و سرویس بهداشتی

می توان تخته های وینیل مقاوم را برای کف برای خرید پیدا کرد. آن ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند که دارای دکور متفاوتی خواهند داد که شبیه چوب واقعی یا سنگ های طبیعی هم می تواند باشد. نصب آن ها آسان است و می توان به راحتی ان ها را به کف چسباند. آن ها ضد آب هم هستند و به زودی از بین نمی روند.

تغییر کف سرویس حمام

می توانید از کف پوش های وینیل صنعتی هم در اندازه های سفارشی برای اضافه کردن پدینگ و افزایش اصطکاک استفاده کنید که آرامش را برای شما به همراه خواهند داشت.

بهبود فضای حمام

طراحی و بهینه سازی فضای حمام

اگر حمام کوچکی دارید، به بهبود فضا فکر کنید. رخت اویزها را برای استفاده در این زمان در  نظر بگیرید. راه های دیگر برای بهبود فضای مورد استفاده شامل موارد زیر هستند:

  • قفسه های دیواری
  • سبدهای آویزان شده به دیوار
  • کابینت های کوچک خوش استایل

انواع کفپوش سرویس بهداشتی و حمام

شما در آخرین مراحل دکور هستید و باید که حوله ها و کف پوش های قدیمی را دور بیندازید. از بهترین بافت ها برای حوله و کفپوش با بهترین طرح ها خریداری و آن را در حمام و یا دستشویی استفاده کنید.

  • بافت های جدید و رنگ های به روز را انتخاب کنید
  • برای کف پوش رنگ های مناسب که ظاهری منحصر به فرد دارند استفاده کنید
  • پرده ها باید دارای طرح های مناسب و دارای همخوانی با حوله ها و کفپوش ها باشند.

 

مطلب پیشنهادی: انواع مدل پرده در دکوراسیون منزل

 

لوازم مورد نیاز دیگر

چیدمان اکسسوری در حمام

در آخرین مرحله می توانید با استفاده از آن چه در زیر به آن اشاره شده است به تغییر دکور به بهترین نحو دست یابید:

  • سطل آشغال مناسب
  • جا صابونی
  • شمع
  • بوگیر
  • گیاهان آپارتمانی

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید