تولیدکننده انواع لوله و پروفیل فولادی در بازار آهن ایران 1

معرفی تولیدکننده انواع لوله و پروفیل فولادی در بازار آهن ایران

غیرقابل انکار است که برخلاف دهه‌های گذشته، چه در مناطق شهری و چه روستایی، زندگی به عبارتی ماشینی و صنعتی شده است! از صنایع ساخت و ساز گرفته تا پتروشیمی، همگی در ساخت، وابسته به مصالح زیادی هستند. یکی از موارد پرکاربرد، پروفیل‌های فولادی می‌باشند. 

اگرچه در دنیای صنعتی امروز، از این مقاطع استفاده بسیاری می‌شود، با این حال در صنایع ساختمانی و عمرانی، به قطع می‌توان بیان کرد که پروفیل‌‌ها عضوی جدانشدنی در معماری سازه‌ها هستند. 

همین اهمیت بالا، زمینه را برای بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی، آسان و هموار می‌سازد که حتی باوجود کیفیت پایین، به فعالیت خود ادامه دهند. چراکه نمی‌توان آن‌ها را با مقطع دیگری جایگزین نمود. از طرفی نوسانات بازار ارز، سبب تعیین قیمت‌های غیرواقعی و بالا از سمت بسیاری از مراکز می‌گردد. 

اما چگونه می‌توان با وجود این چالش‌ها، تشخیص داد که کدام یک از پروفیل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟ چه زمان برای خرید این مقاطع مناسب است و یا آیا قیمت پروفیل همواره ثابت است؟ یا عواملی وجود دارند که آن را تحت تاثیر قرار دهند! 

در مطلبی که پیش روی شماست، ضمن بررسی جامع این مقاطع و کاربرد آن‌ها، به معرفی عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل می‌پردازیم. با بهره‌گیری از این نکات، می‌توانید در کاهش هزینه‌های یک پروژه صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

برای اطلاع و استعلام قیمت قوطی آهن، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

پروفیل چیست؟

پروفیل به انگلیسی Profile نامیده می‌شود و یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع به شمار می‌آید. به‌طور کلی پروفیل‌ها در انواع چوبی، فولادی و یو پی وی سی ساخته می‌شوند. 

با این حال آن‌چه توسط عوام تایید شده است و آشنا می‌باشد، پروفیل‌های فولادی و آهنی هستند و جنس‌های چوبی در موارد معدودی با عنوان پروفیل یاد می‌شوند. در ادامه این مطلب، این مقطع مهم و پرکاربرد و انواع آن را بیش‌تر معرفی خواهیم کرد.

انواع پروفیل فلزی کدام است؟

پروفیل‌ها به طور کلی در 2 دسته‌بندی باز و بسته تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در صورتی‌که سطح مقطع در آن‌ها باز باشد، پروفیلی که به دست می‌آید از نوع باز خواهد بود. گستره تنوع پروفیل باز، بسیار زیاد است و شامل بسیاری از مقاطع همچون پروفیل فرانسوی، زد، آبرو، تیرآهن و غیره می‌شود.

در مقابل نوع دیگری از پروفیل‌ها وجود دارند، که به علت عدم برخورداری از سطح مقطع باز، پروفیل بسته خوانده می‌شوند. از انواع این پروفیل می‌توان به قوطی و لوله اشاره کرد که موارد مصرف بسیاری دارند. هرچند که پروفیل‌های یو پی وی سی نیز از انواع بسته به حساب می‌آیند، به علت جنس آن‌ها که از UPVC و نه آهن است، گاه در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرند. 

لازم به ذکر است تمامی پروفیل‌های نام برده امکان تولید در جنس‌های زیر را دارند:

  • آهنی

  • گالوانیزه

  • فولادی

  • استیل

  • آلومینیوم

مطالعه مقاله پروفیل چهارچوب فرانسوی و تولید کننده آن در ایران را برای آشنایی با پروفیل فرانسوی که از انواع باز پروفیل به حساب می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم.

انواع لوله و پروفیل فولادی

به‌طور کلی، لوله‌های فولادی در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شود. در نوع اول که درزدار یا درزجوش نامیده می‌شود، پس از تولید لوله بر روی درز جوش‌کاری انجام می‌شود و منجر به تولید لوله درزدار طولی و لوله اسپیرال می‌گردد. 

در مقابل، لوله‌ فولادی‌های بدون درز وجود دارند که بر روی آن‌ها جوشکاری اعمال نمی‌شود. آسیاب سنبه، مانیسمان و اکستروژن از روش‌های تولید این نوع از پروفیل به حساب می‌آیند.

نحوه تولید لوله و پروفیل به چه صورت است؟

به‌طور کلی فرآیند ساخت پروفیل به کمک ورق‌های آهنی و با استفاده از دستگاه اسلیتر و رول فرمینگ انجام می‌شود. بدین ترتیب که در ابتدا ورق در اندازه مشخص و استاندارد به کمک دستگاه نواربری، برش داده می‌شود. 

پس از آن‌که در دستگاه رول فرمینگ قرار گرفت و فرم داده شد، وارد خط تولید مخصوص به خود می‌گردد و پروفیل مدنظر حاصل می‌آید. مراحلی که پیش‌تر ذکر شد، نگاهی بر کلیت ساخت مقاطع فولادی بود. اما برای تولید لوله مراحل تا حدودی متفاوت است.

 به‌طور کلی و صرف نظر از نوع لوله، مواد اولیه توسط کارخانه‌های ریخته‌گری در کوره‌های مخصوص، فرآیند ذوب را طی می‌کنند. پس از آن‌که به صورت بلوم و بیلت درآمدند، به کمک فرآیند نورد به ورق تبدیل می‌شوند. این ورق‌ها لوله‌های درزدار و بدون درز را تولید می‌کنند و در انتها لوله‌ها را در اندازه مشخص برش داده می‌شود. 

برای تولید لوله‌های درزدار که پیش از این به آن اشاره شد، ابتدا ورق‌های فولادی از طریق فرآیند شکل‌دهی سرد تولید می‌شوند. پس از فرم‌گیری به شکل استوانه، لبه‌های آن‌ها را به هم نزدیک می‌کنند. از آن‌جایی که لبه‌ها بدون استفاده از مواد پرکننده جوش به یک‌دیگر متصل می‌شوند، احتیاج به افزایش دما دارند که تامین آن از طریق عبور جریان بین دو لبه استوانه صورت می‌گیرد.

لوله‌های فولادی بدون درز، به طور کلی از طریق 3 روش آسیاب سنبه یا Mandrel Mill، مانیسمان و اکستروژن تولید می‌شوند.

کاربرد پروفیل چیست؟

گستردگی تنوع در پروفیل‌ها منجر به کاربرد بسیار و افزایش محبوبیت این مقاطع می‌گردد. شماری از موارد مصرف آن‌ها به شرح زیر است:

  • کاربرد در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز

  • تولید سازه‌های صنعتی همچون سوله

  • کاربرد در صنایع حمل و نقل همچون خودرو و کشتی

  • استفاده در ساخت انواع پل‌های شهری

  • استحکام‌بخشی به فونداسیون ساختمان

1669104435637c833379fea main

عوامل موثر بر قیمت پروفیل آهن

قیمت لوله و پروفیل تحت تاثیر عوامل مختلف دچار نوسان می‌شود و در بازار آهن‌آلات گاه با قیمت بالاتر و گاه قیمت پایین‌تر عرضه می‌گردد. 

نکته مهم آن است که علاوه بر شناخت و احاطه بر عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل، در زمان مناسب و از مرکز معتبر خرید خود را انجام دهیم. توجه به این دو مورد و لحاظ آن به هنگام خرید، به کاهش هزینه تمام شده کمک بسیاری می‌کند. در زیر شماری از عوامل مهم، بر قیمت پروفیل را بررسی خواهیم کرد:

  • قیمت متریال اولیه

  • جنس ورق آهن مصرف شده

  • واسطه در خرید

  • هزینه حمل و نقل

  • نوسانات بازار ارز

کارخانه فروش لوله و پروفیل

همان‌گونه که تا به این قسمت از مطلب بررسی کردیم، انواع پروفیل، کاربردهای بسیاری در صنایع دارند. از آن‌جایی که مواد اولیه در تولید پروفیل‌ سنگ آهن است و در ایران منابع بسیاری از آن وجود دارد، کارخانه‌های تولید پروفیل زیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند. 

نحوه فعالیت، مواد مصرف شده، دستگاه‌های به کار گرفته شده و غیره در هر کارخانه منحصر به خود است. نظر به تعدد کارخانه‌های موجود در ایران، لازم است درباره انواع آن‌ها تحقیق به عمل آورد تا بتوان بهترین مرکز را برای خرید انتخاب نمود. 

اهمیت این امر نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ چراکه اولا از این مقاطع در ساختمان‌سازی بسیار استفاده می‌شود و در صورت استفاده از پروفیل باکیفیت، امنیت ساکنان آن به خطر می‌افتد. در وهله دوم، به دلیل آن‌که قسمت زیادی از یک سازه به پروفیل‌ها اختصاص داده می‌شود، در قیمت تمام شده پروژه به میزان قابل توجهی اثربخش است. 

باتوجه به موارد ذکر شده، قصد بر آن گرفتیم تا با معرفی مرکزی معتبر در فروش لوله و پروفیل، شما را از دغدغه خرید این مقاطع رها سازیم.

کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان، تولید و عرضه انواع پروفیل و لوله با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و مطابق با استانداردهای روز انجام می‌گیرد. انواع بسیاری از پروفیل‌های فلزی باز و بسته، در این کارخانه تهیه می‌شوند که طبق مطالب ارائه شده از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار هستند.

1669104477637c835d94399 main

همچنین نکته قابل توجه در این کارخانه آن است که خرید پروفیل در آن، بدون واسطه انجام می‌پذیرد. همین برتری، خود منجر به تفاوت قیمت این کارخانه با  دیگر مراکز فروش می‌شود. کارخانه شاهین فلز سپاهان، به کمک متخصصین مجرب خود، به یکی از مراکز بزرگ و مطرح تولید پروفیل مقطع باز و بسته در ایران تبدیل شده است.

کارخانه شاهین فلز سپاهان، علاوه بر تولید و ارائه انواع پروفیل، خدماتی همچون نواربری ورق، پوشش‌دهی با پوشش ضدخوردگی زینک فلیک و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد. برای دریافت مشاوره می‌توانید همه‌روزه با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

جمع بندی

پروفیل‌ها و لوله‌ها از مقاطع پرکاربرد در صنعت هستند که در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند. شاهین فلز سپاهان از جمله تولیدکنندگان بزرگ مقاطع فولادی است و پروفیل‌های باز و بسته را با کیفیتی بالا، به متقاضیان ارائه می‌دهد. 

کارخانه شاهین فلز سپاهان پروفیل‌هایی همچون زد، آبرو، قوطی، لوله و غیره را به کمک متخصصین مجرب خود به متقاضیان ارائه می‌دهد. اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از خدمات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.

تلفن:  03145273010

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 14/1

 

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مغید و مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید