پاش و دستگاه سیمان پاش مناسب سیمانکاری با سرع بالا 1

آشنایی با دستگاه ملات پاش و سیمان پاش

مناسب سیمانکاری با سرعت بالا

دستگاه ملات پاش و سیمان پاش عمدتاً برای ترکیب ملات مخلوط، پودر بتونه، پوشش نسوز و دوغاب فشاری برای ساخت و پوشش سطح دیوار داخلی و خارجی استفاده می شود.

فرآیند کار دستگاه ملات پاش و سیمان پاش به این شکل است که سیمان یا انواع ملات وارد مخزن می شود و بعد از مخلوط شدن ملات تحت اثر پمپ در امتداد خط لوله به سمت جلو می رود، ملات آماده به نازل رسیده و توسط پمپ باد بر روی سطح موردنظر پاشیده می شود و سطح را می پوشاند.

سیمان پاش

ویژگی های ملات پاش و سیمان پاش

  1. دستگاه ملات پاش و سیمان پاش شامل دستگاه یکپارچه با میکسر، پمپ آب، مینی کمپرسور و روتور – استاتور میباشد.
  2. دارای ابعاد منطقی و خوش دست، حمل و نقل سریع و آسان حتی در محدودترین فضاها از مزایای فوق العاده این دستگاه به حساب می آید.
  3. در دستگاه ملات پاش پمپ و روتور – استاتور تضمین می کند که مواد به طور مداوم و یکنواخت پمپ شده و اسپری می شوند.
  4. هر دستگاه ملات پاش متشکل از واحدهای قابل حمل است که امکان کار و نگهداری آسان را برای استفاده در هر شرایطی فراهم می کند.

کاربردهای دستگاه سیمان پاش و ملات پاش

دستگاه سیمان پاش و ملات پاش مناسب برای پاشش ملات بر سطح دیوارهای داخلی و خارجی، تزریق ملات سیمان، پاشش سطوح ضد آب، پاشش رنگ، پاشش مواد جاذب صدا و مناسب برای ساخت و ساز بر روی پل ها، سدها، دامنه تپه ها، زیرزمین ها، تونل ها و ساختمان های کارخانه است.

از سوی دیگر دستگاه ملات پاش مناسب برای پاشش موادی همچون: پودر بتونه، رنگ، ملات سیمان، ملات پودر خشک، ملات عایق حرارتی، مواد ضد آب، مواد نسوز، مواد عایق حرارت، مواد جاذب صدا و سایر مواد محلول میباشد.

دستگاه ملات پاش

انواع دستگاه سیمان پاش و ملات پاش

  • سیمان پاش و ملات پاش پیستونی
  • ملات پاش و سیمان پاش ماردونی

 

ویژگی های اصلی ملات پاش و سیمان

  1. در دستگاه سیمان پاش ماردونی از ۵ الی ۶ طبقه (۱۵ – ۲۰ متر) ارتفاع و پیستونی تک فاز ۷ طبقه (۲۰ – ۲۵ متر) و پیستونی ۳ فاز تا ۱۵ طبقه قدرت پمپاژ دارند و این قدرت پاشش دستگاه ها از شاخصه های مهم در کاربردهای متفاوت این دسته محصولات سیمان پاشی و ملات پاشی است.
  2. در میان این دستگاه ها فقط ملات پاش پیستونی T13-M مناسب کارکرد با برق تک فاز است و تا 7 طبقه پمپاژ میکند.
  3. برای کارکردن با دستگاه های ملات پاش معمولا ۳ نفر تا ۵ نفر بسته به شرایط کار و متراژ موردنظر در روز مورد نیاز است.
  4. دستگاه های ملات پاش ماردونی بدون میکسر ۲۵۰ کیلوگرم و با میکسر اولیه ۳۵۰ کیلوگرم و دستگاه های ملات پاش پیستونی ۴۲۰ کیلوگرم و مدل بزرگ آن ۶۸۰ کیلوگرم وزن دارد.
  5. بطور متوسط هزینه قطعات مصرفی در دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش ماردونی اگر با دانه بندی ریز استفاده شود یعنی تا ۳ میلیمتر میانگین برای ۲۰۰ مترمربع کارکرد به ضخامت ۳ سانتی متر، ۱.۵ میلیون تومان و اگر دانه بدی درشت تر باشد یعنی ماسه ها ۵ تا ۶ میلی متر باشد این هزینه ها برای ۱۰۰۰ متر می باشد.
  6. پروسه سیمان کاری به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه – تعداد نفرات و… بستگی دارد ولی بطور کلی می توان گفت دستگاه ملات پاش ماردونی با ۳ تا ۵ نفر نیروی کاری، ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر در روز ملات کاری قابل انجام است و دستگاه ملات پاش پیستونی با ۳ تا ۵ نفر نیروی کاری، ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر در روز ملات کاری قابل انجام است.
  7. استفاده از دستگاه ملات پاش برای نرمه پاشی هم کاملا مناسب است اما به دلیل خروجی مناسب تر و پاشش یکنواخت توصیه میشود از دستگاه های ملات پاش ماردونی یا همان مونو پمپ استفاده شود.
  8. برگشت سرمایه دستگاه سیمان پاش به عوامل زیادی بستگی دارد ولی معمولا اگر کار با قیمت مناسب و متراژ مناسب باشد حدود ۲ ماه سرمایه دستگاه برگردانده می شود.
  9. در هر مدل از دستگاه های ملات پاش ضخامت ملات و پاشش آن بستگی به نازل کار دارد، که از ۵ میلیمتر ضخامت حداقل تا ۵۰ سانتیمتر و حتی بالاتر قابل انجام است. در صورت نیاز به پاشش با ضخامت های بالاتر در دستگاه ملات پاش نهایتا لازم است که در چند مرحله پاشش انجام شود.
  10. در دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش فاصله نرمال پاشش از ۵۰ سانتی متری می باشد ولی بسته به فشار پمپ و سطح موردنظر باید فاصله مناسب پاشش آزموده شود.
  11. تزریق بتن با دستگاه های ملات پاش قابل انجام نیست وقتی منظور از بتن دانه بندی درشت دانه است مثلا ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر این امکان وجود ندارد.
  12. در دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش نهایتا تا دانه بندی 3 میلیمتر برای دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش ماردونی و تا دانه بندی 6 میلیمتر برای دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش پیستونی مدل  T13-Mو نهایتا 10 میلیمتر برای برخی از مدل های دیگر قابل پاشش است.
  13. در زمان استفاده از هر نوع دستگاه سیمان پاش و ملات پاش میتوان در ملات داخل دستگاه از مواد افزودنی مجاز مثل روان کننده ها، فوق روان کننده، پودر میکرو سیلیس، ژل میکرو سیلیس، مواد آب بند، زود گیرها، ضد یخ، مواد پلیمری، الیاف شیشه و پلیمری و هرگونه مواد مشابه استفاده کرد.
  14. همچنین این دستگاه ها برای پاشش ضد حریق مناسب است و در مقایسه با دیگر دستگاهها کارایی بهتری دارد.
  15. دستگاه های سیمان پاش نازل های مختلفی دارند و سر نازل های مختلف با توجه به نوع مصالح مورد استفاده و ضخامت موردنیاز برای پاشش قابل تعویض است و در صورت نیاز و کار خاص، نازل مخصوص طراحی و ساخته می شود.
  16. توجه داشته باشید که هیچ کدام از دستگاه های ملات پاش و سیمان پاش پیستونی و ماردونی برای پاشش گچ مناسب نیست، تنها دستگاهی که قابلیت پاشش گچ را دارد دستگاه گچ پاش T4 می باشد.
  17. دستگاه های سیمان پاش فقط کار پاشش را انجام می دهند و در صورت نیاز به شمشه کشی نیاز است که فرآیند شمشه کشی به صورت مجزا انجام گیرد.
  18. دستگاه ملات پاش به جز سیمان کاری برای کارهایی همچون نرمه پاشی، تزریق گروت، تزریق دوغاب، انتقال ملات، شیب بندی پشت بام، پاشش بر روی خاک در گودبرداری ها، ترانشه راه و مواردی نظیر این مناسب و قابل بکارگیری هستند.
  19. دستگاه های ملات پاش قابل بارگیری داخل وانت یا حمل با جرثقیل و یا به صورت یدک کشی قابل جابجایی هستند، انتخاب نحوه جابجایی دستگاه ها بستگی به مسافت دارد.
  20. بر روی دستگاه های سیمان پاش سیستم هواساز تعبیه شده است و نیاز به تأمین باد از بیرون نیست پس دستگاه کمپرسور هوا لازم ندارد مگر اینکه بخواهیم در دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش پاش فشار پرتاب مصالح را بیشتر کنیم.
  21. مخزن انواع دستگاه های ملات پاش حدود ۱۳۰ لیتر تا ۱۸۰ لیتر ظرفیت دارد.

دستگاه سیمان پاش

شرکت تیران تونل بیستون، آموزش و راه اندازی انواع دستگاه سیمان پاش و ملات پاش را به صورت حضوری در محل پروژه خریدار توسط کارشناس شرکت، برعهده دارد و تضمین میدهد که تمامی محصولات و دستگاه های سیمان پاش و ملات پاش یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش را دارا می باشند.

 

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید