انتخاب کابینت نئوکلاسیک سبز + بررسی مزایا و معایب

با توجه به اینکه کابینت یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه به شمار می‌آید و همچنین آشپزخانه یکی از جاهایی است که افراد خانه خصوصاً خانم‌ها زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند به همین جهت استفاده از رنگ‌های شاد و سرزنده در طراحی آشپزخانه روحیه و نشاط خانواده را بالاتر می‌برد. استفاده از کابینت نئوکلاسیک سبز رنگ حس آرامش و طراوت را افزایش می‌دهد و اشتیاق شما را برای آشپزی و انجام امور خانه بالا می‌برد.

 

دلایل انتخاب رنگ سبز برای آشپزخانه

آشپزخانه همان جاییست که افراد خانواده از جمله خانم‌ها باید حس خوبی به آن داشته باشند تا لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنند. همه‌ی ما حس خوب تازگی را از رنگ سبز دریافت می‌کنیم، چراکه این رنگ برخاسته از دل طبیعت است. در نتیجه استفاده از کابینت نئوکلاسیک با رنگ‌های روشن مانند : سبز، سفید و آبی در دکوراسیون آشپزخانه، فضا و حال و هوای آشپزخانه شما را به طبیعت نزدیک‌تر می‌کند. طیف رنگ سبز بسیار گسترده است و شما می‌توانید این رنگ خاص را با رنگ‌های دیگری که هارمونی دارد تلفیق کنید و یک چیدمان بسیار چشمگیر داشته باشید. دلیلی که باعث تمایز رنگ سبز را از دیگر رنگ‌ها می‌شود، خاص بودن آن است.

آشنایی بیشتر با کابینت نئوکلاسیک سبز

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام کابینت‌ها نئوکلاسیک هستند؟ فرق آن با سایر کابینت‌ها در چیست؟ چرا باید این کابینت را برای آشپزخانه استفاده کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات در ادامه همراه ما باشید. کابینت نئوکلاسیک از چوب ام‌دی‌اف خام تهیه می‌شود و پوشش نهایی آن رنگ سبز بسیار مرغوب پلی اورتان است. روند تولید و ساخت این نوع کابینت از حساسیت بالایی برخوردارست و با هر نوع دستگاه CNC نمی‌توان کابینت نئوکلاسیک تولید کرد.

این دسته از کابینت‌ها باتوجه به متریالی که مورد استفاده قرار گرفته است در سه گروه تقسیم می‌شوند:

  1. کابینت نئوکلاسیک چوبی
  2. کابینت نئوکلاسیک با روکش چوبی
  3. کابینت ام‌دی‌اف خام به همراه رنگ

مقایسه کابینت نئوکلاسیک با دیگر کابینت‌ها

  • مدل خاص و مینیمال: فرق این کابینت‌ها با سایرین در این است که هرگز از مد نمی‌روند، زیرا نه شبیه به کابینت‌های کلاسیک قدیمی پر زرق و برق هستند نه شبیه به کابینت‌های چند سال اخیر ساده و بی‌مدل.
  • تغییر در طراحی: ساخت کابینت از ام‌دی‌اف خام به سفارش‌دهندگان این اجازه را می‌دهد که با توجه به سلیقه و انتخاب‌شان طرح فریم در کابینت را تغییر دهند. البته این تغییر نمی‌تواند بسیار زیاد و وارد حوزه‌ی منبت کاری شود.
  • رنگ‌های ویژه: روکش‌ها و کابینت‌های چوبی نمی‌توانند رنگ‌های ویژه و منحصربه‌فردی داشته باشند در حالی که کابینت نئوکلاسیک طبق خواست مشتری رنگ می‌شود و آنها هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارند.
  • ضد حساسیت و بادوام در رطوبت: محصولات نئوکلاسیک در رطوبت کارایی بهتری نسبت به سایر محصولات متداول دارند و در اثر گرما نیز باعث ایجاد حساسیت در افراد نمی‌شوند.
  • هزینه بیشتر: شاید هزینه‌ی آن نسبت به دیگر کابینت‌ها بیشتر باشد اما کیفیت و طراحی ویژه‌ی این محصول آن را بسیار خاص کرده است.
  • زمان طولانی‌تر: این نوع کابینت به علت دقت بالا در طراحی، ساخت و مراحل رنگرزی برای نصب به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • نیازمند مراقبت: این کابینت‌های زیبا نیازمند مراقبت ویژه هستند و نباید اجسام نوک تیز با آن برخورد داشته باشند، زیرا خراش رطوبت را به مغزی کابینت منتقل می‌کند. اما فراموش نکنید که رد دست و جای خراش را نیز به آسانی نشان نمی‌دهند.

مزایا و معایب استفاده از رنگ سبز

این روزها در خیلی از آشپزخانه‌ها کابینت با رنگ سفید کار می‌کنند، دلیل اصلی آن نیز بزرگ‌تر نشان دادن محیط آشپزخانه است. این در حالیست که رنگ سفید اشباع شده و ویژگی خنثی بودن آن زیبایی کمتری را به خانه می‌دهد. اگر قصد عوض کردن کابینت‌ها را دارید توصیه‌ی طراحان دکوراسیون این است که انتخاب‌تان کمی متفاوت‌تر از معمول انجام دهید. انتخاب رنگ سبز برای کابینت‌ها می‌تواند به راحتی تغییر را در خانه بازتاب دهد و زیبایی محیط را چند برابر کند. یکی از معایب رنگ سبز ویژگی خنثی نبودن آن است. اگر فکر می‌کنید خیلی زود از این رنگ دلزده می‌شوید آن را با دیگر رنگ‌ها امتحان کنید. استفاده از وسایلی که رنگ خنثی‌تری دارند در کنار این رنگ برجسته در دکوراسیون معجزه می‌کنند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک سبز

این نوع کابینت‌ها و کابینت نئوکلاسیک سبز از متریال بسیار مرغوب ساخته می‌شوند به همین دلیل از سایر کارهای معمولی گران‌ترند. از آنجایی که قیمت‌ها دارای نوسان هستند بهتر است برای داشتن قیمت دقیق و به‌روز با مشاورین ما در ارتباط باشید. طبیعی است که هر چقدر متراژ شما بیشتر باشد هزینه‌ی پرداختی نیز بالاتر خواهد بود. علاوه‌بر این نوع و کیفیت یراق آلات، لولاها، دستگیره‌ها و سایر اکسسوری‌های بکار رفته در حین ساخت نیز مبلغ متفاوتی خواهند داشت. گرچه هزینه‌ی خرید کابینت نئوکلاسیک بالاتر است اما خیال شما را از بابت کارکرد و مدل خاصی که انتخاب کرده‌اید راحت می‌کند.

منبع : cabinetclassic.ir

 


پایان مطلب


 

 

لینک های پیشنهادی و مرتبط :

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید