و تبلیغات تفاوت بین آنها 1

برندسازی و تبلیغات

در حالی که بین این دو همپوشانی وجود دارد، برندسازی و تبلیغات رشته‌های مجزایی با اهداف متفاوت هستند. آژانس برندینگ بر ایجاد و شکل دادن به هویت یک برند متمرکز است. از سوی دیگر، یک آژانس تبلیغاتی مسئول تبلیغ آن برند و جلب توجه مشتریان به آن است.

تمایز بین این دو سرویس اغلب مبهم است زیرا هر دو آژانس می توانند در فعالیت هایی مانند تحقیقات بازار، توسعه استراتژی و اجرای خلاقانه مشارکت داشته باشند. با این حال، تفاوت اصلی این است که یک آژانس برندینگ بیشتر به تصویر بزرگ می پردازد در حالی که یک آژانس تبلیغاتی بیشتر بر روی ویژگی های اجرا متمرکز است.

اگر یک شرکت نوپا هستید یا به تازگی کسب و کار ساختمانی خود را راه اندازی کرده اید، ممکن است در نهایت به هر دو نیاز داشته باشید. در این مقاله کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی ، تفاوت های بین برندسازی و آژانس های تبلیغاتی را شناسایی کرده اند تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید که کدام یک را استخدام کنید.

پیشنهاد ویژهتعرفه آگهی در سایت بسپار

 

تعاریف برندسازی و تبلیغات

برای تعریف سریع اصطلاح «برند»، این یک تجربه کلی است که مشتری با یک محصول یا خدمات دارد – از نام و نشان تجاری شما گرفته تا بسته بندی و پیام. یک آژانس برندینگ مسئول توسعه و مدیریت هویت یک برند است.

از سوی دیگر، «تبلیغ» یک اعلان عمومی و پولی درباره یک محصول یا خدمات است. آژانس های تبلیغاتی تبلیغات ایجاد می کنند و آنها را در رسانه های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، چاپ، آنلاین و غیره قرار می دهند. هدف کلی از تبلیغات ایجاد آگاهی و علاقه به یک محصول یا خدمات است تا مردم آن را خریداری کنند.

 

پیشنهاد طلایی: در سایت بسپار، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ویژه ای برای تبلیغات اینترنتی ایجاد شده تا هزینه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی را برای مشتریان خود ، مقرون به صرفه تر نمایدو

 

حالا بیایید کمی عمیق‌تر بگردیم و تفاوت هر یک با دیگری را مشخص کنیم.

تعاریف برندسازی و تبلیغات

برندسازی چیست؟

برندسازی هنر (به علاوه کمی علم است، زیرا شامل درک رفتار و علاقه مخاطبان هدف شما می شود) ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای یک خدمات یا محصول. این در مورد متمایز کردن پیشنهاد شما از رقبا و به یاد ماندنی کردن آن در ذهن مصرف کنندگان است. یک برند قوی احساسات و تداعی های خاصی را در ذهن مشتریان هدف خود برانگیزد.

 

پیشنهاد طلایی: یکی از راه های برندسازی، برندسازی از طریق خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک هست.

 

هنگامی که یک استراتژی موقعیت یابی روشن دارید، یک آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا یک شعار و لوگوی منحصر به فرد برای برند خود ایجاد کنید. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا سایر عناصر هویت برند خود مانند پالت رنگ، تایپوگرافی و لحن صدای خود را توسعه دهید. اینها همه در یک راهنمای نام تجاری گردآوری می شوند که توسط همه کسانی که روی برند شما کار می کنند، از طراحان گرفته تا کپی رایترها، استفاده می کنند.

هویت برند شما باید در تمام نقاط تماس، از وب سایت و رسانه های اجتماعی گرفته تا بسته بندی و تبلیغات شما، یکسان باشد. این یک نام تجاری قوی و قابل تشخیص ایجاد می کند که مشتریان آن را به یاد می آورند و به آن باز می گردند، چه در رسانه های دیجیتال یا سنتی باشد.

در آژانس تبلیغات عمومی، ما به مشتریان کمک کرده ایم تا هویت برند خود را در همه کانال ها ایجاد و مدیریت کنند. سالها تجربه ما در صنعت برندسازی اهمیت یک برند قوی را به ما آموخته است. فرآیند ما همیشه با یک فرآیند کشف جامع برای درک کسب و کار، مخاطبان هدف و اهداف شما شروع می شود. تنها در این صورت است که ما یک استراتژی برندسازی را ایجاد خواهیم کرد که متناسب با نیازهای خاص شما باشد.

یکی از پروژه‌های برندسازی افتخار ما با فرودگاه بین‌المللی انتاریو بود – فرودگاهی مشهور در جنوب کالیفرنیا. با برجسته کردن نزدیکی فرودگاه به لس آنجلس، راحتی، خدمات، و فضای موجود و همچنین سهولت رزرو، چالشی برای جذب مدیران و پیشاهنگان لوکیشن برای انتخاب ONT به عنوان مکان فیلمبرداری ترجیحی به ما داده شد.

بخشی از محصولات تحویلی ما ایجاد وثیقه بازاریابی، طراحی چاپ، بازاریابی رویداد و ایجاد گرافیک محیطی بود که در ترمینال قرار گرفت و در کانال های مختلف توزیع شد.

برندسازی فقط ایجاد یک لوگو و شعار نیست. این در مورد ایجاد یک هویت کامل برای محصول یا خدمات شما است که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود.

موقعیت یابی برند در بازاریابی چیست؟

موقعیت یابی برند در بازاریابی چیست؟

هدف از موقعیت یابی، ایجاد هویت متمایز برای محصول یا کسب و کار شما در افکار مصرف کنندگان است. این در مورد متمایز کردن پیشنهاد شما از رقبا و به یاد ماندنی کردن آن در ذهن مصرف کنندگان است. یک برند قوی احساسات و تداعی های خاصی را در ذهن مشتریان هدف خود برانگیزد.

به عنوان مثال، وقتی به نایک فکر می کنید، ممکن است به کلماتی مانند “ورزشی”، “ورزشی” و “رقابتی” فکر کنید. یا، اگر به مک دونالد فکر می کنید ، ممکن است به «فست فود»، «مقرون به صرفه» و «مناسب» فکر کنید. اینها انواع تداعی های عاطفی هستند که یک برند قوی در مشتریان هدف خود ایجاد می کند.

یک آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا این هویت منحصر به فرد را برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. آنها با انجام تحقیقات بازار برای درک مشتریان هدف شما و آنچه که آنها به دنبال آن هستند، شروع می کنند. بر اساس این تحقیقات، آنها به شما کمک می کنند تا یک استراتژی موقعیت یابی برای برند خود ایجاد کنید.

هرچه جایگاه بهتری برای برند خود داشته باشید، این احتمال بیشتر است که مشتریان هدف شما زمانی که به دنبال محصول یا خدماتی مانند شما هستند، به شما فکر کنند.

 

برندینگ در بازاریابی چقدر اهمیت دارد؟

یکی از ضروری ترین عناصر بازاریابی، برندسازی است. یک برند قدرتمند محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز می کند، به مردم کمک می کند آن را بهتر به خاطر بسپارند و احساسات و ارتباطات خاصی را در افکار مصرف کنندگان هدف شما ایجاد کند.

یک آژانس برندینگ می‌تواند به شما در ایجاد هویت متمایز برای محصول یا خدماتتان کمک کند که با مصرف‌کنندگان هدف شما، چه در رسانه‌های دیجیتال یا معمولی، طنین‌انداز شود.

در بازاریابی دیجیتال، برندسازی نقش مهمی در ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه دارد. در دنیایی که هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند یا یک حساب رسانه اجتماعی راه اندازی کند، کسب و کارها باید خود را به عنوان منابع معتبر اطلاعات و محصولات معرفی کنند.

مصرف کنندگان روزانه با پیام های بازاریابی بمباران می شوند، بنابراین نام تجاری شما باید از سر و صدا متمایز شود. یک نام تجاری قوی به شما کمک می کند تا از شلوغی ها خلاص شوید و به مصرف کنندگان هدف خود برسید.

نام تجاری در بازاریابی مهم است زیرا:

  • محصول یا خدمات شما را در بین رقبای خود منحصر به فرد می کند
  • به مردم کمک می کند محصول یا خدمات شما را بهتر به خاطر بسپارند
  • احساسات و تداعی های خاصی را در ذهن مصرف کنندگان هدف شما ایجاد می کند
  • با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد می کند
  • به شما این امکان را می دهد که از شلوغی ها عبور کنید و با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید

اگر می خواهید یک برند قوی بسازید، همکاری با یک آژانس برندینگ را در نظر بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک هویت منحصر به فرد برای محصول یا خدمات خود ایجاد کنید که با مصرف کنندگان هدف شما طنین انداز شود.

چگونه یک برند در بازار ایجاد کنیم؟

چگونه یک برند در بازار ایجاد کنیم؟

هنگام ایجاد یک برند در بازار باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. یک آژانس برندینگ می تواند به شما کمک کند بسته به اهداف و مقاصد خاص خود بهترین اقدام را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • بازار هدف شما: با محصول یا خدمات خود می خواهید به چه کسانی دست پیدا کنید؟
  • هویت برند شما: چه نوع تصویری را می خواهید ارائه دهید؟
  • جایگاه برند شما: چگونه می خواهید محصول یا خدمات خود را در بازار قرار دهید؟
  • رقبای شما: آنها چه کسانی هستند و چه می کنند؟

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، ایده بهتری در مورد چگونگی ادامه برای ایجاد برند خود در بازار خواهید داشت.

سپس آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا یک استراتژی برندسازی ایجاد کنید که همه این عوامل را در نظر بگیرد. این استراتژی تمام تصمیمات برندسازی شما را هدایت می کند، از توسعه لوگو تا ایجاد مواد بازاریابی شما.

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات نوعی بازاریابی است که شامل تولید و انتشار پیام هایی با هدف ترویج یک محصول، خدمات یا برند می شود. هدف تبلیغات دستیابی به مشتریان بالقوه و متقاعد کردن آنها برای خرید محصول یا خدمات شما است. این کار را می توان از طریق کانال های مختلف از جمله تلویزیون، رادیو، چاپ، آنلاین و خارج از خانه انجام داد.

یک آژانس تبلیغاتی متخصص در ایجاد و اجرای کمپین های تبلیغاتی است. آنها با شما همکاری خواهند کرد تا یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنید که اهداف و اهداف خاص شما را برآورده کند. سپس آژانس کمپین های تبلیغاتی را ایجاد می کند، کانال های رسانه ای مناسب را انتخاب می کند و تبلیغات را قرار می دهد.

نقش تبلیغات در بازاریابی چیست؟

نقش تبلیغات در بازاریابی چیست؟

نقش تبلیغات در بازاریابی ایجاد آگاهی و علاقه به یک محصول یا خدمات، ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید محصول یا خدمات و یادآوری به مشتریان فعلی برای ادامه استفاده از محصول یا خدمات است. یک کمپین تبلیغاتی موثر با پیام مناسب، در زمان مناسب و از طریق کانال مناسب به دست مصرف کنندگان هدف خواهد رسید.

تبلیغات تنها یکی از اجزای آمیخته بازاریابی است. باید با سایر فعالیت های بازاریابی مانند روابط عمومی، رسانه های اجتماعی و قرار دادن محصول استفاده شود.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات به ایجاد و توزیع پیام های آنلاین اشاره دارد که یک محصول، خدمات یا نام تجاری را تبلیغ می کند. این ممکن است از طریق موتورهای جستجو، سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر، وبلاگ ها و وب سایت ها انجام شود.

تبلیغات دیجیتال عبارتی جذاب برای انواع فعالیت های بازاریابی است. تبلیغات بنری و نمایشی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و تبلیغات بومی برخی از رایج ترین اشکال تبلیغات دیجیتال هستند.

 

انواع مختلف تبلیغات دیجیتال چیست؟

انواع مختلفی از تبلیغات دیجیتال وجود دارد، اما برخی از رایج ترین آنها تبلیغات نمایشی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و تبلیغات بومی هستند.

  • تبلیغات نمایشی: تبلیغات نمایشی به تبلیغاتی گفته می شود که در وب سایت ها، برنامه ها و دیگر پلتفرم های آنلاین ظاهر می شوند. آنها در اندازه های مختلف ارائه می شوند و می توانند ثابت یا متحرک باشند. می تواند به صورت بنر یا ویدیو باشد.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC): تبلیغات PPC تبلیغاتی هستند که شما برای هر بار کلیک کردن بر روی آنها هزینه پرداخت می کنید. این نوع تبلیغات معمولا در بالای صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ظاهر می شوند.
  • تبلیغات بومی: تبلیغات بومی تبلیغاتی هستند که با محتوای وب سایت یا برنامه که در آن ظاهر می شوند ترکیب می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که شبیه مقالات، پست ها یا ویدیوهای معمولی باشند.

به طور خلاصه، تبلیغات یک سرمایه گذاری عالی برای هر کسب و کاری است که می خواهد به مخاطبان بیشتری دست یابد و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کند، به خصوص برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند. وقتی تبلیغات به درستی انجام شود، می تواند راهی موثر برای رشد کسب و کار شما باشد.

 

انتخاب بین آژانس برندسازی و تبلیغات

اکنون که تفاوت بین برندینگ و آژانس تبلیغاتی را می دانید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است. حقیقت این است که هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. هر دو، به ویژه برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک ضروری هستند. این واقعاً به اهداف و اهداف خاص شما بستگی دارد.

اگر می خواهید آگاهی از برند ایجاد کنید، یک آژانس تبلیغاتی راهی برای رفتن است. آنها به شما کمک می کنند تا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که اهداف و اهداف خاص شما را برآورده کند.

اگر به دنبال ایجاد یک برند قوی و قابل تشخیص هستید، آژانس برندینگ راهی است که باید پیش بروید. آنها به شما کمک می کنند تا یک هویت برند ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود.

اگر احساس می‌کنید که برند شما به یک آژانس تبلیغاتی نیاز دارید:

  • غیر قابل تشخیص
  • دارای ارزش ویژه برند است
  • مردم نمی دانند شما چه کار می کنید

اگر احساس می کنید که برند شما به یک آژانس برندسازی نیاز دارید:

  • قابل تشخیص است اما فاقد تمایز است
  • مردم می دانند که شما چه کار می کنید، اما شما اولین انتخاب نیستید
  • شما باید ارزش ویژه برند ایجاد کنید

در صورتی که:

  • یک استارت آپ هستند
  • یک برند نسبتا جدید داشته باشید
  • به دنبال ایجاد آگاهی و ایجاد برابری هستند

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مرتبط

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید