آشپزخانه که می توانید در ساخت کابینت به کار ببرید 1

ترندهای آشپزخانه که می توانید در ساخت کابینت به کار ببرید

آشپزخانه قلب خانه است، اما در دوران قرنطینه به "مهم ترین و پراستفاده ترین" بخش خانه تبدیل شده است. با افزایش ساخت آشپزخانه های اوپن آشپزخانه و نشیمن یکی شده و همچنین با وجود جزیره می توانید همانجا آشپزی کنید، غذا بخورید، کتاب بخوانید و تکالیف مدرسه را انجام دهید. به همین دلیل در اینجا برخی از ترندهای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم که می توانید در ساخت کابینت به کار ببرید. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می‌توانید درخواست طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

تاثیر زیبایی در ساخت کابینت

16153817236048c4db494fb main

در حالی که طراحی آشپزخانه ها معاصر است اما می توانید عناصر سبک های اروپایی را به آن اضافه کنید. این عناصر عبارتند از خطوط صاف، جزئیات مینیمال، مواد طبیعی و پنجره های بزرگ که طبیعت را به خانه می آورند. می توانید کابینت ها را به رنگ خاکستری و قهوه ای که رنگ های طبیعت هستند، انتخاب کنید. 

طرح کابینت ها

طرح ال می تواند فضای آشپزخانه را بزرگ و دلباز نشان دهد و برای افرادی که خانه شان کوچک است مناسب می باشد. چون در بازسازی می توانند آن را تغییر دهند و کابینت را به شکل ال بسازند. یکی از مواردی که در ساخت کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید همین طرح کابینت هاست. از آنجایی که در دوران کرونا به فضای خصوص اهمیت بیشتری داده می شود، برخی طرح آشپزخانه را طوری انتخاب می کنند که به فضای باز حیاط دسترسی داشته باشد. 

دستگیره کابینت

کابینت های سفید همیشه مد هستند اما امسال بسیاری از افراد به سمت رنگ های طبیعی مانند سبز و آبی می روند. امسال در ساخت کابینت آشپزخانه رنگ های شیک و گرم ترجیح داده می شود. همچنین در ساخت کابینت از چوب گردو، بلوط و کاج استفاده می شود. امسال برای اینکه خطوط صاف کابینت ها زیاد در معرض دید باشد، از دستگیره استفاده نمی کنند. به جای آن از تکنولوژی فشاری استفاده می شود. در حالی که رنگ های خنثی در ساخت کابینت بیشتر استفاده می شود اما بسیاری رنگ های آبی و خاکستری را برای جزیره به کار می برند. 

کابینت جزیره و سطوح دیگر

16153817716048c50b643a4 main

دیگر آشپزخانه فقط مکانی برای آشپزی نیست بلکه می توانید روی جزیره به کارهای خود برسید. با وجود گسترش آشپزخانه به سمت نشیمن، می توانید روی جزیره آشپزی کنید، غذا حاضر کنید و کنفرانس های تلفنی خود را انجام دهید. روکش کوارتز به دلیل دوام بالایش گزینه خوبی است. چون در برابر حرارت، ضربه و لکه مقاوم است و سطح راحت و بهداشتی ایجاد می کند. همچنین می توانید کاشی دیوار آشپزخانه را نیز رنگارنگ انتخاب کنید که تمام توجهات را به خود جلب کنند. 

نگهداری وسایل

از آنجایی که افراد بیشتر از قبل در خانه وقت می گذرانند و لوازم بیشتری را توی خانه نگه می دارند، پس برای نگهداری وسایل به فضای بیشتر نیاز دارند. کابینت های بزرگ کارتان را راحت تر می کنند. بنابراین می توانید پنتری، کشور و کابینت های بزرگتری را انتخاب کنید تا فضای زیادی در اختیار داشته باشید. 

لوازم، سینک

امسال شاهد ظهور اجاق گازهای جدید هستیم و انواع اجاق گاز برقی و گازی موجود می باشند. هودها هم دیگر جنبه زیبایی ندارند بلکه می توانند به عنوان سیستم تهویه هوای خانه را عوض کنند. می توانید طبیعت را هم به خانه بیاورید. یک درختچه کوچک مینیاتوری، گلدان و گل روی پیشخوان گزینه خوبی است. چون هم هوای خانه را عوض می کند و هم محیط خانه را آرام نشان می دهد. 

سینک هم جنبه کاربردی دارد و هم می تواند در ساخت کابینت به آن دقت شود. شیرآلات بهداشتی ساختمان همیشه یکی از عناصر خاص آشپزخانه بوده اند و حالا هم اینچنین است. اما امسال شیرآلات از جنس های مختلف می بینیم که حسگر داشته و به دستگیره نیاز ندارند.

کفپوش و نورپردازی

کفپوش چوبی یکی از ترندهای همیشه ماندگار است که هرگز از مد نمی رود. کاشی هم از گزینه های طبیعی است که در طرح و رنگ های مختلف موجود می باشد. برای زیباتر نمودن آشپزخانه می توانید از لوسترهای مختلف استفاده کنید. می توانید لوسترها را در اندازه های کوچک و بزرگ سفارش دهید. انتخاب نورهای نقطه ای و منفی می تواند آشپزخانه را زیباتر نشان دهد. تکنولوژی جدید نورپردازی هم بسیار ترند شده است. می توانید نورهای تزیینی و کاربردی را باهم ترکیب کنید. نورپردازی خودکار و حساس به حرکت و صدا هم استفاده می شود و برای آشپزی و روشن کردن فضا استفاده می شود.

 

 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید