نصب آیفون تصویری و بررسی اشکالات رایج آن 1

کاربرد آیفون تصویری در افزایش امنیت منزل

هیچ چیز مهم‌تر از داشتن یک خانه دوست داشتنی و البته امن و مطمئن نیست. احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد آرزو دارید خانه‌ای امن داشته باشید، اینطور نیست؟ پس بدانید و آگاه باشید که استفاده از سیستم آیفون تصویری یک ویژگی امنیتی عالی برای خانه شما فراهم خواهد کرد. این سیستم نوعی مخابره داخلی مستقل قلمداد می‌شود. سیستم آیفون تصویری مدیریت تماس‌های ورودی ساختمان یا خانه را بر عهده دارد. همچنین فردی که در داخل خانه نشسته است را از اینکه چه کسی بیرون ساختمان و جلوی درب ورودی است مطلع می‌سازد.

آگهی اسپانسری: نمایندگی تابا در لاله زار

ویژگی‌های آیفون تصویری

اگر بخواهیم در مورد برترین ویژگی‌های آیفون تصویری اطلاعات مختصری به شما ارائه دهیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت ذخیره‌سازی عکس و فیلم
  • باز کردن درب وردی ساختمان
  • قابلیت تماس با افراد حاضر در جلو درب ساختمان
  • قابلیت به کارگیری برای چندین درب در یک ساختمان

هرچه در مورد آیفون تصویری اطلاعات بیشتری کسب کنید، برای خرید و نصب آن با آگاهی بیشتری عمل خواهید کرد. بنابراین در ابتدا در مورد آیفون تصویری و نحوه عملکرد آن توضیحاتی را ارائه خواهیم داد و در ادامه همراه شما هستیم تا در مورد تجهیزات مورد نیاز و نحوه نصب آیفون تصویری بیشتر بدانید.

1636532117618b7f952f023 main

امکان برقراری ارتباط با افراد بیرون ، مقابل درب منزل

 شما با استفاده از آیفون تصویری در صورت تمایل، می‌توانید با برداشتن گوشی آیفون از داخل منزل با افرادی که جلوی در منزلتان حضور دارند ارتباط برقرار کنید و تصویر آن‌ها را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهد اجازه ورود یا عدم ورود به آن‌ها را بدهد یا خیر. امنیت خانه و خانواده اولین دلیلی است که باید به سراغ نصب آیفون تصویری بروید. آیفون تصویری به شما این امکان را می‌دهد بدون حضور فیزیکی، افراد حاضر جلوی در را ببینید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین، نصب آیفون تصویری ایمنی و امنیت خانه شما را تضمین می‌کند.

نظارت آسان و امکان ذخیره‌سازی عکس و فیلم

با کمک آیفون تصویری، می‌توانید حتی زمانی که در خانه نیستید، از اینکه چه افرادی به منزل شما مراجعه کرده‌اند مطلع شوید. اگر در تعطیلات هستید، آیفون تصویری نظارت هوشمند و بازرسی از خانه شما را تضمین می‌کند. در ترکیب با سیستم امنیتی، حسگرهای حرکتی، سیستم آیفون تصویری به شما امکان می‌دهد به صورت روزانه و 24 ساعته و هفت روز هفته خانه خود را زیر نظر داشته باشید.

نصب سریع و آسان

نصب آیفون تصویری نیازی به ایجاد تغییرات زیادی در ساختار فعلی منزل شما ندارد. بنابراین، نصب آن در خانه بدون هیچ گونه بازسازی به گونه‌ای آسان قابل انجام است.

شرح سیستم آیفون تصویری

برای یادگیری فرآیند نصب آیفون تصویری، ابتدا باید بدانیم که هر سیستم آیفون تصویری از هر دو عنصر داخلی و خارجی تشکیل شده است. یک پنل در فضای باز، یک قفل کنترل شده الکترونیکی و یک مانیتور داخلی قطعات ضروری یک سیستم آیفون تصویری هستند. پنل فضای باز شامل تعدادی دکمه برای امکان تماس (زنگ زدن)، دوربین با کیفیت بالا با قابلیت دید در شب، میکروفون برای انتقال صدای افراد حاضر در جلو درب منزل شما و بلندگو برای دریافت صدا از بیرون در داخل خانه است. وجود مانیتور ویدیویی آیفون تصویری در داخل ما را قادر می‌سازد تا ببینیم چه کسی جلوی در ورودی است. جدا از سایر اجزای واحدهای داخلی، یک میکروفون و یک بلندگو و یک دکمه برای باز کردن درب لازم است.

آیفون تصویری مناسب و با تجهیزات مرغوب خریداری کنید

پیدا کردن آیفون تصویری مناسب و تجهیزات مرتبط با آن که با نیازها و بودجه شما متناسب باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب می‌توانید با اطمینان همیشه از ایمن بودن خود و منزلتان لذت ببرید. امروزه مجموعه‌های مختلفی از تجهیزات آیفون تصویری در بازار موجود است.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب آیفون تصویری

برای نصب آیفون تصویری خود به تجهیزات مرغوب و با کیفیت احتیاج خواهید داشت به همین دلیل بهتر است خرید تجهیزات آیفون تصویری را به یک فرد متخصص و حرفه‌ای واگذار کنید و همچنین از او بخواهید امور مربوط به نصب آیفون تصویری را پیگیری کند تا در آینده کمتر با مشکلات مربوط به نصب آیفون خود روبرو شوید. در ادامه مهم‌ترین تجهیزات را شرح می‌دهیم.

16359580526182bd242b948 main

کابل

اتصال از طریق کابل بین دوربین فیلمبرداری بیرون و مانیتور داخل الزامی است. این کابل را می‌توان با سوراخ کردن دیوار یا از طریق سقف نصب کرد.

دوربین

مرحله بعدی و البته با اهمیت برای نصب آیفون تصویری، اتصال سیم‌ها به دوربین یا یونیت خارجی است. این فرآیند برای هریک از برندهای دوربین‌ آیفون تصویری بسیار متفاوت است و دستورالعمل‌های مناسب و ارائه شده باید هنگام اتصال برای نصب دوربین به دقت هرچه بیشتر دنبال و اجرا شود.

پایه دیواری

در این مرحله نیاز است دوربین به پایه دیواری وصل شود. باید برای نصب پایه دوربین دقت بیشتری به خرج دهید و از محکم بودن آن مطمئن شوید. همچنین باید به گونه‌ای باشد که هر کسی جلوی درب منزل حاضر می‌شود، به درستی قابل مشاهده باشد. به یاد داشته باشید که موقعیت دوربین آیفون تصویری شما باید در ارتفاع مناسبی تنظیم شود.

نمایشگر

در این مرحله زمان راه‌اندازی بخش داخلی آیفون تصویری فرا رسیده است. مانیتور آیفون تصویری شما باید در محل مورد نظر نصب شود و سیم‌کشی‌ها بر اساس محل قرارگیری نمایشگر انجام شوند. همچنین سیم‌ها باید به مانیتور وصل شوند تا برقراری ارتباط به درستی انجام پذیرد.

راهنمای نصب آیفون تصویری

برای یادگیری مراحل و نکات مهم آیفون تصویری همراه ما باشید.

ابزارهای مورد نیاز را تهیه کنید

برای نصب آیفون تصویری شما نیاز به ابزارهای تخصصی مانند پیچ‌گوشتی، کابل شارژ و سایر موارد دارید. قبل از اینکه اقدام به نصب کنید، سعی نمایید تمام وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرده تا در حین انجام کار دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

1636532321618b806160b11 main

از شارژ شدن کامل باتری مطمئن شوید

هنگامی که جعبه آیفون تصویری خریداری شده را باز می‌کنید یک باتری درون جعبه مشاهده خواهید کرد. در ابتدا لازم است این باتری را به برق وصل کنید تا به طور کامل شارژ شود. به یاد داشته باشید، ممکن است فرآیند شارژ شدن حدود 3 تا 4 ساعت زمان ببرد. بنابراین صبور باشید و عجله نکنید. هنگامی که باتری کاملا شارژ شود چراغ سبز رنگ آن روشن خواهد شد.

به اینترنت متصل شوید

امروزه بسیاری از آیفون‌های تصویری امکان اتصال به اینترنت را دارند. اگر آیفون تصویری شما این قابلیت را دارا باشد به راحتی می‌توانید هنگامی که خانه نیستید از حضور افراد که به درب خانه شما مراجعه می‌کنند باخبر شوید و در صورت لزوم درب خانه را برای آن‌ها باز نمایید. اگر آیفون شما این قابلیت را دارد ابتدا اپلیکیشن مربوط به آن را بارگیری کنید و سپس به وای‌فای متصل شوید.

سیم‌های قدیمی را جدا کنید

برای اینکه آیفون جدید خود را نصب کنید ابتدا باید آیفون قدیمی را جدا کنید. برای این کار لازم است اقدامات ایمنی را انجام دهید و در ابتدا برق اصلی ساختمان را قطع کنید. سپس سیم‌های قدیمی را جدا کرده و آیفون را از روی دیوار بردارید. نکته قابل توجه در این قسمت این است که هنگام قطع اتصال سیم‌ها آن‌ها را زیاد نکشید.

مطلب پیشنهادی : آیفون تصویری از کجا بخریم؟

آیفون جدید خود را نصب کنید

برای انجام این کار ابتدا باید سوراخی به اندازه مناسب روی دیوار ایجاد کنید. بعد از آن سیم‌ها را به درستی متصل کنید. برای این کار 4 رشته سیم ورودی ساختمان را به سمت داخل خانه منتقل کنید. برای انجام این مرحله به دقت بیشتری نیاز خواهید داشت زیرا تمامی فرآیندهای این مرحله بسیار مهم و اساسی است. اگر مراحل بیان شده را به درستی اجرا نکنید با مشکلاتی مانند زنگ نخوردن آیفون، مشکلات مربوط به تصویر، مشکل صدا و یا زنگ خوردن هم‌زمان دو واحد مواجه خواهید شد.

نکته مهم در زمینه آیفون تصویری این است که اگر آیفونتان دچار مشکل شد و نیاز به تعمیرات داشت حتما تمامی قطعات آیفون از یک برند خریداری کنید. در غیر این صورت با اختلالات جدی‌تری مواجه خواهید شد.

آشنایی با رنگ‌بندی سیم‌کشی

برای آن که به درستی با رنگ‌بندی سیم کشی آیفون تصویری آشنا شوید در ادامه قصد داریم تمامی رنگ‌های سیم‌های آیفون تصویری را شرح دهیم تا هنگام نصب آیفون تصویری دچار اشتباه نشوید.

  • سیم قهوه‌ای به تصویر مرتبط است
  • سیم قرمز در مورد جریان مثبت نقش‌آفرینی می‌کند
  • سیم نارنجی به عملکرد جریان منفی مرتبط است
  • از سیم زرد برای انتقال صدا استفاده می‌شود

1636734237618e951d574c2 main

مشکلات رایج انواع آیفون‌های تصویری

اگر پس از نصب آیفون تصویری با مشکلاتی روبرو شدید بهتر است از افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید. با این حال ما رایج‌ترین مشکلات مربوط به آیفون تصویری را برای شما شرح خواهیم داد تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

خاموش شدن آیفون تصویری

علل خاموش شدن آیفون تصویری ممکن است تا حد زیادی به قطع بودن برق‌ ساختمان مربوط باشد. همچنین سوختن فیوز تغذیه نیز تا حد زیادی می‌تواند در خاموش شدن آیفون تصویری تاثیرگذار باشد. اگر آیفون تصویری شما با سوختن خازن روبرو شود شما با آیفونی خاموش روبرو خواهید شد. چنانچه برد آیفون تصویری شما بسوزد خاموش شدن آیفون تصویری را به دنبال خواهد داشت.

قطع بودن تصویر

علل این عارضه خرابی برد اصلی و یا خرابی برد دوربین خواهد بود. با این حال مراجعه به افراد متخصص می‌تواند برای تشخیص علت این مشکل به شما کمک کند.

قطع شدن تصویر چند واحد

خرابی دیودها و همچنین خرابی آی‌سی سوییچینگ ممکن است از اصلی‌ترین علل قطع شدن تصویر چند واحد در نظر گرفته شود. هرچند خراب شدن رله تصویر و خرابی رگلاتور نیز در این مشکل بی تاثیر نخواهد بود.

وجود نویز در صدا آیفون

اگر شاهد وجود نویز در صدا آیفون هستید به احتمال زیاد محل اتصال سیم‌ها دچار سولفاته شده است یا میکروفن آیفون تصویری شما با مشکل روبرو شده است.

قطعی کامل صدا

اگر به طور کامل صدا قطع شده است باید بدانید که میکروفن آیفون تصویری شما مشکل دارد یا قطعی پنل رخ داده است.

سخن پایانی

با نصب و استفاده از سیستم آیفون تصویری، همیشه می‌توانید یک نهاد نظارتی در منزل خود داشته باشید. هنگامی که صحبت از روش‌های سنتی محافظت مانند استخدام نگهبان می‌شود، استفاده از سیستم آیفون تصویری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر خواهد بود. برای نصب آیفون تصویری باید از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید چرا که برق‌کشی آن یک کار تخصصی محسوب می‌شود و افراد عادی قادر به انجام آن نخواهند بود.


جهت نصب و تعمیرات انواع آیفون تصویری تابا، و دریافت کاتالوگ و استعلام قیمت با شماره ۰۹۱۲۲۵۸۷۰۳۳ نمایندگی رسمی تابا الکترونیک در لاله زار (تهران) تماس حاصل فرمائید

آدرس نمایندگی تابا در لاله زار:  تهران – لاله زار جنوبي كوچه ترابي گودرزي مجتمع تجاري لاله زار


پایان مطلب


نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید