آشپزخانه کوچک 1

بازسازی آشپزخانه کوچک

با چند ایده جذاب برای چیدمان و بازسازی آشپزخانه کوچک ایرانی

بازسازی یک آشپزخانه قدیمی و کوچک، عموما با هزینه ها  و دردسرهای زیادی انجام می‌شود که اغلب مواقع می‌توان با راهکارهای ساده ، هزینه این بازسازی را بصرفه تر کرد. در این مطلب جهت بازسازی آشپزخانه کوچک، با چند راهکار اجرایی همراه شما خواهیم بود.

بازسازی آشپزخانه کوچک

ما معمولا زمان زیادی را در آشپزخانه برای آماده کردن غذا برای خانواده صرف می کنیم. حتی گاهی بدون هیچ هدفی زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنیم. بسیاری از خانه ها دارای فضای کوچکی هستند. برای خانه داری خوب ، داشتن یک فضای کوچک چندان هم راحت نیست. اگر شما دارای خانه ی کوچکی هستید در این مطلب ما به شما ایده هایی را یاد خواهیم داد که در بازسازی آشپزخانه کوچک تان کمک خواهند کرد.

 

تغییر چیدمان آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه کوچک

نورپردازی آشپزخانه کوچک

بسیاری از آشپزخانه ها هیچ پنجره ای ندارند، به همین دلیل از روشنایی برای افزایش نور در آشپزخانه استفاده می شود. در هر صورت میزان نور در آشپزخانه تاثیر زیادی در روحیه ی شما دارد و باید در هنگام بازسازی آشپزخانه کوچک باید به بهترین نحو به نورپردازی توجه کنید. چرا که طراحی روشنایی مناسب آشپزخانه کوچک، به داشتن فضایی آرام بخش تر کمک می کند.

از روشنایی مناسب برای آشپزخانه کوچک استفاده کنید

برای نورپردازی آشپزخانه  لزومی به نصب لوستر و چراغ های گران قیمت نیست. گزینه های آسان بسیاری برای استفاده در روشنایی آشپزخانه وجود دارند که می توانید با انتخاب مناسب آن ها، فضایی پر نور تر را در آشپزخانه کوچک داشته باشید.

 کابینت های آشپزخانه را رنگ کنید

هنگام رنگ کردن کابینت توجه کنید که رنگ های روشن تر برای کابینت های آشپزخانه کوچک به طور معمول بهتر هستند. می توانید در این راه ایده های خود را به خوبی پیاده کنید.

یک ترفند بازسازی آشپزخانه کوچک ، نصب کابینت های سفید رنگ است که علاوه بر یک تغییر زیبا فضای آشپزخانه روشن تر و پر نورتر می شود.

برای افزایش روشنایی آشپزخانه کوچک با نصب لامپهای مخصوص در زیر کابینتهای بالایی این کار را انجام دهید.

 

از آثار هنری در طراحی داخلی آشپزخانه استفاده کنید

در بازسازی آشپزخانه کوچک یک قاب عکس می تواند در تغییر محیط بسیار موثر باشد. این قاب می تواند یک احساس متفاوت را در آشپزخانه برای شما به وجود آورد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

موزیک

استفاده از موزیک هم در عوض کردن حال و هوای آشپزخانه موثر است.

 آشپزخانه منظم داشته باشید

یک نکته مهم در بازسازی آشپزخانه کوچک ، چیدمان منظم آشپزخانه بعد از بازسازی است . داشتن آشپزخانه منظم بعد از بازسازی یک تغییر مهم و اساسی محسوب می شود. در زیر چند راهکار ساده برای داشتن آشپزخانه کوچک منظم آورده شده است :         

  • همه ی اشیایی که متعلق به آشپزخانه نیستند را بیرون ببرید. هیچ چیز به اندازه وسایل غیر مرتبط آشپزخانه کوچک را شلخته و نامرتب نمی کند.
  • مکان های خاصی در آشپزخانه را برای پخت غذا و یا چای در نظر بگیرید و تمام وسایل مورد نیاز را در یک محل بگذارید.
  • در هنگام بازسازی آشپزخانه کوچک استفاده از قفسه و انواع شلف دیواری را فراموش نکنید.  نصب قفسه در آشپزخانه کوچک ، فضای کوچک و محدود را دلبازتر و روشن تر می کند. همچنین  قفسه های آشپزخانه کمک زیادی به نظم دهی فضا می کند. برای انتخاب قفسه های آشپزخانه باید نوع سبک دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه تان را در نظر بگیرید.
  • با توچه به محدودیت فضا در آشپزخانه کوچک فضای اشغال شده توسط وسایل را تا حد امکان کمتر کنید.
  • از فضای بیرون خانه برای کباب کردن استفاده کنید.

طراحی و بازسازی آشپزخانه کوچک

 فضای آشپزخانه را باز کنید

  • می توانید در خانه خود از ایجاد یک اپن برای باز کردن فضای آشپزخانه بهره ببرید. این امر به شما کمک می کند احساس آزادی بکنید.
  •  یک ایده در بازسازی و نوسازی آشپزخانه کوچک  نصب کابینت آشپزخانه ریلی می باشد. این نوع کابینت برای فضاهای  کوچک بسیار مناسب است.

 

مطلب پیشنهادی : آشنایی با انواع شیرآلات آشپزخانه

 

 ایده های ساده برای بازسازی آشپزخانه کوچک

شیرهای آب آشپزخانه را عوض کنید. یک شیر آب مناسب انجام کارها را ساده تر می کند.

  قفسه های آشپزخانه را عوض کنید و از رنگ های روشن استفاده کنید. استفاده از رنگهای روشن برای قفسه ها فضا را روشن تر و بزرگ تر می کند.

 برای  انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه کوچک چند نکته را رعایت کنید. کفپوش با رنگ روشن و با طرح ساده نصب کنید. کفپوش با اشکال مستطیل شکل  فضای کوچک را بزرگتر نشان می دهد .

بعد از بازسازی آشپزخانه کوچک لوازم و ابزاری که کاربردی تر و ضروری است را نگهداری نمایید .

از رخت آویز برای حوله ها استفاده کنید.

 با داشتن نگهدارنده مغناطیسی چاقو به راحتی می توانید به ابزارهای خود دسترسی داشته باشید و  خطر مربوط به چاقو را کاهش دهد. این نگهدارنده به شما کمک می کند که آشپزخانه مرتب تری داشته باشید .

اجرای نوسازی آشپزخانه کوچک

 

توجه داشته باشید که نکنته مهم در بازسازی آشزخانه کوچک استفاده بهینه از فضاست. در یک طراحی مناسب برای آشپزخانه با رعایت اصول طراحی و همچنین چیدمان صحیح آشپزخانه کوچک شما می توانید یک آشپزخانه با کارایی بهتر و مفید تر داشته باشیم.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی جزیره‌ آشپزخانه منحصر به فرد

 

در بازسازی آشپزخانه کوچک انتخاب رنگ کابینت ، کاشی ، دیوار ، کفپوش بسیار مهم است.

 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

طراحی بالکن با روشهای متفاوت

دکوراسیون هال و پذیرایی

تجهیزات آشپزخانه

طراحی و اجرای باغ ویلا در شیراز

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services