سیمانی جدید بدون نیاز به ملات 1

 

بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات

بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات سنتی قطعا دردسرهای دیوار چینی را کاهش داده و به افزایش سرعت اجرای پروژه کمک شایانی می‌کند. آنچه با نام بلوک های سیمانی جدید می‌شناسند عموما از نوع بلوک AAC یا همان بلوک هبلکس است. نصب بلوک هبلکس با چسب مخصوص انجام می‌شود و اجرای آن بسیار ساده و کم دردسر است. گزینه‌ی دیگر بلوک ساختمانی برای بسیاری از سازندگان استفاده از بلوک لیکا است. در صورتی که از هبلکس برای دیوارچینی استفاده شود میتوان با بست تخت و بست رادیکال و بدون نیاز به وال پست دیوار هایی ایمن ساخت. به این ترتیب مقایسه ی قیمت وال پست و قیمت بلوک لیکا با بلوک های سیمانی جدید بدون نیاز به ملات ، نقش اصلی را در تصمیم‌گیری نهایی دارد.

 

168941264364b26423480ec main

مزیت بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات چیست؟

کاهش مقدار ملات سنتی در ساخت بلوک بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) از نظر هزینه ، عایق حرارتی ، عایق صوتی ، ضرر های زیست محیطی و بسیاری موارد دیگر نسبت به بلوک های سنتی سیمانی چشم‌گیر است. در ادامه جزئیات مربوط به هر کدام از مزایا مرور خواهد شد. 

 

کنترل هزینه با بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات

 ملات سنتی که معمولاً از سیمان ، آهک و ماسه تشکیل شده است که هزینه به پروژه های ساختمانی تحمیل می‌کند. با کاهش مقدار ملات مورد نیاز، می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد.

 

افزایش سرعت ساخت

بلوک های AAC در مقایسه با آجر ها یا بلوک های معمولی از نظر اندازه بزرگتر هستند. استفاده از ملات نازک بستر یا چسب تخصصی AAC به جای ملات سنتی امکان ساخت سریع‌تر را می‌دهد. ملات با بستر نازک را می توان با سرعت بیشتری اجرا کرد و بلوک های AAC بزرگتر با سرعت بیشتری پوشش ایجاد می‌کند و در نتیجه پیشرفت ساخت و ساز تسریع می شود.

 

بهبود عملکرد حرارتی با بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات

بلوک های AAC به دلیل ساختار سلولی خود دارای خواص عایق حرارتی عالی هستند. بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات ، یکپارچگی بیشتری ایجاد خواهد کرد و این یکپارچگی به ایجاد عایق کارآمدتر کمک خواهد کرد. با کاهش اتصالات ملات ، امکان انتقال حرارتی کمتری از طریق دیوار ها ایجاد می شود. این بدان معنی است که مناطق کمتری وجود دارد که گرما می تواند از طریق دیوار منتقل شود و در نتیجه عملکرد حرارتی کلی بهبود یافته و بهره وری انرژی در ساختمان ها افزایش می‌یابد. 

 

شکل ظاهری زیباتر

اضافه شدن ملات ظاهر بلوک ها را نازیبا می‌کند. با استفاده از بلوک AAC می توانید ظاهری تمیزتر و یکپارچه‌تر داشته باشد. بلوک‌ های بزرگ‌تر AAC با لایه‌ های نازکی از ملات ، نمای مدرن‌تر و زیباتری ایجاد می‌کند و ظاهری یکنواخت به سازه می‌دهند.

168941268064b26448041e2 main

 

کاهش هدررفت مصالح

با به حداقل رساندن میزان مصرف ملات سنتی ، مصرف سیمان ، آهک و ماسه کاهش می یابد. این کاهش مصرف مواد می تواند پیامدهای زیست محیطی کمتری داشته باشد و با حفظ منابع طبیعی و کاهش ردپای کربن در فرآیند تولید به عنوان یکی از مصالح سازگار با محیط زیست شناخته شود. 

 

بهبود عملکرد ساختاری

 بلوک های AAC به دلیل استحکام و دوام خود شناخته می شوند. با کاهش میزان ملات ، سطح چفت شدن بلوک‌ ها بر روی هم افزایش یافته و توزیع بارها شرایط بهتری خواهد داشت. یکپارچگی ساختاری دیوار بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات افزایش خواهد داشت و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله یا باد و طوفان افزایش می‌یابد. 

 

خرید بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات

تولید بلوک سیمانی بدون نیاز به ملات نیاز به تکنولوژی و تکنیک ‌های خاصی دارد. کیفیت این بلوک‌ ها در صورت عدم رعایت استاندارد بسیار پایین است. ملاحضات طراحی باید به دقت رعایت شود. استفاده از ملات نازک چسب هبلکس به اندازه‌ی استاندارد و بر اساس فرمول‌بندی ‌های اعلام شده باید انجام شود. رعایت دستورالعمل های سازنده و مشاوره با متخصصان با تجربه‌ی عمران مدرن در انتخاب برند و سایز مناسب هبلکس به شما کمک می‌کند. 

 

بلوک سیمانی جدید یا بلوک لیکا 

بلوک های بتن هوادهی اتوکلاو شده (AAC) و بلوک های سبک منبسط شده رس (LECA) هر دو مصالح ساختمانی محبوب با ویژگی های منحصر به فرد هستند. در حالی که هر دو مزایای خاص خود را دارند، اما با در نظر گرفتن شرایط معمولا بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات به بلوک لیکا ترجیح داده می‌شود. دلایل زیر تا حدودی به برتری هبلکس به لیکا اشاره دارد:

 

هبلکس نسبت به لیکا عایق حرارتی بهتری است

انتخاب بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات اگر به سمت بلوک های اتوکلاو شده برود در مقایسه با لیکا عایق حرارتی قوی تری برای سازه ایجاد می‌شود.

 

مقاومت بلوک هبلکس در برابر آتش بیشتر از لیکاست

وجود مواد غیر آلی عاری از کربن در بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات باعث می شود در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد. این بلوک ها به دلیل نداشتن مواد قابل احتراق ضد آتش هستند و میتوانند در دما های بالا دوام بیاورند. در صورت استفاده از لیکا نیاز به محافظ‌ های ضد حریق خواهید داشت. 

 

 استحکام هبلکس از لیکا بیشتر است

دوام و استحکام بلوک هبلکس از بلوک لیکا بیشتر است. با وجود اینکه هر دو بلوک از نظر وزن در دسته ی بلوک های سبک وزن قرار میگیرند اما در مقایسه ی ظرفیت باربری بلوک هبلکس شرایط بهتری دارد. به همین دلیل بلوک لیکا در بعضی از سناریوهای طراحی امکان استفاده ندارد. 

 

عایق صدای بلوک لیکا و بلوک هبلکس

هر دو بلوک از نظر عایق صدا شرایط مناسبی ایجاد می‌کنند اما میزان تخلخل بلوک سیمانی جدید بدون نیاز به ملات نسبت به بلوک لیکا بیشتر است بنابراین میزان عایق صوتی بیشتری ایجاد خواهند کرد. 

168941274064b26484283c3 main

 

بلوک هبلکس را میتواند به اندازه ی دلخواه برش داد

یکی از مزیت های بلوک AAC انعطاف پذیری آن ها در طراحی و اجراست. میتوان با ابزار های برش این بلوک ها را به اندازه ی دلخواه درآورد. به این ترتیب دور ریز کمتری ایجاد میشود و دست طراحان و برای ایجاد طرح های خلاقانه باز است.

جهت استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس به عنوان جایگزین بلوک سیمانی می توانید از طریق وبسایت omranmodern.com و یا شماره ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services