استفاده از سنگ مالون و سنگ لاشه در محوطه و نمای ساختمان 1
  • معرفی سنگ لاشه و کاربرد آن در ساخت و ساز

این سنگ به نام تخته سنگ شناخته شده است که به عنوان یکی از سنگ‌های پر مصرف در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جایگاه بسیار خوی در ساخت وساز باز کرده ، دارای چگالی بالا و بسیار سنگین است. سنگ لاشه کاملا طبیعی است و هیچ گونه تراشی بر روی آن صورت نمی‌گیرد. این سنگ دارای انواع گوناگونی می‌باشد. در ساختمان‌سازی بیشتر به جای بلوک و سیمان از سنگ لاشه استفاده می‌شود. پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون دارای انواع این سنگ‌ها می‌باشد. با توجه به قیمت پایین؛ استحکام زیاد و مقاومت بالای سنگ لاشه؛ روز به روز به  مشتریان این سنگ افزوده می‌شود.

  • معرفی سنگ مالون و کاربرد آن در ساخت و ساز

سنگ مالون زیر مجموعه سنگ لاشه می‌باشد که مانند سنگ لاشه در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ بر خلاف سنگ لاشه برش داده می‌شود. تنوع در اندازه و شکل این سنگ زیاد است. سنگ‌های مالون دارای کاربرد فراوان و ظاهر متفاوتی هستند.

162698165460f9c516e3772 main

سنگ ورقه‌ای

 

علاوه بر آن تنوع در رنگ این سنگ بسیار زیاد است. بنابراین هماهنگ کردن این سنگ با دیگر متریال‌هایی که در ساختمان به کار رفته است؛ به هیچ عنوان سخت نیست. شما می‌توانید با انتخاب رنگ مورد نظرتان آن را با سایر قسمت‌ها هماهنگ کنید. سنگ مالون دارای رنگ‌های متنوعی همچون سنگ مالون طوسی؛ سبز، زرد؛ قهوه‌ای؛ قرمز؛ شیری و …. می‌باشد. هر کدام از این سنگ‌ها دارای ویژگی و کاربرد خاص خود می‌باشد.

 

کاربرد سنگ لاشه

کف‌سازی محیط‌هایی همچون مسیر ورودی خانه باغ‌ها؛ کف حیاط؛ ویلاها و … نمونه‌های مختلف سنگ لاشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنگ در دو مدل قلوه‌سنگ و ورقه‌ای قابل اجرا می‌باشند. محوطه‌سازی و نمای دیوار باغ با این سنگ بسیار زیبا می‌شود. به دلیل استحکام زیاد این سنگ برای ساخت استخر گزینه مناسبی می‌باشد. سنگ لاشه مالون برای ساخت دیوار باغ کاربرد دارد. این سنگ در پروژه‌های ساختمانی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون و ارائه محصولات با کیفیت و مرغوب توانسته است مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد.

 

 

162698171660f9c554d57c6 main

سنگ لاشه

  • شکل ظاهری انواع سنگ مالون

این سنگ بر اساس شکل ظاهری داری انواع گوناگونی می‌باشد. در صورتی که ارتفاع سنگ از طول آن کمتر باشد به سنگ مالون راسته شناخته می‌شود. سنگ مالون کله بر خلاف سنگ راسته؛  ارتفاع بیشتری نسبت به طول آن دارد. سنگ مالون نبشی در نبش و کنج دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سنگ در ساخت منازل؛ محیط کار و ساختمان‌های بزرگ کاربرد زیادی دارد. پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون در تولید انواع سنگ مالون در رنگ‌های متنوع فعال می‌باشد.

 

مطلب پیشنهادی : سنگ لاشه (سنگ ورقه ای) چیست ؟

  • کاربرد سنگ مالون در ساخت و ساز

این سنگ نیز مانند سنگ لاشه دارای کاربردهای زیادی می‌باشد. با توجه به تغییرات که به این سنگ داده می‌شود؛ می‌توان از آن در نماسازی پارک‌ها و فضاهای سبز؛ سنگ فرش‌ها؛ نماسازی و طراحی مسیرهای پیاده‌رو؛ نمای ساختمان‌ها و پروژه‌های بزرگ؛ دیوار چینی؛ ساخت راه‌پله ساختمانی؛ ساخت سنگ فرش؛ ساخت نمای پل؛ جدول سازی؛ ساخت دیوار پارک‌ها و ….  استفاده کرد.

 

لینک پیشنهادی : خرید سنگ مالون دماوند

 

 

162698177760f9c59100634 main

سنگ مالون ورقه‌ای

 

روش آماده‌سازی سنگ لاشه ورقه‌ای

روش آماده‌سازی این سنگ به سه دسته تقسیم می‌شود. زمانی‌که پشت سنگ بدون تراش باشد ولی چهار طرف قسمت‌هایی که با ملات در ارتباط هستند تراش داده شوند؛ به این سنگ نیمه تراش می‌گویند. اما هنگامی‌که به جز چهار طرف سنگ که با ملات در ارتباط است پشت آن نیز تراش داده شود؛ آن سنگ تمام تراش است. زمانی‌که سنگ بر اساس اندازه و سایز خاصی تراش داده شود به آن سنگ اندازه می‌گویند. هر کدام از این سنگ‌ها دارای کاربرد خاصی می‌باشد. پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون در تولید این سنگ فعال می‌باشد.

سنگ لاشه ورقه‌ای در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ‌ها در برابر سرما و گرما بسیار مستحکم و مقاوم  هستند. این سنگ با گذشت زمان هرگز تغییر نمی‌کند و همچنان زیبا می‌ماند. سنگ لاشه ورقه‌ای نقش موثری در زیبایی پلکان محیط‌های مختلف ایفا می‌کند. این سنگ‌ها به دلیل ظاهر طبیعی خود؛ در به کارگیری فضاهای بیرون زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

162698186260f9c5e614a1c main

سنگ ورقه‌ای

  • تنوع در اندازه و شکل سنگ‌ها

 در شکل و اندازه سنگ مالون تنوع زیادی دیده می‌شود. برخی از سنگ‌ها دارای رگه‌های گوناگون بر روی سطح خود هستند. تنوع در رنگ این سنگ‌ها زیاد است. بیشتر افراد آن را به سنگ مالون جوشقان می‌شناسند. سنگ‌ مالون جوشقان زرد و قرمز؛ جوشقان با رگه‌های لیمویی؛ جوشقان با رگه‌های قرمز که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند؛ در بازار به فروش می‌رسند. این سنگ‌ها به راحتی آب و رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند و مقاومت بالایی دارند. استفاده از این سنگ‌ها در کف ساختمان‌ها و محوطه سازی؛ زیبایی خاصی به محیط و ساختمان‌ها می‌بخشد.

  • ساخت دیوار با سنگ

معمولا سنگ‌هایی که برای شالوده و دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بدون شکل خاص و به صورت نامنظم قرار داده می‌شوند. این نوع سنگ معمولا در همه جا وجود دارد. اکثرا برای جلوگیری از هزینه بالا در ساخت و ساز از هر نوع سنگی می‌توان استفاده کرد. تکه‌های کوچکتر نیز برای پر کردن فاصله بین سنگ‌ها مناسب می‌باشد. لازم به ذکر است سنگ‌هایی که دارای لایه بندی هستند برای ساخت دیوار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

162698191260f9c61862b75 main

سنگ مالون

سنگ‌هایی که دارای وزن مشخص؛ مقاومت فشاری بالا و سخت هستند برای ساخت دیوار مناسب می‌باشد. زمانی‌که دیوار ساخته شد برای نمای آن می‌توان از سنگ‌های مالون به رنگ‌های زیبا و متفاوتی استفاده کرد. سنگ مالون جلوه زیبایی به این مکان می‌دهد. سنگ مالون بر اساس ابعاد؛ درجه‌بندی؛ کیفیت و مرغوبیت آن مشخص می‌گردد. سنگ مالون در صنعت ساختمان‌سازی دارای کاربرد فراوانی است. به طوری‌که تنوع در رنگ و ابعاد این سنگ مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. در شمال کشور برای ساخت ویلاها و نمای آن از سنگ مالون استفاده می‌شود. برای مکان‌های تفریحی مانند کف‌پوش پارک‌ها نیز از این سنگ استفاده می‌شود.

 

  • پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون

پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون در تولید انواع سنگ‌ها فعالیت دارد. لاشه سنگ مستقیم از معدن؛ فروش مالون آماده؛ فروش سنگ لاشه؛ سنگ لاشه زرد و قرمز؛ طراحی کردن و اجرای آب‌نما؛ اجرای ترکیبی دیوار با سنگ لیمویی؛ اجرای سنگ مالون سفید حکمی؛ طراحی آب‌نما با سنگ لاشه؛ اجرای سنگ مالون دماوند؛ اجرای سنگ میگون به شکل حصیری؛ اجرای سنگ لاشه نجفی؛ سنگ لاشه و ورقه‌ای برای ساخت آبشار صخره‌ای؛ سنگ لاشه طوسی دماوند و ….. از دیگر محصولات و خدمات پیمانکاری نجفی می‌باشد.

 

162698195660f9c6448b8f1 main

سنگ لاشه و مالون

همه محصولات مرغوب و با کیفیت هستند. هر کدام کاربرد خاص خود را دارند که در پروژه‌ها و ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیمانکاری نجفی با سنگ لاشه و مالون آماده ارائه بهترین خدمات به همه مشتریان خود می‌باشد. محصولات این مجموعه با ضمانت به مشتری تحویل داده می‌شود. چنان‌چه قصد خرید سنگ لاشه و مالون را دارید؛ می‌توانید با مراجعه به سایت و مشاهده انواع محصولات این مجموعه نسبت به خرید و سفارش اقدام کنید. همچنین می‌توانید به صورت غیر حضوری و اینترنتی سفارش خود را انجام دهید. شما در هر کجای ایران که باشید؛ سفارشتان در کوتاه‌ترین زمان ارسال می‌شود و در محل مورد نظر به دست شما می‌رسد.

بهتر است برای پروژه‌های بزرگ از سنگ‌های مرغوب و با کیفیت خریداری کنید. لازم به ذکر است هر چقدر مقاومت؛ میزان استحکام و مقاومت فشاری این سنگ‌ها در مقابل عوامل فرسایش و محیطی بیشتر باشد؛ کاربرد این سنگ‌ها در پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های ساختمانی خیلی بیشتر و بهتر خواهد بود. این سنگ‌ها با تنوع رنگ و زیبایی خاص خود؛ جلوه زیبایی به ساختمان و محل زندگی شما می‌دهند.

منبع: سایت پیمانکاری سنگ نجفی

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط با این مطلب

 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services