صحیح و کارامد کابینت آشپزخانه 1

 

نکاتی ساده اما مهم برای نصب صحیح و کارامد کابینت آشپزخانه 

کابینت یک بخش ضروری و جدایی ناپذیر از هر آشپزخانه‌ای است، که امکان چیدن منظم وسایل پخت و پز، ظروف، مواد غذایی و…را فراهم می‌کند. علاوه بر این، بر روی زیبایی فضای آشپزخانه و در نهایت دکوراسیون کل خانه تاثیر مستقیم دارد. از این رو باید در انتخاب و نصب کابینت آشپزخانه حساس باشید. 

با توجه به اهمیتی که نصب کابینت  دارد، ما در این مقاله صفر تا صد نصب کابینت آشپزخانه  و نکات مهم  را به زبان ساده بیان کردیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

 

چرا نصب کابینت در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد؟ 

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، نصب کابیت به اندازه‌ای مهم است که اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند زیبایی و دوام کابینت حتی از بهترین متریال را هم تحت تاثیر قرار دهد.
نصب کابینت باید متناسب با فضای آشپزخانه باشد و در متراژهای گوناگون، روش نصب می‌تواند متفاوت شود. اگر کار نصب انواع کابینت به صورت هوشمندانه انجام شود، این امکان را ایجاد می‌کند که از کمترین فضا، حتی در آشپزخانه‌های کوچک بهترین استفاده را کرد. 

در نصب کابینت آشپزخانه، متریال و نوع کابینت مورد استفاده نیز اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روش نصب را تا حدی تغییر دهد. فرقی نمی‌کند که کابیت آشپزخانه شما از چه نوعی است، ام دی اف معمولی، ممبران، چوبی، هایگلاس یا هر نوع کابیت دیگری. در هر صورت، نصب کابینت آشپزخانه یک کار تخصصی است که باید توسط نصاب حرفه‌ای و با تجربه انجام شود. با کمک گرفتن از یک نصاب حرفه‌ای می‌توانید متناسب با بودجه خود بهترین کابینت را در آشپزخانه منزل خود داشته باشید.

اما با این وجود نصب کابینت یکسری نکات ثابت و مراحل مشخصی دارد که  که به منظور افزایش اطلاعات شما، به آن پرداختیم.

راهنمای نصب کابینت آشپزخانه به صورت  مرحله به مرحله

ما در این راهنما، نصب گام به گام کابینت توضیح می دهیم، که باید از چه ابزارهایی استفاده کنید. هر گونه لوازم اضافی که نیاز دارید را بیان خواهیم کرد و به شما می‌گوییم که چگونه فضا را قبل از شروع نصب آماده کنید. اگر به غیر از خود، فرد دیگری را نیز برای کمک در اختیار داشته باشید، کار برایتان راحت‌تر خواهد شد.

نکته:

گر قصد دارید، آشپزخانه خود را به طور کامل بازسازی کنید، ابتدا کار رنگ آمیزی دیوارها و یا و تعویض کاشی‌ها را انجام دهید. سپس به سراغ نصب کابینت بروید.

نکات مهم نصب کابینت آشپزخانه

مرحله اول: محل نصب کابینت را روی دیوار مشخص کنید. 

ارتفاع کابینت های بالایی را اندازه بگیرید. سپس با توجه به این ارتفاع، محل نصب کابینت و اتصالات را روی دیوارعلامت بزنید. این کار را بسیار با دقت و با خطوط صاف انجام دهید، زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند در فرایند نصب کابینت آشپزخانه، مشکل ایجاد کند. 

مرحله دوم: نصب اتصالات کابینت ها 

هر کابینتی برای نصب، به اتصالات و نگهدارنده‌هایی نیاز دارد، که نصب این تجهیزات قبل از نصب خود کابینت انجام می شود. در ابتدا باید نگهدارنده‌ها محکم و دقیق متصل شود، تا پس از آن کابینت بتواند روی آن نصب و سوار گردد. برای این منظور می‌توانید از پیچ و رول پلاک استفاده کنید و همچنین تعداد مناسبی از گیره ها را به دیوار نصب کنید.

همچنین از اتصالات 45 درجه که بسیار مرسوم است، می‌توانید بهره بگیرید. نصب این نوع از اتصالات، موقعیت کابینت ها را روی دیوار ایمن کرده و باعث می شود که کابینت ها در جای خود محکم شوند.

اتصالات و نگهدارنده ها باید از کیفیت لازم  نیز بر خوردار باشد، تا بتواند وزن کابینت را تحمل کند. 

مرحله سوم : نصب کابینت های زمینی یا پایینی آشپزخانه 

 بعد از نصب کردن اتصالات، نوبت به آن می‌رسد که کابینت های پایینی را نصب کنید. این کابینت ها با استفاده از اتصالات به دیوار وصل می‌شوند و همچنین توسط پایه روی زمین ثابت می‌گردند. کابینت باید به خوبی در جای خود فیکس شده و با زمین دریک سطح قرار گیرد.

مرحله چهارم: نصب کابینت های دیواری یا فوقانی

این کابینت ها بر روی نگهدارنده‌هایی که در مراحل قبل روی دیوار نصب کردیم، سوار می‌شوند. باید از نصب محکم و درست اتصالات بر روی دیواراطمینان حاصل کنید، سپس اقدام به نصب کابینت‌های دیواری کنید. 

برای نصب، کابینت ها روی زمین کنار هم قرار دهید و آن ها را هم تراز کنید. سپس با گیره های نگهدارنده آن ها را مستحکم کنید، تا هنگام جابجایی نیز، همتراز باقی بمانند. سپس کابینت ها را با یک شخص همراه بلند کرده و روی دیوار و اتصالاتی که از قبل نصب کردید، قرار دهید.

نکات مهم نصب کابینت آشپزخانه

مرحله پنجم: نصب روکابینتی یا پیشخوان آشپزخانه 

پس از نصب کابینت های بالایی و پایینی آشپزخانه، نوبت به آن میرسد که روکابینتی که به آن پیشخوان آشپزخانه نیز گفته می شود را نصب کنید. جنس پیشخوان می تواند سنگی باشد و در برخی موارد نیز از جنس خود کابینت است. قبل از نصب، باید به صورت دقیق اندازه گیری و متناسب با اندازه کابینت برش داده شود. پس از اندازه گیری و برش، باید پیشخوان آشپزخانه را بر روی کابینت های پایینی با استفاده از پیچ متصل کنید. 

مرحله ششم: نصب اتصالات درون کابینت 

در این مرحله از نصب کابینت آشپزخانه باید لولا و نگهدارنده ها را به بدنه، درب کابینت و کشوها متصل کنید. فراموش نکنید که محل اتصالات علامت زده شود و پس از آن نصب را انجام دهید. 

مرحله هفتم : نصب سایر بخش های کابینت 

هر کابینتی به درب، دستگیره، قفسه و کشو نیاز دارد. حالا نوبت به نصب این بخش های کابینت می‌رسد. شما پس از اینکه لولاهای درب و ریل کشوها را نصب کردید، باید درهای کابینت را متصل کنید. پس از آن دستگیره های کابینت را هم نیز با استفاده از پیچ و مهره مناسب به درها وصل نمایید. 

در این مقاله با نکات مهم در نصب کابینت آشپزخانه آشنا شدید، برای دریافت نکات مهم در نصب کمد به مقاله نحوه نصب کمد دیواری مراجعه کنید

نکات مهم نصب کابینت آشپزخانه

نتیجه گیری

فراموش نکنید که با خرید کابینت‌های مرغوب و هماهنگ با چیدمان سایر وسایل منزل، به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منزل خود کمک خواهید کرد. در کنار خرید مناسب به فکر نصب اصولی کابینت‌ ها نیز باشید. این نکته را به یاد داشته باشید که نصب غلط و غیر اصولی می‌تواند به دوام و ظاهر با کیفیت‌ترین کابینت‌ها نیز آسیب وارد کرده و هزینه شما را سوخت کند. 

 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services