مدل طراحی آشپزخانه جزیره 1

 

جزیره آشپزخانه با ۱۸ مدل طراحی کابینت جزیره ای؛ کلاسیک و مدرن

یکی از جدیدترین طرح‌ها برای طراحی آشپزخانه‌ی مدرن، مدل آشپزخانه جزیره ای است که به دلیل شناوری مکانی آزاد آن در نقطه‌ی ثقل هر آشپزخانه آن را به سبکی پر طرفدار تبدیل کرده است. در مجله اینترنتی بسپارمگ، به بررسی این مدل از کابینت آشپزخانه خواهیم پرداخت.

برای طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه جزیره ای ایده‌های گوناگونی وجود دارد، از میزهای متضاد تا کابینت‌های جسورانه و رنگارنگ گرفته تا سبک‌هایی که بیشتر شبیه اثاثیه‌ای گرانبها از مبلمان موروثی هستند. این جزایر از هر نوع رنگ و متریالی میتواند ساخته شود، مهم ترکیب و تلفیق به جا و درست این عنصر جدید با سایر اجزا و تجهیزات آشپزخانه می‌باشد که بتوان آن را به صورت مجموعه‌ای یکپارچه در معرض نمایش گذاشت.

 

در اینجا ۱۸ ایده برای طراحی آشپزخانه جزیره‌ ای منحصر به فرد را به شما ارائه می‌دهیم.

 

۱- استفاده از آویز بالای کابینت جزیره آشپزخانه

کابینت جزیره آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه جزیره بالا در حالی که از نگاه کردن به آویز‌های بالای جزیره آشپزخانه لذت میبریم، توجه‌مان به نکته‌ی مهمی جلب میشود: هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همه آویزهای شما باید مطابقت داشته باشند. این فضای براق با ترکیب کردن شکل چراغ‌های آویز سفید هماهنگ بالای سر، یک لمس بصری بازیگوش را ایجاد کرده است و اثر کاملاً مسحورکننده‌ای در آشپزخانه‌های جزیره خلق نموده است.

 

برای اطلاع از قیمت کابینت های گلاس، به لینک مراجعه کنید.

 

۲- نقطه عطف آشپزخانه جزیره ای کابینت آن است 

کابینت آشپزخانه جزیره ای

به لطف این جزیره که به صورت مهره‌ای آبی در کنار سایر جزییات سنتی ساحلی قرار گرفته، جلوه‌ای زیبا و مدرن به آشپزخانه بخشیده شده است. هر چه بیشتر به این فضا نگاه کنیم، مسحور‌تر میشویم چراکه این بخش بسیاری از ویژگی‌های مرسوم و مد روز را داراست و در کنار تاثیرات بسیار شیک فضا، نتیجه منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

 

مطلب پیشنهادی : ایده برای چیدمان آشپزخانه کوچک

 

۳- طرح جزیره آشپزخانه شیک و لاکچری

آشپزخانه جزیره ای شیک و لاکچری

یکی از کارهایی که میتوانید برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای استفاده کنید، ترکیب زیبای سنگ و فلز میباشد. مانند الهام گرفتن از هماهنگی قطعات برنجی با گوشواره‌های طلایی، صفحات سنگ عقیق هم با پایه‌های برنجی به کار رفته در صندلی‌ها و انواع مبلمان نیز هم خوانی دارد. نکته نهایی برای تکمیل این ترکیب جذاب در طراحی آشپزخانه جزیره؛ یک زنجیره طلایی ظریف است که به شکل چراغ‌های آویز، میتوان به نمایش گذاشت.

 

لینک پیشنهادی: واردات یراق آلات کابینت

 

4- طراحی جزیره آشپزخانه سیاه و سفید

آشپزخانه جزیره ای سیاه و سفید

تاثیر بالای ترکیب سیاه و سفید در طراحی آشپزخانه جزیره یکی از ایده‌های ناب است. این نوع ترکیب همراه با بکار گیری بافت‌های فراوان، موجب خلق اثری خارق العاده و چشم نواز میشود. این تصمیم جسورانه در طراحی و بکارگیری اغراق‌آمیز این دو رنگ بدون افزودن رنگ دیگری، نتیجه منحصر به فردی در طراحی آشپزخانه جزیره  ایایجاد کرده است.

 

5- به دکوراسیون جزیره آشپزخانه مدرن فکر کنید

آشپزخانه جزیره ای مدرن

ایده بعدی در طراحی آشپزخانه جزیره، امتداد بافت به کاررفته در کف آشپزخانه در دیواره جزیره است که همخوانی و یکپارچگی در آشپزخانه و اجزای آن را بوجود می‌آورد. به کار گیری یک سنگ مرمر سفید و حتی سفید پررنگ، با لبه کمی پیش آمده روی این پایه چوبی که با کف هماهنگ است، میتواند این بستر خنثی را تعدیل نموده و ترفند جادویی مدرنی را بوجود آورد که حس معلق و شناوری را تداعی میکند.

 

۶- چیدمان عجیب ولی هماهنگ در دکوراسیون جزیره آشپزخانه

دکوراسیون جزیره آشپزخانه

در بین طراحان داخلی رایج است که «اگر شما واقعاً عاشق چیزی هستید، راهی پیدا می‌کنید که آن را در خانه خود جای دهید.» این اصطلاح به طور معمول در مورد قطعات با ماندگاری کمتر مانند بالش یا فرش یا گلخانه و… گفته می‌شود؛ ولی در مورد دکوراسیون آشپزخانه نیز به همان اندازه کاربرد دارد.

اگر به ما بگویند که آشپزخانه‌ای را تصور کنید با کاشی‌های طرح دار برنجی، کف با چوب تیره، صفحات آشپزخانه سبز و خاکستری و کابینت‌های سفید، طرح جالبی به نظر نمیرسد. اما همانطور که در عکس مشاهده میکنید، تک تک اجزای این آشپزخانه با یکدیگر هماهنگ است. درخشانی کابینت‌های سفید در این جزیره، از سنگینی رنگ‌های تیره بکار رفته در فضا کاسته و هود برنجی نگاه‌ها را به سمت بالا جلب می‌کند که ترکیب کاملی را رقم میزند. 

 

مطلب پیشنهادی : با انواع بین کابینتی  آشنا شوید

 

۷- استفاده از سنگ‌های رگه دار قدیمی در کانتر جزیره آشپزخانه

کانتر آشپزخانه جزیره ای

اگر فکر کردید پیشخوان‌های رگه دار هرگز نمی‌توانند در محیط سنتی‌تری استفاده شوند، تجدید نظر کنید. «مخالفان جذب می‌شوند» همین ویژگی در این طراحی آشپزخانه جزیره‌ای فضا را زنده کرده است، جایی که دیوارهای زیبا روکش دار با رنگ سبز زمینه‌ای خیره کننده برای یک قطعه سیاه و سفید جسورانه به شکل یک جزیره آشپزخانه پررنگ فراهم می‌کند.

 

۸- طراحی تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن در آشپزخانه جزیره

جزیره آشپزخانه مدرن و کلاسیک

حس آرامشی که این آشپزخانه جزیره به شما منتقل میکند ناشی از رنگ سفید غالب و جنس و رنگ سایر اجزای به کار رفته در طراحی آن است که تداعی کننده ساحل می‌باشد. این طراحی تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که به خوبی با یکدیگر تلفیق شده است. ادغام طرح چوب‌های کلاسیک به کار رفته در بدنه جزیره با سنگ براق مدرن روی آن، که بازتاب خوشایندی از برخی سطوح را به فضاها می‌افزاید، آشپزخانه‌ جزیره ای هنرمندانه را رقم زده است که پاسخگوی اکثر سلیقه‌ها میتواند باشد.

 

۹- در لبه میز جزیره آشپزخانه اغراق کنید

کابینت جزیره آشپزخانه

در این طراحی آشپزخانه، جزیره به طرز اغراق‌آمیزی خود را به عنوان قطعه اصلی آشپزخانه معرفی میکند. این استنباط به دلیل پیش آمدگی بیش از حد سنگ روی میزجزیره می باشد. اگر چه این پیش آمدگی با سایر اجزای طراحی هماهنگ است اما وزن بصری چشمگیری را به کابینت جزیره القا میکند. 

 

۱۰- یک آشپزخانه جزیره خلاقانه داشته باشید

آشپزخانه جزیره ای شیک

پیش زمینه‌های ذهنی گذشته خود را در طراحی آشپزخانه جزیره فراموش کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، اگرچه در نگاه اول متریال به کار رفته درکابینت جزیره، متضاد با طرح ساده کابینت‌ها به نظر می‌رسد، ولی در نهایت منجر به ایجاد ترکیبی دلچسب از عناصر طراحی شده و آشپزخانه جزیره را تبدیل به نقطه عطف طراحی نموده است.

 

۱۱- طراحی آشپزخانه جزیره با شکل هندسی نامنظم

طراحی آشپزخانه جزیره ای

شکل هندسی متفاوت این آشپزخانه جزیره ، زوایای گوناگونی را بوجود آورده است. با قرار گرفتن در نقاط مختلف این آشپزخانه، مناظر متفاوتی را می توانید مشاهده کنید و احساس گوناگونی را تجربه نمایید. سقف هندسی آن نیز از زوایای غیر منتظره آن تقلید کرده و احساس بازی با مکان را به ما می دهد.

 

۱۲- طراحی آشپزخانه جزیره ای به سبک روستیک

آشپزخانه جزیره ای روستیک

در برخی طراحی‌های آشپزخانه‌های جزیره‌ای از قطعات مبلمان برای نمایش زیبایی کابینت جزیره استفاده میشود. رنگ دیواره‌ها و کابینت‌های خنثی در کنار میز جزیره و مبلمان آن، که الهام گرفته از جنگل و طبیعت می‌باشد؛ تضاد خوشایندی را رقم زده است. هارمونی دستگیره‌های همرنگ با رگه‌های دیوارموجب هماهنگی بیشتر اجزای آشپزخانه جزیره شده و در نهایت این طراحی فضایی دنج و سرزنده و در عین حال شیک را به وجود آورده است.

 

۱۳- دو ترکیب متفاوت در طراحی آشپزخانه جزیره ای

طراحی آشپزخانه جزیره ای

نگران برقراری تعادل مناسب در آشپزخانه هستید؟ کابینت‌های تیره با خطوط هندسی قوی، محکم و مردانه احساس می‌شوند، در حالی که یک تخته دکوراسیون زیبا با روکش‌های خاموش گل رز دارای حسی زنانه‌اند و مانند نگینی تلاقی خیره کننده و شیکی را ایجاد می‌کند. نقطه مشترک بین این دو حس متضاد توسط اجزای برنجی شکل گرفته است که در نهایت طراحی یکپارچه‌ای را دراین آشپزخانه‌ با کابینت جزیره‌ای رقم زده است.

 

۱۴- یک تغییر کوچک اما موثر در طراحی میز جزیره آشپزخانه

میز جزیره ای آشپزخانه

نه تنها ایجاد «جزیره کنتراست» یک حرکت دکوراتیو هوشمندانه است، بلکه عملی نیز هست. چرا که ایجاد تغییر در آشپزخانه در طول زمان بسیار ساده است. این فضا در داخل یک پالت سفید خنثی و روشن برای کابینت جزیره، میزهای پیشخوان و حتی دیوارها باقی می‌ماند، اما رنگ‌آمیزی رنگ آبی تیره در میز جزیره آن را متمایز می‌کند. وقتی میز جزیره به رنگ دیگری تغییر پیدا میکند، مانند این است که کل آشپزخانه دگرگون میشود و این به دلیل مرکزیت کابینت جزیره می‌باشد. تغییرات کوچک مانند یک رنگ ساده و شاید یک جفت چراغ آویز جدید بتواند قلب خانه را در یک آخر هفته یا کمتر تغییر شکل دهد.

 

۱۵- طراحی آشپزخانه جزیره، به سبک میانه قرن

آشپزخانه سبک میانه قرن

این آشپزخانه با تمام رنگ‌های زیبای چوبی، وسایل روشنایی بی‌نظیر و صندلی‌های غذاخوری روکش دار آووکادو، یک رویای مدرن است. اما جزئیات بیشتری در این طراحی مورد توجه است که در عین نامحسوس بودن، نبوغ‌آمیز هم هست. به دقت نگاه کنید؛ متوجه خواهید شد که در زیر کشوها، این کابینت جزیره دارای یک فضای کوچک زیبا برای یک جعبه یا سبد است. می‌توان ابزارهای آشپزخانه را با هر شکلی در آنجا قرار داد، یا حتی از آن برای ذخیره سبزیجات ریشه‌ای یا موارد دیگر استفاده کرد. امیدواریم در آینده بریدگی‌های هوشمندانه‌تری از این دست را در طراحی‌های کابینت جزیره، مشاهده کنیم.

 

۱۶- به کارگیری رنگهای آرامش بخش در فضای آشپزخانه جزیره ای

رنگهای مناسب فضای آشپزخانه جزیره ای

در این کابینت جزیره، بلوز اقیانوسی + برنج صیقلی روشن + کاشی هندسی سرگرم کننده = فضایی آفتاب گیر که مانند یک روز در ساحل احساس می‌شود. با انتخاب رنگی برای کابینت جزیره خود که در خانه همان رنگ کاشی‌ها یا پنجره‌ها است، فضای خود را برجسته کنید. این کابینت جزیره، حس آرامش ناشی از این ترکیب ها، فضای دل‌انگیزی را بوجود می‌آورد که ماندن در این فضا را برایمان خوشایند میکند.

 

۱۷- دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای دو رنگ را امتحان کنید

آشپزخانه جزیره ای دو رنگ

این عکس یکی دیگر از نمونه‌های «جزیره کنتراست» است. در این کابینت جزیره، رنگ زیتونی یکپارچه شیک با چوب روشن و یک صفحه نمایش پشتی تیره همراه با بافت، فضایی کاملاً مطبوع و مبهم را بوجود اورده است. وجود کابینت چرمی این فضا را هرچه بیشتر کامل می‌کند.

 

۱۸-از عناصر برنجی در طراحی آشپزخانه جزیره استفاده کنید

عناصر برنجی در طراحی آشپزخانه جزیره

استفاده از وسایل برنجی آشپزخانه­ای رویایی را بوجود می‌آورد. مانند هود برنجی روی اجاق گاز، یک میز با پیشانی لبه برنجی در این کابینت جزیره، پایه‌های صندلی‌ها و حتی المان‌های نورپردازی درسقف. تاثیر فوق العاده بکار بردن برنج در اجزای آشپزخانه، آنرا به آشپزخانه جزیره‌ ای شگفت‌انگیز تبدیل می کند.

 


پایان مطلب


 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید