4 روند پر اهمیت طراحی داخلی 1

4 روند پر اهمیت طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی در سال 2021 در مرکز توجه قرار گرفته است، زیرا افراد بیشتری زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند  معماران و طراحان استودیو معماری آشینه به طور فزاینده ای از مسئولیت خود در بهبود رفاه مشتریان خود و حتی کمک به آنها در پیشگیری از بیماری ها آگاه هستند، زیرا آنها به دنبال بهترین راه حل ها برای پروژه های طراحی داخلی خود هستند

از آنجایی که طراحی داخلی به طور فزاینده ای به موضوع مورد علاقه معماران و طراحان تبدیل شده است. استودیو معماری آشینه همواره تلاش می کند راهکارهایی جهت کاهش هزینه های طراحی داخلی  ساختمان ارائه دهد. ما با در اختیار داشتن متخصصین مجرب طراحی داخلی ساختمان و تیم اجرایی حرفه‌ای آماده ارائه انواع خدمات طراحی داخلی در تمامی مناطق ایران می باشیم.

اگر نیاز به معماران طراح و با تجربه جهت طراحی و دکوراسیون اداره و دفتر خود دارید، استودیو معماری آشینه با تجربه و تبحر کافی در این زمینه در خدمت شما است.

1. طراحی بیوفیلیک

گیاهان داخلی به یک لایه کاملاً جدید در پروژه های طراحی داخلی تبدیل شده اند و گیاهان بزرگ روند رو به رشدی دارند. با این حال، یک مفهوم جدید وارد گفتگوی اصلی شده است: طراحی بیوفیلیک. به منظور حفظ سطح مشخصی از ارتباط با طبیعت ، طراحی بیوفیلیک قصد دارد طبیعت را در معماری ساختمان به عنوان راهی برای بهبود سلامت روان، وارد محیط داخلی کند طراحی استفاده از چوب اصلاح شده، گیاهان آویزان، دیوارهای سبز و تاسیسات سبز بزرگ از جمله روندهای اصلی است که شاهد آن هستیم و یکی از راهکارهای استودیو معماری آشینه برای طراحی داخلی را شامل میشود.

 

2. پله های یکپارچه با مبلمان

در پروژه طراحی داخلی به عنوان روشی خلاقانه برای استفاده از فضای باقی مانده در زیر پله ها، فضاهای ذخیره سازی یاحتی ادغام پله ها را برای طراحی مبلمان بزرگتر،فضاهایی مانند محل کار یا قفسه بندی اضافه کرده اند.

 

 3. چوب و بتن در خالص ترین حالت خود

قرار دادن چوب و بتن به عنوان مواد اولیه روی دیوارها، سقف ها و کف، روندی است که معماران و طراحان از آن برای دستیابی به گرما و ظرافت برای فضاهای داخلی استفاده می کنند بدون اینکه در بودجه های گران قیمت قرار بگیرند. ترکیب هر دو قادر است تمام حواس را فراتر از بصری درگیر کند و ویژگی های جذابی مانند دوام و استحکام بالا دارد.

 

4. مبلمان الیاف طبیعی

کاربرد حصیر در دکوراسیون داخلی

استفاده از الیاف طبیعی مانند حصیری در مبلمان در طراحی داخلی و دکوراسیون بسیار محبوب شده است. این متریال سنتی در صندلی‌ها، فرش‌ها و نورپردازی‌ها به کار می‌رود و با طراحی مدرن‌تر ترکیب و هماهنگ می‌شود. نمونه پروژه های طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو معماری آشینه را می توانید اینجا مشاهده فرمائید.

4 رویکرد استودیو معماری آشینه برای دستیابی به برتری در طراحی داخلی

تکمیل مداوم هنر دکوراسیون و طراحی داخلی با این واقعیت که هیچ دو اتاقی واقعاً یکسان نیستند، چالش برانگیزتر شده است. اگرچه، وقتی ساختمان‌ها یا هتل‌های مرتفع را در نظر می‌گیریم (حداقل در جایی که چیدمان برنامه‌ریزی شده هر اتاق کم و بیش یکسان است) می‌توان این جمله را زیر سوال برد، اما این روش منحصربه‌فردی است که اتاق به نور، محیط اطراف و مناظر واکنش نشان می‌دهد. نماها، به علاوه کاربر نهایی، که تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند.

این چهار رویکرد ما در طراحی داخلی استدیو معماری آشینه  برای دستیابی به برتری به الگو های بهتر در حوزه ی مسکونی، اداری و تجاری است.

 

1. تاکید

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلیهر قسمت از اتاق سزاوار توجه خاص خود است. بنابراین ما بر روی مناطقی که می‌خواهیم توجه را جلب کنیم، تأکید می‌کنیم و با استفاده از مبلمان، پس‌زمینه و رنگ، نقاط کانونی ایجاد می‌کنیم. مناطقی از یک اتاق وجود دارد که ممکن است بخواهیم آنها را کم اهمیت جلوه دهیم، و برای شناسایی آنها ابتدا باید وضعیت اتاق طبیعی را ارزیابی کنیم. به عنوان مثال، اگر اتاق با یک شومینه عظیم بزرگ باز است ،یا جایی که خورشید در هنگام غروب با افق برخورد می کند ، اینها ویژگی هایی هستند که می خواهیم توجه را به آنها جلب کنیم. ما این ویژگی‌ها یا نواحی را در دکوراسیون داخلی به‌عنوان سطوح اصلی تأکید در نظر می‌گیریم و از ظرافت در رویکرد خود به سایر قسمت‌های اتاق استفاده می‌کنیم تا سطح غالب چشم‌گیر را بیشتر برجسته کنیم .

ما از رنگ‌ها و اثاثیه ساده و خنثی در جاهای دیگر استفاده می‌کنیم و از استفاده در کف، دیوارها و سقف‌ها جلوگیری می‌کنیم که حواس‌پرتی ایجاد نکنند، در نتیجه چشم ساکنان را به سمت ویژگی انتخابی سوق می‌دهیم. بسیاری از موارد یا ویژگی‌هایی که برای جلب توجه چشم رقابت می‌کنند، می‌توانند گیج‌کننده و همچنین کاملاً آزاردهنده باشند

جهت آشنایی با طراحی داخلی ساختمان و مقالات ما به وبسایت آشینه مراجعه نمایید.

2. تنوع

در حالی که هر اتاق باید به یک موضوع پایبند باشد، تنوع از اتاقی به اتاق دیگر مهم است، به هر فضا احساس هدف می دهد و احساسات متفاوتی را در درون ساکنان هنگام حرکت در ساختمان برانگیخته می کند. رنگ‌ها، الگوها و اشکال باید هر فضا را متمایز کند، و در عین حال دکورلسیون داخلی باید حس وحدت وجود داشته باشد، زیرا ماهیت متفاوت تنوع و وحدت زمانی که با تمایز ترکیب می‌شود، هارمونی منحصر به فرد برای توسعه کلی ایجاد می‌کند. این ما را به اتحاد می رساند

 

3. عملکرد

طراحی داخلی ساختمان

عملکرد کلمه ای نیست که افراد خلاق همیشه مشتاق تصدیق آن باشند، و با این حال نمی توان اهمیت این توجه را در طراحی داخلی نادیده گرفت. در هر مرحله از فرآیند طراحی، این سوال: ‘این اتاق قرار است برای چه استفاده شود؟’ هرگز نباید از ذهن فرد معمار و طراح دکوراتور دور باشد. برنامه ریزی فضایی باید اول باشد، که شامل تعریف مسیر طی شده هنگام حرکت در اتاق است. این کم و بیش قرارگیری و چیدمان مبلمان را تعیین می کند. اگر اتاق قبل از انجام هر کار داخلی چیزی را از نظر مهارت در عملکرد خود کم دارد، این وظیفه طراح داخلی است که با استفاده از نرم افزار طراحی داخلی که در اختیار دارد، کارایی فضا را به حداکثر برساند که تیم طراحان با تجربه آشینه این کار را به بهترین نحو انجام میدهد. این همیشه در مورد ایجاد زیبایی و پیچیدگی نیست. طراحی داخلی عالی گاهی اوقات می تواند در مورد دستکاری فضا و از بین بردن طراحی به یک حالت مینیمالیستی به خاطر قابلیت استفاده آن باشد.

4. مادی بودن

لذت بردن از یک فضا 90٪ به متریال ارائه شده بستگی دارد. موادی که ظاهر و احساس عالی دارند همیشه تأثیر مثبت بیشتری بر مواد بی کیفیت خواهند داشت. به عنوان یک قاعده، ما می گوییم که هر چه مواد طبیعی بیشتری را بتوانیم ترکیب کنیم، بهتر است. کتانی، ابریشم و چوب طبیعی به دلایلی در میان طراحان داخلی محبوب هستند ، آنها کیفیت را تراوش می کنند. اما کیفیت همیشه با هزینه نشان داده نمی‌شود و توانایی درک آنچه نشان‌دهنده نهایت راحتی، کیفیت و پایداری (طولانی مدت) است معمولاً تنها با تجربه و مقدار زیادی تحقیق به دست می‌آید استودیو معماری آشینه همواره تلاش میکند با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بهترین خدمات را در حوزه بازسازی ،معماری و دکوراسیون ارائه دهد.

ما  با در اختیار داشتن متخصصین مجرب طراحی داخلی ساختمان مسکونی ، اداری و یا تجاری و تیم اجرایی حرفه‌ای آماده ارائه انواع خدمات طراحی داخلی و دکوراسیون در تمامی مناطق ایران می باشیم.


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مرتبط 


 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services