11 ایده چیدمان اتاق خواب بنفش 1

دکوراسیون اتاق خواب با انتخاب رنگ بنفش

یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها در طراحی چیدمان اتاق‌خواب بزرگسال رنگ بنفش می‌باشد.

رنگ بنفش می‌تواند جذاب و شیک، باشکوه و سلطنتی، یا خاموش و رؤیایی باشد، اما در هر صورت، برای اتاق‌خواب بسیار مناسب است، زیرا احساس آرامش و راحتی را منتقل می‌کند.

بر اساس روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب ، استفاده کامل از رنگ بنفش در طراحی اتاق خواب می‌تواند کمی ترسناک باشد، به همین خاطر بنفش‌رنگی نیست که شما ببینید به‌راحتی در خانه ظاهر شود؛ اما برای کسانی که ریسک کرده و در فضای مناسب استفاده می‌کنند بازده بسیار زیادی خواهد داشت.

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده شال مبل

 

به کار بردن رنگ بنفش در چیدمان داخلی اتاق ‌خواب شما، نه ‌تنها آن فضا را به یک نمایشگر مسحورکننده تبدیل خواهد کرد، بلکه مطمئناً آرامش بخشیدن به برخی از خواب‌های خاطره اخیر را القا می‌کند.

این رنگ لوکس در اتاق‌خواب بزرگ‌سال به‌عنوان یک یادآور جهت مراقبت بیشتر از خود، ایفای نقش می‌کند و این چیزی ست که اکنون همه ما به آن نیازمندیم؛ به ما اعتماد کنید.

قبل از اینکه فضا را در رنگ بنفش غوطه‌ور کنید، باید بدانید که در هر سبک چیدمان اتاق‌خوابی که دارید؛ چه کثرت‌گرایی، چه مینیمالیستی و چه درجایی از دکوراسیون اتاق‌های خواب، رنگ بنفش شمارا متقاعد می‌کند که آن رنگ بیش از آن چیزی که انتظار داشتید بکار رفته است.

ایده دکوراسیون اتاق خواب بنفش

در چیدمان اتاق خواب بنفش می توانید از رنگهای دیگری در ترکیب با رنگ بنفش استفاده کنید.

به عنوان مثال اتاق خواب بنفش و سفید ، دکوراسیون بنفش و زرد در اتاق خواب، چیدمان اتاق خواب با بنفش و طوسی ، طراحی اتاق خواب با بنفش و طلایی.

انتخاب این ترکیبها به تناژ رنگ بنفشی که در اتاق خواب به کار می برید بستگی دارد.

در این مطلب ۱۱ ایده در طراحی اتاق‌خواب با استفاده از رنگ بنفش موردبررسی قرار می‌گیرد تا این انتخاب نتیجه مطلوبی برچیدمان دکوراسیون ما داشته باشد.

 

1- منسوجات لوکس در اتاق خواب بنفش

 

کوسن بنفش در اتاق خواب

این طراحی اتاق‌خواب ثابت می‌کند که برای دستیابی به ظاهری پرزرق‌ و برق نیازی به حداکثر گرایی و افراط ندارید. یک نقطه تمرکز قوی مانند دو کوسن مخملی بارنگ بنفش و برخی از کارهای هنری، زمینه را برای فضایی آرامش‌بخش در چیدمان ایجاد می‌کند.
اما جزئیات موردعلاقه ما در این چیدمان اتاق‌خواب بنفش جفت میزهای کناری براق مشکی ست. رنگ تیره آن‌ها به‌وضوح نشان می‌دهد که این‌یک فضای مجلل، دراماتیک و سبک آنتیک است بدون آنکه از حد و مرز گذشته باشد.

 

مطلب پیشنهادی : انواع کوسن مبل 

 

2- برخی از نوارها را در چیدمان اتاق خواب امتحان کنید

دکوراسیون اتاق خواب با تم بنفش

در این نمونه از طراحی اتاق‌خواب بزرگ‌سال تعدادی از ریسک‌های طراحی استفاده‌شده است، اما به‌نوعی همه آن‌ها نقش بخصوصی را ایفا می‌کنند. گرچه به نظر می‌رسد تودوزی‌های راه‌راه بنفش انتخاب سختی در چیدمان بوده است، اما در این اتاق‌خواب زیبا به‌درستی راه خود را برای تعادل بخشیدن بارنگ‌های تاریخی و بافت‌های منحصربه‌فرد سایر اجزا یافته است.
 سبز مریم‌گلی تعادل مناسبی را برای رنگ بنفش پررنگ و واضح فراهم نموده و فضای اتاق‌خواب را در یک طرح رنگی غیرمنتظره و مناسب، برای یک‌ فضای صمیمی متحد مهیا ساخته است. رنگ خنثی ملافه‌ها به دلیل تأثیرش در جذابیت بخشیدن به سایر اجزای زینتی توجه بیننده را جلب می‌کند.

 

3- استفاده از اکسسوری فلزی در طراحی اتاق خواب بنفش

اتاق خواب بنفش یاسی

در اینجا یک نمونه ترکیب رنگ اتاق خواب بنفش یاسی به همراه اکسسوری فلزی به تصویر کشیده شده است.

بنفش ملایم یا همان رنگ یاسی بخشنده‌ترین رنگ بنفش برای چیدمان یک اتاق‌خواب بزرگسال است، اما نیاز است که در کنار آن از لوازم با جلوه‌ای بیشتر یا ابعاد بزرگ‌تر استفاده شود.

در طراحی این اتاق‌خواب تابلوی نصب‌شده بر دیوار زمینه‌ای با کنتراست بالا برای ملحفه‌ها ایجاد نموده و این عنصر بصری، زیبایی منحصربه‌فردی به طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب بارنگ بنفش بخشیده است.
اکسسوری فلزی این دکوراسیون مانند نیمکت‌های باشکوه پای تخت زرق‌وبرق و درخشش چشم‌نوازی به چیدمان اتاق القا می‌نماید.

 

مطلب پیشنهادی : طریقه ساخت لوازم دکوری  در منزل

 

4- افراط در ست کردن رنگ بنفش برای اتاق خواب

رنگ بنفش در دکوراسیون اتاق خواب

برای طرفداران بنفش در طراحی داخلی، این فضا یکروی است. آنچه در این چیدمان بیشتر از همه دوست‌داشتنی ست ترکیب سایه‌های مختلف رنگ بنفش در کنار یکدیگر است. از رنگ دیوارها که بیشتر به رنگ آبی نزدیک است تا ملحفه‌ها و رنگ فرش تا خطوط کلاسیک نقوش یکپارچه گل برای چشم‌های بیننده، بازی آفرین است.

 

5- رنگ بنفش برای سقف اتاق خواب یک انتخاب متفاوت

بنفش در اتاق خواب

یکی از روش‌های موردعلاقه‌ی ما برای تزریق اتفاقات غیرمنتظره در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب کنتراست در سقف است. اگر قلب شما علاقه‌مند به کشیدن غلتک‌های رنگی بنفش است و به تصمیم خود برای دیوارها مطمئن نیستید می‌توانید در سقف این تجربه را کسب کنید.

 

6- از رنگ بنفش ملایم در چیدمان اتاق خواب استفاده کنید

دکوراسیون بنفش برای اتاق خواب

وقتی صحبت از رنگی پر از شخصیت مانند بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب بزرگسال می‌شود، حتی کمی از آن‌هم واقعاً زیاد است و به همین دلیل است که آن را دوست داریم.
برای دستیابی به ظاهری متمایز و با تأثیر بالا در چیدمان، نیازی نیست که از یک مجموعه ملحفه پررنگ استفاده کنید؛ یا یک اتاق را با کاغذ دیواری‌ از طرح گل‌های بنفش بپوشانید. حتی در سایه نسبتاً خاموشی مانند این چیدمان اتاق، یکسر بنفش در تخت می‌تواند چشمگیر باشد و حتی فضا را از هم جدا کند.

7- ترکیب رنگ بنفش در اتاق خواب شیک و مدرن را فراموش نکنید

دیزاین اتاق خواب بنفش
این اتاق‌خواب زنانه (عکس زن در قاب عکس روی میز) از دو سایه بنفش برای دستیابی مناسب به فضایی درام در اتاق‌خواب استفاده کرده است. یکرنگ اسطوخودوس که به‌سختی به چشم می‌آید در کنار تزریق بنفش عمیق در مبلمان، دکوراسیونی مجلل و اتاق‌خوابی شیک را طراحی نموده است.
 

مطلب پیشنهادی : اصول طراحی و چیدمان اتاق مستر

8- یک اتاق خواب سلطنتی با رنگ بنفش داشته باشید

بنفش در اتاق خواب
این چیدمان اتاق‌خواب بارنگ بنفش برای یک ملکه مناسب است. این طراحی اتاق‌خواب غیرقابل انعطاف و درعین‌حال راحت، یک مکان عالی برای استراحت سر خسته‌ای ست که تاج می‌پوشد. بنفش سلطنتی پرزرق‌وبرق بارنگ آبی تیره نگین‌دار همراه شده است که با لایه‌بندی تجملی بیشتر، کمی حالت مردانگی به فضای اتاق‌خواب القا کرده است.
 

9- ترکیبی زیبا و عجیب در دکوراسیون اتاق خواب بنفش

ترکیب رنگ بنفش در اتاق خواب

نامزد بهترین جفت رنگ موردعلاقه طراحان دکوراسیون داخلی دورنگ بنفش و نارنجی هستند. اگر بدانید چگونه آن‌ها را ترکیب کنید، این دورنگ بیش‌ازحد واقعی احساس طبیعی و هماهنگی را ایجاد می‌کنند.
 در اینجا، یک نارنجی سوخته خاکی به زیبایی با بنفش یاسی کمرنگ و اسطوخودوس تیره جفت شده است و یک پالت الهام گرفته از طبیعت را تداعی کرده است که احساس شیک و مدرن بودن را با هارمونی مناسبی در اتاق‌خواب بزرگ‌سال منتقل می‌نماید.

10- برای چیدمان اتاق خواب بنفش از همه‌جا الهام بگیرید

چیدمان اتاق‌خواب بنفش

منبع الهام شگفت‌آور برای طراحی چیدمان اتاق‌خواب بنفش می‌تواند ترکیب‌های رنگی گل‌ها باشد. این فضای خوشایند و ظریف، سایه‌های گل رز و حتی رنگی شبیه به گل‌های نارنجی را تداعی می‌کند تا جلوه‌ای عالی داشته باشد.

 و از همه بهتر، ازآنجا که چیدمان اتاق‌خواب از طریق رنگ‌آمیزی رنگ فقط در قسمت سر تخت محدودشده است، وقتی طرح رنگی جدیدی را انتخاب کردید به‌آسانی با تغییر رنگ بالشت‌ها می‌توانید تنوع را اعمال کنید.

 

11- کلاسیک جدید با ست رنگ بنفش در اتاق خواب را امتحان کنید

اتاق خواب کلاسیک بنفش

از دیگر جفت‌های موردپسند طراحان دکوراسیون در چیدمان اتاق‌خواب بزرگسالان بارنگ بنفش، رنگ خاکستری ست.
ترکیب این دورنگ نه‌تنها آسان است، بلکه حس راحتی را به هر مکانی می‌بخشد.
این اتاق‌خواب از طریق تودوزی‌های مخملی خاکستری ملایم همراه با ورق‌های بنفش، توجه بیننده را به پرتوهای برنجی و طلایی نور طبیعی تابیده‌شده جلب نموده و یک فضای کلاسیک جدید را خلق کرده است.
برای سنگ تمام گذاشتن برای طراحی چیدمان اتاق‌خواب مجسمه‌ی نوکلاسیک به‌خوبی ایفای نقش می‌نماید.
 

 

برگرفته از سایت mydomaine

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید