و چیدمان اتاق خواب مستر 1

اتاق خواب مستر (مستر روم) چیست ؟

قبل از اینکه به تعریف اتاق خواب مستر بپردازم، باید به این نکته اشاره کنم که داشتن یک فضای مرتب و دلباز مثل اتاق خواب مستر شیک، تاثیر بسیار زیادی در افزایش روحیه و در نتیجه افزایش راندمان کاری ما در طول روز خواهد داشت. در این مطلب سعی دارم نحوه طراحی و چیدمان اتاق خواب مستر را با جزئیات بیشتری خدمت شما عزیزن ارائه کنم. 

اتاق خواب مستر یکی از فضاهای خصوصی کاملا متفاوت از اتاق خوابهایی است که در خانه طراحی میشود. این اتاق در خانه هایی که متراژ بالاتری دارند طراحی می شود.

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده شال مبل

 

در طراحی و چیدمان اتاق خواب مستر علاوه بر در نظر گرفتن سبک و سلیقه در انتخاب مبلمان، فضاسازی های دیگری نیز در اتاق مستر انجام میشود. که در پاراگراف های بعدی در مورد فضاسازی اتاق مستر بیشتر توضیح داده شده است .

اتاق خواب برای استراحت و دور شدن از یک روز شلوغ است که با انتخاب کالای خواب مناسب در کنار یک چیدمان صحیح میسر میشود. بنابراین طراحی فضای اتاق خواب باید طوری باشد تا زمانی که شما از یک فضای کاری پراسترس و خسته کننده به منزل برمی گردید ، بتوانید در فضایی آرام و دنج استراحت کنید.

در طراحی اتاق خواب مستر توجه داشته باشید که اتاق خواب  یکی از فضاهای مهم به شمار می رود و به عنوان یک فضای خصوصی شناخته می شود، بهتر است که جدا از فضاهای عمومی مانند اتاق نشیمن و یا سرویس بهداشتی قرار گیرد. باید یک فضای کاملا آرام و دنج برای این اتاق در نظر گرفته شود تا از سر و صدا و رفت و آمد به دور باشد.

 

مطلب پیشنهادی : معرفی انواع کالای خواب

 

اتاق خواب مستر دار

 حالا که اتاق خواب مستر برای شما تقریبا مشخص شد یک گریزی به معماری در زمانهای دور می زنیم، تا تفاوتها را بیشتر و بهتر متوجه شوید. در معماری سنتی خانه ای که طراحی و ساخته می شد به این صورت بود که اتاق ها به صورت مجزا اما تو در تو ساخته می شد که معمولا در حالت کلی هرشخصی یک اتاق مجزا نداشت و همه با هم در کنار یکدیگر زندگی می کردند.

نکته مهم در زمان طراحی اتاق خواب مستر در نظر گرفتن هماهنگی رنگ و طرح وسایلی مثل پرده، تخت خواب و… با اکسسوریها و مبلمان است.

 

مطلب پیشنهادی : ایده های جالب لوازم دکوری  دست ساز در منزل

 

در واقع انتخاب اکسسوری های مناسب برای یک اتاق خواب غیر از زیبایی باید آرامش را برای خود فرد به همراه داشته باشد و این یک قانونی است که باید کاملا رعایت شود.

اتاق خواب مستر لاکچری

ابعاد اتاق خواب مستر 

فضا سازی و چیدمان اتاق خواب مستر کاملا متفاوت از سایر اتاق خواب های دیگر است ، که برای والدین یا زوج های جوان طراحی و چیدمان می شود. طراحی اتاق مستر به سبک های متفاوتی قابل اجرا می باشد به کلاسیک ، مدرن و نئوکلاسیک و …

اتاق خواب مستر نسبت به اتاق خواب های دیگر فضای بیشتری دارد ودلیل آن تعبیه حمام و سرویس بهداشتی و واک این کلوزت (اتاق کمد لباس) است وحتی یک آشپزخانه کوچک یا بارمانند همراه با یک یخچال کوچک .

در اتاق خواب مسترمی توانید فضایی برای دیدار دوستان ، مطالعه و یا حتی تی وی روم طراحی کنید و با توجه به نوع طراحی فضای اتاق خواب مستر یک نیم ست ، شزلون و یا پاف مناسب قرار دهید.

 

مبلمان و اکسسوری اتاق مستر

اتاق خواب مستر مدرن

مبلمانی که دراتاق خواب مستر انتخاب و چیدمان می شود؛ یک تخت خواب دونفره ، میزتوالت (میزآرایش) پاتختی ، هدبورد تخت ، کمد لباس که پیشتر در مورد آن صحبت کردیم که با توجه به نیاز شما باید طراحی و اجرا شود (نباید از طراحی های اروپایی کپی برداری شده عینا اجرا شود).

کمد لباس باید با توجه به نوع کاربردی که برای شما دارد طراحی شود به طور مثال اگر لباس های مجلسی و یا مانتو های بلند دارید باید ارتفاع وطول و عرض این کمد کاملا رعایت شود و یا اگرتعداد کیف و کفش های زیادتری دارید باید قفسه های بیشتری قرار دهید ویا حتی جای کراوات یا زیورآلات و ساعت و… .

اگر ابعاد اتاق شما خیلی بزرگ نیست الزامی ندارد که واکینگ کلوزت شما به طور جداگانه تعبیه شود . در همان محل تعویض لباس و کفش می توانید ازیک فرورفتگی در گوشه ای از اتاق یا ازدیواری که به صورت جداگانه اضافه کرده و ساخته اید به عنوان کلوزت استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی :  چیدمان آینه دکوراتیو

 

هنگام طراحی اتاق خواب مستر به کار بردن آیینه های دکوری روی دیوار با توجه به نوع سبک و چیدمانی که انتخاب کرده اید ترفند مناسبی برای برای بزرگترنشان دادن اتاق است . و اگر اتاق مستر شما خیلی فضای بزرگی ندارد لزومی ندارد که حتما از اکسسوری های زیاد و پرزرق و برق مانند سبک کلاسیک استفاده کنید .

حتی برای عزیزانی که درمنزل کار می کنند ، چیدمان اتاق خواب مستر باید عاری ازهرگونه شلوغی وبدون لوازم اضافی باشد.

البته باید اشاره کنم در اتاق خواب مستر می توان لوازم بازی مثل میز شطرنج یا فوتبال دستی و … قرار داد.

حمام و سرویس بهداشتی اتاق مستر

سرویس بهداشتی اتاق مستر

در طراحی اتاق خواب مستر یکی از فضاهای طراحی شده سرویس بهداشتی و حمام مناسب می باشد .

در رابطه با طراحی سرویس بهداشتی و حمام اتاق مستر باید ضروریات لازم برای یک دیزاین زیبا و مجهز را در نظر گرفت و از کپی برداری به طور کامل اجتناب کرد.

حمام مورد نظر باید یک سرویس کاملا جداگانه طراحی و اجرا شود و برای دیگر اعضای خانواده یا مهمانان مورد استفاده قرار نمی گیرد . در طراحی حمام اتاق مستر از یک وان جکوزی و یک اتاق دوش جداگانه می توانید استفاده کنید ،به همراه پنجره ای برای نورحمام و یک سیستم تهویه قوی . برای سرمایش و گرمایش حمام وسرویس بهداشتی از یک سیستم برودتی مناسب بهره بگیرید.

برای انتخاب وان حمام بستگی به طراحی حمام اتاق می تواند به صورت توکار یا روکار اجرا شود.

در طراحی حمام مستر میوتوانید یک نیکمت به کار ببرید که علاوه بر زیبایی کاربردی هم هست . 

علاقه مندان به گل و گیاه هم میتوانند از گلدانهای مناسب حمام درچیدمان کمک بگیرند.

نصب کفپوش حمام و سرویس بهداشتی اتاق مستر حتما باید با کفپوش ضد آب باشد تا به مرور پوسیده نشود و آسیب جدی نبیند.

سرویس بهداشتی اتاق مستررا می توانید با قرار دادن یک اتاق شیشه ای و یا یک پارتیشن از حمام مجزا کرد.

در کنار توالت فرنگی می توانید قفسه ، کمد و شلف قرار دهید و لوازمی مانند حوله ودستمال توالت واکسسوری هایی که جنبه تزیینی دارند چیدمان کنید.

بهتر است که دوعدد روشویی مخصوص آقا و خانم به صورت مجزا کار شود. و از یک سینی دکوراتیو برای قرار دادن لوازم آرایش ، بهداشتی و عطر و ادکلن استفاده کنید تا فضای کنار روشویی منظم تر باشد .

 

نورپردازی اتاق مستر

نورپردازی اتاق مستر

نورپردازی دراتاق مستر یک امرمهم در طراحی اتاق خواب است .

برای طراحی نورپرازی اتاق خواب مستراستفاده از لوسترمتناسب با دیزاین و فضاسازی اتاق  مستر باید انتخاب شود . آباژور، لامپ های خطی ، نورهای مخفی توصیه می شود . از نورهای خطی و یا آباژورهای ایستاده که متناسب با تخت خواب باشد میتوانید انتخاب کنید. یا اینکه در پشت تخت یا همان هدبورد نورپردازی متناسب با فضای اتاق را طراحی و اجرا کنید . این کار برای دوستانی که مطالعه قبل از خواب دارند و یا کسانی که زیبایی اتاق خواب برایشان حائز اهمیت است انتخاب مناسبی است .

در اتاق خواب خود می توانید یک قسمت ازاتاق مستر را یک میز کار یا مطالعه قرار دهید و در صورت امکان با قرار دادن پارتیشن یا یک دیوار جداکننده یا یک پنل ، محیط مناسبی را برای خود مهیا کنید و به کار روزانه خود بپردازید.

آشپزخانه در اتاق خواب مستر

آشپزخانه در اتاق خواب مستر

شاید بعضی از شما دوستان تعجب کنید که مگر می شود در یک اتاق خوابی که محل استراحت است بتوان یک آشپزخانه ای تعبیه کرد !!!

باید به شما دوستان بگویم که بله این امکان وجود دارد ، البته آشپزخانه ای که شما در ذهن دارید منظور ما نیست ؛ بلکه فقط در حدی که یک سینک و یا یک یخچال کوچک قرار بگیرد.

 


نویسنده : مژده ابراهیمی

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید