5 دلیل برای نصب پارتیشن در فضای کاری 1

5 دلیل برای نصب پارتیشن در فضای کاری

استفاده از پارتیشن‌ مدرن راه‌حلی ساده ولی ایده‌آل برای چیدمان فضای اداری است؛ چه برای افرادی که دغدغه زیبایی محل کار خود را دارند و چه کارفرمایانی که به محافظت از حریم شخصی کارکنان فکر می‌کنند. در واقع ایده استفاده از دیوارهای پارتیشنی صرفا به زیبایی محیط کار محدود نشده و نصب این سازه پرکاربرد به افراد این امکان را می‌دهند تا کارها را با آرامش خاطر بیشتری دنبال کنند. محافظت از حریم شخصی، تفکیک منظم فضا و زیباسازی محل کار از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب و نصب پارتیشن در فضای کاری محسوب می‌شود که در ادامه مطلب به سایر مزایا و کارکردهای این محصول خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری برای جداسازی فضای شرکت مانند بخش پرسنلی، اتاق جلسه و بایگانی کاربرد دارد. این سازه متحرک با تفکیک بخش‌‌های مختلف، فضایی خصوصی با کمترین هزینه را برای کارکنان و مدیران ایجاد می‌کند. امروزه از پارتیشن اداری به عنوان یکی از مدرن‌ترن سازه‌های استفاده شده در دکوراسیون اداری نام برده می‌شود که به خوبی جای دیوارهای بتنی و آجری را پر کرده است.

5 دلیل برای نصب پارتیشن در فضای کاری

پارتیشن به دیواره‌هایی از جنس شیشه‌، چوب و آلومینیوم گفته می‌شود که این روزها علاوه بر جداسازی اتاق کارکنان و مدیران، برای غرفه‌سازی و استفاده از فضاهای مرده مانند کنار راه‌پله مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا شاید بگویید که این دیواره‌ها چه مزیتی نسبت به دیوارهای عادی دارند که می‌توان به سادگی انواع دیوارپوش، سنگ مرمر، گچ‌کاری و … را روی آن‌ها به کار برد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که:

1)  صرفه اقتصادی بالا

اولین و مهم‌ترین علت علاقه کارفرمایان به نصب پارتیشن در فضای کاری، صرفه اقتصادی بالای این سازه نسبت به دیوارکشی سنتی است. فاکتوری که برای بسیاری از مجموعه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مانند شرکت‌هایی که به دلیل تعداد بالای پرسنل قادر به تقسیم نفرات به طور منظم در اتاق‌های موجود نیستند. استفاده از پارتیشن دست کارفرمایان را برای تغییر طراحی و چیدمان شرکت به شکل سریع و بدون مشکل باز می‌گذارد.

2) تنوع طرح و مدل

پارتیشن اداری مدرن با انواع سبک‌های معماری سازگار بوده و به سادگی می‌توان میان سالن، گوشه راهرو و یا کنار اتاق کنفرانس از آن استفاده کرد؛ بدون این‌که نیازی به تغییر رنگ دیوارها و بخش خاصی وجود داشته باشد. امروزه این پارتیشن‌ها در انواع پارتیشن‌های دکوراتیو، چرخشی، آکاردئونی، ریلی، تمام شیشه‌ای، چوبی و پاراوان در دسترس مشتریان قرار گرفته و این تنوع باعث شده مشتریان مشکلی از بابت انتخاب سازه بر اساس سلیقه و هارمونی محل کار نداشته باشند. به طور مثال اگر به دیوارهای تمام شیشه علاقه داشته باشید، پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار انتخاب مناسبی برای شما می‌تواند باشد. یا چنانچه به طرح‌های فانتزی علاقه‌مند باشید، پارتیشن پرده‌ای یا آکاردئونی احتمالا باعث جلب توجه شما خواهد شد.

3) استفاده بهینه از فضای موجود

استفاده از پارتیشن به مدیران این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز از بخش‌های مختلف شرکت استفاده کنند؛ بخش‌هایی مانند کنار راه‌پله، ورودی شرکت و فضاهایی که بخش زیادی از آن‌ها بلااستفاده مانده، مانند اتاق جلسه، سالن کنفرانس، همایش و آمفی تئاتر. به طور مثال تصور کنید که در گوشه اتاق جلسه نیاز به غرفه‌ای کوچک برای نصب سیستم رای‌گیری و ویدئو پروژکتور دارید. در صورت انتخاب پارتیشن اداری این امکان وجود دارد که ابعاد ورق و رنگ آن را هماهنگ با مشخصات اتاق انتخاب کرده و طی چند ساعت آن را در محل نصب نمایید.

4) حفظ حریم خصوصی کارمندان و مدیران

در اختیار داشتن فضایی که باعث تمرکز کارکنان شده و علاوه بر زیبایی، تمام شرایط لازم برای انجام امور روزانه آن‌ها را فراهم کند، از مزایای استفاده از پارتیشن به شمار می‌رود. نصب پارتیشن در فضای کاری باعث می‌شود پرسنل به بهترین شکل در فضای شرکت مستقر شوند و مشکلی از بابت نداشتن فضای کافی و حریم خصوصی افراد به وجود نیاید. امکان استفاده از انواع کرکره، سیستم تهویه و حتی سیم‌کشی روکار و توکار در پارتیشن‌های اداری وجود دارد و مدیران حتی می‌توانند با انتخاب دیواره‌های شیشه‌ای تسلط کافی نسبت به محیط اطراف خود داشته باشند.

5) استانداردسازی سازمان

پارتیشن سازه‌ای قابل جابجایی به شمار می‌رود که نصب آسان و داشتن جلوه بصری مناسب باعث شده به سادگی با هر ساختاری هماهنگ شود. استفاده از این دیوایدر، محل کار را منسجم و یک‌پارچه نشان می‌دهد و اگر هماهنگی رنگ سازمانی و دکور شرکت برای کارفرما اهمیت داشته باشد، به سادگی می‌توان با تغییر نوار آلومینیوم پارتیشن‌ یا ورق MDF هارمونی مدنظر کارفرما را در محل ایجاد کرد.

نحوه نصب پارتیشن در فضای کاری

نحوه نصب پارتیشن در فضای کاری

پارتیشن‌های اداری بسته به این‌که ثابت یا مدولار (متحرک) باشند، شیوه خاص خود را برای نصب در محل کار دارند. برای نصب پارتیشن ثابت دریل، آچار و چند بست کوچک می‌تواند کافی باشد و تنها نیاز است که ستونی پارتیشن را در جای خود قرار داده و شروع به سوراخکاری و بستن پیچ‌ها نمایید. بر خلاف این نوع پارتیشن، مدل‌های مدولار معمولا به شکل ایستا نصب می‌شوند تا جداسازی بخش‌های آن‌ها و جابجایی نیاز به زمان زیادی نداشته باشد. به این صورت پس از اتمام کار خود با دفتر قبلی، می‌توانید آن را به سادگی به مکان دیگری منتقل کنید.

چند نکته مهم برای خرید پارتیشن اداری

  • به متریال پارتیشن توجه کافی داشته باشید و صرفا به دنبال مدل ارزان و اقتصادی نباشید.
  • اگر دفتر کار شما ثابت نیست و زیاد نقل مکان می‌کنید، به جای سفارش پارتیشن ثابت از پارتیشن‌های مدولار و متحرک استفاده کنید.
  • ترجیحا محصولی را انتخاب کنید که با نحوه تنظیم و نصب آن در محل آشنایی کلی داشته باشید.
  • هنگام خرید پارتیشن شیشه‌ای مواردی مانند تابش نور خورشید، خراشیدگی و کثیفی سطح شیشه را در نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری

1695286895650c066f19d08 main

استفاده از پارتیشن اداری برای تفکیک اتاق کنفرانس و بخش‌های پرسنلی شرکت باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شده و مزایای زیادی را برای مجموعه به همراه دارد. پارتیشن‌ و دیوارهای موقت به خوبی از حریم شخصی افراد در محل کار محافظت می‌کنند و تمام شرایط لازم برای انجام بهینه امور را در اختیار کارمندان قرار می‌دهند.


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مرتبط با این مطلب

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید