سایبان مخصوص استخر 1

 

چکیده : سایبان برقی استخر، بهترین راه برای محافظت از شناگران از تابش مستقیم نور خورشید و سرمای هوا است. با به کار گیری این سایبان ها ضمن بهینه سازی سرمایه گذاری، لذت یک شنای مفرح میسر خواهد شد.

 

طراحی و ساخت انواع سایبان برقی استخر

تفاوتی ندارد که استخر شکل هندسی منتظم و یا یک شکل نامتعارف داشته باشد. استخر دارای لبه باشد یا بدون لبه طراحی شده باشد. سایبان های استخر طوری ساخته می شوند که برای هر نوع استخری با هر شکلی قابلیت نصب داشته باشند.

 سایبان های استخر علاوه بر شکل، بر اساس جنس سایبان، متحرک یا غیر متحرک بودن، دستی یا برقی بودن و میزان پایه های مورد نیاز برای نصب نیز به انواع گوناگونی دسته بندی می شوند. هیچ کدام از این دسته بندی ها برتری ذاتی بر یکدیگر ندارند و با توجه به نیاز و سلیقه مشتری انتخاب می شوند.

 

اجرای تخصصی سایبان های برقی و دستی بر روی استخر

سایبان های متحرک به دو صورت مکانیکی یا اتوماتیک به حرکت در می آیند. برای ساخت سایبان برقی استخر، از قرقره ها و سیم هایی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده می گردد. برای پشتیبانی و ارتقا عملکرد سایبان، این سیم ها به قسمت های داخلی یا خارجی سایبان وصل می شوند. هرچند در مواقعی برای محکم کاری هر چه بیشتر، از طناب معمولی در قسمت های خارجی سایبان استفاده می شود. موتوری که با نیروی الکتریکی کار می کند، در محل  مناسب خود نصب می گردد. حال این امکان وجود دارد که با یک کنترل کننده از راه دور، سایبان را باز یا بسته کرد.

سایبان های دستی طوری اجرا می شوند که با نیروی دست باز یا بسته شوند. ساختار این سایبان ها ساده است.

متخصصان و مسئولان نصب سایبان برقی استخر دیدگاهان کاملا در این زمینه ماهر هستند و نصب را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. به این ترتیب شما هم از استحکام سازه و نصب اصولی آن آسوده خاطر خواهید بود و هم از اینکه سایبان برقی تمام فضای مورد نظر شما را تحت پوشش قرار می دهد.

اجرای سایبان برقی استخر توسط دیدگاهان با در نظر گرفتن شرایط محیط و به صورت تخصصی انجام می شود. در حین نصب محل قرارگیری پایه ها، شعاع و ابعاد سایه بان و توان موتور دستگاه مورد توجه قرار می گیرند تا نصب کاملا ایده آل انجام شود.

16635675046328069001a42 main

آیا آب باعث خرابی موتور سایبان ها نمی شود؟

  • موتور سایبان که نیروی محرک سایبان را تأمین می کند از مکانیزم بسیار پیشرفته ای برخوردار است.
  • استفاده از کابل های فولادی ضد زنگ سبب افزایش دوام هر چه بیشتر موتور سایبان برقی استخر می شود.
  • موتور سایبان استخر، به شکل یک موتور لوله ای با دو شفت خروجی ساخته شده است. این درایو که حتی می تواند از پنل خورشیدی تغذیه کند، قابلیت شناور و یا پنهان ماندن در وسط ساختار محفظه استخر را دارا می باشد.
  • این درایو مشکل اصلی موتور سایبان استخر را که همان تقسیم گشتاور بین چرخ هاست، به خوبی برطرف می کند.
  • حرکت نامتعادل می تواند سبب آسیب به موتور سایبان شود. در نهایت، در گیربکس موتور لوله ای دو شفت قرار دارد. شفت های خروجی به طور صلب به هم متصل می شوند و بدین ترتیب از هرگونه مشکل مربوط به انتقال گشتاور جلوگیری می کنند و مانع آسیب زدن آب به موتور می شوند.

1663567573632806d57ec2b main

بهترین انتخاب برای جلوگیری از تابش خورشید، سایبان برقی است!

سایبان برقی استخر، تمام سطح استخر را پوشش می دهد و اغلب قابلیت محافظت در برابر آفتاب را تا +UPF 50 دارا هست. UPF مخفف فاکتور محافظت از اشعه ماورا بنفش (Ultraviolet Protection Factor) است و میزان جذب یا مسدود کردن اشعه ماورا بنفش، توسط پارچه را نشان می دهد. پارچه های دارای درجه +UPF 50 در سطح عالی، اشعه ماورا بنفش را مسدود می کنند. با این سایبان ها بیش از 98 درصد اشعه های مضر آفتاب مسدود می شود.

با این اوصاف، جای تردید نیست که اگر پارچه سایبان استخر از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ مانند یک ضد آفتاب عالی از پوست افراد محافظت خواهد کرد.

نصب پایه ها در کنار استخر و شعاع بالای پارچه سایبان

سایبان های استخر معمولا با الهام از تکنیک های ساخت بادبان قایق و با کمک رایانه ها به صورت سه بعدی شبیه سازی می شوند. در مرحله بعد اقدام به طراحی، ساخت و نصب سایبان برقی استخر می گردد.

متناسب با نوع سایبان، سیم یا پایه های فولادی یا آلمینیومی ضد زنگ در کنار استخر نصب می شود. سایر اتصالات و اجزای سایبان به این پایه ها متصل می شوند. پارچه آفتابگیر محکم کشیده می شود تا سایبانی قوی و مستحکم ساخته شود. نتیجه نهایی آفتابگیری با کمترین میزان خمیدگی و افتادگی تقریبا صفر است که در کنار استخر و شعاع بالای پارچه سایبان نصب شده است. البته در برخی مواقع به میزان قابل قبولی به پارچه سایبان حالت خمیدگی و انحنا داده می شود.

تنوع بالای پارچه های سایبان مخصوص استخر

جنس پارچه بیشتر سایه بان های غیر متحرک، از پی وی سی است. البته در موارد اندکی نیز از شیشه برای ساخت سایبان غیر متحرک استفاده می شود. برای ساخت سایبان برقی استخر که متحرک نیز می باشد، از پارچه های بر پایه پی وی سی و آلمینیوم استفاده می شود. برخی از اهل فن بر این باورند که در اجرا سایبان های متحرک دستی یا برقی بهتر است از پارچه های انعطاف پذیر استفاده شود، هرچند رعایت این نکته الزامی نیست.

همه پارچه های به کار رفته برای ساخت سایبان، جدا از تفاوت هایی که دارند در یک ویژگی مشترک هستند؛ آن ویژگی ضد آب بودن پارچه ها و مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت است.

مقاومت بسیار بالا در برابر بارش باران و برف

استفاده گسترده از این سایبان باعث شده است تا برند ها و تولیدی های مختلفی سایبان های برقی بسازند. برخی از این سایبان ها کیفیت بالایی دارند و می توانند برای مدتی طولانی بدون مشکل برای شما کار کنند. حرارت و جریان آب را از خود عبور نمی دهند و در یک کلام عالی هستند. در حالی که در ساخت برخی سایبان های دیگر استاندارد های لازم رعایت نمی شود و کیفیت خوبی ندارند.

شما می توانید از سایبان های با کیفیتی که در دیدگاهان عرضه می شوند در شرایط گوناگونی استفاده کنید. استفاده در استخر های چهار فصل که ممکن است به طور دائم در معرض باد، بارش برف و باران و تابش نور خورشید باشند، یکی از مزایای سایبان برقی استخر دیدگاهان است.

 

 

 


پایان مطلب 


 

 

لینکهای مفید

آب استخر عمومی چند وقت یکبار عوض میشود

توری فنس مرغی

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید