ورقه هایsplدر زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی 1

 

ورقه های (SPL) ورقه هایی هستند که به تازگی و درسال 2016 تولید شدند و شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی استفاده زیادی از آن می‌کنند. این متریال از تعداد زیادی ورقه های کاغذی که با استفاده از چسب صنعتی رزین، و تحت تاثیر دما و فشار بالا در دستگاه های خاص به یک دیگر متصل می شوند. نام اصلی این محصول کامپکت یا اچ پی ال (HPL) است.HPL مخفف واژه HIGH PRESSURE LAMINATE است. این واژه های انگلیسی به معنی لمینتی است که تحت فشار خیلی زیادی قرار گرفته است.

 

نام اصلی این محصول، مانند بسیاری از محصولات دیگر با نام برند محصول متفاوت است. اس پی ال (spl) صرفا نام برند این ورقه ها است. ایتالیا مخترع و اولین تولید کننده ورقه های اس پی ال است. این ورقه ها آنچنان محبوبیت کسب کردند که این محصول به سرعت مورد استقبال طیف گسترده ای از مردم جهان قرار گرفت. در حال حاضر اروپا تولید کننده و صادر کننده ورقه های اس پی ال است. کشور های دیگر مانند ایران، این ورقه ها را از کشورهای اروپایی خریداری و استفاده می کنند.

معماران و طراحان طرفداران و مصرف کنندگان اصلی این ورقه ها هستند. ورقه های اس پی ال در دکوراسیون داخلی مانند دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. این متریال کاربردهای گسترده و وسیعی در دکوراسیون داخلی دارد. این ویژگی به همراه زیبایی و استحکام بالا، این متریال را بسیار محبوب کرده است.

شما می توانید برای استفاده هر چه بهتر از ورقه های اس پی ال در دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون پذیرایی و یا دکوراسیون اداری به یک شرکت طراحی دکوراسیون در تهران مراجعه کنید و از آن ها مشاوره های لازم را برای داشتن یک طراحی حرفه ای و جذاب دریافت کنید.

کاربرد SPL در طراحی دکوراسیون

این ورقه ها ویژگی های منحصر به فردی زیادی دارند. این ویژگی های گسترده و منحصر به فرد موجب شده تا کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف داشته باشند. از این ورقه ها برای ساخت صفحات کابینت ها، روشویی و سینک، دیوار پوش، لاکر، بین کابینتی، میز، درب سرویس های بهداشتی، مبلمان، قفسه کتابخانه ها، تزئینات آسانسورها، نمای خارجی و داخلی ساختمان ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

از این متریال در دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون پذیرایی استفاده می شود. اما طراحی دکوراسیون اداری کاملا متفاوت از طراحی سایر دکوراسیون ها است.

دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و سایر قسمت های ساختمان مطابق با سلیقه یک یا نهایت چند نفر صورت می گیرد. در محیط های اداری و تجاری به دلیل آنکه محیطی عمومی است، ورود و خروج افراد بسیار بیشتر از محیط های مسکونی است. دکوراسیون این محیط ها باید به نحوی طراحی و ساخته شود که سلایق مختلف را مجذوب خود کند.

دکوراسیون اداری باید به گونه ای باشد که با نوع فعالیتی که درآن انجام می شود هماهنگی و هارمونی داشته باشد. محیط ها و فضاهای اداری باید القا کننده احساس آرامش باشند تا مراجعه کنندگان فارغ از هرگونه فشار روحی مسائل کاری خود را انجام بدهند.

طراحی ورقه های اس پی ال به گونه ای است که می تواند نیازهای محیط های اداری را تامین کند. این ورقه ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند که می توان برای محیط های اداری مختلف از آن ها استفاده کرد.

مزایای ورقه های SPL

همانطور که گفته شد ورقه های اس پی ال کاربرد های وسیع و گسترده ای دارند. این محصول ویژگی های بسیاری دارد که در ادامه توضیح داده می شود.

در مکان هایی مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی که به صورت مکرر در معرض آب قرار دارند، بسیار مهم است که متریال مورد استفاده شده در این محیط ها ضد آب باشند.

مزایای ورقه های SPL

یکی دیگر از مزایای این ورقه ها، نصب آسان این ورقه ها است. این ویژگی ها این امکان را ایجاد می کند تا به سرعت و راحتی در محل مورد نظر نصب شود. البته توجه داشته باشید که برای نصب اس پی ال ها از نصاب های حرفه ای و فعال در این حوزه کمک بگیرید، تا این ورقه ها به درستی نصب شده و در آینده مشکلی به وجود نیاید.

زیبایی یکی از معیارهای اصلی و اساسی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است. این ورقه ها در عین کاربردی بودن بسیار زیبا هستند. زیبایی ورقه های اس پی ال، جذابیت های بصری بسیاری را برای بینندگان ایجاد می کنند. مقاوم بودن در برابر میکروب ها و بهداشتی بودن موضوع بسیار مهمی است. این ورقه ها می توانند تا 97 درصد در برابر آلودگی ها و میکروب ها مقاومت کند.

این ویژگی ها در کنار ضد خش بودن، ضد حریق بودن، مقاومت در برابر 22 نوع اسید، نظافت آسان، ابعاد بزرگ و استحام بالا این متریال را به محصولی کاربردی تبدیل کرده است.

معایب ورقه های اس پی ال

این متریال با تمام ویژگی ها و خصوصیات منحصربه فرد و فوق العاده خود معایبی نیز دارد. این ورقه ها مقاومت بالایی دارند. اما اگر به هر دلیلی این ورقه ها دچار آسیب شوند دیگر نمی توان آن ها را تعمیر کرد.

یکی دیگر از معایب این ورقه ها قیمت بالای این محصول است. این محصول خارجی است و از اروپا وارد می شود. از آن جا که ارزش پول ما در مقایسه با دلار کم تر است، باید هزینه نسبتا زیادی را برای خرید این محصول پرداخت. البته ارز و دلار نوسانات بسیاری دارد، این نوسانات می تواند قیمت این ورقه ها را بیش از قبل افزایش دهد.

درزهای بین ورقه های این محصول به راحتی قابل مشاهده است. این موضوع نیز یکی دیگر از معایب این ورقه ها است. درست است که این محصول معایبی دارد، اما در این بین مزایایی نیز دارد که در صورت استفاده از این محصول می تواند رضایت شما را به خود جلب کند.

ابعاد و ضخامت اس پی ال ها

  • ابعاد: طول 420 سانتی متر در عرض 140 سانتی متر
  • ضخامت: 3 و 12 میلی متر

SPL صفحه کابینت

ورقه های اس پی ال، متریالی جدید در طراحی دکوراسیون است. این متریال برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. دلایل بسیاری برای مناسب بودن این ورقه ها برای آشپزخانه ها وجود دارد. آشپزخانه محیطی حساس است. محیط آشپزخانه در معرض آلودگی بسیار، حرارت و دما های بالا، لکه ها و… قرار می گیرد. ورقه های اس پی ال، 97 درصد آنتی باکتریال است که می تواند نگرانی های مصرف کننده را از بابت وجود باکتری ها و میکروارگانیسم ها آسوده کند.

SPL صفحه کابینت

وجود تابه و قابلمه در آشپزخانه ها امری طبیعی است. این ابزارهای تحت تاثیر دما و حرارت های بسیار بالایی قرار می گیرد. متریال مورد استفاده شده باید بتواند این دماها را تحمل کرده و دچار تغییرات نشود. ورقه های اس پس ال مقاومت بالایی در برابر حرارت و دماهای بالا دارد که می تواند این نیاز را تامین کند. آشپزی فرآیندی است که می تواند موجب ایجاد لکه در محیط آشپزخانه شود. یکی از ویژگی های این ورقه ها ضد لک بودن آن است و می توان به راحتی لکه های ایجاد شده را نظافت کرد.

ورقه های اس پی ال، طرح ها و رنگ های متنوعی دارد. این تنوع باعث می شود تا افراد با انواع سلیقه ها جذب این ورقه ها شوند و از این ورقه ها در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنند. این تنوع باعث می شود تا بتوان دکوراسیون آشپزخانه را با سایر قسمت آشپزخانه و محیط هماهنگ کرد. این ورقه ها در برابر 22 نوع اسید مقاوم است. اسید های بسیاری در این محیط وجود دارد. آشپزخانه ها در معرض بسیاری از اسید ها قرار می گیرد. گوجه فرنگی، آب لیمو و اسید های بسیاری در آشپزخانه ها وجود دارد. به همین دلیل ورقه های مناسبی برای آشپزخانه ها است.

این ورقه ها ویژگی های دیگری نیز مانند عمر بالا وجود دارد. همه این ویژگی هها در کنار هم موجب شده است تا این ورقه ها بسیار مناسب محیط و فضای آشپزخانه باشد.

قیمت ورقه های اس پی ال

 نمی توان لسیت قیمت مشخصی برای این متریال ارائه داد.کشور تولید کننده و برند محصول، متراژ ورقه ها و نوع ورقه ها معیارهایی هستند که در تعیین قیمت این محصول تاثیر می گذارد. از آنجا که این ملاک ها توسط خود مشتری تعیین می شوند، نمی توان قیمت مشخصی برای این متریال ارائه داد.

به دلیل اینکه این ورقه ها تولید داخل نبوده و وارداتی هستند، قیمت بالاتری خواهند داشت. اما این متریال کیفیت بالا و ویژگی های بسیاری دارد که می تواند قیمت بالای آن را توجیه کند. بالا بودن هزینه ساخت ورقه های اس پی ال در ایران به همراه وارداتی بودن این متریال، باعث شده تا این متریال قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر متریال ها داشته باشد. می توانید ورقه های اس پی ال را از مراکز فروش این ورقه ها در سطح شهر و یا از طریق فروش اینترنتی خریداری نمایید.

 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services