بلوک زن چیست 1

راهنمای دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک

حتما بلوک‌های سیمانی را دیده‌اید که جهت ساخت سازه‌های مختلف و همچنین جداول کنار خیابان و .. استفاده می‌شوند. دستگاه بلوک زن ثابت اتوماتیک ابزاری برای ساخت بلوک سیمانی است که می‌توان با استفاده از آن بلوک‌های دیواری و سقفی تولید کرد. ما در این مطلب سعی داریم به این موضوع پرداخته و اطلاعات جامعی در خصوص ساختار دستگاه بلوک زن اتومات و همچنین مزایای استفاده از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

 

دستگاه بلوک زن چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بتن یکی از اصلی‌ترین مصالح ساخت سازه‌های مختلف به شمار می‌آید و در بسیاری از بخش‌های یک سازه لازم است برای استحکام بیشتر از بلوک‌های سیمانی استفاده شود. در گذشته این بلوک‌های سیمانی به صورت دستی ساخته می‌شد؛ یعنی دستگاه از یک موتور برخوردار بود که حالت ویبره را ایجاد می‌کرد و کار اصلی یعنی هدایت مواد و تولید بلوک سیمانی را برعهده داشت؛ به طوری که با استفاده از این دستگاه اپراتور می‌توانست در هر ساعت حدود 500 تا 700 بلوک سیمانی تولید نماید. مدتی بعدتر دستگاه بلوک زنی اتوماتیک طراحی و ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت که طبیعتا با بکارگیری آن کار اپراتور آسان‌تر شده و راندمان کاری افزایش پیدا کرد؛ به طوری که در یک ساعت می‌توانست تعداد بسیار بیشتری بلوک سیمانی تولید نماید. در ادامه ما به ساختار دستگاه بلوک زن اتومات اشاره خواهیم کرد.

 

164361847061f7a0a603958 main

ساختار و قابلیت دستگاه بلوک زن اتوماتیک 12 قالبه

دستگاه فوق نسبت به دستگاه بلوک زنی دستی بسیار کامل‌تر و کاربردی‌تر است و از قسمت‌هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم تشکیل شده است.

  • شاسی دستگاه
  • قابل و سمباده
  • ویبره دستگاه
  • موتور ویبره
  • گیربکس حرکت و موتور
  • پمپ و موتور

ویژگی و مزایای دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک تیام ماشین

عملکرد بلوک زن اتومات به این صورت است که هم به صورت ثابت و هم اتومات این فرایند را انجام می‌دهد و اپراتور هیچ دخالتی در این میان نخواهد داشت. در پروسه بلوک زنی توسط این دستگاه، ابتدا مواد مورد نیاز برای تولید بلوک که شامل سیمان، ماسه و پوکه می‌شود وارد دستگاه شده و سپس با شن کش مواد داخل قالب ریخته می‌شود تا فضاهای خالی کاملا پر گردد. سپس اپراتور دستگاه را روشن کرده و این فرآیند به صورت اتوماتیک ادامه می‌یابد. این دستگاه قادر است پس از تولید بلوک آن‌ها را روی پالت‌های چوبی مخصوص قرار داده و توسط نوار نقاله‌ای که زیر دستگاه بلوک زنی اتوماتیک قرار دارد، بلوک‌ها را به فضای دیگری انتقال دهد تا خشک شوند. سپس می‌توان بلوک‌های عمل‌آوری شده را به انبار فرستاد و یا برای ارسال به مشتری آماده نمود.

ویژگی بلوک زن اتومات که از تکنولوژی بالایی برخوردار است، آن است که می‌تواند میزان تولید بلوک‌های سیمانی را نسبت به دستگاه‌های دستی و نیمه اتوماتیک تا حد زیادی افزایش دهد. دستگاه جدول زن اتوماتیک نیز ساختاری شبیه به دستگاه بلوک زن اتومات دارد، با این تفاوت که به جای بلوک سیمانی، جدول‌های سیمانی تولید می‌کند. عملکرد دستگاه نیز به این صورت است که مواد بتن در قالب ریخته شده و با ویبره‌ای که روی آن انجام می‌شود آب از هسته مرکزی بتن خارج شده و بتن فشرده می‌شود. تمامی جداول خیابانی که با استفاده از دستگاه جدول زن اتوماتیک ساخته می‌شوند از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار خواهند بود.

164361842161f7a07523bed main

ماشین سازی تیام – تولیدکننده دستگاه بلوک زنی تمام اتوماتیک

چنانچه مایلید برای سازه‌های مختلف از بلوک سیمانی استفاده کنید و مایلید خودتان بر اساس نیازی که دارید این محصول را تولید نمایید، بهترین راهکار خرید دستگاه بلوک زنی اتوماتیک است. مجموعه تیام با تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه طراحی و ساخت دستگاه‌های مختلف بلوک زنی و … می‌تواند این سری از دستگاه‌ها را در مدل‌های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با بهترین مواد اولیه و بالاترین کیفیت تولید و ارائه نماید. برای اطلاع از تمامی دستگاه‌ها و محصولات ماشین‌سازی تیام پیشنهاد می‌کنیم سایت این مجموعه را به آدرس الکترونیکی http://www.block-device.com/  ببینید.

یا با شماره تلفن 09132896490 تماس بگیرید (مهندس امیری پور)

 


پایان مطلب


 

 

لینک های مفید و مطالب پیشنهادی مرتبط

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید