سبک های پرطرفدار لوستر مدرن و ارزان 1

 لوستر نقش بسیار مهمی در ایجاد یک فضای دلنشین و شیک دارد. چرا که علاوه بر نورپردازی محیط، باعث می‌شود فضای موردنظرتان درخشان‌ و باشکوه‌تر دیده شود. از‌این‌رو انتخاب و خرید لوستر مناسب اهمیت زیادی دارد. به‌طورکلی؛ نوع، مدل، سایز و جنس لوستر، فاکتورهایی هستند که در زمان خرید لوستر باید مدنظر قرارداد.اگر قصد خرید این منبع روشنایی و تزئینی را دارید و برای انتخاب مدل مناسب، دچار سردرگمی هستید، تا انتهای این مقاله با تیم تحریریه آرتا الکتریک همراه باشید تا با اطلاعات بیشتر تصمیم بهتری بگیرید و لوستری متناسب با نیاز و فضای خود انتخاب کنید.

لوستر چیست؟

لوستر یک کلمه فرانسوی به معنای وسیله‌ای برای نگه‌داشتن یک یا چند لامپ است که معمولاً به‌صورت ثابت بر سقف یا روی دیوار نصب می‌شود. لوستر یک عنصر نورپردازی است که انتخاب و استفاده مناسب از آن باعث روشن‌ و زیباتر شدن خانه می‌شود. به عبارتی دیگر لوسترها علاوه بر نورپردازی، برای تقویت ظاهر یک اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری استفاده می‌شوند و یک فضای زیبا، بی‌نظیر و درخشان را ایجاد می‌کنند. لوستر یک لامپ روشنایی تزئینی شاخه‌دار است که تعدادی لامپ یا شمع را نگه می‌دارد البته در لوسترهای امروزی، برای ایمنی در برابر آتش، به‌ندرت از شمع استفاده می‌شود. در ادامه دو سبک پرطرفدار لوستر را بررسی می‌کنیم:

لوستر مدرن

لوستر مدرن  (Modern chandelier)نوع خاصی از انواع آویز و لوستر است که از نظر طراحی ساده است. این سبک برای نورپردازی در محیط‌هایی با دکوراسیون ساده و امروزی استفاده می‌شود. برخلاف لوسترهای کلاسیک، در این گروه از آویزها شاخه‌های پر از حباب‌های مجلل وجود ندارد و سادگی در آن حرف اول را می‌زند. علاوه بر این، استفاده از طرح‌‌هایی کاملاً مدرن و صفحات و نوارهای نورانی با اشکال هندسی خلاقانه در این نوع لوستر به چشم می‌خورد. مزیت دیگر این سبک، ارزان‌تر بودن قیمت لوستر مدرن در مقایسه با کلاسیک است.

165761007762cd1f5d35ec3 main

یکی از بزرگ‌ترین تصورات اشتباهی که اغلب افراد درباره آویزهای مدرن دارند، نورپردازی ضعیف آنها است. لازم به ذکر است که نورپردازی این نوع آویز باتوجه‌به محیط نصب آنها و همچنین هدف از کاربرد این وسایل در دکوراسیون کاملاً قابل تنظیم است. علاوه بر این، تنوع در لوسترهای مدرن به‌اندازه‌ای است که می‌توان نمونه‌های کاملاً مجلل و پرنور را در میان آنها مشاهده و انتخاب کرد.

امروزه لوستر مدرن در میان خریداران طرف‌داران زیادی دارد، زیرا اکثر فضاهای خانه‌ها به‌صورت مدرن طراحی شده و برای یک‌ خانه مدرن، یک لوستر مدرن هم احتیاج است. لوستر مدرن به‌راحتی با فضای خانه‌های مدرن هماهنگ می‌شود. این لوسترها قابل‌استفاده در هر فضایی مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب و اتاق نشیمن است. از برندهایی که لوسترهای مدرن زیبایی دارند، لوستر چشمه نور و ستاره شمال هستند که لیست قیمت و محصولات آن‌ها را در سایت آرتا الکتریک می‌توانید مشاهده و خریداری کنید.

165761010562cd1f79de480 main

معرفی انواع لوستر مدرن

لوسترها آن‌قدر تنوع دارند که انتخاب میان آن‌ها کار راحتی نخواهد بود. لوسترهای مدرن به دودسته لوستر مدرن سقفی و لوستر مدرن آویزی قابل تنظیم، تقسیم می‌شوند.

  • لوستر آویز مدرن: برای آن گروه از افرادی که زیبایی لوستر را در اولویت اول قرار می‌دهند و ترجیح می‌دهند محیطی ساده و زیبا و درعین‌حال مجلل داشته باشند، لوسترهای آویز مدرن می‌تواند از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی آنها می‌توان به آویز بودن رشته‌های بلند، پر از حباب و یا کریستال با طرح‌های پر از پیچ‌وخم اشاره کرد. البته باتوجه‌به مدل آنها ممکن است نوارهای پرنور با طرح‌های هندسی نیز از سقف‌آویز بوده و فضایی کاملاً مدرن را به وجود آورند. مسئله بسیار مهم در خرید لوستر آویز مدرن، توجه به محل نصب آنها است. دقت داشته باشید که این نوع لوستر برای محیط‌هایی با سقف بلند کاربرد داشته و در فضاهای کوچک جلوه مناسبی نخواهند داشت. به‌عبارت‌دیگر می‌توان آنها را به‌عنوان لوستر مدرن برای راه‌پله، لابی و محیط‌های دوبلکس با سقف‌های بلند انتخاب کرد.

  • لوستر سقفی مدرن: از دیگر مدل‌های بسیار زیبا می‌توان به لوستر مدرن سقفی اشاره کرد. همان‌طور که از نام این گروه مشخص است، در حالت کلی از یک صفحه تشکیل شده‌اند که بر روی سقف نصب شده و صفحات بعدی با ارتفاع کم بر روی آن قرار خواهند گرفت. لوستر سقفی ال‌ای‌دی و لوستر مدرن smd از جمله نمونه‌های بسیار پرکاربرد و البته زیبا در این گروه از لوسترها است.

لوستر کلاسیک

لوسترهای کلاسیک دارای بدنه و فریم کریستال، شیشه، چینی، استیل، برنج هستند. این لوسترها به‌صورت شاخه‌ای یا صفحه‌ای تولید می‌شوند. انواع شاخه‌ای آن می‌تواند کلاهک دار یا بدون کلاهک باشد. جنس کلاهک‌ها می‌تواند پارچه‌ای یا شیشه‌ای باشد. وجود کلاهک پارچه‌ای بر روی لامپ‌ها از شدت نور کم می‌کند. همین‌طور برعکس، حضور کلاهک‌های شیشه‌ای شدت نور محیط را بیشتر می‌کند. یک لوستر کریستالی به دلیل میزان بالای انتشار نور، می‌تواند نور خوبی را به محیط ببخشد. البته باید گفت قیمت این لوسترها به نسبت لوسترهای ساده گران‌تر است. به دلیل ریخته‌گری‌هایی که در لوسترهای کریستالی انجام می‌شود، آنها را گران‌قیمت‌تر می‌کند. البته سبک‌هایی از لوستر کلاسیک هستند که از نظر قیمتی به نسبت ارزان هستند و شما می‌توانید لیست قیمت انواع لوستر کلاسیک ارزان را در آرتا الکتریک مشاهده کنید..

165761015862cd1fae29ae7 main

انواع لوسترهای کلاسیک پرفروش از نظر شکل و ظاهر

  • لوستر شاخه‌ای فلزی (ویکتوریایی): معروف‌ترین و البته پرفروش‌ترین لوستر کلاسیک، لوسترهای چند شاخه فلزی هستند. این لوسترها که به ویکتوریایی هم مشهورند، شاخه‌هایی از جنس فلز (برنج، استیل یا…) دارند و کریستال‌هایی به بدنه‌ فلزی آنها متصل شده است. نام ویکتوریا از ملکه ویکتوریای انگلستان گرفته شده است. چنین لوسترهایی در کاخ‌های قرن ۱۸ دوران ملکه ویکتوریا نصب می‌شد که اندازه‌های بسیار بزرگی هم داشت.

  • لوستر شاخه‌ای کریستالی (ماریا ترزا): لوسترهای کریستالی کلاسیک که به‌افتخار ملکهٔ اتریش، ماریا ترزا به اسم او نام‌گذاری شده مدل دیگری از لوسترهای سبک کلاسیک است. ماریا ترزا، در سفر خود به فرانسه با لوسترهای کریستالی آشنا شد و به صنعتگران کشور خود دستور داد چنین لوسترهایی را به طور گسترده تولید کنند.

در لوسترهای کریستالی به طور کامل از شیشه استفاده شده است. برخلاف لوسترهای فلزی، در این لوسترها، شاخه‌ها از جنس شیشه ساخته می‌شوند تا انتشار نور در محیط بیشتر شود. قیمت لوسترهای چند شاخه کریستالی بیشتر از فلزی است.

  •  لوستر دیوارکوب: نوع دیگری از لوسترهای سبک کلاسیک، لوسترهای دیوارکوب هستند. همیشه نمی‌توان لوستری را از سقف خانه آویزان کرد و گاهی خرید لوستر دیواری یا چراغ دیوارکوب که در گوشه‌ای از خانه نصب می‌شود انتخاب بهتری است. از لوسترهای دیوارکوب برای نوردهی تزیینی هم استفاده می‌شود و می‌توان نور را به‌صورت تأکیدی روی بخش به‌خصوصی از خانه قرارداد.

  • لوستر سقفی: نوع دیگری از لوسترهای سبک کلاسیک، لوسترهای سقفی است. وجود کریستال روی لوسترهایی که به سقف متصل می‌شوند باعث شده شباهت این لوسترها به لوسترهای کلاسیک بیشتر شود. لوسترهای سقفی به دلیل ارتفاع کمی که دارند، فضای زیادی را در محیط خانه اشغال نمی‌کنند و می‌توان از آنها در سرویس بهداشتی هم استفاده کرد.

باتوجه‌به کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها، استقبال از لوسترهای سقفی کلاسیک بیشتر از سایر مدل‌هاست. به همین دلیل این مدل لوستر کلاسیک در طرح‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. لوسترهای کلاسیک مخروطی یکی از پرطرف‌دارترین زیرمجموعه‌های لوسترهای سقفی به‌حساب می‌آیند.

خرید و قیمت لوسترهای شیک، مدرن و ارزان

برای خرید انواع لوستر در سبک‌ها و طرح‌های مختلف می‌توانید به وبسایت آرتا الکتریک مراجعه کنید. آرتا الکتریک در قلب لاله زار تهران است و مجموعه‌ای بهترین وسایل روشنایی و برقی را برای فروش عرضه می‌کند.

 


پایان مطلب


 

لینک های مفید و مرتبط 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید