برای خرید کاغذ دیواری 1

با افزایش طرح ها و سبک های کاغذ دیواری و همچنین پیشرفت علم دکوراسیون نکاتی برای خرید کاغذ دیواری به وجود آمده که بهتر است بدانید و در هنگام خرید کاغذ دیواری برای دکور مورد نظر به آن توجه کنید .

جنس کاغذ دیواری در شرایط آب و هوایی 

خب همانطور که میدانید کاغذ دیواری ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند که هر کدان دارای ویژگی هایی هستند و برخی از آنها به دلیل ضعیف بودن جنس در بعضی از شرایط آب و هوایی مقاومت کمتری دارند پس ما باید جنس این کاغذ دیواری ها رو همراه و مقاومت آنها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بدانیم تا بتوانیم انتخابی مناسب داشته باشیم .

جنس های کاغذ دیواری با موجودی بالا در بازار 

کاغذ دیواری ها جنس های مختلف و بسیاری دارند که به ترتیب از جنس های کاغذ که ارزان ترین آنها است و مقاومت بسیار کمی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد و جنس پارچه ای که جزوه کاغذ دیواری های لوکس و گران قیمت ترین نوع کاغذ دیواری است که قیمت بسیار بالایی دارد و به دلیل فروش کم در بازار بسیار موجودی کمی دارد. 

  • کاغذ دیواری pvc 
  • کاغذ دیواری کاغذی 
  • کاغذ دیواری نانو

این سه جنس کاغذ دیواری بیشترین موجودی در بازار این دارند که باز هم از بین این سه نوع کاغذ دیواری های جنس نانو نسبت به جنس pvc و جنس کاغذ دیواری موجودی کمتری دارند . 

کاغذ دیواری های pvc 

این مدل کاغذ دیواری ها به دلیل استفاده روکش وینیل بر روی کاغذ دیواری باعث شده تا کاغذ دیواری های طرح pvc در برابر نور خورشید و قابل شست و شو بودن و ضربه مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ دیواری های جنس کاغذی داشته باشند . در حال حاضر جنس کاغذ دیواری pvc از لحاظ تعداد و تنوع در بازار بسیار زیاد هستند . 

کاغذ دیواری کاغذی

 
  1615649348604cda44debaf main



 

این مدل از کاغذ دیواری تنوع زیادی در بازار دارد ولی ضعیف ترین کاغذ دیواری موجود در بازار هستند و در مقابل نور خورشید و قابل شست و شو بودن و ضربه مقاومت بسیار پایینی دارند از لحاظ قیمتی نیز ارزان ترین کاغذ دیواری های موجود در بازار از جنس کاغذی هستند . 

کاغذ دیواری های نانو 

کاغذ دیواری های جنس نانو نسبت به کاغذ دیواری های کاغذی و پی وی سی قیمت بیشتری دارند و در بازار کمتر هستند اما مقاومت در برابر ضربه و نور خورشید و قابلیت شست و شویی بالایی نسبت به کاغذ دیواری پی وی سی دارند و از لحاظ قیمت نیز گرانتر هستند . کاغذ دیواری نانو بهترین نوع کاغذ دیواری برای استفاده در مناطق شرجی و گرم و خشک هستند . و علاوه بر آن برای مناطق سرد سیر نیز مانند عایق گرما عمل میکنند . 

 

خب حال گه با جنس های کاغذ دیواری ها موجود در بازار آشنا شدیم پس میتوانیم با توجه به نوع آب و هوایی که در آن زندگی میکنیم کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کنیم قبلا که خریداران با بحث مقاومت کاغذ دیواری ها در آب و هوای مختلف آشنا نبودند بیشتر از نقاشی ساختمان برای رنگ آمیزی و زیبایی دیوار های خانه هایشان استفاده میکردند چون رنگ شناخته شده تر بود و مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی داشت اما با این تعاریفی که بیان شد اکنون میتوانید کاغذ دیواری مناسب خود را سفارش دهید در ادامه به بحث رنگ میپردازیم . 

رنگ کاغذ دیواری 

رنگ یکی از مهمترین نکاتی است که در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه کنیم . در هر خانه معمولا تم رنگی خاصی در اتاق ها یا سالن های پذیرایی و یا سالن های اداری وجود دارند مانند رنگ پارکت و یا مبل و یا فرش و در شرکت ها تم کاری و رنگ لوگو و متراژ سالن تمام این نکات میتوانند در انتخاب رنگ کاغذ دیواری مهم باشند برای

 
  1615649374604cda5edf59b main



 مثال اگر رنگ مبل و یا فرش روشن باشد بهتر است رنگی انتخاب کنیم که با رنگ مبل و فرش ست باشد . و یا رنگ را در سالن های اداری با دکور چوب موجود در سالن ست کنیم و نکته ی دیگری که باید درباره رنگ بگوییم کاغذ دیواری های رنگ تیره را بهتر است در اتاق های با مساحت کوچک استفاده نکنید و یا در صورت استفاده از آنها بر روی یک دیوار استفاده کنیم چرا که رنگ های تیره در محیط های کوچک به مرور باعث دلزدگی میشوند . 

 

طرح های کاغذ دیواری مناسب در دکور 

با توجه به این که در سالهای اخیر طرح های کاغذ دیواری بسیار افزایش یافته و تنوع بسیاری پیدا کرده اند میتوان گفت تقریبا برای هر شخصی با هر سلیقه ای کاغذ دیواری با طرح مورد علاقه شخص پیدا میشود اما نکته ای که باید به آن توجه کرد کاغذ دیواری های طرح شلوغ بهتر است در سالن ها و اتاق های با مساحت بزرگ تر استفاده شوند تا به مرور زمان باعث دلزدگی شخص نشوند . 

برای دیدن طرح های بیشتر به صفحه " بورس کاغذ دیواری " مراجعه نمایید . 

 


پایان مطلب


 

لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید