ها در همه جا 1

بررسی انواع کفپوش از نگاه کفپوشان

برای یک کفپوش می توان کاربری های بی شماری معرفی کرد. هیچ فضایی بدون کفپوش کامل نمی شود و این متریال مهم همواره زیر پای همه ما گسترده شده است. هیچ داوری سوت شروع بازی را به صدا در نخواهد آورد اگر که بازیکنان روی کفپوش مناسب گام نگذاشته باشند، هیچ خانواده ای درخانه ای بدون کفپوش زندگی خود را آغاز نخواهند کرد، هیچ مشتری از شما خرید نخواهد کرد اگر که به جای کفپوش، بر روی تلی از خاک کالای خود را چیده باشید. این ها همه نشان از اهمیت کفپوش های مختلف دارد. در این مطلب به اختصار به بررسی سه کاربری مهم کفپوش ها می پردازیم و ویژگی های کفپوش های مناسب هر کدام را بیان می کنیم.

 

کفپوش تالار و سالن های رسمی

کفپوش مسکونی

اگر صحبت از فضای گرم و دلنشین یک خانواده و هم نشینی های صمیمی آن ها باشد، مهم است که کفپوشی انتخاب کنیم که به خلق این فضا کمک کند. بر خلاف بیشتر کاربری ها، کاربری مسکونی جایی است که در آن ساکنین بدون کفش و جوراب بر روی کفپوش قدم می گذارند، کودکان بر روی کفپوش بازی می کنند و غلت می زنند، افراد بر روی کفپوش سفره پهن می کنند و ساعت ها بر روی آن می نشینند. بی شک کفپوشی که برای این فضا انتخاب می شود باید دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی باشد که امکان فعالیت های عادی و روزمره زندگی را فراهم کند. مهم ترین این ویژگی ها را می توان به ترتیب زیر نام برد:

  • کفپوش مسکونی باید نرم و لطیف باشد تا اعضای خانه بتوانند به راحتی بر روی آن گام بگذارند یا بنشینند.
  • کفپوش مسکونی باید به راحتی تمیز شود و نظافت آن نباید وقت زیادی را از اعضای خانواده بگیرد.
  • کفپوش مسکونی باید حتی المقدور در برابر آب مقاوم باشد به ویژه کفپوشی که در آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی استفاده می شود باید ضد آب باشد.
  • کفپوش مسکونی باید در برابر نور مستقیم افتاب مقاوم باشد و دچار رنگ پریدگی و آسیب نشود.
  • کفپوش مسکونی باید زیبا و مطابق سلیقه های متنوع اعضای خانه باشد.

کفپوش مسکونی

برای فضای مسکونی کفپوش های زیادی تولید شده که در بازار موجود هستند اما ممکن است جستجو در میان آن ها گیج کننده باشد. به عنوان مثال ممکن است انتخاب بین موکت ایرانی و خارجی شما را سردرگم کند. دانستن این نکته که آیا موکت ایرانی پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود یا باید به سراغ موکت خارجی بروید ممکن است در انتخاب شما نقش مهمی بازی کند. رایج ترین کفپوش های فضای مسکونی عبارتند از:

  • فرش و موکت مسکونی
  • سنگ و سرامیک
  • پارکت
  • پارکت لمینت
  • کفپوش های پی وی سی

کفپوش اداری

بر خلاف دهه های گذشته که سنگ و سرامیک کفپوش اصلی فضاهای اداری بودند، این روزها تمایل به خرید و استفاده از موکت تایل اداری روز به روز بیشتر می شود. در قدیم تصور بر این بود که مقاوم ترین کفپوش، مناسب ترین کفپوش برای اماکن پرتردد اداری هستند که البته تصور اشتباهی نیز نبود. انواع سنگ و سرامیک در برابر حجم بالای تردد آسیب نمی بینند، نظافت آن ها اسان است، در برابر مواد شوینده مقاومند و مهم تر از همه طول عمر و دوام بالایی دارند. اما در حال حاضر مدیران شرکت های موفق به تاثیر دکوراسیون داخلی مناسب پی برده اند و همچنین تاثیر مثبت آرامش و سکوت محیط در میزان بازدهی کارکنان مشخص شده است. از این رو موکت تایل تبدیل به کفپوش ایده آل ادارت لوکس و اماکن پرتردد شده است. از مهم ترین ویژگی های موکت تایل اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق صوتی بسیار مناسبی است به نحوی که استفاده از این کفپوش می تواند صدای تردد و برخورد اشیا با زمین را تا حد بسیار خوبی کاهش دهد.
  • نیاز به شستشو و نظافت دائم ندارد و با یک جاروبرقی می توان آن را تمیز کرد.
  • در برابر تردد زیاد و قرارگیری اجسام سنگین مقاوم است.
  • عموما موکت تایل ها دوام و طول عمر خوبی دارند ، عددی بین 5 تا 10 سال.
  • آنتی استاتیک هستند و از این رو انتخاب مناسبی برای فضاهایی مانند اتاق سرورها هستند.

از دیگر کاربری های مناسب برای موکت تایل می توان به هتل ها، نمایشگاه ها و گالری ها، کتابخانه ها، سالن های سینما و تئاتر و غیره اشاره کرد.

کفپوش ورزشی

کفپوش ورزشی

پیش از انتخاب کفپوش ورزشی، لازم است برای خود یک راهنمای خرید کفپوش ورزشی انتخاب کنید. دلیلی این امر ساده است، چرا که به تعداد ورزش های دنیا کفپوش ورزشی متنوع و متفاوت وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و کاربری های متفاوتی دارند. بدون داشتن یک راهنمای خرید کفپوش ورزشی خوب ممکن است کفپوشی را انتخاب و خریداری کنید که تناسبی با رشته ورزشی شما نداشته باشد یا ممکن است کفپوشی که خریده اید مورد تایید فدراسیون آن ورزش نباشد و در نتیجه نتوانید مجوز آغاز فعالیت سالن خود را اخذ کنید. در خصوص کفپوش ورزشی کمی محتاط تر عمل کنید چرا که خرید، تعمیر و تعویض این کفپوش ها هزینه گزافی در بر خواهد داشت پس بهتر است از همان ابتدا با دقت و مطالعه پیش بروید.

خبر خوب این که شما نیازی به شناخت و مطالعه در خصوص انواع کفپوش ورزشی نخواهید داشت، کافی است نام کفپوشان را به ذهن خود بسپارید. ما کامل ترین اطلاعات را به رایگان در اختیار شما قرار خواهیم داد و نامحدود به شما مشاوره می دهیم، استانداردهای لازم برای هر رشته ورزشی را می دانیم، به مجموعه کاملی از محصولات داخلی و خارجی دسترسی داریم، همچنین تیم نصب سریع و حرفه ای در اختیار داریم که بدون فوت وقت و کاملا استاندارد، زمین ورزشی شما را آماده کرده و تحویل می دهند. پس با خیال راحت کفپوشان را به عنوان راهنمای خرید کفپوش ورزشی خود انتخاب کنید و از نتیجه لذت ببرید.

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید