چیست راهنمای خرید یونولیت 1

یونولیت چیست؟ راهنمای خرید یونولیت

یونولیت به عنوان یکی از کاربردی‌ترین، رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین مواد در صنایع مختلف خصوصاً ساختمان‌سازی شناخته می‌شود و به واسطه ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به‌فردی که دارد جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی ساختمانی مانند بلوک‌های سفالی و … می‌باشد. در حقیقت صنعت ساختمان‌سازی از زمان کشف و اختراع یونولیت با انقلاب بزرگی مواجه شده و استفاده از این ماده در ساخت ساختمان‌ها می‌تواند به افزایش سرعت ساخت‌وساز، کاهش وزن کلی ساختمان، افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌ها و … کمک کند. امروزه شرکت‌ها و برندهای متعددی در زمینه تولید انواع یونولیت‌ها فعالیت دارند و این باعث افزایش تنوع و تعدد این محصول و همچنین سردرگمی افراد برای خرید مناسب شده است. در ادامه مطلب به بررسی پاسخ این سؤال که یونولیت از کجا بخرم پرداخته خواهد شد و مهم‌ترین نکات در خرید این ماده بررسی می‌شود.

یونولیت و کاربردهای آن

یونولیت در اصل یک ماده سبک‌وزن خنثی است که بیش از 90 درصد حجم آن از هوا بوده و از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید می‌شود. این ماده در سال 1839 توسط ادوارد سیمون کشف شد و بعد از تولید انبوه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفت. یونولیت با نام‌های دیگری همچون پلاستوفوم، پلی استایرن انبساطی، استایروفوم و … نیز شناخته می‌شود. یونولیت‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند اما رایج‌ترین آنها شامل مواردی همچون یونولیت‌های سقفی(قیمت یونولیت سقفی مادفوم)، یونولیت‌های دیواری، یونولیت‌های فشرده، یونولیت‌های بسته‌بندی و یونولیت‌های تزریقی هستند که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته و می‌توانند استفاده‌های ویژه‌ای داشته باشند. البته یونولیت‌ها می‌توانند بر اساس مواد تولیدکننده به چهار نوع پلی استایرن معمولی (GPPS)، پلی استایرن مقاوم (HIPS)، پلی استایرن انبساطی (EPS) و پلی استایرن اکسترود شده (XPS) تقسیم شوند. از مهم‌ترین کاربردهای یونولیت می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

·        استفاده در صنعت خودروسازی، درب و پنجره، قالب‌سازی، بسته‌بندی، ماکت‌سازی، دوچرخه‌سازی، لوازم‌خانگی، کشاورزی و …

·        تولید مصالح مختلف ساختمانی، تیرچه‌های بلوکی و تولید دیوارهای پیش‌ساخته ‌تری دی پنل و …

·        عایق‌بندی بخش‌های مختلف ساختمان، استودیوها و … در برابر رطوبت، حرارت، سر و صدا، حشرات، موریانه‌ها و …

·        بسته‌بندی محصولات در صنعت لوازم‌خانگی و…

1664779664633a85908a71e main

مهم‌ترین نکات در خرید یونولیت

همان‌طور که گفته شد یونولیت‌ها در کمتر از 2 قرن به بسیاری از صنایع نفوذ کرده و باعث ایجاد تحولات قابل توجهی شده‌اند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماده مانند طول عمر بالا، قابلیت بازیافت، مقاومت بی‌نظیر در برابر رطوبت، مقاومت در برابر فشار و ضربه، وزن پایین، حمل و نقل ساده و … باعث شده است که بازار پویایی داشته باشد و شرکت‌ها و برندهای متعددی در این زمینه تولید آن داشته باشند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید پلاستوفوم یا یونولیت باید به آنها توجه داشت می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

·        میزان دانسیته یونولیت مهم‌ترین فاکتور در خرید آن است چرا که تمامی مشخصات فیزیکی و شیمیایی یونولیت به دانسیته آن وابسته است. دانسیته یونولیت می‎تواند بر اساس نوع کاربرد و نحوه تولید از 12 به بالا باشد.

·        ابعاد و اندازه یونولیت باید بررسی شود چرا که این مواد بر اساس استانداردهای خاص تولید شده و یا به صورت سفارشی ساخته خواهند شد.

·        میزان اشتعال‌پذیری یونولیت باید مشخص باشد چرا که یونولیت به دو دسته اصلی قابل اشتعال و کند سوز تقسیم می‌شود.

·        یونولیت باید از ساختار و ظاهری یکپارچه و سالم برخوردار بوده و کیفیت پخت بالایی داشته باشد.

·        حتماً باید به استانداردهای تولید توجه شود.

·        نوع مواد اولیه یونولیت باید بررسی شود چرا که بعضی از تولیدکننده‌ها از مواد بازیافتی برای تولید یونولیت استفاده می‌کنند که کاربردهای کمتری دارند.

·        ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی یونولیت مانند مقاومت در برابر ضربه و فشار، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر صوت و حرارت و … باید بررسی شود.

·        برند سازنده، قیمت یونولیت، وزن و ضخامت، تاریخ تولید و … از دیگر فاکتورهای مهم در خرید پلاستوفوم هستند.

1664779691633a85ab6a0cd main

مادفوم مرکز خرید پلاستوفوم در تهران

شرکت مادفوم به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولید یونولیت شناخته می‌شود که فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده و امروزه انواع مختلفی از محصولات یونولیتی را در دسترس مصرف‌کننده‌های قرار می‌دهد. تمامی محصولات این شرکت تحت استانداردهای بین‌المللی و از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید می‌شوند. مهم‌ترین گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای این شرکت شامل گواهی فنی مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی، استاندارد ایزو ۱۴۰۰۰، استاندارد ایزو ۹۰۰۱، سیستم مدیریت فراگیر و … هستند.

برای خرید پلاستوفوم مادفوم می‌توان از روش‌های متعددی استفاده کرد. در روش سنتی افراد می‌توانند به فروشگاه و انبارهای معتبر و نمایندگی‌های شرکت مراجعه کرده و محصولات مورد نظر خودشان را از نزدیک مشاهده و بررسی کرده و در نهایت خرید کنند اما در روش دوم که روش غیرحضوری و آنلاین است نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست. در این روش فرد می‌تواند به راحتی به سایت مادفوم مراجعه کرده و محصولات مورد نظر خود را خریداری کند. این روش باعث کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود و با حذف واسطه‌ها می‌توان محصولات را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کرد

قیمت محصولات مادفوم

همان‌طور که گفته شد مادفوم مرکز خرید پلاستوفوم در تهران است و با عرضه محصولات باکیفیت و متنوع در تلاش است که رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند. محصولات این شرکت در کنار کیفیت بسیار بالایی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. به صورت کلی قیمت یونولیت مادفوم می‌تواند تحت تأثیر فاکتورها و عوامل مختلفی قرار داشته باشد که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، روش‌های تولید محصولات، هزینه‌های حمل‌ونقل، میزان عرضه و تقاضا، شرایط بازارهای جهانی، فصل تولید محصولات، ویژگی‌ها و مشخصات فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی محصولات، استانداردهای تولید محصول و … هستند.

جمع‌بندی نهایی

یونولیت به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مواد خصوصاً در صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شود که به دلیل ویژگی‌هایی همچون وزن کم، قیمت مناسب، قابلیت بازیافت، مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، طول عمر بالا و …، جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی می‌باشد. یونولیت مادفوم به عنوان یکی از بهترین یونولیت‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. برای خرید پلاستوفوم مادفوم می‌توان هم به شیوه حضوری و مراجعه به بازار و فروشگاه‌ها اقدام کرد و هم امکان خرید آنلاین و غیرمستقیم آن وجود دارد که باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و انرژی افراد خواهد شد.


پایان مطلب


 

لینک های مغید و مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید