اتاق خواب کوچک 1

اتاق خواب کوچک

 چیدمان اتاق خواب کوچک دغدغه کسانی است که فضای کمی برای چیدمان و مبلمان اتاق خواب دارند. اینکه با چه ترفند و روشی بتوان کوچک بودن اتاق را به چشم نیاورد و فضای دلباز و منحصربه فردی را برای استراحت خود فراهم کرد.

اتاق خواب جایی است که باید آرامش روح و جسم را فراهم کنیم. باید فضایی باشد که از نظر فنگ شویی انرژی مثبت و فضایی آرام بخش را داشته باشد. پس باید لوازم اتاق خواب کوچک به نحوی انتخاب شود تا تاثیر منفی در روحیه و آرامش ما ایجاد نکند و انرژی مثبت را با نحوه صحیح چیدمان اتاق خواب کوچک به فضای اتاق خواب بیاوریم. 

 

لینک پیشنهادی: خرید عمده شال مبل

 

در چیدمان اتاق خواب به جنس لوازم انتخابی مانند انتخاب چوب به جای فلز و پارچه های پنبه ای به جای پارچه های پلاستیکی و… باید توجه بیشتری داشته باشیم.

در اتاق خواب کوچک با توجه به فضای کوچکی که داریم، لوازمی که انتخاب می کنیم نباید خیلی بزرگ باشند حتی کوسن، به دلیل اینکه فضای بیشتری را اشغال می کنند و از لحاظ بصری شلوغی و بی نظمی را برای ما القا می کنند. چرا که این خود اتاق خواب کوچک ما را کوچکتر  به نظر می آورد و همچنین باعث عدم جریان انرژی در اتاق می شود.

در اینجا چند نکته برای چیدمان اتاق خواب کوچک را آورده ایم.

1- تخت خواب اتاق خواب کوچک

از انتخاب تخت خواب های بزرگ با ارتفاع بلند در چیدمان اتاق خواب کوچک پرهیز کنید باید تخت خواب شما با زمین فاصله کمی داشته باشد چرا که این کارباعث می شود که ارتفاع سقف بلندتر به نظر برسد.

2- انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب کوچک

برای اینکه فضایی دلباز و روشن داشته باشید بهتر است که از رنگهای سفید و روشن برای اتاق خواب کوچکتان استفاده کنید. البته می توانید از تنالیته های سفید و رنگهای خنثی و روشن در کنار رنگ سفید در طراحی اتاق خواب استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی و چیدمان اتاق خواب مستر

 

3- عمق بیشتر در اتاق خواب کوچک

قاعدتا استفاده از این مورد می تواند فضای بزرگتری را برای ما به وجود بیاورد.

اتاق خوابی را تصور کنید که تمام دیوارهایش سفید رنگ است و یک تختخواب با لوازم مختصری چیدمان شده است. خوب حالا اتاق خواب دیگری را متصور شوید که یکی از دیوارهای آن با رنگ تیره رنگ شده است البته بهتر است که دو تا از دیوار هایی که مقابل یکدیگر هستند رنگ سفید کار کنید و دیوار سوم را تیره کار کنید. بهتر است که برای اتاق خواب های چهارگوش از این روش استفاده کنید. این کاربا خطای دیدی که ایجاد می کند عمق اتاق را بزرگتر نشان می دهد.

4- کاغذ دیواری با خطوط عمودی در اتاق خواب کوچک

شاید برای شما سوال پیش بیاید استفاده از خطوط عمودی در طراحی اتاق خواب کوچک چگونه باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن می شود. خیلی ساده است شما می توانید از خطوط عمودی که با رنگ کردن قسمتی ازدیوار ها و یا انتخاب یک کاغذ دیواری به شکل خطوط عمودی  فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهید.

همچنین می توانید چند تابلو به صورت عمودی روی دیوار نصب کنید و باید این نکته را یادآوری کنم که باید ترکیب بند ی در نصب تابلو کاملا رعایت شود.

 

مطلب پیشنهادی : ایده چیدمان اتاق خواب بنفش

 

5- پرده و کرکره های ساده برای دیزاین اتاق خواب کوچک

اتاق خواب به طور کلی یک حریم خصوصی است و برای زیباتر شدن آن از لوازم و اکسسوری هایی مطابق با سلیقه ی خودمان برای دیزاین آن استفاده می کنیم. انتخاب پرده ها و کرکره های متفاوت و متنوع یکی از این لوازمی است که در چیدمان اتاق خواب نقش موثری دارد.

انتخاب پرده مناسب با اتاق خواب کوچک باید به گونه ای باشد که خیلی اتاق خواب را تاریک نکند و اجازه بدهد که انرژی خورشید و پرتوهای زیبای آن به اتاق خوابتان بیاید. پرده های اتاق خواب را ساده انتخاب کنید و بهتراست که ارتفاع آن برای نصب به سقف اتاق نزدیک باشد و روی زمین کاملا قرار بگیرد. برای مواقعی که نمی توانید پرده یا کرکره ها کنار بزنید نور مناسب برای اتاق خواب شما فراهم شود.

6- لوازم مناسب اتاق خواب کوچک

انتخاب لوازم اتاق خواب کوچک مانند میز کنار تخت (پاتختی) و لوازم دکوری  و یا قفسه ها باید ساده و مینیمال باشد یعنی از لوازمی که خیلی بزرگ و کار شده و حجیم هستند پرهیز کنید. می توانید از فضاهای نگه دارنده در کنار یا پشت تخت خواب خود استفاده کنید که به صورت شلف دیواری برای قراردادن کتابهای مورد علاقه خودتان و یا حتی کمدی برای چیدن لباسهای شیک و زیبایتان باشد. همچنین می توانید یکی از دیوارها را به صورت افقی از چندین قفسه ی پیش ساخته شده کار کنید. این کار از بهم ریختگی و شلوغی اتاق خواب جلوگیری می کند.

و در آخراگر برایتان مقدور است از پنجره های بزرگ و عریض برای اتاق خواب استفاده کنید. با این کار اتاق خواب شما بزرگتر و دلبازتر به نظر میرسد و میتوانید از نور طبیعی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و کوچک بودن اتاق خواب شما خیلی کمتر به چشم می آید.

 

 

 

پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services