نصب کاشی بین کابینتی 1

نحوه نصب کاشی بین کابینتی | 5 مرحله آموزش نصب آسان کاشی بین کابینتی 

چگونه کاشی بین کابینتی نصب کنیم؟ در ادامه این مطلب، با راهنمای نصب کاشی بین کابینتی همراه شما عزیزان هستیم. اینکه چطور کاشی بین کابینتی آشپزخانه خود را بصورت حرفه ای و خیلی تمیز نصب کنیم؟ استفاده از ابزار مناسب و مواد و مصالح ساختمانی، اجرای کار با کیفیت و اصولی را راحت تر می کند.

آموزش نصب کاشی بین کابینتی 

دانستن نحوه نصب کاشی بین کابینتی جدید میتواند آشپزخانه شما را به کلی متحول کند . یک کاشی بین کابینتی خوب طراحی شده می تواند دکوری بسیار جذاب برای آشپزخانه‌ ی شما باشد و به خاطر وجود آن پاک کردن کثیف کاری ها آسان تر شود. راهنمایی گام به گام نصب کاشی بین کابینتی سایت بسپار،  به شما نشان خواهد داد که چگونه موزاییک ها یا نمونه های دیگر بین کابینتی مثل سرامیک، سنگ و جنس های دیگر را نصب کنید تا به آشپزخانه ی خود یک نمای تازه و زیبا دهید.

نصب تایل بین کابینتی

کاشی بین کابینتی مناسب برای آشپزخانه شما

بک اسپلش اصطلاحی است که برای صفحه یا امتداد عمودی پشت سینک به کار میرود که از دیوار در برابر پاشیده شدن مواد محافظت میکند. علاوه بر سهولت در تمیز کردن یک بک اسپلش با طراحی خوب می تواند جلوه ی تزیینی منحصر به فردی به آشپزخانه ی شما ببخشد.

نمونه های زیادی از کاشی بین کابینتی برای استفاده به عنوان بک اسپلش وجود دارد از جمله موزاییک مش یعنی موزاییک هایی که روی توری نصب می شوند یا کاشی های پیل و استیک که به گونه ای هستند که به سادگی قابل نصب  و درعین حال جدا سازی اند.

کاشی بین کابینتی برای آشپزخانه

در هنگام نصب کاشی بین کابینتی، از آنجا که بک اسپلش ها عناصری بسیار برجسته و مهم هستند، مهم است که به درستی و با دقت نصب شوند. برای سهولت در بازسازی و یا دوام و ماندگاری به دنبال کاشی هایی باشید که بتوانید با استفاده از نوعی چسب بر روی دیوار خشک نصب کنید.

 

راهنمای نصب کاشی بین کابینتی 

آموزش زیر را دنبال کنید تا با نحوه ی نصب آشنا شوید

1. محدوده را تمیز کنید. هر وسیله ای که در محل نصب کاشی بین کابینتی قرار دارد را بردارید. دیوار را از هرگونه آلودگی پاک کنید. در صورت لزوم باقی مانده ها را سنباده زده یا تراش دهید تا یک سطح صاف ایجاد شود.

2. کاشی ها را تراز کنید. برای تنظیم کاشی ها و تراز بندی افقی از یک سطح استفاده کنید.

3. از چسب استفاده کنید.  نوع چسب خود را متناسب با نوع کاشی ای که استفاده می کنید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که مطابق دستور العمل ها عمل می کنید. برای مثال سرامیک نیاز به ملات قیری دارد در حالی که کاشی های سنگی به یک ملات سفید نازک نیاز دارند . چسب را به پشت کاشی ها بزنید و آن ها را روی دیوار جای دهید، از مرکز به سمت بیرون شروع کنید و مراقب تراز بودن کاشی ها باشید. از دوغاب برای ایجاد فاصله بین کاشی ها استفاده کنید.

4. تمیز و خشک کنید. همه ی چسب های اضافی را با پارچه ی مرطوب پاک کنید. چسب با توجه به دما و رطوبت باید در فاصله ی دوازده ساعت تا چهارده روز با مراقبت کافی خشک شود.

نحوه نصب کاشی بین کابینتی

در هنگام نصب، چگونه کاشی های بین کابینتی را دوغاب دهیم

دوغاب دادن برای پر کردن فضای بین کاشی هاست . بیشتر دوغاب ها به صورت پودری هستند، اما نمونه ی مخلوط آن نیز موجود است. با توجه به نوعی که انتخاب می کنید اطمینان حاصل کنید که مطابق دستور العمل عمل می کنید.

 

1. آماده شوید. همراه با مخلوط دوغاب شما به یک چاقوی بتونه، یک سیلر دوغاب، یک شناور دوغاب  و هم چنین یک ورق پلاستیکی ، نوار نقاشی، اسفنج و پارچه های نرم با آب گرم نیاز دارید.

2. دوغاب را پخش کنید. با استفاده از شناور دوغاب ، دوغاب را به طور مساوی در فضاهای بین کاشی قرار دهید. بگذارید برای ده دقیقه جا بیفتد سپس دوغاب اضافی را با اسفنج و آب پاک کنید. بعد از چند ساعت اضافات را از بین ببرید.

آموزش نصب کاشی بین کابینتی

3. مهر و موم کنید. پس از حدود بیست و چهار ساعت دوغاب را مهر و موم کرده و لبه های خارجی آن را بپوشانید، مواظب باشید که در جایی که با پیشخوان برخورد دارد خطوطی شسته رفته ایجاد کنید.

 

نصب موزاییک بین کابینتی

کاشی موزاییک به یک نمونه بین کابینتی محبوب برای آشپزخانه تبدیل شده است. کاشی های موزائیکی به صورت ورق وجود دارند و می توان با روشی مشابه روشی که برای نصب کاشی و سرامیک استفاده میشود آن ها را نیز نصب کرد. به نحوه نصب ورق های موزائیکی که در پایین گفته شده توجه کنید.

 

1. برای کاشی کاری آماده شوید. جای کاشی ها را روی دیوار با استفاده از مداد یا تراز مشخص کنید. سطوح مجاور را با استفاده از یک ورق پلاستیکی بپوشانید.

2. چسب بزنید. با اطمینان از سازگاری کاشی و چسب یک لایه چسب بزنید. در صورت تردید دستور العمل ها را بررسی کنید.

3 . کاشی ها را در جای خود قرار دهید و محکم فشار دهید.  برای بریدن ورق ها از چاقو استفاده کنید. برای تنظیم ورق ها روی دیوار، ممکن است لازم باشد آن ها را با استفاده از اره مخصوص کاشی برش دهید . که می توانید آن ها را اجاره کنید.

4. خشک کنید و دوغاب دهید. اجازه دهید چسب یک شب خشک شود. باقی مانده ها را با یک پارچه ی مرطوب از بین ببرید. پس از تنظیم کاشی ها مطابق دستور العمل ها دوغاب کاشی را آغاز کنید.

موزاییک بین کابینتی آشپزخانه

بازسازی کاشی بین کابینتی

گاهی اوقات بک اسپلش دچار آسیب می شود یا حتی ممکن است از دیوار جدا شود . نگران نباشید این پایان دنیا نیست.  با چند راهکار ساده می توانید آن را بازسازی کنید. ما توصیه می کنیم برای تعمیر از چسب ساختمانی همه کاره استفاده کنید. یک چسب با مقاومت بالا و قابلیت پرکنندگی شکاف که به آسانی قابل استفاده است.

 

1.کاشی آسیب دیده و اضافات آن را جدا کنید. باید برای کاشی جدید جا باز کنید و زیر آن را چسب بزنید . یک سطح همواره ایجاد کنید و بقایا را خراش دهید تا این بار کاشی به خوبی بچسبد.

2.استفاده از چسب. چسب را به پشت کاشی بمالید و آن را روی دیوار قرار دهید.

3. شکاف ها را دوباره پر کنید. پس از خشک شدن چسب می توانید شکاف های بین کاشی های جدید و قدیمی ‌را مطابق دستور العمل بالا دوغاب دهید. اگر کاشی که در حال جایگزینی آن هستید در لبه بک اسپلش شما قرار دارد مراقب پیشخوان یا مبلمان آشپزخانه باشید. 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید