با کاربرد قوطی در ساختمان سازی 1

آشنایی با کاربرد قوطی در ساختمان سازی

ما در این مطلب در مورد کاربرد قوطی در ساختمان سازی صحبت کردیم. قوطی ها نوعی پروفیل با سطح مقطع مربع یا مستطیل و به صورت توخالی هستند. قیمت این محصول بسته به عوامل مختلفی چون ضخامت و ابعاد و طول و سایز متفاوت است و همچنین نوسانات ارز بر قیمت این محصول تاثیر گذاشته است.

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با کاربرد قوطی در ساختمان سازی است. از این رو قبل از پرداختن به این موضوع ابتدا به معرفی مختصری در مورد قوطی می پردازیم و سپس در مورد کاربرد قوطی در ساختمان سازی صحبت می نماییم.

همان طور که می دانید امروزه در صنعت ساختمان سازی از تجهیزات و وسایل مختلف فلزی استفاده می شود که هر کدام از این وسایل مدل ها و انواع مختلفی دارند و بسته به نوع و مدل خود کاربردی خاص دارند. یکی از رایج ترین وسایل فلزی که امروزه به وفور در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد قوطی پروفیل است. در واقع از آنجایی که قوطی پروفیل در این صنعت کاربردهای متنوعی دارد ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب به معرفی کاربرد قوطی در ساختمان سازی بپردازیم.

لازم به ذکر است بدانید به طور کلی قوطی های پروفیل به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شوند که ما قصد داریم در این طلب در مورد کاربرد قوطی در ساختمان سازی صحبت کنیم. از این قوطی ها در ساختمان سازی و در زمان ساخت در و پنجره های آلومینیومی استفاده می شود. حال اصلا قوطی چیست؟ در واقع قوطی پروفیل، فلزی با سطح مقطع مستطیل یا مربع است که داخل آن خالی می باشد. حال اگر می خواهید با کاربرد قوطی در ساختمان سازی ﺁشنا شوید می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

کاربرد قوطی پروفیل در ساختمان سازی

قوطی چیست و کاربرد قوطی در ساختمان سازی چگونه است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم قوطی ها پروفیل هایی هستند با سطح مقطع مستطیلی یا مربعی که به صورت توخالی می باشند. بدون اغراق می توان گفت که قوطی پروفیل یکی از پرکاربردترین سازه های فلزی در صنعت ساختمان سازی است. البته این سازه علاوه بر صنایع ساختمانی در صنایع مختلف دیگری چون صنایع خودروسازی، پزشکی و عمران و شهرسازی و نظامی و … نیز کاربرد دارد.

ویژگی های منحصربه فرد قوطی پروفیل مثل مقاومت و استحکام بالا، قابلیت جوش پذیری خوبی که دارد، قابلیت فرم و شکل پذیری عالی که دارد و کیفیت سطحی مناسب سبب استفاده زیاد و کاربرد قوطی در ساختمان سازی و سایر صنایع شده است. پروفیل هایی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند. از جمله انواع پروفیل مورد استفاده در ساختمان سازی می توان به پروفیل نورد گرم و پروفیل نورد سرد و پروفیل مرکب اشاره کرد. پروفیل نورد گرم قوطی شکل است و ساخته شده از شمش فولادی است که این پروفیل همان قوطی پروفیلی است. نورد سرد ناودانی شکل است و پروفیل مرکب نیز از اتصال چندین پروفیل سرد تولید می شود. هر کدام از این پروفیل ها کاربرد خاص خود را دارند که ما در ادامه به معرفی کاربرد قوطی در ساختمان سازی می پردازیم.

کاربرد قوطی در ساختمان سازی

 

کاربرد قوطی در ساختمان سازی

همان طور که اشاره نمودیم کاربرد قوطی در ساختمان سازی به دلیل اینکه از استحکام و خاصیت شکل پذیری و قابلیت جوش پذیری و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است بسیار زیاد می باشد. البته باید بدانید عموما از این وسیله در ساخت درب و پنجره های فولادی استفاده می شود. البته کاربرد قوطی در ساختمان سازی فقط به همین چند مورد ختم نمی شود. بلکه از قوطی های پروفیلی که دارای سطح مقطع کوچک هستند در ساخت در و پنجره، نرده های فلزی و راه پله ها استفاده می شود و قوطی هایی که دارای سطح مقطع بزرگ هستند در ساخت ستون و اسکلت های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. به قوطی های با سطح مقطع بزرگ، قوطی های ستونی هم می گویند.

لازم به ذکر است بدانید معمولا از این قطعه توخالی نمی توان در سازه های بتنی و ساختمان های چند طبقه استفاده کرد اما در سازه های فلزی کاربرد زیادی دارد. دلیل استفاده زیاد از این محصول به دلیل جلوگیری از خوردگی و افزایش عمر و دوام سازه است چرا که از مهم ترین شاخصه ها و مزایای این وسیله ماندگاری و دوام بالا در زمان قرارگیری در رطوبت و آب است. لذا سازه هایی که با قوطی پروفیل ساخته می شوند از مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و عدم فرسودگی برخوردار هستند. همچنین این وسیله وزن کمی دارد و این مزایا سبب استفاده زیاد و کاربرد قوطی در ساختمان سازی شدند.

کاربرد قوطی در ساختمان سازی

کاربرد قوطی در ساختمان سازی سبب شد که امروزه افراد زیادی به دنبال این وسیله باشند و می خواهند از قیمت قوطی پروفیل باخبر شوند. در این راستا باید بدانید قوطی پروفیل دارای سایز و طول و ضخامت های مختلفی است که قیمت قوطی بر اساس این فاکتور متغیر می باشد و عموما بر اساس وزن، قیمت آن محاسبه می شود. در این راستا ما به شما شرکت آهن ملل اصفهان را که یک مرجع قیمت قوطی پروفیل و تامین کننده مطمئن آهن آلات است را معرفی می کنیم.

شرکت آهن ملل اصفهان؛ مرجع قیمت و تامین کننده مطمئن آهن ﺁلات

از آنجایی که استفاده و کاربرد قوطی در ساختمان سازی زیاد است امروزه کارخانه های مختلفی مشغول به تولید و عرضه این محصول هستند. از این رو حجم تولید قوطی پروفیل در بازار داخلی بسیار زیاد است و این حجم زیاد تولیدات و کارخانه ها سبب می شود اطلاعات داشتن در مورد همه آن ها کمی دشوار باشد. در این جا شرکت آهن ملل اصفهان که یک مرجع قیمت قوطی پروفیل و تامین کننده مطمئن آهن ﺁلات در سطح کشور وارد میدان شد و با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای مشغول به ارائه خدمات و اطلاعات در این زمینه به مشتریان است. لذا اگر نیازمند قوطی پروفیل هستید و می خواهید از قیمت قوطی باخبر شوید. باید بدانید که قیمت این محصول بسته به عوامل و فاکتورهایی چون تغییر و نوسانات ارز و دلار، ابعاد قوطی، جنس و کیفیت آن و همچنین شرکت و کارخانه سازنده قوطی متفاوت می باشد.

شرکت آهن ملل اصفهان

 

شرکت آهن ملل اصفهان با ارائه اطلاعات قیمت این محصول به شما در انتخاب محصول مورد نظر کمک می نماید. لذا برای کسب اطلاع در مورد قیمت قوطی کافی است سری به وب سایت این مجموعه بزنید یا با شماره تماس های این شکرت تماس حاصل فرمایید. در منوی اصلی وب سایت شرکت آهن ملل اصفهان لیستی از قیمت انواع قوطی ها قرار داده شده است که اطلاعات مربوط به هر کدام نیز در کنار آن درج شده است. شما با ورود به این وب سایت و مشاهده این لیست به راحتی می توانید قیمت روز قوطی های پروفیل را مشاهده کنید و با یکدیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

 
 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید