در دکوراسیون داخلی 1

انواع آبنما خانگی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

کاربرد انواع آبنما در دکوراسیون داخلی و محوطه خانه، ایده ی جذابی ست که در صورت اجرای مناسب در فضا زیبایی خاصی را به شما هدیه می دهد. امروزه دیگر از حوض هایی که در قدیم در حیاط هر خانه ای به چشم می خورد خبری نیست و به دلیل کمبود فضای لازم آب دیگر نقش خود را در زندگی انسانها از دست داده است. این روزها به جای حوض و استخر از انواع آبنما در دکوراسیون داخلی منازل، ادارات و… استفاده می شود. صدای جریان آب آرامش خاصی به روح و روان ما انسانها میبخشد و برای رفع استرس بسیار مفید می باشد.

برای طراحی داخلی خانه و ویلا روشها و المانهای بسیاری وجود دارد. جایگزینی آبنما در خانه به جای حوضهای قدیمی در حیاط اگر با دقت و ظرافت خاصی همراه باشد قطعا طرحی جذاب و ایده ای خاص خواهد بود.

آب یکی از متنوع ترین و مرموزترین عناصر روی زمین است. عناصر آبی با ایجاد جلوه ای آرام بخش و لطیف طراحی طبیعی را به فضای داخلی اضافه می کنند.

انواع آبنما خانگی

 

آبنما در دکوراسیون داخلی مدرن

آبنماهای خانگی از نظر بصری بسیار جذاب و چشم نواز هستند. استفاده از آبنما در منزل یک گزینه ی عالی برای مدرن کردن فضای مورد نظر شما می تواند باشد.

افزودن آبنما در دکوراسیون داخلی به کیفیت هوای خانه نیز کمک می کند چرا که می تواند رطوبت لازم را به محیط اضافه کند. به عنوان مثال در قسمت ورودی خانه با نصب یک آبنمای زیبا و با در نظر گرفتن سایز و نوع آبنما می توانید نشاط و سرزندگی را به افراد هنگام ورود به خانه هدیه دهید. ایده ی جذاب دیگر می تواند نصب و اجرای یک آبنمای چشم نواز در لابی هتلها و آپارتمانها باشد . البته با رعایت این نکته که محل نصب آبنما باید به گونه ای باشد که در رفت و آمد اختلال ایجاد نکند. در این مقاله به بررسی انواع آبنمای خانگی در منزل و کاربرد آبنما در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

 

مطلب پیشنهادی : انواع آکواریوم خانگی

 

آبنمای داخلی پیش ساخته

نوعی از آبنما وجود دارد که به صورت پیش ساخته و در اشکال و ابعاد مختلفی تولید شده اند و شما می توانید با توجه به فضای مورد نظرتان آبنمای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید. نکته ی خاصی که باید همواره برای خرید آبنما در نظر داشت کیفیت و میزان صرفه جویی آب در آنهاست. کارایی آبنماها فراتر از یک منظره ی چشم نواز می باشد.

آبنما به عنوان نقطه ی کانونی

منظره ی روح نواز و دلپذیر آبنمای خانگی به سادگی می تواند به نقطه ی کانونی فضای شما تبدیل شود. یک ایده ی خلاقانه استفاده از نور پردازی آبنماها می باشد چرا که جریان آب را بیشتر در معرض دید قرار می دهد و زیبایی خاص و جذابی  به طرح اجرایی شما می بخشد.

انواع آبنما

آبنما در دکوراسیون داخلی می تواند فرمهای مختلفی را شامل شود.

انواع آبنما

 

آبنما به شکل تابلوی دیواری

این مدل از آبنما فقط از یک سمت دید دارد و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب می باشد.

طرحی جذاب که علاوه بر آرامش بخش بودن عنصر حیاتی آب به سادگی می تواند نیاز شما را برای داشتن آبنما در محیطی کوچک بر آورده سازد و شما  صاحب یک تابلوی منحصر به فرد کند.

پارتیشن بندی با آبنما

ایده ای نوآورانه و خلاقانه که می توانید توسط آن آب را به محیط دعوت کنید. در این مدل خاص آبنما نقش پارتیشن را در فضا ایفا می کند تا شما به راحتی بتوانید به زیباترین حالت ممکن فضاهای مورد نظر خود را تفکیک نمایید.

آبنمای فضای باز

استفاده از یک آبنمای زیبا و صدای روح نواز آب فضای حیاط شما را جانی تازه می بخشد. در سطح دیوار حیاط می توان با ایجاد یک صفحه از جنس و رنگ متفاوت به همراه تعبیه  فضایی برای جریان آب و در نهایت یک حوضچه در پای دیوار که آب به درون آن می ریزد به زیبایی فضا را دلنشین کرد.

برای داشتن یک آبنمای آبشاری در فضای باز مل باغ و ویلا می توان با ایجاد یک صفحه ی عمودی بر سطح دیوار با استفاده از طرح سنگریزه در پس زمینه ی آن و ایجاد جریان آب به صورت آبشار بر سطح این فرم می توان یک دکور لطیف و خاص داشت که حتی با نورپردازی مناسب بر زیبایی آن اضافه خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی : انواع تجهیزات باغی

 

آبنمای طبیعی

یک تخته سنگ عمیق با قابلیت پمپاژ آب به راحتی می تواند عملکرد یک آبنما را داشته باشد.

طراحی یک آبنمای سنگی همراه گیاهان می تواند مجموعه ی زیبایی برای فضای شما باشد.

گیاهان آب و سنگ در کنارهم طبیعتی مینیاتوری در فضا ایجاد می کنند.

آبنمای حبابی عمودی

این مدل از آبنما نمونه ای از به صرفه ترین آبنمای قابل استفاده می باشد.

این طرح خلاقانه و جذاب از آبنما شامل یک صفحه ی حباب سفارشی همراه با چراغهای ال ای دی)LED) است که قابلیت تغییر رنگ نور دارد.این آبنمای محسور کننده مجموعه ای از حبابهای جذاب را نمایش میدهد که با روشن شدن LED شدت می گیرد.شما به راحتی می توانید با یک کنترل از راه دور دستی رنگهای دلخواهتان را انتخاب کنید و از طیف رنگها همراه با صدای دلنواز و روح بخش آب لذت ببرید.

آبنما رومیزی

 

آبنما رومیزی

 

آبنما رومیزی مدلی پرطرفدار و راحت است که نیاز به نصب خاصی ندارد و برای طراحی در هر فضایی مناسب می باشد و به آسانی قابلیت جابه جایی دارد. صدای آب روان می تواند ذهن مارا از روزمرگی رها کند و آرامشی خاص به ما بخشد.

آبنما مجسمه ای

در صورت علاقه مندی به فرمهای مجسمه مانند می توانید یک آبنمای تندیس گونه داشته باشید و آن را در هر قسمتی از فضا که تمایل دارید قرار دهید.این مدل از آبنما مشکل نصب و طراحی را ندارد و به راحتی قابل جابه جا شدن در فضا هست.

آبنمای میز غذاخوری

ایده ی بسیار نوآورانه در اوج خلاقیت استفاده از آب در میز غذاخوری به عنوان یک آبنمای بسیار خاص و ویژه می باشد.

با تعریف یک میز شیشه ای که آب به آرامی از داخل فضای مکعبی شکل آن جریان پیدا کرده و از طرف دیگر به درون یک حوضچه می ریزد شما رویای داشتن خاص ترین میز غذاخوری را به حقیقت بدل خواهید کرد. صرف غذا یا عصرانه یا حتی صبحانه و شام روی چنین میزی قطعا تجربه ی دلپذیر و فراموش نشدنی است.

آبنمای خانگی چه ویژگی باید داشته باشد؟

نکته ی قابل تامل در خرید و استفاده از آبنمای خانگی بی صدا بودن موتور آبنما است که هنگام خرید باید حتما به این مورد دقت کافی داشت. نکته ی قابل ملاحضه ی دیگر کم مصرف بودن آب در آبنماست.

قوانین و فواید آبنما در فنگ شویی

یکی از محبوب ترین اشیا در فنگ شویی استفاده از آبنماست. انرژی  قدرتمندی که از آبنما منتشر می شود بسیار با ارزش می باشد. آب مظهر ثروت است و آزادی حرکت و تبدیل شدن دارد. زندگی هر موجود زنده ای روی کره ی زمین به آب بستگی دارد. استفاده از آبنما انرژی مثبتی در فضا ایجاد می کند که با رعایت قوانین فنگشویی به راحتی می توان از آن بهره برد.

بهترین مکانها برای قرار دادن آبنما چه در داخل خانه چه در فضای بیرون خانه قسمتهای شرق شمال و جنوب شرقی می باشد.

فواید قرارگیری آبنما در شرق

قسمت شرق نماد سلامتی و دور هم جمع شدن خانواده است، محل قرارگیری عنصر چوب در فنگشویی. به همین دلیل قرار دادن آبنما در این محل سلامتی روح و روان خانواده را افزایش می دهد و به حفظ آرامش و دوستی و صلح  و هماهنگی در خانواده کمک می کند.

تاثیرات قرارگیری آبنما در شمال منزل

منطقه ی شمال منزل با شغل و مسیر زندگی در ارتباط می باشد. آب عنصر این ناحیه است و به همین دلیل این مکان بهترین ناحیه برای قرار دادن آبنما می باشد.

مزایای قرار گیری آبنما در جنوب شرقی

این مکان محل ثروت پول و فراوانی و برکت است. این ناحیه در عنصر چوب با ناحیه شرق سهیم می باشد. استفاده از آبنما در این محل باعث افزایش ثروت و فروانی است.

همین طور که مکانهایی برای قرار دادن آبنما در فنگ شویی بسیار ایده آل و عالیست مکانهایی هم هستند که از نظر فنگ شویی برای قرار دادن آبنما  نامناسب  می باشند.

مکانهای نامناسب برای آبنما از نظر فنگ شویی

اگر آبنما را طبق اصول فنگ شویی در محل مناسب قرار ندهیم راه انرژی آن مسدود می شود و حتی می تواند اثر معکوس داشته باشد.

این مکانها عبارتند از

آبنما در جنوب منزل

این ناحیه عنصر آتش در فنگ شویی می باشد به همین دلیل هرگز نباید آبنما را در این محل قرار داد چرا که قرار دادن سمبل آب در این ناحیه می تواند باعث ایجاد تعارض انرژیها شود و آب انرژی آتش را خنثی می کند.

آبنما دراتاق خواب

حتی اگر اتاق خواب در یکی از سه ناحیه ی مناسب برای قراردادن آبنما باشد اما هرگز نباید آن را دراتاق خواب قرارداد. چرا که آبنما دراتاق خواب می تواند غم و ناراحتی به همراه آورد و باعث آسیب زدن به سلامتی افراد خانواده شود.

چرا آبنما را زیر پلکان قرار ندهید؟

قراردادن آبنما در این ناحیه باعث پراکنده شدن انرژی منفی می شود و به شدت برای سلامتی افراد خانواده ضرر دارد.

و در پایان دانستن نکات زیر به شما کمک می کند که در انتخاب آبنما دقت لازم را داشته باشید.

راهنمای انتخاب آب نما در فنگ شویی

برای داشتن صدای آرامش بخش آب بهتر است به این نکته توجه کنید که صدای آب روی سطوح ساخته شده از جنس سرامیک و مس بهتر به گوش می رسد. همچنین بی صدا بودن موتور آبنما را هم باید حتما مد نظر داشت.

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید