دوربین مدار بسته برترین برندهای 1400 1

انواع دوربین مدار بسته | برترین برند‌های دوربین مدار بسته 

ابتدا بهتر است بدانیم دوربین مدار بسته چیست و چه کاربردی دارد. دوربین مدار بسته که در زبان انگلیسی به آن CCTV گفته می‌شود، دوربینی با اندازه کوچک است که سیگنال تصویر را در یک شبکه بسته به نقطه دلخواه مانند مانیتور انتقال می‌دهد و برای نظارت کارها در مکان‌های مختلف صنعتی یا اداری و پیشگیری و یا کاهش وقوع جرائمی مانند سرقت کاربرد دارد. حتماً شما نیز چنین دوربین‌هایی را در کنار درب منازل و یا درون بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید. کنترل ترافیک و رعایت قوانین رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی از دیگر کاربردهای دوربین مدار بسته است.

در این مطلب به بررسی انواع دوربین مداربسته پرداخته ایم.

انواع دوربین مدار بسته

برخی از کارشناسان، دوربین‌های مداربسته را به دو نوع بی‌سیم و باسیم یا سنسوردار و بی‌سنسور تقسیم می‌کنند. برخی از انواع دوربین‌های مداربسته به قابلیت‌هایی مانند دید در شب، دید در نور کم و تشخیص چهره مجهز شده‌اند و برخی دیگر در برابر انواع شرایط جوی نامناسب و گرد و غبار مقاوم هستند. برای مقایسه آسان‌تر می توانیم انواع دوربین مداربسته را از 4 نظر تقسیم‌بندی کنیم که عبارت‌اند از:

ظاهر

دام (Dome)

دوربین‌های دام شکلی شبیه گنبد دارند. این نوع دوربین‌ها با نام سقفی نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا مکان نصب آن‌ها سقف است. استفاده از این نوع در فروشگاه‌ها، ادارات، مهمانپذیرها و کلنیک‌ها رایج است.

بولت (Bullet)

این نوع دوربین‌ها ظاهری شبیه گلوله دارند تا نقاط دورتری را نشان دهد. مهم‌ترین مکان نصب این نوع در محیط‌های خارجی مانند کنار درب منازل یا مکان‌های صنعتی و کشاورزی است. از آنجایی که این دوربین‌ها در تماس با برف و باران هستند، از فلز ساخته می‌شوند تا طول عمر بالایی داشته باشند.

اسپید دام (Speed Dome)

اسپید دام که عنوان قوی‌ترین نوع دوربین مداربسته را یدک می‌کشد، با اسامی چرخشی و گردان نیز معروف است. از دلایل برتر بودن این اسپید دام می‌توان به تصویربرداری با بهترین کیفیت از دورترین نقاط، چرخش 360 درجه‌ای به‌صورت افقی و چرخش 180 درجه‌ای به‌صورت عمودی اشاره کرد.

چشم ماهی (Fish Eye)

اگر دوربین چشم ماهی بخرید، دیگر نیازی نیست تعداد زیادی دوربین برای مکان موردنظر خود تهیه کنید؛ زیرا زاویه دید دوربین چشم ماهی 360 یا 180 درجه است. این نوع دوربین بهتر است در سقف مکان‌هایی با ارتقاع سه متر یا بیشتر نصب شود.

تکنولوژی

از این لحاظ نیز می‌توانیم دوربین‌های مداربسته را به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه دسته‌بندی کنیم. دوربین آنالوگ یا HD برای آن که بتواند تصاویری مناسب ارائه دهد، فرکانس سیگنال خروجی را تغییر می‌دهد. دوربین تحت شبکه نیز از شبکه برای انتقال تصاویر استفاده می‌کند؛ بنابراین کیفیت تصاویر دوربین تحت شبکه از دوربین آنالوگ بیشتر است. حتی اگر چندین بار تصویر دوربین تحت شبکه را بزرگ‌نمایی کنید، می‌توانید تصاویری با جزئیات واضح را مشاهده کنید. انعطاف‌پذیری، آسان بودن نصب و قدرت تشخیص از سایر مزایای دوربین تحت شبکه یا IP است.

کیفیت تصویر

می‌توان دوربین‌های مدار بسته را از لحاظ کیفیت تصویر به HD، Full HD، 4K و .. تقسیم‌بندی کرد. هر چه تعداد پیکسل تصویر بیشتر باشد، می‌توان تصویر باکیفیت‌تری مشاهده کرد. طبیعی است که هر چه کیفیت دوربین بهتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. همچنین برای ذخیره این تصاویر با کیفیت بالا به هاردی با ظرفیت بیشتر نیاز است. به خاطر داشته باشید کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته باید با کیفیت دستگاه ضبط‌کننده و پخش‌کننده هماهنگ باشد؛ زیرا در غیر این صورت با تصاویری بی‌کیفیت روبرو خواهید شد.

لنز دوربین

لنزهای دوربین‌های مداربسته را می‌توان لنز ثابت، لنز متغیر و لنز متغیر خودکار تقسیم‌بندی کرد. منظور از لنز ثابت این است امکان تغییر زاویه دید پس از نصب وجود ندارد. امکان تغییر زاویه دید لنز متغیر و لنز متغیر خودکار به ترتیب به‌صورت دستی و از راه دور وجود دارد. با توجه به این که در ساخت لنز متغیر خودکار دوربین مداربسته از موتور استفاده شده است، قیمت بیشتری در مقایسه با سایر انواع لنز دارند. اگر مکان نصب با محدودیت‌های بسیاری برای نصب دوربین روبرو است، لنز متغیر خودکار انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

برترین برندهای دوربین مدار بسته

برندهای بسیاری در بازار فیزیکی و اینترنتی کشور ما موجود است. این گزینه‌های بسیار در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف ممکن است خریداران را سردرگم کند و در انتخاب بهترین برند متناسب با نیازهای مکان موردنظر خود شکست بخورند؛ بنابراین ما در این مقاله، ده برند از بهترین برندهای دوربین مداربسته همراه با مزایا و ویژگی‌های آن‌ها را گردآوری کردیم تا این مشکل را تا حدودی رفع کنیم. اگر خریداران بدون هیچ‌گونه اطلاعاتی در این زمینه به خرید دوربین مداربسته اقدام کنند، ممکن است در نهایت به این نتیجه برسند که پول خود را دور ریخته‌اند.

برند دوربین مدار بسته هایت ویژن Hikvision

هایک ویژن روی تولید محصولاتی با نوآوری و کیفیت بالا تمرکز دارد. جالب است بدانید هایک ویژن توانسته است در سال 2018 لقب پرفروش ترین دوربین مداربسته را از آن خود کند. از مزایای این برند می‌توان به قیمت مناسب، نصب آسان، طول عمر بالا، انواع نرم‌افزارهای مدیریت و امکان استفاده از آن به همراه محصولاتی با تکنولوژی‌های متفاوت از برندهای دیگر اشاره کرد.

برترین برندهای دوربین مدار بسته

برند برتر دوربین مدار بسته داهوا Dahua

برند داهوا نیز از پرفروش ترین برندها در این حوزه است و در سال 2016 توانست رتبه چهارم لیست پنجاه برند برتر یک مجله معتبر را به دست آورد. تنوع بالای محصولات این برند باعث می‌شود مشتریان بتوانند محصولی کاملاً متناسب با نیاز خود خریداری کنند. کیفیت بالای تصاویر، کنترل از راه دور با استفاده از محصولاتی مانند گوشی هوشمند و قدرت پردازش بالای تصاویر از مزایای برند داهوا به شمار می‌رود.

برند دوربین مدار بسته سونی Sony

جالب است بدانید این برند ژاپنی که برترین برند سازنده لنز دوربین عکاسی و مداربسته جهان به شمار می‌رود، دیگر دوربین‌های نوع آنالوگ تولید نمی‌کند. کیفیت بالای ضبط تصاویر از مهم‌ترین مزایای برند سونی محسوب می‌شود. دوربین‌های IP این شرکت دارای پیچیدگی‌های کمتری در مقایسه با شرکت‌های دیگر هستند. امکان ارسال صدا و دریافت پاسخ یا همان امکان صدای دوطرفه نیز در دوربین‌های این برند تعبیه شده است.

برند دوربین مدار بسته اکسیس Axis

این برند روی تولید دوربین‌های IP تمرکز کرده است. برای افرادی که می‌خواهند یک سیستم مداربسته کامل ایجاد کنند، اکسیس انتخاب خوبی به شمار می‌رود. این برند توانسته است در لیست برترین برندهای دوربین مداربسته شرکت‌های معتبر قرار گیرد. قدرت دید در شب مناسب و فناوری Zipstream از مزایای برند اکسیس است.

برند دوربین مدار بسته ‌هایلوک Hilook

برند برتر هایلوک که یکی از جدیدترین رقبای این حوزه محسوب می‌شود، زیرمجموعه برند هایک ویژن است. کیفیت بالا، نصب آسان، سازگاری با دوربین‌های برندهای دیگر و قیمت مقرون‌به‌صرفه از مزایای این زیربرند است. کیفیت محصولات این برتر از هایک ویژن پایین‌تر است؛ ولی توانسته است با عرضه محصولاتی ارزان و با کیفیتی مناسب، سهمی در بازار به دست آورد.

برند برتر دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi

به احتمال زیاد برند چینی شیائومی را به خاطر پرطرفدار بودن گوشی‌های هوشمند آن در بازار ایران می‌شناسید. برند شیائومی علاوه بر گوشی هوشمند، به تولید دوربین‌های مداربسته باکیفیتی در قیمت‌های مختلف نیز می‌پردازد. دوربین‌های این برند برای افرادی که بودجه کمی برای خرید اختصاص داده‌اند ولی کیفیت مناسبی را نیز می‌خواهند مناسب است. 

برند برتر دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi

برند دوربین مدار بسته فوسکم Foscam

این شرکت چینی به عنوان زیرمجموعه کمپانی Foscam Inc، به تولید دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های ضبط‌کننده با تکنولوژی تحت شبکه یا همان IP می‌پردازد. دلیل قرارگیری این برند در لیست برترین برندهای دوربین مداربسته مقاله ما این است که محصولات باکیفیت این برند توانسته‌اند در بسیاری از نقاط جهان محبوب باشند و امنیت خانه‌ها، افراد مسن و حیوانات خانگی را تضمین کنند.

برند دوربین مدار بسته هگزا Hexa

برند هگزا علاوه بر دوربین‌های مداربسته، به تولید انواع دزدگیر، سیستم هشدار آتش‌سوزی و دستگاه ضبط‌کننده دوربین نیز می‌پردازد. تنوع بالای دوربین‌های این برند یکی از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می‌رود. این برند توانسته است در ایران فروش خوبی داشته باشد. به عقیده برخی از کارشناسان، دوربین‌های برند هگزا انتخاب مناسبی برای خانه‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌روند.

برند برتر دوربین مدار بسته ویوتک Vivotek

این برند تایوانی در مدت اندکی پس از تأسیس توانست به یکی از برترین برندهای دوربین‌های مداربسته از نوع تحت شبکه تبدیل شود و استانداردهای بسیاری را کسب کند. دوربین‌های مداربسته این برند از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند تصاویری مناسبی در مکان‌هایی با نور کم ایجاد کنند.

برند دوربین مدار بسته بوش Bosch

برند برتر دیگری که می‌خواهیم معرفی کنیم، برند آلمانی و قدیمی بوش است. بیش از یک دهه است که این برند بر تولید دوربین‌هایی از نوع تحت شبکه متمرکز شده است. این دوربین‌ها برای انواع خانه‌ها، شرکت‌ها، مدرسه‌ها، اداره‌ها و مترو مناسب هستند. از مزایای دوربین‌های برند بوش می‌توان به قدرت شمارش افراد تصویر و بی‌سیم بودن آن‌ها اشاره کرد.

سخن آخر

از آنجایی که بسیاری از مردم مایل هستند دارایی‌های ارزشمند خود در خانه یا شرکت نگهداری کنند، محافظت از این دارایی‌ها با استفاده از دوربین‌های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. برندهای ذکرشده با قابلیت‌های بسیار و کیفیت مناسب خود توانسته‌اند در سراسر جهان و ایران بخشی از بازار دوربین‌های مداربسته را به دست آورند. با توجه به این که نیازهای افراد در خرید دوربین‌های مداربسته متغیر است، قبل از هر خریدی لازم است به ویژگی‌ها و کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته و همخوانی این موارد با نیازها توجه شود.

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید