یک عامل مهم در دکوراسیون 1

اهمیت نورپردازی آشپزخانه

قبل تر از این ، در زمانی که کابینت آشپزخانه پستویی مخفی در فضای دکوراسیون خانه به حساب می آمد و همچنین طراحان توجه خاصی به کاربرد و راحتی در طراحی آشپزخانه نداشتند ، در نظر گرفتن نورپردازی امری غیر متداول محسوب می شد. چیزی که در اکثر کابینت های آشپزخانه مشاهده می شد نوری مرکزی بود که از سقف گرفته می شد. اما امروزه با توجه به تغییر روش و سبک زندگی و همچنین کوچک شدن خانه ها و در نتیجه آن پیوستن آشپزخانه به دیگر قسمت های دکوراسیون خانه و با مورد توجه قرار گرفتن کارایی و زیبایی آشپزخانه ، روش های طراحی کابینت نیز تغییر پیدا کرده است. در طراحی کابینت مدرن امروزی بحث نورپردازی از دو منظر مورد توجه قرار می گیرد. نورپردازی کاربردی و نورپردازی دکوراتیو یا تزئینی .

 

در نورپردازی کاربردی هدف طراحی آشپزخانه به طوری که نقطه کوری از نظر نور در آن ایجاد نشد. از آنجایی که اکثرا در آشپزخانه ها نور اصلی توسط یک لامپ یا لوستر از مرکز سقف گرفته می شود و از طرفی پر کاربرد ترین فضا های آشپزخانه میز کار کنار سینک و گاز می باشد ، بنا براین برای کار فرد ناچارا پشت به نور ایستاده و در سایه خود کار می کند. از این جهت فضای زیر کابینت های دیواری از اصلی ترین کاندیدا های نورپردازی به حساب می آیند.

 

مطلب پیشنهادی : ۵ نکته نورپردازی نمای ساختمان با وال واشر ال ای دی

 

نوع دیگری از نورپردازی که در کابینت آشپزخانه بسیار موثر می باشد ایجاد روشنایی در فضای داخل کابینت ها و کمد های قدی به صورت خورکار با باز شدن درب کابینت می باشد. در این حالت با قرار دادن سنسور های مخصوص شما با باز کردن کابینت فضای داخل آن را به روشنی و وضوح می بینید.

در نورپردازی تزئینی توجه و اهمیت روی زیبایی و جذابیت ظاهری هر چه بیشتر فضا می باشد که روش های مختلف انجام می گیرد. نورپردازی داخل کابینت های آشپزخانه با درب ویترین ، مزین نمودن کابینت آشپزخانه با رول های ال ای دی که کف کابینت قرار می گیرند ، انواع لوستر ها و چراغ های زینتی که مخصوصا در فضای بالای میز غذاخوری جا می گیرند و …

به صورت کلی می توان گفت که یکی از عوامل اساسی در تفاوت یک کابینت آشپزخانه لوکس و مدرن با یک کابینت معمولی در نورپردازی فضا می باشد. نور به فضا روح می بخشد ، جلوه فضا را بیشتر می کند و فضای دکوراسیون آشپزخانه را گرم و دلنشین می سازد.

 
 
 
 
منبع: فینسا دکور
 

پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید