بکهو چیست 1

بیل بکهو چیست؟  BackHoe Loader

بیل بکهو یا بکهولودر، گونه‌ای تراکتور خودگردان می باشد که در پشت خود یک بیل مکانیکی و در بخش جلو، بیل جلو دارند. این ماشین آلات ساختمانی سنگین ؛ بیشتر برای کارهای سبک استفاده می‌شوند. کلیه مشخصات عمومی آن‌ها مانند لودرها و بیل‌های مکانیکی است به دلیل دوکاره بودن این ماشین در بسیاری از پروژه‌های کوچک از این وسیله استفاده می‌شود.

بیل جلو به نام (Loader) و بیل عقب به نام (BackHoe) است. این دستگاه در اندازه‌ها و مدل‌های کوچک و بزرگ مناسب برای کار در مزارع و کارهای عمرانی و ساختمانی طراحی شده‌است. نام بکهولودر ترکیبی از دو کلمه بکهو (BackHoe)و لودر (Loader) است.

برای بالا بردن کارایی و قابلیت بیشتر این دستگاه از بیل جلو چند منظوره، دکل عقب تلسکوپی، آکسل محرک جلو (4WD)، ساید شیفت کشویی، قفل دیفرانسیل، کابین مجهز به امکانات رفاهی داخلی برای راننده، جعبه دنده نوع Shuttle یا Power Shift و … استفاده می‌شود.

 

 

مشخصات فنی بیل بکهو

b4bda27b eb3b 4925 bb2c f62e3b30e29c
60b66280 f03e 469b 99fd dc5051db0100

بکهو لودرها عمدتاً بین ۷۵ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند و دارای انواع دنده اتوماتیک و دستی است. پمپ هیدرولیک آن‌ها بر روی پولی سر میل لنگ موتور یا گیربکس متصل شده‌است و دارای شیر هیدرولیکی مکانیکی یا برقی می باشند. سیستم هیدرولیکی آن از یک یا دو پمپ تشکیل شده‌است. در سیستم یک پمپ هیدرولیک، شدت جریان حدود ۱۶۰ لیتر بر دقیقه تولید می‌شود. این پمپ می‌تواند فشار معادل ۲۵۰ بار برای بیل بکهو و حدود ۲۲۰ بار برای لودر فراهم سازد. ظرفیت باکت بیل بکهو بین ۰٫۰۸ تا ۰٫۵ مترمکعب است و ظرفیت باکت لودر حدود ۱٫۱۵ مترمکعب می‌باشد.

بیل بکهو چیست

انواع بیل بکهو:

بکهولودرهای رایج در بازار معمولاً به چهار صورت بکهو ثابت، بکهو کشویی مکانیکی و بکهو کشویی هیدرولیکی و بکهولودر کمرشکن می‌باشد. موتور بکهو لودرها معمولاً ۴ سیلندر یا ۶ سیلندر، معمولی یا توربودار هستند.

در سال‌های اخیر برای راحتی اپراتور بکهولودر امکاناتی مانند دو دسته (اهرم جویستیکی) مجزا برای کار با بیل عقب، نصب شیشه‌های بلندتر بامیدان دید ببیشتر اشاره کرد.

از لحاظ ایمنی، مجهز به کابین‌های استاندارد بین‌المللی با استاندارد ROPS و FOPS برای تضمین استحکام کابین هنگام چپ و واژگون شدن یا وارد شدن ضربه به بدنه کابین می‌باشند.

 

انعطاف پذیری بیل بکهو در بهترین حالت

دنیای تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی در سال های اخیر به طور تصاعدی تغییر کرده است. اما با وجود همه جدید بودن – و مزیت های پذیرفته شده طرح های جدید – یک چیز تغییر نکرده است. ما همچنان عاشق بكهو هستیم. دلیلش این است که وقتی صحبت از تطبیق پذیری ماشین آلات ساختمانی می شود، شکست دادن بکهو هنوز هم سخت است هنوز سخت است .

این ماشین های با استعداد بیش از شش دهه است که در سایت های ساختمانی کار می کنند. آنها در ساخت و ساز سبک کار می کنند کار می کنند اما می توانند به راحتی کارهای سنگین را انجام دهند. آنها در شهرها و خارج در زمینه های کشاورزی کار می کنند. ناوگان پیمانکاران خصوصی و شهرداری ها را پر می کنند. حفر می کنند، هل می دهند، اسکوپ می کنند و حمل می کنند و بار می کنند.

این باعث می شود که آنها به نوعی مانند یک بیل مکانیکی و به نوعی شبیه یک فرمان ترمز باشند باشند . جای تعجب نیست که ما این همه کاره بودن را دوست داریم. و جای تعجب نیست که بسیاری از تولیدکنندگان – تراکتور و تجهیزات سنگین ساختمانی – وارد عمل شده اند. البته بكهو امروزی به سختی ماشین پدربزرگ شماست.

قابلیت های جدید بیل بکهو، قدرت انعطافپذیری بیشتری را اضافه می کند

مجموعه‌ای از اندازه‌ها و توانایی پذیرش چند ضمیمه اکنون این بیل‌گرد را برای پیمانکاران از همه نوع ارزشمندتر می‌کند. می‌توانید دستگاه را برای انجام وظایف یا شرایط خاص پیکربندی کنید. انتخاب های محبوب:

  • چند اندازه سطل، مته و چکش
  • کوپل های سریع برای اتصالات
  • یدک‌هایی که به شما امکان می‌دهند یک پیکاپ پر از ابزار و سوخت اضافی را به همراه داشته باشید

بکهوها اکنون با سیستم چهار چرخ محرک به عنوان یک آپشن عرضه می شوند. اینجا در شمال شرقی، این کشش اضافی می تواند فصل های کاری شما را تا حد زیادی افزایش دهد. این یعنی پول بیشتری در جیبتان. اگر از بیل مکانیکی خود برای شخم زدن برف استفاده می کنید، می توانید در تمام طول سال کار کنید .

امکانات داخل کابین نیز تفاوت فوق العاده ای ایجاد می کند. در کل، ماشین آلات ساختمانی امروزی قطعاً مکان مهمان نوازتری برای کار هستند. برای اپراتورهای بیل مکانیکی، سیستم‌های صوتی، گرمایش و سرمایش AC، صندلی‌های راحت‌تر و کنترل‌های هوشمندتر و نرم‌تر، همگی باعث می‌شوند روز بهتر و پربارتری داشته باشند .

میله‌های دیپر قابل گسترش در انتهای بیل‌های دستگاه محبوبیت خاصی پیدا می‌کنند. برخی از پیمانکاران می گویند که این به تنهایی میزان کار را دو یا سه برابر کرده است. زمان راه اندازی و تنظیم مجدد کوتاه تر است. قبل از اینکه ماشین را جابجا کنید می توانید به دورتر برسید. شما می توانید به بالاتر نیز برسید.

سایر پیمانکاران می گویند افزودن نورپردازی اختیاری به بکهو به اپراتور آنها بدون توجه به شرایط، دید بهتری می دهد – نور طبیعی کم، طوفان های گرد و غبار، و غیره.

اهمیت انعطاف پذیری ماشین آلات ساختمانی

ساخت و ساز همیشه یک تجارت بالا و پایین بوده است. اما از زمان رکود بزرگ، پیمانکاران به طور ویژه بر مقرون به صرفه بودن متمرکز بوده اند. شما به سادگی نمی توانید تجهیزاتی را بخرید که هزینه اش را نمی دهد، مهم نیست که چه کاری می تواند انجام دهد . تنها راه برای برنده شدن در مناقصه ها و بهره وری (و سودآور) ماندن این است که ناوگان خود را با تجهیزات چند منظوره تجهیز کنید. بکهوها همچنان این صورت حساب را پر می کنند. شما همیشه می توانید آن ماشین تخصصی را اجاره کنید.

بکهوها مزیت دیگری را برای شما به ارمغان می آورند: آنها سخت و بادوام هستند . جدای از مزایای آشکار، این چقرمگی به این معنی است که بکهوها می توانند تنوع اپراتور را تحمل کنند. تازه کارها، کهنه‌کاران، مهارت‌ها در هر سطحی در این بین – بیل‌کن‌ها فقط آن را کم‌کم می‌کنند.

چه کاری می خواهید انجام دهید؟ سنگر حفر کنید، اسکوپ کنید و مواد را بارگیری کنید؟ شکستن بتن؟ پس پر کردن؟ اگر اپراتور کوچکی هستید، ممکن است فقط یک بیل بکهو مطمئن داشته باشید. این دستگاه شماست. اگر عملیات شما به اندازه کافی بزرگ باشد، ممکن است چندین مورد را داشته باشید. احتمالاً هنوز هم ماشین‌های مورد استفاده شما هستند. پس به ما بگو “چیز” مورد علاقه شما در مورد (های) بکهو (های) خود چیست؟

 

 

 


پایان مطلب


 

مطالب پیشنهادی و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services