دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک به صورت چالشی بزرگ است که در این مقاله چند راهکار برای چیدمان اتاق نشیمن  کوچک را با شما به اشتراک می گذاریم.

اتاق نشیمن فضایی است که بیشترین زمان ممکن را ما در آن وقت می گذرانیم و باید در چیدمان و نوع انتخاب لوازم و اکسسوری ها دقت کنیم تا فضای اتاق نشیمن کوچکتر و به علاوه درهم ریخته دیده نشود. یکی از این اکسسوریهای پرکاربرد سبد حصیری است که برای قرار دادن کوسن، شال مبل و … میتوان از آن استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

نورپردازی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک 

برای اینکه یک نور مناسب برای اتاق نشیمن کوچک انتخاب کنید که درعین حال زیبایی را حفظ کند بهتر است که در وهله ی اول از لوسترهای خیلی بزرگ و نزدیک به کف انتخاب نکنید. برای نور اتاق نشیمن کوچک بهتر است که روشنایی اتاق را تا حد نیاز تامین کنیم اگر منزل شما  خیلی روشن نیست بهتر است که یک لوستر مناسب از لامپ های زرد و سفید و از آباژورهای ایستاده، چراغ های میزی، نورهای سقفی، در کنار این روشنایی ازآینه قدی که از سطح زمین تا نزدیکی سقف ادامه دارند نقش موثری در بزرگ نشان دادن اتاق نشیمن های کوچک دارند را روبروی پنجره قرار دهید.

نورپردازی در اتاق نشیمن کوچک

یا اینکه آینه ای در پشت مبل به صورتی که در مقابل دید شما و مهمانان شما نباشد بالاتر از خط دیدتان قرار گیرد، نصب کنید تا سبب روشن تر شدن اتاق نشیمن کوچک شما شود.

 

مطلب پیشنهادی : ایده های جالب برای دکوراسیون هال و پذیرایی منزل

 

کفپوش مناسب در دکوراسیون نشیمن کوچک

 

کفپوش در اتاق نشیمن کوچک

برای انتخاب کفپوش اتاق نشیمن کوچک، وقتی که از فرش های بزرگ استفاده می کنید می توانید مبلمان را روی کل فرش قرار دهید. البته باید ابعاد فرش را در نظر بگیرید. تنها زمانی که فضای نشیمن بزرگ باشد میتوانید پایه های مبل روی فرش قرار ندهید. مبلمان از دیوارباید فاصله داشته باشند. اگر کل کف فضای اتاق نشیمن را فرش کنید زیبایی فرش خودنمایی نمیکند و فضای تاق نشیمن شما کوچک تر به نظر می رسد.

برای اتاق شنیمن های کوچک بهتر است که کفپوش انتخابی با تنالیته رنگ های روشن انتخاب شوند تا فضای اتاق نشیمن بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد.

مبلمان اتاق نشیمن کوچک

مبلمان اتاق نشیمن کوچک

انتخاب مبلمان مناسب یکی از ضروریاتی است که در بزرگ تربه نظر رسیدن اتاق نشیمن هایی با ابعاد کوچکتر تاثیر به سزایی دارد. بهتر است به این نکته توجه کنید که خرید مبلمان بزرگ و یا بدون پایه و یا دسته های بزرگ برای اتاق نشیمن کوچک اصلا توصیه نمی شود. مبلمان ال شکل با رنگ روشن و خنثی مانند سفید، طوسی و شیری رنگ، یا مبلمان با سبک مینیمال (ساده ) را به شما پیشنهاد میکنم که در بازار مبل به راحتی می توانید انتخاب کنید. این نوع مبلمان بسیار پر کاربرد هستند ودر طرح ها و اندازه های منتوعی طراحی شده اند.

مبل ال شکل با نشیمن های دوتایی، سه تایی وتا نه نفری طراحی و ساخته شده است. این نوع مبل به علت قابل تفکیک بودن و قرار رفتن در گوشه ها، از پرتی فضا کاسته و از کوچک شدن فضا جلوگیری می کند و جلوی زیبایی را به اتاق می دهد.

در چیدمان اتاق نشیمن مبلمان پایه بلند به کار ببرید زیرا داشتن ارتفاع باعث بزرگ دیده شدن اتاق نشیمن می شود.

برای میزجلو مبلی پاف و میزهای چوبی ظریف انتخاب مناسبی است. از پاف می توانید در مواقعی که مهمانان شما جایی برای نشستن ندارند از آن استفاده کنید و دو کاربرد همزمان جلو مبلی و نشیمن برای پذیرایی از مهمانان شما را داشته باشته باشد.

از مبلمان چند منظوره با کاربردهای مختلف برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک غافل نشوید. این روش فضای بیشتری را برای چیدمان بقیه لوازم شما خواهد داشت.

اکسسوری در اتاق نشیمن کوچک

 

اکسسوری اتاق نشیمن کوچک

در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، نباید اکسسوری را بزرگ و پر زرق و برق انتخاب کنید. بهتر است از اکسسوری های حصیری، چوبی یرای دیزاین اتاق نشیمن کمک بگیرید.

برای اینکه یک ترکیب خوب برای نصب تابلوهای تزیینی داشته باشید در قسمتی از دیوار به صورت تک یا چندتایی که ترکیب بندی (کمپوزسیون ) متناسب رعایت شده باشد چیدمان کنید. این تابلو ها می تواند تابلوهای قدیمی، بشقاب دیوارکوب و یا یک اثر هنری باشد که چشمان بیننده را به سوی خود جلب می کند و کوچکی منزل کمتر القا می شود .

استفاده از لوازم عتیقه و منحصر به فرد در چیدمان اتاق نشیمن فضا را متفاوت جلوه میدهد.

اگر اتاق نشیمن کوچک شما یک فضای کنج دارد که دیزاین خاصی برای آن در نظر نگرفته اید، درکنج اتاق نشیمن با قرار دادن قفسه ها و یا یک مبل تک نفره یا خمره یا چند گلدان و گیاه هان طبیعی یک طراحی متفاوت داشته باشید.

نکته

حتما تاکید می شود در چیدمان منزل خود از گیاهان طبیعی استفاده کنید، بدلیل اینکه باعث می شود از انرژی منفی و یکنواختی منزل شما کاسته شود. با انتخاب استند گل مناسب سبک دکوراسیون نشیمن یک فضای زیباتر داشه باشید.

از یک میز خاطره در اتاق نشیمن استفاده کنید و عکس های خانوادگی را روی میز بگذارید.

در واقع استفاده درست از قسمتهای مختلف منزل، با کارکردی مناسب سبب میشود که فضاسازی یکنواخت و شلخته به نظر نرسد. 

 

پرده در اتاق نشیمن کوچک

پرده اتاق نشیمن کوچک

یکی از نکات مهم در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک انتخاب پرده مناسب است. چرا که پرده ازمله اکسسوری هایی است که در چیدمان و فضاسازی اتاق نشیمن تاثیر زیادی دارد. پرده ها را نزدیک به سقف متصل کنید با این کار ارتفاع سقف خانه نسبت به کف بیشتر نشان داده می شود و این خطای دید باعث بزرگتر دیده شدن اتاق نشیمن می شود.

پرده های بلند و روشن را انتخاب کنید و برای اینکه فضا خیلی یکنواخت و سرد به نظر نرسد می توانید برای کسانی که به رنگ های گرم با تنالیته های خاص علاقه دارند یکی از لوازم خانه را با رنگی گرم چیدمان کنید تا از لحاظ بصری فضای اتاق نشیمن سرد و بی روح نشود. انتخاب پرده از جنس پارچه های کتان و پنبه ای سبب می شود تا نور خورشید به داخل منزل بتابد و فضای اتاق نشیمن را نورانی و روشن تر کند. 

کاغذ دیواری در اتاق نشیمن کوچک

برای کاغذ دیواری اتاق نشیمن کوچک به شما پیشنهاد می کنم که از کاغذ دیواری با طرح های خیلی بزرگ اجتناب کنید، شما می توانید از طرح هایی با نوارهای عمودی و افقی و یا تک رنگ تیره استفاده کنید. نوارهای عمودی ارتفاع سقف را بلندتر می کند و نوارهای افقی اتاق های کوچک اتاق را عریض تر می کند و این همان خطای دیدی است که تاثیر بسزایی در بزرگ نشان دادن منزل کوچک شما دارد.

     

نویسنده: مژده ابراهیمی

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید