بازسازی املاک تجاری 1

 

بازسازی ملک تجاری

همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی ملک تجاری اعم از پاساژ یا یک مغازه کوچک به هر شکل و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. یکی از مهم ترین مکان ها که بازسازی و نوسازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است قطعا فضای کسب و کار و ملک تجاری شماست مخصوصا دوستانی که صاحبان قدیمی و با سابقه در زمینه املاک تجاری هستند بدشان نمی آید که مغازه و محل کسب و کار و یا دفتر اداری خود را بازسازی کرده ؛مدرن و به روز سازند. این مسئله برای املاک از نوع اجاره نیز صدق میکند و فرقی ندارد که شما صاحب مغازه باشید و یا برای مدتی آن را اجاره کرده اید. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از این ملک شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

در این مطلب نکات مهم در بازسازی تجاری مطرح شده است. با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : اصول بازسازی املاک مسکونی | آپارتمان، خانه ویلایی

چرا بازسازی املاک تجاری اهمیت دارد؟

نمای یک فضای تجاری اهمیت زیادی در بهبود خدمات و کاربری آن فضا و همین طور در مواقع دیگر برای جلب مشتری لازم و ضروری به نظر میرسد و تنها به دلیل استیجاری بودن مکان نمی توانید از دکور کردن آن چشم پوشی نمایید. دکور کردن یک مغازه شاید در ابتدا کار سخت و دشواری به نظر نیاید و شما دوستان عزیز این تصور را داشته باشید که مگر یک ملک تجاری از چه موضوعات دکوراسیون میخواهد بهره ببرد. ولیکن باید خدمت شما بگوییم که یک فضای تجاری قطعا به علت کاربردی بودن فضا دارای استاندارد هایی از نظر وسایل و مطابقت دکوراسیون داخلی با این وسایل است.به طور مثال در مکانی که میز مدیریت قرار می گیرد نوع دکوراسیون با فضایی که کانتر پذیرش قرار دارد متفاوت خواهد بود.

 

برآورد هزینه بازسازی تجاری

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید. البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی و در همه مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده بسیار ضرورت دارد. هزینه مجریان عمدتا به دو روش اصلی روزمزد و کنترات محاسبه می‌شود که در روش روزمزد عمدتا از این روش برای پروژه‌هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند. اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می‌کند و این روش که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می‌گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می‌شود تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به پایان برساند تا به دستمزد خود برسد.

بازسازی ملک تجاری

به منظور برآورد هزینه بازسازی ملک تجاری قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی ملک قدیمی تجاری را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

هزینه‌های بازسازی بناهای فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه خرید مصالح برای بازسازی املاک تجاری
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات تجاری
  • هزینه تغییر دکوراسیون تجاری
  • هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

مطلب پیشنهادی : اصول بازسازی املاک اداری | دفتر کار و واحد اداری

روش های بازسازی املاک تجاری

نوسازی ساختمان‌ها به دو روش انجام می‌شود یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است. که در ادامه بازسازی‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهیم. این دو روش از لحاظ هزینه بازسازی ساختمان یکسان هستند. در روش بازسازی ساختمان حفاظتی به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما پرداخته می‌شود. در این روش کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می‌گیرد. در روش بازسازی ساختمان حفاظتی  باید یک مطالعه جامع و کامل بر روی تمامی ویژگی‌های یک ساختمان و مصالح آن ساختمان انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را به صورت صحیح و کامل انجام داد. به همین ترتیب روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود. از این روش جهت بازسازی بناهای تاریخی استفاده می‌شود زیرا می‌خواهیم سبک و هارمونی تاریخی بدون کمترین تغییر باقی بماند. در این روش شباهت بسیار زیادی بین طرح قدیمی و طرح جدید وجود دارد. روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می‌شود که تکه‌های جدید جایگزین تکه‌های فرسوده‌تر می‌شود به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد شود.

مطلب پیشنهادی : ترفندهایی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل

طراحی و بازسازی دکوراسیون تجاری

بازسازی ملک تجاری در تهران

در فضای پذیرش به علت درگیر بودن بیشتر با مشتری و مراجعین حضوری شما باید دکوراسیونی را در نظر داشته باشید که این عمل را آسان تر و رضایت مشتریان را جلب کند ولیکن دفتر مدیریت بیشتر بنا به کاربرد فرد از فضا و همین طور شاید در نوع انتخاب متریال بیشتر سلیقه شخصی خود را به کار ببرید. در مغازه ها و یا املاک تجاری که داری ویترین خاصی هستند و یک سرس موضوعات را به نمایش می گذارند نوع دکورایبون و سبک بازسازی باز متفات با انواع مغازه های دیگر خواهد بود. دکور تجاری با دکور اداری قطعا دو مقوله جدا از یکدیگر است که موازین و استاندارد های آن نیز با یکدیگر متفاوتند. در یک پاساژ عملا ویترین مغازه ها حرف اول را در جذب مشتری می زنند و آن قدر کانتر یک مغاطه  متری اهمیت ندارد ولیکن در همان پاساژ مشاهده می کنیم که یک مغازه متری وجود دارد که مانتر آن مرکزیت طراحی آن را به عهده خواهد گرفت و به عنوانی که قبل تر نیز در مقالات خود به آن اشاره نمودیم نقطه عطف یا همان نقطه کانونی طراحی قرار خواهد گرفت. همه ی توضیحاتی که در پاراگراف های پیشین برای شما گفتیم بدین علت بود که بدانید هر ملک باید مطابق کاربری و موازین زیباشناسی برای خود آن ملک طراحی شود.

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services