بشقاب دیوارکوب و چیدمان آن روی دیوار

بشقاب دیوارکوب در دکوراسیون داخلی تاثیر به سزایی در تزیین دیوارها دارد. این تزیینات جذاب طرفداران خاصی برای خود دارد. جایگاه تزیین دیوار با کاغذ دیواری یا انواع تابلو تزیینی بر کسی پوشیده نیست اما امروزه بشقاب های دیوارکوب در دکوراسیون داخلی با نقش و نگارهای زیبا و دلفریب جایگاه خود را بین تزیینات دیوار بازکرده است. مدتهاست که دیگر کوبلن ها که روزگاری طرفداران زیادی را برای خود جمع کرده بود دیگر جایگاهی بر دیوارها ندارند. مدرن شدن زندگی به تزیینات داخلی راه پیدا کرده که یکی از اینها تزیین دیوار با بشقاب دیوارکوب است.

 

بشقاب دیوارکوب

 

روزگاران قدیم تنوع چندانی بین لوازم خانه و آشپزخانه نبود اما حالا با این همه تنوع هر سلیقه ای را می توان به خرید نهایی رساند.

بشقاب های قدیمی که در اکثر خانه ها پیدا می شود اینک به محبوبیت خاصی رسیده اند. در دهه ی شصت بشقاب های گل سرخی بسیار مد شده بود. طوریکه اکثر افراد خریدار و طرفدار این مدل ظروف شده بودند اما آن زمان کسی اصلا فکرش را هم نمی کرد که شاید روزی این بشقاب های زیبا نقشی روی تزیین دیوار داشته باشند.

 

جهت خرید عمده لوازم دکوری مورد نیازت، سری به بازار عمده فروشی سایت بسپار بزن، شاید بتونی محصول مورد نیازت رو اینجا پیدا کنی

 

 

سبکهای بشقاب دیوارکوب دکوراسیون

بشقاب دیوارکوب که جزو وسایل تزیینی  پرکاربرد محسوب می شوند، تاریخچه ای بسیار طولانی دارند و اولین آنها به آثار هنری مربوط به آسیای شرق دور همان چین و ژاپن بر می گردد.

این چشم نوازان دلفریب می توانند سبکهای مختلفی را برای خود داشته باشند. سبکهایی چون سبک هندی، چینی، ژاپنی طوریکه سلیقه ی مشکل پسندان هم راضی شود. هر کشوری می تواند بشقابی با نماد خاص خود داشته باشد مثلا کانگورو نمادی از کشور استرالیاست.

عده ای از افراد هم هستند که  دکوراسیون مینیمال را می پسندند و این بشقابهای زیبای تزیینی به راحتی می تواند سلیقه ی این خاص پسندان را هم در بر بگیرد.

در واقع تزیین دیوار با بشقاب دیوارکوب محدود به سبک و سلیقه خاصی نیست.

دکوراسیون فضایی که در آن قرار دارید نشانگر سلیقه و باورهای شماست. پس می توان با انتخابهای درست آنچه را در ذهن و روح خود دارید مهمان چشمهای خود و دیگران کنید.

 

مطلب پیشنهادی : انواع آینه دکوراتیو

 

بشقاب دیوارکوب را کجا نصب کنیم

مسئله ای که در رابطه با بشقاب دیوارکوب در دکوراسیون مطرح می شود این است که این زیباهای دلبر را کجا می توان نصب کرد؟

برای این منظور بهتر است که دقت نظر داشت و به فضاهای داخلی خود که قصد تزیین آنها را داریم به خوبی توجه کنیم تا بتوانیم بهترین جایگاه را برای این بشقاب های تزیینی در نظر بگیریم. مثلا اگر تصمیم دارید که بشقاب دیوارکوب را در اتاق نشیمن خود نصب کنید شاید بهتر باشد که به بالای دیوار شومینه ی خود نگاهی بیندازید و یا دیوارکوب را به عنوان اکسسوری اتاق خواب انتخاب کنید.

پس نکته ی مهمی که در تزیین دیوار با بشقاب دیوارکوب باید در نظر بگیریم این است که ابتدا نقطه ی کانونی فضا را پیدا کنیم و سپس بر اساس آن اقدام به نصب تزیینات روی دیوار کنیم.

رنگ بشقاب دیوارکوب را طوری انتخاب کنید که با دیگر وسایل شما هماهنگی و هارمونی خوبی داشته باشد تا بتوانید فضایی ایده ال برای خود بسازید.

یادمان باشد که تنها جایگاه نصب بشقابهای دیوارکوب فقط دیوارهای اتاق نشیمن و پذیرایی نیست. دیوارهای خالی راهروها و دیگر دیوارهای خالی مانده منزل حتی دیوار قسمت نهار خوری می توانند میزبان اصلی برای این مهمان زیبا باشند.

گاه پیش می آید که این زیباهای تزیینی یادگاری از نسلهای پیشین در اقوام ما می باشند که امروزه به دست ما رسیده اند. و می توانند نقش تاثیر گزاری در تزیین برای ما ایفا کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که اگر طرحی سنتی در بین این بشقاب دیوارکوب دارید سعی نمایید که آن را به خوبی با وسایل دیگرتان هماهنگ سازید چرا که بشقاب دیوارکوب سنتی در فضایی مدرن و فانتزی نمی تواند قدمت و زیبایی خاص خودش را به نمایش بگذارد.

 

لینک پیشنهادی: چنانچه در زمینه واردات لوازم دکوری فعالیت دارید، با ما تماس بگیرید.

 

جنس ،رنگ و طرح تزیینات بشقاب دیوارکوب دکوراسیونی

برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید بتوانیم انتخابی درست از جنس و رنگ بشقاب های دیوارکوب داشته باشیم. مثلا طرحهای متنوعی مانند طرح گل سرخی، شاه عباسی، گل مرغی  و… برای سنتی نشان دادن محیط بسیار جذاب و دلنشین می باشد. بعضی از بشقاب های دیوارکوب دکوراسیون با خمیرهای آلمانی به نام فیمواستدلر تزیین شده اند.

جنس بشقاب های دیوارکوب مختلف می باشد مثل حصیری، سفالی، مسی، مینا کاری نقره و… که با هنر دست یک هنرمند عاشق باظرافت چشم نوازی طراحی شده اند. طرحهای مینیاتوری، تصاویر هندسی، سبکهای مدرن و اسلامی هر کدام جلوه ی ویژه ای به دکوراسیون فضای شما خواهد داد.

هر بشقاب می تواند نمایانگر آداب مذهب ،سلیقه و یا حتی سمبلهای مقدسی از مکانهای مختلفی باشد. حتی بشقابهای دیوار کوبی با درج نامهای مقدس امامان هم جزیی از بشقاب های دیوارکوب دکوراسیون می باشد که مورد استقبال افراد قرار دارد.

بشقاب های دیوارکوب سنتی می تواند با رنگهای فیروزه ای و سبز آبی جلوه ی خاصی به فضای مورد نظر شما بدهند.در باورهای قدیمی می گویند که رنگ فیروزه ای عاملی خنثی کننده برای انرژیهای منفی می باشد. یا اینکه رنگ قرمز نشانه ی سر زندگی و تحرک است.

ایده ی هایی متفاوت برای تزیین دیوار با بشقاب های دیوار کوب

این زینتی های ارزشمند چنان چشم نواز و روح پرورند که می توانند سبکی خاص به فضای مورد نظر شما دهند. یک ایده ی جالب می تواند این باشد که شما تاریخ خاصی را که برایتان یادآور روزی رویایی و منحصر به فرد است (روز تولدتان، روز تولد فرزندتان یا روز ازدواجتان و…)را در نظر بگیرید و آن را روی بشقاب ساده ای نقاشی و طراحی کنید و این تقویم خاص را که نمایانگر روزی باشکوه در زندگیتان می باشد را به خود هدیه دهید و از دیدن آن روی دیوار فضای مورد نظرتان غرق لذت شوید.

ایده ی زیبای دیگر این است که می توانید طرح خاصی را به صورت متناوب روی تعدادی از بشقابها بکشید و سپس آنها را به صورت متناوب و حالت پازل روی دیوار مد نظر خود نصب نمایید و با چیدمانی زیبا هماهنگی خاصی در تزیین فضای مورد نظرتان ایجاد کنید.

یا حتی این کار را برای یک دوست عزیز انجام دهید و سوپرایز ویژه ای برایش تدارک ببینید. سوپرایز منحصر به فردی که قطعا او را بسیار خوشحال خواهد کرد. و او همواره با دیدن این هدیه ی خاص شما را تا ابد در ذهن و قلب خود به عنوان یک هدیه دهنده ی شیک و ایده پرداز جذاب در نظر خواهد داشت.

یکی از دغدغه های اساسی انسان زیباسازی محیط اطرافش می باشد. از دیرباز تا کنون زیستن در فضای زیبا و آرام بخش ذهن و فکر انسانها را به خود درگیر کرده است.

تزیین دیوار با بشقاب های دیوارکوب یکی از راههای زیباسازی و تغییر دکوراسیون برای فضای مورد نظر شماست. به راحتی و با سلیقه ی شخصی خود از طرحها و جنسهای مختلف این بشقابها می توانید آنچه را مد نظر دارید در دکور فضای منزل یا محیط کار پیاده سازی نمایید.

حتی دختران جوان و زیبا پسند هم می توانند با انتخاب طرحهای فانتزی و شیک از سری بشقابهای دیوارکوب در کوراسیون اتاق خواب خود بهره ببرند و چشمان زیبا پسند خود را مهمان دیدن این تزیینات خاص و شکیل نمایند.

 

مطلب پیشنهادی : به کاربردن سبد حصیری در دکوراسیون منزل

 

چیدمان بشقاب های دیوارکوب در دکوراسیون

در چیدمان بشقاب دیوارکوب می توانید طرحی خاص با الگویی شخصی در نظر بگیرید تا چیدمانی ویژه از این تزیینات روی دیوار داشته باشید و از شلوغی و درهم ریختگی بشقابها روی دیوار جلوگیری نمایید.

و در نهایت بشقاب دیوارکوب دکوراسیون را می توانید با گیره های مخفی یا قلابهای مخصوص به دیوار مدنظرتان وصل نمایید و از زیبایی و انرژی آنها لذت ببرید.

درچیدمان بشقابهای دیوارکوب برای حفظ تعادل حدود پانزده سانتیمتر بین بشقابها و از آنها تا سقف فاصله بگذارید. این نکته را به خاطر داشته باشید که قلاب یا گیره ی انتخابی شما تحمل وزن بشقاب را داشته باشد پس مسلما استفاده از قلابهایی که چهار طرف بشقاب را در بر می گیرد ایمن تر است.

پیشنهاد آخر اینکه حتی می توانید این بشقابهای دیوارکوب را کنار آینه ای طرح دار یا آینه ای با قابی زیبا و شکیل نصب کرده و ترکیبی شکیل از این دو کنار هم داشته باشید.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید