مبلمان اداری دکوران انواع پارتیشن اداری 1

گروه مبلمان اداری دکوران: انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یا دیواره‌های جداکننده فضا محصولاتی هستند که به سبب ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارند جایگزین دیوارهای بنایی معمولی شده‌اند. پارتیشن انواع مختلفی دارد و برای محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پارتیشن اداری ثابت که در شرکت‌ها و ادارات نصب می‌شود گرفته تا نمونه‌های متحرک آن که عمدتاً در منازل به کار می‌روند. در حقیقت همین انعطاف‌پذیری و تنوع این محصولات است که باعث شده تا استفاده از آنها در بیمارستان، فرودگاه‌ها، شرکت‌ها، منازل و به‌طورکلی هر نوع ساختمانی امکان‌پذیر باشد. کارخانه‌های زیادی در سراسر کشور اقدام به تولید این محصول کاربردی کرده‌اند که برند دکوران یکی از باسابقه‌ترین‌ها در میان آنها به شمار می‌رود.

1651053030626911e644ab4 main

کاربرد پارتیشن اداری تنها تقسیم‌بندی و جداسازی فضا نیست. دکوراسیون اداری و طراحی داخلی که با هدف زیباسازی محیط انجام می‌شود نیز تا حد زیادی با کمک این المان صورت می‌پذیرد. یکی از دلایل طراحی این نوع محصولات در مدل‌های مختلف نیز به همین خاطر است تا با محیط‌های مختلف با سبک‌های طراحی متفاوت همخوانی پیدا کند. در ادامه شما را با انواع دیواره های جداکننده فضا و کاربرد آنها آشنا می‌کنیم.

انواع پارتیشن اداری ثابت

پارتیشن اداری ثابت انواع گوناگونی دارد. در هنگام خرید و سفارش این دسته از محصولات اداری باید توجه کنید که دیواره های تقسیم کننده فضا قرار است در کجا نصب بشود. چون بسته به محلی که قرار است پارتیشن تعبیه شود ممکن است مدل‌های متفاوتی در دسترس باشند که هرکدام ویژگی‌های به خصوصی دارند و بعضی از آنها تنها برای محل‌های خاصی مناسب هستند. مدل‌های ثابت جایگزین مناسب و کاملی برای دیوار خواهند بود. استحکام نمونه‌های ثابت بسیار بیشتر از نمونه‌های متحرک است و همچنین مزیت‌های بیشتری هم در مقایسه با آنها دارند. در ادامه به بررسی معروف‌ترین مدل‌های ثابت می‌پردازیم.

انواع پارتیشن اداری ام دی اف

1651053056626912004d6e7 main

پارتیشن اداری ام دی اف یکی از مدل‌های ثابت بسیار پرطرفدار در بین مصرف‌کنندگان است. مصنوعات چوبی به‌خاطر زیبایی خاصی که دارند جزو انتخاب‌های اول افراد به شمار می‌روند. سطح چوب تقریباً با هر سبک دکوراسیون اداری که فکر کنید سازگاری و همخوانی پیدا می‌کند. همچنین کار بر روی چوب بسیار آسان‌تر از سایر مواد است و چنانچه بخواهید طرح‌ها و نقش‌های بصری را بر روی آن به وجود بیاورید دست شما برای این کار کاملاً باز است. پارتیشن اداری MDF ممکن است که تماماً از ورق MDF تشکیل شده باشد یا اینکه مواد دیگری مثل فلز یا شیشه نیز همراه آنها استفاده شود.

یکی از دلایل جایگزین‌کردن دیوارها با جداره های تقسیم کننده، کنترل نور در محیط کار است. ناگفته پیداست که سطح کدر آجر و دیگر مصالح بنایی مانعی برای ورود نور طبیعی به داخل فضای محل کار ایجاد می‌کند. به همین خاطر برای تأمین روشنایی محیط باید به نور مصنوعی لامپ‌ها متوسل شوید و یا پنجره‌هایی نصب کنید تا نور طبیعی در محیط کار به گردش در بیاید. از آنجا که سطح تخته های MDF نیز همین شرایط را دارند برای برطرف‌کردن این قبیل مشکلات، مدل‌های دیگری طراحی شده‌اند. که نیمی از آنها شیشه‌ای و نیم دیگر آن چوبی است. به این ترتیب مصرف‌کنندگان هم از مزایای چوب و هم از مزایای شیشه در کنار یکدیگر بهره‌مند خواهند شد.

نوع تک جداره

اگر بودجۀ محدودی در اختیار دارید و قصد دارید با کمترین هزینه نوع تک جداره این محصولات گزینۀ مناسبی برای شماست. در این تیپ دیواره های جداکننده حداقل متریال لازم به کار رفته و همین میزان کم نیز به‌خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد. این مدل از جداره‌ها برای ثابت ماندن گاهی نیاز به تکیه‌گاه‌هایی دارند و در برخی موارد نیز به‌صورت خودایستا تولید می‌شوند.

پارتیشن اداری ام دی اف دوجداره

پارتیشن اداری دوجداره از جنس ام دی اف یک تیپ پرفروش در بین انواع دیواره های تقسیم کننده فضا است. ویژگی‌های این دسته دلیل بسیار خوبی برای خرید آنها محسوب می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌شود به عایق بودن صدا و حرارت اشاره کرد. به این ترتیب نصب آنها نه‌تنها به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد، بلکه تأثیر به سزایی نیز در کاهش صداهای جانبی در محل کار و ایجاد یک فضای آرام خواهد گذاشت. اگر صرفاً معیارهای بصری را در نظر بگیریم باز هم نمونه‌های دوجداره ظاهری چشم‌نواز و زیباتر نسبت به نوع تک جداره دارند.

انواع پارتیشن اداری شیشه ای

165105334662691322c7737 main

یکی از سبک‌های رایج در طراحی داخلی اداری، سبک مدرن است. سادگی و کمینه‌گرایی از مشخصه‌های بارز این شیوۀ طراحی به شمار می‌رود. برای فضایی که یک چنین دکوراسیونی دارد استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای مناسب‌تر از مدل چوبی است. با اینکه روکش‌های رنگ روشن در MDF نیز وجود دارد اما سطح شفاف و براق شیشه سازگاری بهتری با رنگ روشن مبلمان اداری مدرن دارد. این مدل نیز زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که آنها را معرفی خواهیم کرد.

پارتیشن اداری شیشه ای دوجداره و تک جداره

نوع شیشه‌ای نیز درست مثل مدل MDF به‌صورت تک جداره و دوجداره قابل تولید است. پنل‌های جداره‌ها بسته به شیوۀ طراحی ممکن است در قاب‌هایی از جنس آلومینیوم قرار بگیرد یا بدون قاب باشد. طراحان معمولاً برای این محصولات اتصالات مخفی در نظر می‌گیرند تا سیم‌کشی در محل بدون آنکه لطمه‌ای به زیبایی فضا وارد شود انجام پذیرد. برای دیواره های جداکننده ای که دوجداره هستند پرده‌های کرکره‌ای نیز بین پنل‌ها تعبیه می‌شود تا حریم خصوصی افراد در محل کار حفظ شود و همچنین بتوان شدت نور را به‌دلخواه تنظیم کرد.

انواع پارتیشن اداری فریم لس

دسته دیگری از دیواره های تقسیم کننده فضا هستند که هیچ‌گونه قابی برای پنل‌های آنها وجود ندارد. این‌گونه از محصولات را اصطلاحاً فریم لس یا فریملس (به معنی بدون قاب) می‌گویند. برای افرادی که سادگی را در محیط کار بیشتر می‌پسندند یا قصد دارند فضای محدود آنها بزرگ‌تر از حد معمول به نظر برسد سفارش نوع بدون قاب توصیه می‌شود. همچنین اگر به دنبال حکاکی لوگو روی پارتیشن باشید مسلماً وجود قاب در بین قطعات مانعی برای انجام این کار خواهد بود.

پارتیشن متحرک

دیواره های جداکننده متحرک از ارزان‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند. پارتیشن متحرک بیشتر در منازل و با هدف زیباسازی محیط نصب می‌شود. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان سفارش طراحی پارتیشن متحرک را برای ادارات داد. گاهی اوقات با ترکیب چند محصول مختلف تغییرات جالب و خلاقانه‌ای در دکوراسیون پدید می‌آید که نتیجه آن بسیار مطلوب است.

جمع بندی

در این مطلب کوتاه سعی داشتیم تا جایی که امکان دارد شما را با انواع پارتیشن اداری آشنا کنیم. طراحی داخلی و دکوراسیون اداری به شکل اصولی و صحیح تأثیر مثبتی بر بهبود راندمان کاری، بهبود کیفیت و روحیه کارمندان خواهد گذاشت. یکی از راه‌هایی که می‌توان به این مهم دست پیدا کرد تقسیم و جداسازی فضا و ایجاد یک فضای خصوصی برای هر یک از اعضای تیم است. گروه مبلمان اداری دکوران از شرکت‌های با سابقه در زمینۀ تولید پارتیشن و انواع مبلمان اداری است که بهترین کیفیت را برای مشتریان تضمین می‌کند. اگر به دنبال یک برند معتبر در این زمینه هستید از وب‌سایت این شرکت دیدن کنید و محصول مورد نیاز خود را همین حالا سفارش دهید!


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید