پشت تلویزیون 1

دیوار پشت تلویزیون (تی وی وال)

امروزه تلویزیون وسیله ای پراستفاده در هر منزلی است. اتاق نشیمن یا پذیرایی قسمت مهمی از فضای منزل ایرانی ها می باشد به همین دلیل تزیین دیوار پشت تلویزیون یک فاکتور مهم در دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود. دراین مقاله قصد داریم شما را با ایده ها و گزینه های متفاوت و متریالهای مختلف به عنوان مثال پتینه کاری برای دیوارپشت تلویزیون که معمولا در امتداد دیوار اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار می گیرد، آشنا کنیم.

دیوار پشت تلویزیون

لذت داشتن شیک ترین و خاص ترین دیوار پشت تلویزیون مدنظر همه ی ما می باشد که با رعایت نکاتی ساده قطعا به آنچه می خواهیم می رسیم. دیوار پشت تلویزیون نقطه ی کانونی هر خانه ای محسوب می شود. پس پر واضح است که سوالاتی از این قبیل در ذهنمان پیش آید که :    

  • دیوار پشت تلویزیون را چگونه تزیین و طراحی کنیم؟
  • طرح دیوار پشت تلویزیون را چطور انتخاب کنیم؟
  • کدام طرح، مناسب اتاق نشیمن ما است؟

تزیین دیوار پشت تلویزیون

داشتن دیواری زیبا و خاص حتما همراه با صرف هزینه ی زیاد نیست. بلکه باتوجه به نوع دکوراسیون داخلی منزلتان به راحتی و با صرف هزینه ای معقول می توانید با سلیقه ی شخصی خود و رعایت نکات مربوط به تزیین دیوار پشت تلویزیون آن را به بهترین شکل ممکن دیزاین نمایید و از داشتن آن لذت ببرید.

 

تزیین دیوار پشت تلویزیون با شلف دیواری

شلف دیواری تلویزیون

یکی از وسایل تزیینی و پرکاربرد خصوصا برای فضاهای کوچک شلف دیواری است. ایده ی شلف دیواری با متریالی مانند ام دی اف یا چوب های سفید رنگ پشت دیوار تلویزیون می تواند تغییر چشمگیری در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن یا پذیرایی شما داشته باشد.

تعداد و ابعاد شلف ها بسته به میزان فضای شما و کاربرد آنها می تواند انتخاب شود. نصب شلف ها می تواند به صورت نامنظم در یک ردیف یا مورب انجام گیرد تا زیبایی خاصی هم به فضا دهد.

گزینه ی نصب شلف برای تزیین دیوار پشت تلویزیون در سبک مدرن پیشنهاد جالب توجه ای است.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با کناف

کناف متریالی نسبتا سبک و ارزان قیمت می باشد که حمل و نقل آن هم راحت انجام می گیرد. با کمک کناف هر طرح و مدلی که دوست دارید را می توانید به راحتی اجرا نمایید. ورق های کناف در واقع نوعی پنل گچی با روکش کاغذی می باشند که کاربردهای متفاوتی از جمله ایجاد سقف های کاذب، دیوارهای کاذب و… دارند.

علاوه بر این از کناف می توان برای تزیین دیوار پشت تلویزیون همراه با یک نورپردازی شیک استفاده کرد تا جذابیت این متریال پرکاربرد را بیشتر نمایان نمود. طرح کناف می تواند زاویه دار یا دارای منحنی و یا حتی خطوط مورب باشد. کناف را می توان با متریال های دیگر به صورت ترکیبی هم استفاده نمود. برای سبک ها ی مدرن طرح کناف ساده و شیک بسیار چشمگیر و زیبا است.

طراحی و تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

استفاده از سنگ آنتیک برای تزیین دیوار پشت تلویزیون کاری لوکس و مدرن است. درخشندگی و جلوه ی سنگ همراه با نورپردازی اصولی در شب شکوه این دیوار را بیشتر به نمایش خواهد گذاشت.

انواع سنگ هایی که برای تزیین دیوار پشت تلویزیون می توان از آنها بهره برد شامل :

  1. سنگ اسلب
  2. سنگ مرمر
  3. سنگ چینی
  4. سنگ کوارتز
  5. سنگ گرانیت
  6. سنگ مرمریت
  7. سنگ تراورتن

سنگ مرمر و سنگ اسلب گران ترین سنگ ها بین دیگر گزینه ها محسوب می شود.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ

دیوار پشت تلویزیون با سنگ اسلب

علت گرانی این سنگ به خاطر سختی برش دادن و حمل و نقل آن می باشد. این مدل سنگ به دلیل داشتن رگه های طبیعی و ابعاد بزرگ بسیار زیبا است. در صورت استفاده از سنگ اسلب برای دیوار پشت تلویزیون قطعا فضای شما جلوه ای باشکوه و مجلل خواهد داشت.

دیوار پشت تلویزیون با سنگ مرمر

سنگی مقاوم و بسیار زیبا با رگه های طبیعی و تنوع رنگی که طرفداران بسیاری دارد. سنگ مرمر بسیار گران قیمت و لوکس می باشد. درصورت استفاده از این سنگ برای تزیین دیوار پشت تلویزیون زیبایی خاصی را به فضای خود هدیه داده اید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ چینی

کاربرد سنگ چینی در طراحی برای دیوار پشت تلویزیون بسیار مناسب  می باشد. چراکه این نوع سنگ ظاهری طبیعی مانند سنگ طبیعی را دارد و قیمت آن به مراتب کمتر از سنگ طبیعی است. سنگ چینی کمی شفاف و مقاوم در برابر گرما و سرما می باشد. همچنین جذب آب آن کم است و در شرایط خاص ساخته می شود. سنگ چینی در رنگ های متفاوتی مانند: خاکستری روشن تا تیره، سفید و بلورین، صورتی، قرمز، سبز و … وجود دارد.

دیوار پشت تلویزیون با سنگ مرمریت

این نوع سنگ به دلیل قابل جذب آبی که دارد مناسب استفاده در مکان هایی که رطوبت وجود دارد نمی باشد. سنگ مرمریت دارای تنوع رنگی بسیار زیادی می باشد و نسبت به سنگ های مرمر و اسلب قیمت پایین تری دارد. اما متاسفانه در برابر ضربه مقاومت کمی از خود نشان می دهد و ممکن است در برابر خورشید تغییر رنگ بدهد.

دیوار پشت تلویزیون با سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت اغلب در کف پله ها می باشد اما در دکوراسیون داخلی هم بسیار کاربردی و خاص است. این نوع سنگ دارای مقاومت بالا و تنوع زیاد رنگی می باشد. شکل خاص این مدل سنگ که حالت نقطه نقطه است جذابیت خود را داراست اما بهتر است به عنوان بخش کوچکی از دیوار از این نوع سنگ استفاده شود.

دیوار پشت تلویزیون با سنگ تراورتن

سنگی مقاوم در برابر آب و ضربه با تنوع رنگی زیاد و قیمت مقرون به صرفه که دارای ثبات رنگی هم می باشد. سنگ تراورتن دارای رنگ های زیبایی مثل: طوسی، سفید، کرمی، بژ، شکلاتی و … می باشد.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

 

تزیین دیوار پشت تلویزیون با ام دی اف

از زمان بوجود آمدن ام دی اف آنها جزء جدا ناپذیر دکوراسیون شده اند. راحتی برش، نصب آسان، قیمت مناسب، تنوع رنگی، عایق صدا، مقاوم در برابرآفات چوب خواری (مثل: موریانه) و محافظ محیط زیست (به دلیل استفاده از چوب های باز یافتی)… از مزایای اصلی ام دی اف می باشد. طراحی گوناگون با ام دی اف و ترکیب کار با نور پردازی اصولی به راحتی دیوار پشت تلویزیون را شیک و جذاب خواهد نمود. استفاده از ام دی اف با سنگ یا سرامیک به صورت ترکیبی انتخابی هوشمندانه و شیک می باشد که با سبک های کلاسیک و سنتی جذابیت خاصی به همراه خواهد داشت. عاشقان طبیعت با این متریال به راحتی می توانند فضای مورد نظر خود را به سبک کلاسیک یا روستیک دیزاین نمایند.

دیوار پشت تلویزیون با گچ

پنل های پیش ساخته با این متریال نیاز به اجرای بنایی و کثیف کاری ندارد. قیمت مناسب، نصب آسان و ایجاد طرح های ساده و مینیمال این متریال را بسیار کاربردی کرده است.

دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری

تزیین دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری با رعایت دو نکته ی بسیار مهم  کار جذاب و زیبایی خواهد بود. نکته ی اول این که به دلیل نقطه ی کانونی بودن دیوار پشت تلویزیون فقط باید این دیوار را کاغذ دیواری کرد.

نکته ی بعدی این است که رنگ انتخابی کاغذ دیواری باید متضاد با رنگ بقیه ی دیوارها باشد.

مزایای این متریال این است که در صورت نیاز به راحتی قابل تعویض و حتی نصب راحت و تمیز دارد و دارای طرح های سه بعدی هم می باشد. هزینه ی کاغذ دیواری نسبت به سایر ایده ها کمتر است. به طوری که با بودجه ی محدود هم می توان کار جالب و جذابی برای تزیین دیوار انجام داد. در نظر گرفتن متراژ فضا و رنگ های موجود در دکوراسیون مانند رنگ مبلمان می تواند هماهنگی خاصی در استفاده از کاغذ دیواری باشد.

دیوار پشت تلویزیون با سرامیک و کاشی

تزیین دیوار پشت تلویزیون با سرامیک

تنوع رنگ و طرح و ابعاد، مقاومت بالا، هزینه ی مناسب و کیفیت از مزایای این متریال جالب می باشد. ابعاد سرامیک های دیواری 60*120،120*240، 120*40 می باشد. ابعاد بزرگتر جلوه ی زیباتری برای این دیوار پوش خواهد داشت. انتخاب سرامیک های سفید و شفاف یا مشکی یا رگه دار مثل نوع کلکته یا بوک مچ، بستگی به طرح انتخابی شما برای دیوار دارد. ترکیب ام دی اف با سرامیک می تواند ایده ی جذابی برای تزیین دیوار پشت تلویزیون  شما باشد.

ترکیب نور مخفی با این متریال جذاب در فضاهایی با سبک مدرن و کلاسیک و حتی سنتی انتخابی عاقلانه و لوکس است.

دیوار پشت تلویزیون با آینه

 

تزیین دیوار پشت تلویزیون با آینه

انتخاب آینه برای  تزیین دیوار پشت تلویزیون(تی وی وال)روشی پرطرفدار و جذاب است. آینه می تواند در شکل و رنگ های مختلف مورد استفاده بدین منظور قرار گیرد. یک ایده ی جالب این است که برای دیوار با عرض زیاد و ارتفاع کم بهتر است از آینه های نامتقارن، مستطیلی و طرح های شکسته استفاده نمود. برای دیوار با عرض کم و ارتفاع زیاد از آینه های لوزی، شش ضلعی و مربع استفاده کرد.

توصیه: تاحد امکان از آینه کمتر استفاده نمایید و درصورت انتخاب  آینه های بی رنگ و ساده را به کار ببرید و فقط این دیوار را با آینه تزیین نمایید.

دیوار پشت تلویزیون با استیکر

تزیین دیوار پشت تلویزیون با استیکر

کم هزینه ترین و متنوع ترین تزیینی که می توان برای دیوار پشت تلویزیون استفاده نمود انتخاب انواع استیکرها می باشد. این گزینه حتی برای مستاجرها هم قابل اجراست. چرا که استیکرها روکش های pvc هستند که روی هر سطحی قابلیت چسبندگی دارند و به راحتی هم قابل کندن هستند. جذابیت بصری استیکرها را دست کم نگیرید.

پتینه کاری روی دیوار پشت تلویزیون

پتینه کاری روی دیوار پشت تلویزیون

 برای علاقه مندان به سبک های کلاسیک این ایده بسیار کاربردی و کم هزینه و جذاب می باشد. مهمترین مزایای این متریال شستشوی آن و تعویض قسمت آسیب دیده است.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با دیوارپوش pvc

دیوار پوش های فومی از جنس پی وی سی پشت چسب دار با ابعاد مختلف راحت ترین و مقرون به صرفه ترین متریال برای انتخاب دیوار پشت تلویزیون می باشد.

نصب این متریال حتی توسط خود شما هم قابل اجرا است. دیگر مزیت های آن قابلیت شستشو، عایق صدا و حرارت و ضد ضربه بودن آن می باشد.

انواع مدل های دیوار پوش های فومی با رنگ های متنوع شامل :

1. دیوار پوش فومی لوزی

2. دیوار پوش فومی گلبرگ

3. دیوار پوش فومی هشت پر

4. دیوار پوش فومی بلوک مربعی

5. دیوار پوش فومی شمش

6. دیوار پوش فومی آجر

7. دیوار پوش فومی موجی

این دیوار پوش ها می توانند به صورت تکی یا ترکیبی با متریال های دیگر در طراحی دیوار مورد استفاده قرار گیرند. هنگام استفاده از این دیوارپوش ها حتما به رنگ و طرح دکوراسیون داخلی خود توجه کنید. به طور مثال اگر بیشترین رنگ استفاده شده در دکوراسیون شما رنگ تیره است بهترین گزینه ی انتخابی شما باید رنگ روشن از این متریال باشد و برعکس.

دیوار پشت تلویزیون با پنل های دیواری

این سبک کار با فضاهای مدرن هماهنگی جالبی را ایجاد می کند. البته پنل های چرمی مناسب سبک کلاسیک و سنتی می باشند. قطعات پنل های دیواری در ابعاد و جنس های مختلف به راحتی کنار هم روی دیوار به صورت تخت یا برجسته (سه بعدی) موجود و قابل اجرا می باشند. اجرای این طرح روی دیوار به شما فضایی خلاقانه و کلاسیک خواهد داد.

تزیین دیوار پشت تلویزیون

انواع جنس پنل های دیواری :

  • پنل دیواری پی وی سی
  • پنل دیواری ام دی اف
  • پنل دیواری بتنی
  • پنل دیواری چرمی
  • پنل دیواری گچی
  • پنل دیواری پلیمری

دیوار پشت تلویزیون با رنگ

تزیین دیوار پشت تلویزیون با رنگ

توصیه ی بعضی طراحان برای رنگ آمیزی تی وی والtv wall)) استفاده از رنگ های تیره مثل: قهوه ای، مشکی، آبی تیره یا همان سرمه ای است چرا که به عقیده ی آنان این رنگ ها بازتاب نور را کم کرده و حواس بیننده کاملا معطوف به تلویزیون می شود و آسیب چشمی کمتری دارد. البته در فضاهای کوچک انتخاب رنگ های روشن عاقلانه تر و زیباتر است.

از طرفی رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون کاری جذاب، ساده و ارزان می باشد. گاها استفاده از رنگ های بژ، طوسی و نخودی هم می تواند گزینه ی جذابی باشد. هماهنگی بین رنگ دیوار و دکوراسیون داخلی فضا حتما باید مد نظر گرفته شود تا به نتیجه ی مطلوب برسد.

دیوار پشت تلویزیون با تابلو و قاب عکس

تاثیر استفاده از قاب عکس و تابلو در منازل از هیچ کسی پوشیده نیست. وجود انواع تابلوهای زیبا در بازار و یا استفاده از قاب عکس های دلخواهتان می تواند فضایی منحصر به فرد برای شما ایجاد نماید.

دیوار پشت تلویزیون با استفاده از کنسول

تزیین دیوار پشت تلویزیون

در آپارتمان ها کنسول گزینه ای مناسب می باشد چرا که تورفتگی وسط کنسول که تلویزیون داخل آن قرار می گیرد نیاز شما به فضای مناسب را جوابگو خواهد بود. و درقفسه ها و کمدهای اطراف کنسول شما می توانید از انواع اکسسوری های زیبا و مد نظرتان استفاده نمایید تا جذابیت این فضا را با سلیقه ی خود چندین برابر کنید.

دیوار پشت تلویزیون با آجر و سنگ

تزیین دیوار پشت تلویزیون با آجر

استفاده از آجر و سنگ برای منازل با سبک کلاسیک و مدرن بهترین پیشنهاد ممکن می باشد. این دو متریال حس صمیمیت و گرمی خاصی به فضا می دهند. برای داشتن یک دیوار منحصر به فرد و جذاب می توانید استفاده از آجر و سنگ را در گزینه های خود بگنجانید.

نورپردازی دیوار پشت تلویزیون

نورپردازی دیوار پشت تلویزیون

داشتن یک نور پردازی شیک و اصولی یکی از مهم ترین کارهایست که باید حتما مد نظر گرفته شود تا نمود زیبایی از فضای شما ایجاد نماید.

نکته: به تناسب سایز تلویزیون و فضای مورد نظرتان و فاصله ی دید حتما توجه خاص داشته باشید. برای دانستن فاصله ی تقریبی دید ابعاد تلویزیون را در عدد 3 ضرب کنید. مثلا: برای تلویزیون سایز 40 اینچ ،40 را ضربدر 3 کنیم می شود اینچ 120 پس حدود 300 سانتیمتر یا 3 متر اندازه ی مناسب کاناپه یا مبلمان شما با تلویزیون 40 اینچی تان می باشد.

سخن پایانی

محیط قراگیری تلویزیون معمولا در محدوده ی اتاق نشیمن که به نوعی مرکز خانه هم می باشد قرار دارد و این محیط نقطه ی کانونی فضا را شامل می شود. پس می توان گفت که این فضا هدایتگر چشم است که در بدو ورود به فضا مورد توجه قرار می گیرد. برجسته سازی این قسمت با استفاده از موارد ذکر شده در مقاله و رعایت اصول مناسب دکوراسیون داخلی فضایی شیک و جالب توجه را به شما خواهد داد.

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services