دکوراسیون داخلی کافی شاپ 1

طراحی دکوراسیون کافه (کافی شاپ) 

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

امروزه با تاسیس یا بازسازی یک کافی شاپ جذاب و حرفه ای، میتوان ضمن ایجاد یک محیطی شاد و آرام بخش، با ایجاد شرایطی متفاوت از نظر بصری برای مشتریان ایجاد کرد تا در جذب مشتریان بیشتر برای کافی شاپ، موثر باشد. این موارد را باید در ساخت یا بازسازی کافی شاپ، حتما در نظر گرفت.

کافی شاپ ها محلی برای فروش و عرضه انواع نوشیدنی های گرم و سرد و خاصِ فرنگی و ایرانی هستند که در کنار آن به ارائه خدماتی دیگر نظیرِ صبحانه و ناهار و شام هم مبادرت می ورزند که همین تنوع در نوع محصول و ارائه خدمات، این اماکن را از دیگر امکنه مشابه متمایز ساخته و امتیازی چنان برای آن تلقی می شود.

در مقاله پیش رو به نکات مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ می پردازیم.

با در نظر گرفتن این نکته که در بازسازی و راه اندازی یک کافی شاپ باید توجه ویژه ای به نیاز انسان داشت. سیر پیشرفت جوامع و بروزِ روزمرگی ها و زندگی پرمشغله امروز بشر را به انتخاب مامن و ملجائی برای رهایی ولو لحظه ای یا ساعتی از تشویش ها متمایل ساخته و از آنجا که بسیاری از افراد در طول روز نمیتوانند به خانه یا محلی مثل آن مراجعه کرده و لذت نوشیدن یک  لیوان چای یا یک فنجان قهوه را تجربه کنند، میلِ مراجعه به محلی که دارای همان شاخصه های خانه امن و فضایی مشابه باشد، در او بیشتر است.

 

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

در این بین دایر کردن چنین جایی برای افراد خلاق و آماده بکار و مجرب نیز بسیار مهم می نماید و پیرو آن لزوم حضور یک نفر طراح مجرب و متخصص برای طراحی و شکل دهی به فضا نیز بسیار محسوس است.

همانطور که گفته شد کافی شاپ ها محلی برای عرضه انواع نوشیدنی های گرم و سرد هستند و در کنار آن وعده های غذایی ارائه شده در این مراکز نیز بسیار متنوع هستند.

در این بین اما، میان وعده های قابل سرو هم در کافی شاپ کم نبوده و از این رو میتوان این شغل را چندفام و چند بعده دانست که برای موسس یا گردانندگان آن نیز بسیار لذتبخش و پر تنوع خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی : اصول طراحی رستوران

 

انتخاب محل مناسب کافی شاپ

کافی شاپ ها فضایی هستند که میتواند بصورت مجزا در خیابان های اصلی یا فرعی طراحی و اجرا گردند و یا بخشی از مکانی عمومی مانند فرودگاه، مرکز خرید،  اداره یا سازمان را به خود اختصاص دهند. 

 

طراحی داخلی کافی شاپ

اما برای انتخاب محل کافی شاپ جهت طراحی و اجرای کافی شاپ در محلی مجزا باید به چند نکته توجه داشت:

۱_از آنجا که کافی شاپ ها بیشتر مورد استقبال قشر جوان و خاص اندیش هستند بهتر است محل تاسیس و راه اندازی آن را در دلِ محیط های فرهنگی، هنری، تحصیلی یا اداری انتخاب نمود.

۲_از آنجا که این مراکز بیشتر به صورت پاتوقی فعالیت می کنند بهتر است از تبلیغات گسترده برای شناساندن آن بهره برد و پس از طی ماه های ابتدایی از روند مراجعه مشتریان و سود آن استفاده کرد.

۳_انتخاب یک محل آرام و کم هیاهو یا بی هیاهو برای این منظور عالیست و میتواند شما را در حوزه جذب مشتری و سود دهی بیشتر یاری رسان باشد.

 

طراحی و اجرای نمای کافی شاپ

در طراحی نمای کافی شاپ بهتر است از نشانه های به روز و اصطلاحا متریال مورد استفاده و خاص استفاده کرد.

استفاده از متریال به روز و کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به شما برای جذب مشتری های بیشتر کمک خواهد کرد، در این بین میتوان با طراحی زبردست برای این مهم مشورت کنید.

 

طراحی نمای کافی شاپ

 

یکی از نکات مهم در طراحی نمای کافی شاپ متناسب بودن نشانه ها با خدمات قابل ارائه است‌.
یک طراحی خوب برای نما و استفاده از متریال مناسب با فضا و نوع عملکرد و خدمات میتواند رکنی مهم در جذب مشتری باشد.
این‌ نما ست که در ابتدا سبب جذب مشتری می شود و بازهم این نما ست که به ثبت ذهنی واحدِ صنفی شما برای مشتری می انجامد.

 

طراحی ورودی مناسب کافی شاپ

پس از طراحی نمای مناسب برای کافی شاپ و استفاده از نکات یاد شده جهت طراحی نمای کافی شاپ؛  مشتری وارد کافی شاپ‌ شده و از این لحظه ست که می بایست با یک طراحی اصولی و کاربردی برای پیش ورودی، کافی شاپ خود را برای مراجعات بعدی و جلب مشتری های بیشتر آماده کنید.

 

طراحی ورودی کافی شاپ

 

طراحی و اجرای ورودی و فضای پیش ورودی یک کافی شاپ بسیار مهم است.
فراموش نکنیم‌ که کافی شاپ هم مانند بسیاری از واحدهای مشابه خود اعم از رستواران و فست فودها به شیوه اعزام پیشخدمت به سر میز عمل میکنند و در این بین میل به طراحی یک ورودی به شیوه پذیرشی تقریبا بی دلیل است.

حالت صمیمیتی که می بایست در کافی شاپ احساس شود را باید آنقدری توسعه داد که مشتری را برای مراجعات بعدی بیشتر ترغیب نماییم تا مشتری این کافی شاپ را برای تکرار و آرامش متوالی به ذهن بسپارد.
پس میتوان در گام‌ نخست در طراحی ورودی از فضایی خلوت و البته بدون میزهای پذیرش معمول بهره برد.
بهتر است از ستون های کاذب که در مقابل دید مراجعه کننده است کم کرد و فضا را به شکلی در آورد که مراجع به محض ورود تقریبا با تمام نقاط کافی شاپ ارتباط چشمی برقرار کرده و نقطه دلخواهش را برای نشستن انتخاب نماید.

اما یکی از چالش های  پیش رو در هنگام طراحی ورودی کافی شاپ اینجاست که به دلیل مراجعه افراد برای انتخاب محلی خاص و متفاوت از اماکن دیگر بهتر است در نورپردازی در همین ابتدا دقت لازم را مبذول داشت.
اصولا کافی شاپ ها محتاج نور زیاد نیستند‌؛ چرا که نور زیاد خود سالبِ آرامش است و از اساس مشتری های محیطی مثل کافی شاپ هم برای کسب آرامش بیشتر پای به چنین محیطی میگذارند.
پس استفاده از لامپ های کمتر با رنگِ نور ی آرامشبخش بسیار مهم است.

 

نورپردازی کافی شاپ

 

نقش چیدمان و مبلمان کافی شاپ در طراحی و اجرا

میزها و صندلی های کافی شاپ به طور معمول می بایست از جنس چوب و به صورت کلاسیک باشند.
میزها بیشتر گرد و صندلی های راحت با کفی های جادار و تکیه گاه های عریض هستند.

ترتیب چیدمان هم باید به شکلی باشد که از برخورد صندلی هنگام بیرون کشیدن آن ها از زیر میز جلوگیری شود و در عین حال میزها معارض هم نباشند.

 

مبلمان کافی شاپ

 

نکته قابل توجه برای محیط کافی شاپ استفاده از میزهای دونفره است.
حال اگر مراجعین به صورت گروه های چند نفره به کافی شاپ مراجعه می کنند و طالب استفاده از میز هستند میتوان از صندلی های کمکی برای نشستن آن ها استفاده کرد و یا از میزهایی بزرگتر که در دیگر نقاط تعبیه شده اند استفاده نمود.
اما قالب کار همین میزهای دونفره با صندلی های رودر رو هستند.

استفاده از کاناپه و میزهای مقابل آن در مواردی که افراد در قالب گروه های بیش از شش و هفت نفره به کافی شاپ مراجعه میکنند بسیار مهم است.

 

مبلمان مناسب کافی شاپ

 

البته در این بین هستند مراجعینی که با تعیین وقت قبلی از شما میخواهند که جشن تولد با مراسمی از این دست را در کافی شاپ برگزار کنند که استفاده از همین کاناپه ها یا مبل های راحتی نیز میتواند علاوه بر انتقال حس صمیمیت به شما در سرویس دهی بیشتر به مراجعین تان کمک کند.

در مواردی هستند مراجعینی که میخواهند تجربه نشستن پشت یک کانتر و صرف نوشیدنی یا غذا را تجربه کنند؛ پس می شود با طراحی یک کانتر مجزا از کانتر آشپزخانه و تعبیه ان در محلی مناسب این خدمت متمایز را در کافی شاپ خود داشته باشیم.

 

دکوراسیون چیدمان کافی شاپ

 

اگر در هنگام انتخاب ملک و محل کافی شاپ از املاک و واحدهایی با سقف بلند بهره برده باشید؛ میتوانید در زمان طراحی کافی شاپ محلی از کافی شاپ را به عنوان بالکن (اگر ملک مورد نظر فاقد بالکن باشد) بهره برده و در آنجا هم به ارائه خدمات و پذیرایی بپردازید.

کفپوش مناسب در بازسازی و طراحی کافی شاپ

در طراحی کف سالن کافی شاپ می بایست از متریال مقاوم و قابل شستشو استفاده نمود؛ که مسلما متداول ترین و مناسب ترین متریال سرامیک است که در ابعاد و رنگ های متنوع در بازار قابل خرید و ارائه می باشد.

انتخاب رنگ و ابعاد مناسب سرامیک کف کافی شاپ براساس ابعاد فضای کافی شاپ و سبک و رنگ مبلمان و البته رنگ و متریال انتخابی دیوارها صورت می گیرد. 
هرچند جهت بهداشت بیشتر و القای حس حضور در فضایی بزرگتر بهتر است از سرامیک سفید استفاده شود.

 

کفپوش مناسب کافی شاپ

 

ایجاد نقطه کانونی در طراحی دیوار کافی شاپ

منطبق با اصولِ ثابت در طراحی مراکز و دفاتر و رستوران ها برای طراحی دیوار کافی شاپ نیز میتوان از یک نقطه کانونی استفاده نمود.

انتخاب یک سینه از دیوارهای در معرض دید برای نصب تصاویری خاص از آثار هنری و یا استفاده از مجسمه هایی از متریال مختلف برای جلب توجه مراجعین و در عین حال انتقال احساس آرامش و تبلور حس زیبایی طلبی نزد آنان، از موارد قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ می باشد.

 

طراحی دیوار داخلی کافی شاپ

 

متریال مورد استفاده در طراحی و بازسازی دیوار کافی شاپ

یکی از مهمترین متریال مورد استفاده در طراحی دیوار کافی شاپ (دیوار پوش ها) رنگ روغن است.
از آنجا که در طراحی کافی شاپ طرح های موردنظر کارفرما بر حسب سلیقه شخصی بسیار مورد توجه طراح قرار میگیرد می توان از رنگ هایی بجز رنگِ مرسوم سفید_شیری هم بهره برد.

معمولا متناسب با دکوراسیون چوبی کافی شاپ‌ و مبلمان معمول آن، از رنگ هایی هماهنگ با رنگ آن ها استفاده می کنند و در برخی موارد هر سینه دیوار را با یک رنگ مخصوص پوشش می دهند.

میتوان برای انتقال حس تضاد به بیننده از چارچوب هایی از جنس چوب و حتی فایبر گلاس متضاد رنگ دیوار استفاده نمود و در میان آن ها از تصاویر کوچک و بزرگ مفاخر و مشاهیر علم و هنر و سیاستِ تاریخ جهان استفاده کرد.

البته مطالب ذکر شده در بالا بسته به سلیقه کارفرما قابلیت تغییر و تحول دارند و مباحث مذکور بیشتر در قالب ارائه پیشنهاد و ایجادِ جرقه لازم برای طرح بندی های مختلف طراح و کارفرما در طراحی و بازسازی کافی شاپ ارائه می شود.

از ایده های جذاب در طراحی دیوار کافی شاپ استفاده از المان ها و دیوارکوب هایی با حس و حال نوستالوژی و ابزارهایی در نهایت ساده اما مرتبط با سایر اجزای چیدمان و دکوراسیون داخلی کافی شاپ می باشد.

 

طراحی دیوار کافی شاپ

 

استفاده از نوار کشی با بر چسب های رنگی بر روی دیوار کافی شاپ برای زیباترشدن آن از دیگر طرح های کاربردی و مفهومی ست که بعضا میتوان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ استفاده نمود.

بدین شکل که رنگ دیوارپوش هرچه که بود از یک رنگ مخالف آن برای اصطلاحا رد انداختن روی آن استفاده شود و این نوار را دورتادور دیوار سالن کشید.
البته می توان این طرح را در جایی متوقف و مجددا پس از مکثی کوتاه به رنگ دیگر روی سینه بعدی ادامه داد.
استفاده از طرح و نمادهای هنری و معرفی مکاتب مختلفِ هنری و فکری رسمی متدوال در برخی از به اصطلاح کافی شاپ هاست که بواسطه حضور فعالین این حوزه ها بر روی دیوارها نصب میگردد.

اما نباید طرح ها و تصاویری از این دست را به گونه ای افراطی و در جای جای محل کافه مان بکار بگیریم که اتفافا این میتواند از رسالت عمل کاسته و آرامش بصری را نیز تحت الشعاع همین مسئله در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ قرار دهد.

استفاده از پتینه و بلکا با طرح های مختلف و مورد سلیقه کارفرما بر روی برخی سینه دیوارها برای طرح بندی و اجرا ی طراحی داخلی کافی شاپ میتواند بسیار خوب و کاربردی باشد.

استفاده از ورق های چوبی تزئینی بر روی دیوار از دیگر موارد قابل اشاره در طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ در مبحث دیوار است؛ که البته اجرای آن معمولا روی یکی از دیوارها عملی ست و در اجرای نقطه کانونی نیز میتوان از این طرح در بازسازی کافی شاپ استفاده نمود.

سقف

طراحی و اجرای سقف یکی از موارد مهم و قابل توجه در طراحی داخلی کافی شاپ است که بسته به فضا، مساحت، بودجه و نوع درخواست و سلیقه کارفرما نوع و شیوه اجرای آن متغیر است.
در اینجا به انواع ایده های قابل اجرا در سقف کافی شاپ اشاره مینماییم.

 ۱_لمبه

اجرای ورق های چوبی لمبه بر روی سقف کافه به هنگام طراحی داخلی کافی شاپ از آن دست ایده های به صرفه و خوب است.

 

طراحی داخلی کافی شاپ

 

اما معمولا این طرح علیرغم زیبایی مورد پسند برخی کارفرمایان نیست چرا که تصور عام بر این است که این نوع سقف پس از مدتی مورد هجوم موریانه قرار گرفته و زحمت و هزینه شان تباه می شود.

۲_کناف

اجرای سقف کناف که به دو صورت ثابت و متحرک انجام می شود از آن مدل طرح های زیبا و دلپذیر است که از متریال خاص خود بهره می برد.

 

164236822761e48ce365774 main

 

کناف قابلیت اجرا در طرح های متنوع را دارد و در صورت استفاده از آن در دکوراسیون داخلی کافی شاپ از محاسن آن در جهت تنوع بالای طراحی بهره مند خواهید شد.

۳_گریلیوم

اجرای سقف با ابزاری به شکل حفره های مربع شکل و علاوه بر زیبایی و انتقال حس خوب بصری فضا را هم با طرح های متنوع خود طراحی داخلی کافی شاپ را بسیار شیک و دلپذیر می سازد‌.

 

164236815761e48c9d9808e main

 

۴_سقف کاذب آکوستیک (جاذب صوت)

از بهترین انتخاب ها در اجرای سقف کافی شاپ همین سقف جاذب صوت است.
خصوصا برای واحدهای صنفی که در طبقات میانی یک مجتمع قرار دارند و این سقف می تواند خیال شما را بابت عدم مزاحمت برای همسایه ها در طراحی داخلی کافی شاپ کاملا راحت کند.
از دیگر محاسن آن نیز به صرفه بودن اجرای آن در طراحی و بازسازی سقف کافی شاپ است.

 

۵_سقف های پی وی سی

به صورت ورق های پی وی سی ارائه شده و در محل نصب می شوند.
قابلیت شستشو و تعویض دارند و با استفاده درست از لامپ ها و هالوژن ها در آن می شود در اجرای نورپردازی هم از استفاده درست و بهینه داشت.

۶_ سقف اکسپوز

نوعی از اجراست که در آن تمامی نصبیات تاسیسات اعم از لوله کشی آب و گاز و سیم کشی های برق ساختمان که از سقف عبور کرده اند و کاملا در معرض دید است، فقط با طرح بندی و رنگ آمیزی مناسب اجرا می شود و فضا را خوب و دلنشین می سازد.

 

164236812161e48c7929630 main

 

اجرای اکسپوز این روزها باب دل کارفرمایان و طراحان در سرتاسر جهان است و در کشورمان نیز اجرای این طرح درطراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ بسیار معمول و مورد توجه است.

القای حس صمیمیت و راحتی برای مراجعین از نکات حائزاهمیت در اجرای اکسپوز در طراحی داخلی کافی شاپ است.
اما کلاسیک بودن این طرح در عصر رجوع به آثار و نشانه های ریشه دار و با قدمت از نکات قابل توجه می باشد که در اصلِ طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ بسیار مورد توجه قرار می گیرد‌.

نقش نورپردازی در طراحی و بازسازی کافی شاپ

لازم به ذکر است که در ادامه مبحث طراحی و اجرای سقف در کافی شاپ، به نورپردازی و پتانسیل سقف های مختلف در بحث نورپردازی صحبت نماییم.

در اینجا کمی موضوع را گسترده تر میکنیم و مباحث ویژه ای را در این حوزه عنوان خواهیم کرد.
پیشتر از لزوم نورپردازی ملایم کافی شاپ به جهت فضای خاص آن سخن رفت و عنوان کردیم که اصولا کافه ها بواسطه ماهیت خود نیازمند نورپردازی های خیلی روشن و بسیار شدید نیستند.
اما این تعریف بدین منظور نیست که از هیچ گونه لامپ و سامانه روشنایی خیلی قوی استفاده نشود.
برعکس!
اتفاقا می بایست از یک سامانه روشنایی قوی هم در محل کافی شاپ خود بهره گیری کنیم؛ بدین دلیل که به سبب توجه بسیاری از اهالی کافه و فن به برگزاری جشن های مختلف خصوصی شان در کافه شما، در چنین مواقعی به نور مورد سلیقه مهمان هایتان که شاید نور زیاد باشد، نیاز دارید.

 

164236782861e48b5473d36 main

 

و در پروسه طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ  در نظر گرفتن منابع نور مناسب است که می تواند رنگ دیوار و کف را در کنار مبلمان انتخابی شما بهتر به نمایش بگذارد و موجب تاثیرگذاری بهتر در مخاطبین گردد.

که در اینجا چند پیشنهاد ویژه جهت ارائه بهتر نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ بیان میکنیم.

هالوژن ها

هالوژن ها ابزار روشنایی بسیار خوب و پاک هستند که در مبحث روشنایی کافه در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ میتوان از آنها استفاده کرد.

لامپ های ال.ای.دی

از ادوات روشنایی بسیار خوب و مقرون به صرفه با آسیب های حداقلی برای پوست و اعصاب انسان لامپ های ال ای دی در طراحی داخلی کافی شاپ هستند. 

لامپ های سنتی رشته ای

اگر به عنوان یک کافه دار علاقه مندید که فضای مورد نظرتان به وسایل کلاسیک زینت بخشیده شود، در بحث نورپردازی هم اکنون لامپ هایی به سبک و شکل سنتی تولید شده است که با مصرفی بسیار کمتر از لامپ های قدیمی روشنایی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند که میتوانید در طراحی داخلی کافی شاپ خود از آن ها بهره مند گردید.  

استفاده از قاب های آویز

اگر در کافه تان صاحب فضاهای قابل توجه هستید میتوانید برای تاکید بر آن نقاط بصری از یک قاب_کاسه آویزی استفاده نمایید. و یا به جهت ایجاد حس خلوت و دنج در کنار و یا بالای هر کدام از میزهای کافه از یک قاب_کاسه آویزی بهره ببرید. 
البته یقینا لامپ مورد استفاده در آن میتواند از گونه های جدید، با نور ملایم و بسیار کم مصرف باشد.

استفاده از دیوار کوب ها

دیوار کوب از ابزارهای روشنایی در محیط های کافه ای با سبک های مختلف و متنوع است که در عین سادگی و زیبایی بر حسب لامپ های استفاده شده در آن میتواند روشنایی خوب و قابل قبولی را در طراحی داخلی کافی شاپ برای شما ایجاد کند.

در کنار تمامی ابزارهای مورد استفاده در بحث نورپردازی برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ میتوان از چشمی های خودکار نیز در جهت صرفه جویی در مصرف برق هم بهره برد.

 

مطلب پیشنهادی : بشقاب دیوارکوب برای تزیین دیوار

 

طراحی آشپزخانه در بازسازی کافی شاپ

مرسوم است که در کافه ها به سبب انتقال حس صمیمیت به مراجعین فضای آشپزخانه را اصطلاحا به صورت باز طراحی و اجرا می کنند؛  بدین شکل که مشتریان هنگام حضور در کافی شاپ در بیشتر لحظات اغلب پرسنل فعال در آشپزخانه را در حال کار و فعالیت و آماده سازی سفارش ها می بینند و این از همان اصل انتقال حس صمیمیت و بی ریایی خاص فضای کافی شاپ نشات می گیرد.

 

164236761561e48a7fc16f1 main

 

اما قدر مسلم وسایل و لوازم مورد احتیاج در آشپزخانه کافی شاپ و تخصص های مورد نیاز در این محل متفاوت از نقاط دیگر و اماکن مشابه است.
به عنوان مثال فر کیک پزی مختصِ کافی شاپ و آبمیوه گیری، میکسر و قهوه جوش های تخصصی و قهوه ساب های خاص،آسیاب های مخصوص و مایکروفرها و… از ابزار و ادوات مورد استفاده در آشپزخانه یک کافی شاپ است.

اما سبک چیدمان و طراحی این فضا و استفاده از آن نزد هر یک از طراحان و‌ کاربران متفاوت است.
می طلبد فرمول های طراحی آشپزخانه رستوران اعم از پوشش کف و دیوار و ظرفشویی را در رابطه با کافی شاپ هم در نظر گرفته و بکار بندیم؛ اما خب از آنجا که ابعاد این محل معمولا کوچکتر و محدودتر از محل مشابه خود مانند رستوران و فست فود است، می توان نوع چیدمان را هم کوچکتر و اصطلاحا دم دست تر در نظر گرفت.

استفاده از کف سرامیک از اولین قدوم طراحی آشپزخانه کافی شاپ است.
وجود تهویه های قوی و استفاده از ابزار قابل شستشو و نظافت هم تابع همات قاعده طراحی داخلی کافی شاپ است.

 

مطلب پیشنهادی : طرحها و مدلهای مختلف جزیره آشپزخانه 

 

کابینت بندی

چگونگی طراحی و نحوه اجرای طرح کابینت ها در طراحی داخلی آشپزخانه کافی شاپ به واسطه همان مبحث محدودیت فضا بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ به نحوی که با استفاده از کابینت های جادار که بتواند لوازم را به خوبی در خود جای دهد و فضای گردش کارکنان و سایر پرسنل که شاید در طول ساعت کاری به هر دلیل به آشپرخانه سربزنند را فراهم کند.
بدین شکل با طراحی و بازسازی مناسب کافی شاپ، راندمان کاری هم از شکل خوبی برخوردار خواهد بود و نظم و نظام جاری در سایر نقاط کافی شاپ هم حفظ خواهد شد.

استفاده از گل و گیاه در طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اگر کافی شاپ مورد نظر شما فضای روباز مانند تراس یا حیاط را در اختیار دارد، میتوانید از این نقطه مثبت جهت تنوع در چیدمان و فضاسازی بهره مند گردید؛ در غیر این صورت پیشنهاد می شود در فضای سرپوشیده خود از گیاهان طبیعی مناسب فضای داخلی استفاده نمایید.

 

164236747161e489ef6acf8 main

 

از آنجا که گیاهان و گل های طبیعی در ایجاد حس آرامش و نشاط تاثیر به سزایی دارند میتوانند نقش مهمی در طراحی داخلی کافی شاپ که رسالت تامین حس آرامش و خلوت برای مراجعین خود را دارند، ایفا نمایند. 

از مزیت های دیگر استفاده از گل و گیاهان طبیعی در طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها، تولید اکسیژن لازم برای تنفسِ بهتر در کافی شاپ است؛  چراکه در فضای اکثر کافی شاپ ها استفاده از سیگار ممنوعیتی ندارد.

 

مطلب پیشنهادی : استند گل چوبی و فلزی در دکوراسیون

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب 

 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید