سقف های جذاب با سقف وافل 1

 

طراحی سقف های جذاب با سقف وافل

سقف وافل به مجموعه ای از سقف های ساخت جدید اطلاق می شود که حالتی بتنی داشته و از نظر ظاهر نیز شبیه به پنجره هستند. این سقف ها در محیط های دارای ارتفاع مانند فرودگاه کاربرد دارند و سبب زیبایی سقف این فضاها می گردند؛ از این رو دارای اهمیت بوده و تحت عنوان سقف وافل شناخته می شوند.

سقف وافل چه نوع سقفی است؟

سقف های وافل نوعی دیگر از سقف های جدید و امروزی هستند که از جنس بتن ساخته شده و در عین حال از درجه مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. مدت زمان انجام و پیاده سازی سقف های وافل محدود بوده و امروزه این پوشش دهنده سقف در نزد معماران و همچنین مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای تهیه این سقف، از قالب پلاستیکی تخت بهره گرفته می شود؛ زیرا استفاده از این ابزار موجب کاهش وزن سازه ها خواهد شد. همچنین زیبایی قابل توجهی در محیط پدیدار می گردد. از این رو لازم است در زمان خرید قالب سقف وافل دقت زیادی به خرج دهید.

چند مدل سقف وافل داریم؟

در معرفی کاملی از سقف های وافل باید عنوان کرد که این سقف ها شامل دو گروه یک طرفه و دو طرفه هستند. تنها تفاوتی که میان این دو نوع سقف وجود دارد سایز و ابعاد دهانه سازه ها است. در صورتی که طول دهانه سازه نسبت به عرض آن از عدد ۲ فراتر رود سقف وافل یک طرفه و در صورتی که ابعاد دهانه کمتر از ۲ باشد، سقف وافل دو طرفه است.

از نظر حالت ظاهری نیز باید گفت که سقف های وافل یک طرفه مستطیل شکل هستند و سقف های وافل دو طرفه به شکل مربع بوده اند.

سقف وافل یک طرفه

  • سقف وافل یک طرفه

در رابطه با سقف وافل یک طرفه باید اظهار داشت که یک دال بوده که به واسطه بهره گیری از تیرها در جهات متضاد حمایت شده و این گونه تحمل بار به راحتی ممکن خواهد بود. اگر دال دچار خمیدگی شود این مسئله ریشه در جهت قرار گیری تیرچه ها داشته و علت آن میزان تفاوتی است که بین طول ها در نظر گرفته شده است.

  • سقف های وافل دو طرفه

سقف های دو طرفه دارای دال دو طرفه هستند و از چهار جهت مورد حمایت قرار می گیرند. به عبارت بهتر فشار تحمل بار بر چهار ناحیه بوده و حالتی مناسب و بدون خطا و مشکل در محیط پدیدار می گردد.

وافل های دو طرفه در زمان کار عملکرد مناسب تری از خود نشان می دهند‌، مقاومت آن ها بسیار است و بار متحمل بر آن ها از چهار طرف به ستون منتقل خواهد شد. همان طور که از نام این سقف پیداست فشار وارد بر آن از دو جهت صورت گرفته و سپس به ستون یا ستون های زیرین منتقل می شود.

مزایا سقف وافل دو طرفه

  • منجر به کاهش مصرف مصالح بتنی و فولادی می شود.
  • فاقد محدودیت بوده و استفاده از میلگرد در آن ها به مقدار دلخواه قابل انجام است.
  • اجرای آن ها ساده بوده و در کوتاه مدت انجام می گیرد.
  • تکرار و استفاده از آن ها به تعداد زیاد مانعی ندارد.
  • زیبایی و نماسازی محیط را به همراه خواهد داشت.
  • در این مدل نیاز به اجرای ستون ها در مرکز محیط نخواهد بود.
  • موجب کاهش هزینه ها می گردد.
  • امنیت و دوام زیادی دارد.

سقف وافل دو طرفه به چه صورت طراحی می شود؟

طراحی سقف وافل برحسب ابعاد دهانه سازه ها انجام می گیرد. نحوه اجرای طراحی این سقف ها با سبک سقف سازی یونولیت یکسان بوده و شامل یک سری جدول ها هستند که بر اساس این جداول مقدار طول و عرض و ضخامت مشخص می شود. سپس عملیات به کار گیری میلگرد انجام می گیرد، البته لازمه این امر تایید و نظارت کامل مهندس ناظر بر اجرای کارهاست.

نحوه اجرا سقف وافل به چه صورت است؟

نحوه اجرا سقف وافل به چه صورت است؟

  • ابتدا باید زیرسازی کار انجام گیرد
  • چیدمان قالب وافل ها
  • اجرای بتن ریزی
  • انجام قالب گیری از سقف مد نظر
  • اجرای نازک کاری

معرفی شرکت معتبر برای اجرا سقف وافل

اجرای سقف وافل در محیط های مختلف باید توسط تیم ماهر و مجرب انجام گیرد تا ایمنی محیط و سازه به شکل کامل حفظ گردد. به علاوه زیبایی به شکل قابل توجهی در محیط به چشم آید. از این رو لازم است انجام کار به افراد حرفه ای واگذار گردد.

به دنبال این مسئله توصیه می کنیم که به یکی از مجموعه های موفق و پویا که در این زمینه فعال مراجعه نمایید و پس از کسب اطلاعات، اجرای پروژه خود را با خیالی آسوده به آن ها بسپارید.

جمع بندی

در تعریف کاملی از سقف های وافل باید گفت که نوعی سازه بسیار مقاوم و در عین حال زیبا هستند و امروزه برای پوشش سقف محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به سبب به وجود آمدن زیبایی پس از اجرای کار محیط چشم نوازی پدید خواهد آمد و این ویژگی در فضاهایی با سقف های بالاتر از ۱۲ متر قابلیت اجرا دارد.

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services