نمای سمنت برد دوست جیب شماست 1

مقدمه :  از جمله نماهای مقرون به صرفه و با کیفیت در طراحی و اجرای نمای ساختمان ها می توان به  نمای سمنت برد اشاره کرد.
یکی از مشکلات اجرا نمای ساختمان هزینه ی بالای ساخت و خرابی زود هنگام آن است.
نمای سمنت برد علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت و فشارهای وارد بر نمای ساختمان همچون باران، طوفان، ضربه و … از وزن پایینی نیز  برخوردار است به همین دلیل، بار مرده ی کمتری را به سازه ی اصلی ساختمان وارد می کند و از مقاومت بالایی در برابر زلزله برخوردار است.
اجرای نمای سمنت برد نیازمند محاسبات مهندسی و تخصصی است، به همین دلیل بهتر است برای اجرای نمای ساختمان خود از شرکت های با تجربه کاری بالا استفاده کنید، چرا که در غیر این صورت ممکن است کیفیت نمای ساختمان کمتر شده و خسارت های جبران ناپذیری را به وجود آورد.
سمنت برد از جمله مصالح ساختمانی است که می توان از آن در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، سقف کاذب، کف کاذب و زیر سازی استفاده کرد، به همین دلیل امروزه این نوع از متریال های ساختمانی از محبوبیت بیشتری در اجرای ساختمان ها برخوردار است.

 مزیت نمای سمنت برد و انواع آن

از جمله دلایل محبوبیت نمای سمنت برد می توان به سرعت اجرایی بالا و هزینه ی مقرون به صرفه ی  آن اشاره کرد، حال به برخی دیگر از مزیت های این نوع نمای ساختمانی می پردازیم.

  1. تنوع در طرح، رنگ و ضخامت   
  2. فاقد آزبست و مواد مضر
  3. مقاوم در برابر آلودگی صوتی
  4. وزن سبک
  5. مقاومت بالا در برابر آتش
  6. عایق عالی در برابر رطوبت
  7. استحکام بالا در برابر فشارهای جوی و ضربه
  8. انعطاف‌پذیر
  9. امکان رنگ آمیزی قبل و بعد از اجرا
  10. امکان استفاده در کاربری های متفاوت (نمای داخلی، دکوراسیون داخلی، سقف، کف و زیرسازی محیط های رطوبتی)

طراحی نمای سمنت برد

همچنین انواع  نمای سمنت برد را می توان به 5 نوع اصلی تقسیم بندی کرد، که عبارت اند از :

  1. فایبر سمنت برد ساده: از فایبر سمنت ساده می توان در نماهای خارجی و داخلی ساختمان استفاده کرد.
  2. فایبر سمنت برد طرح چوب: از جمله پرطرفدارترین انواع نمای سمنت برد می توان به فایبر سمنت طرح چوب اشاره کرد، از این نوع از مصالح نیز  می توان در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده کرد.
  3. فایبر سمنت برد دکوراتیو: همانطور که از نام این نوع متریال ساختمانی مشاهده می شود، از این نوع مصالح سمنت برد بیشتر در المان ها تزیینی موجود در نما یا دکوراسیون داخلی استفاده می شود.
  4. فایبر سمنت سقف کاذب: همانطور که از اسم این نوع از سمنت برد پیداست، از آن بیشتر در سقف های کاذب داخلی و خارجی استفاده می شود.
  5. فایبر سمنت طرح مدرن و شمسه: از این نوع از فایبر سمنت برد بیشتر در نماهای لاکچری و لوکس استفاده می شود، فایبر سمنت شمسه به نسبت دیگر انواع سمنت برد، رنج قیمت بالاتری دارد.

اجرای نمای سمنت برد

نمای سمنت برد از جمله نماهای خشک به حساب می آید، به همین دلیل است که این نوع از نمای ساختمانی از سرعت اجرایی بالایی برخوردار است، همچنین از آنجایی که کلیه سیستم های اتصالی در نصب مصالح سمنت برد بر روی سازه اصلی نما به صورت مکانیکی است، این نوع از نمای ساختمانی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است.
همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، هزینه ی اجرای نمای سمنت برد به نسبت دیگر نماهای ساختمانی از قیمت پایینی برخوردار است، با این حال در صورتی که بتوانید، سمنت برد را با قیمتی پایین تر از بازار تهیه کنید، قدم مهمی در کاهش و بهینه سازی هزینه ها برداشته اید که در همین راستا شرکت نما دیزاین به عنوان تامین کننده تخصصی سمنت برد، بهترین انتخاب است.
شرکت نما دیزاین با سابقه ی بالایی که در طراحی و اجرای نمای ساختمان دارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای تکمیل نمای ساختمان شما است و می تواند نمای ساختمان شما با بالاترین کیفیت و پایین ترین هزینه اجرایی کند، شما می توانید با مراجعه به سایت نما دیزاین نمونه کارهای این شرکت را مشاهده کنید و در صورت احتیاج به مشاوره و آگاهی از نحوه ی کار این شرکت با شماره های داخل سایت تماس بگیرید، همچنین می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما شماره ی تماس خود را با این شرکت به اشتراک بگذارید تا در کوتاهترین زمان با شما تماس بگیرند.

 


پایان مطلب


 

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services