مبلمان منزل با طراحی مدرن و شیک 1

چیدمان مبلمان منزل با طراحی مدرن و شیک

مبل یکی از وسایل کاربردی و همچنین جهت زیبایی فضا می باشد. این روز ها در هر خانه ای یک دست مبلمان دیده می شود. چیدمان مبلمان منزل باید به گونه ای باشد که علاوه بر حفظ زیبایی محیط کارای خود را نیز حفظ کند. در واقع بسیار مهم است مبلمان خود را می خواهید چگونه بچینید. این نحوه چیدمان به المان های مختلفی بستگی دارد اعم از اینکه کاربرد فضایی که می خواهید مبل بچینید چیست؟ یا اینکه متراژ چقدر است و مواردی از این قبیل، با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی اصول چیدمان مبلمان منزل بپردازیم.

اهمیت چیدمان مبلمان منزل

مبل نه تنها وسیله ای کاربردی در منزل شماست بلکه یکی از مهمترین وسایلی است که دیزاین خانه شما هول محور آن است. یعنی نمی توانید دکوراسیون خانه خود را مدرن بچینید اما مبلی که خریداری کرده اید سلطنتی باشد. بنابراین نمی توان از نقش چیدمان مبلمان منزل در دکوراسیون داخلی غافل شد و مهمترین موردی که در دکوراسیون منزل اهمیت دارد مبلمان آن است.

برای اینکه بتوانید سبک متفاوت و منحصر به فردی را ایجاد کنید باید به نحوه چیدمان منزل توجه داشته باشید. همان طور که به مهمانی می روید اولین چیزی که به چشم شما می خورد مبلمان خانه میزبان است این موضوع در خصوص خانه شما نیز برای دیگران صادق است.  

اصول چیدن مبلمان منزل

در خانه های امروزی اگر خانه کوچک باشد و از یک دست مبل استفاده شود استفاده از فضای پذیرایی به عنوان نشیمن خانه نیاز به مبلمان راحتی و چیدمان به سبک اسپرت دارد. در خانه های بزرگتر که فضای نشیمن از فضای پذیرایی مهمان جداست و می توان دو یا چند دست مبلمان را برای طراحی دوکوراسیون منزل انتخاب کرد هر فضا بر حسب کاربردی که دارد باید چیدمان شود.

در برخی خانه ها نیز اتاق مهمان جداست و چیدمان ها به سبک چیدمان های قدیمی است و از سبک مبلمان سلطنتی بیشتر استفاده می شود. در هر صورت اصول چیدمان یکی است و با این اصول می توانید در هر سبکی چیدمان مبلمان منزل را انجام دهید.

  • نقطه کانونی فضای منزل را انتخاب کنید حال این نقطه کانونی می تواند هر چیزی باشد اعم از ویو پنجره یا شومینه یا تلوزیون
  • حتماً در چیدمان مبل راحتی فاصله بین مبلمان را به صورت استاندارد تنظیم کنید تا در هنگام گفتگو افراد به راحتی بتوانند صحبت کنند. اگر فضای بزرگی دارید و می خواهید فضای خالی در خانه نداشته باشید به جای اینکه فاصله بین مبلمان را بیش از حد استاندارد کنید از دو دست مبلمان یکی برای میهمان و یکی برای فضای نشیمن خانه استفاده کنید.
  • در هنگام چیدمان علاوه به رعایت فاصله مبلمان و بهترین چینش مبلمان دقت داشته باشید فضای رفت و آمد از پذیرایی به اتاق خواب ها و درب ورودی و سایر فضای خانه محدود نشود. مبلمان را به گونه ای بچینید که بهترین حالت برای ورود به پذیرایی و اتاق خواب فراهم باشد.
  • چسباندن مبلمان به دیوار یک اشتباه بزرگ است. حتماً فاصله ای از دیوار در نظر بگیرید و از فضای پشت مبلمان می توانید برای چینش سایر وسایل استفاده کنید. البته استثنائی نیز وجود دارد اگر فضای پذیرایی کوچک باشد چاره ای جز چسباندن مبلمان به دیوار وجود ندارد اما حداقل مبل بهتر است کمی فاصله با دیوار داشته باشد.
  • در چیدن مبلمان اسپرت چینش باید به گونه ای باشد که مبل ها کمترین فاصله را داشته باشند زیرا باید فضای دنجی را ایجاد کند.

نکات مربوط به چیدمان مبل منزل

نکاتی که در چیدن مبلمان منزل باید بدان توجه داشته باشید در این قسمت به صورت موردی عنوان می کنیم حدالامکان سعی کنید تمامی این نکات را در چیدمان مبلمان منزل خود رعایت کنید.

  • از قرار دادن مبلمان در مقابل پریز های برق خودداری کنید.
  • نوع چیدمان را به گونه ای انجام ندهید که جلوی ورود نور گرفته شود.
  • نباید مبل را به دیوار بچسبانید هم برای اینکه دیوار آسیب نبیند و هم برای اینکه جو سنگینی ایجاد نکند.
  • در چیدن مبلمان منزل از فرش مناسب استفاده کنید و اندازه فرش مناسب با فضای پذیرایی باشد.
  • سعی کنید مبلمان به صورت مساوی در فضای اتاق پخش شود و از چیدن مسجدی مبلمان اجتناب کنید.
  • یکی از مهمترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی برای چیدمان مبلمان منزل استفاده از کنتراست است یعنی ایجاد تضاد در بین رنگ ها و اجزا و وسایل گوناگون فضا.

فروشگاه مونیکا چوب ارائه دهنده انواع مبلمان راحتی، کلاسیک، استیل و سرویس های خواب با بهترین کیفیت و متریال. با ما در تماس باشید.

 

 


پایان مطلب


 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services