کاربرد شمع دکوری (تزیینی) در دکوراسیون 

امروزه شمع دکوری به عنوان وسایل تزیینی به کار می رود. برخلاف گشته های دور که شمع فقط به عنوان روشنایی به کار می رفت.

شمع دکوری از لحاظ بصری جذابیت خاصی به فضا می دهد. استفاده از شمع در دکوراسیون داخلی و نور زیبایش احساس لطیف و آرام بخشی به فضا می دهد به همین دلیل یکی از گزینه های خوب برای جلوه دادن دکوراسیون منزل شماست.

اگر در منزل کار می کنید و میز مخصوص کار دارید با قرار دادن یک شمع می توانید فضای مطلوبی برای رفع خستگی خود فراهم نمایید.

در این نوشتار ایده هایی برای استفاده از شمع دکوری در دکوراسیون را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

 

شمع دکوری

 

استفاده از شمع دکوری به مکان خاصی محدود نمی شود. شمعها را می توان به عنوان اکسسوری اتاق خواب، اتاق نشیمن، سرویسهای بهداشتی، هال و پذیرایی یا حتی برای ورودی منزل استفاده کرد و با سلیقه و انتخاب درست شکل و رنگ جذابیت ویژه ای به قسمت مورد نظر خود داد.

در اکثر منازل شمعهایی با رنگها و طرحهای مختلف و زیبا مشاهده می کنیم که بیشتر جنبه ی تزییناتی دارند و البته بعضی افراد هم از آتش محصور کننده ی شمع با اسانسهای خوشبویی که از سوختن شمع در فضا ایجاد می شود بهره می برند و محفلی شاعرانه و آرامش بخش برای خود یا حتی اعضای خانواده خود فراهم می کنند.

 

چنانچه در زمینه واردات لوازم دکوری فعالیت دارید، با ما تماس بگیرید.

 

برای زیباسازی بیشتر می توان شمع ها را روی پایه های خاص در مدلها وجنسها و اندازه های متفاوت قرار داد یا حتی آنها را در انواع بانکه های شیشه ای به شکل فانوس یا سینی های آیینه ای با متریالهای دیگر مانند گلبرگهای گل خشک رشته های مروارید هماهنگ کرد و قابی رویایی بوجود آورد.

توجه به این نکته قابل اهمیت است که شمع را در کنار وسایل و عناصر قابل اشتعال قرار ندهیم مثل پرده مبلمان وسایل چوبی و… .

 

مطلب پیشنهادی : آینه دکوراتیو

 

تزیین میز شام با شمع

 

تزیین میز شام با شمع

 

یکی از پراستفاده ترین کاربردهای شمع تزیینی که ایجاد فضایی رمانتیک و رویایی دارد برای میزها در رستورانها، کافه ها و حتی میز شام منزل می باشد. ایده ی شمع در دکوارسیون و گل برای میز شام بسیار شاعرانه و رویایی ست. درخشندگی شعله های شمع در کنار گلهای پرطراوت و لطیف را تصور کنید که تا چه حد می تواند فضای شام خوردن شما را هیجان انگیز کند. شمعهای شناور روی آب می توانند لحظات شام شما را غرق رویا و آرامش کنند. تلفیق آب و آتش به همراه شمع دکوری در میز شام جذابیتی رویایی به خاطرات شما هنگام صرف شام خواهد افزود.

 

شمع در اتاق خواب

یکی از رمانتیک ترین کارهایی که می توان برای شاعرانه کردن اتاق خواب انجام داد به کار بردن  شمع  تزیینی در دکوراسیون اتاق خواب می باشد. که علاوه بر ایجاد حس آرامش فضایی رویایی به شما می دهد حتی شمع دفع کننده ی انرژیهای منفی می باشد.

استفاده از شمع های بیزوکس (موم عسلی) که جز شمعهای طبیعی محسوب می شوند بهترین گزینه برای اتاق خواب هستند چرا که این شمع ها به پاکسازی فضا کمک می کنند و هوا را تصفیه می کنند و باعث انتشار انرژی مثبت در فضا میشوند.

هنگام استفاده از شمع در دکوراسیون اتاق خواب باید هماهنگ با دکوراسیون اتاق مثل سرویس خواب، رنگ روتختی،  پرده های اتاق و  … انتخاب کرد تا با ایجاد هارمونی لازم فضا را پرطراوت تر و زیباتر کنیم.

شمعهای قالبی به شکل ها و اندازه های مختلف یا شمع های استوانه ای یا مکعبی هم می توانند جز انتخابهای شما برای منحصر به فرد کردن فضای اتاق خوابتان باشند.

برای انتخاب شمع دکوری در دکوراسیون اتاق خواب حتی می توانید پا را فراتر نهاده و از شمع های معطر بهره ببرید.

اگر به اسانسهای مختلف علاقه مند باشید و به آنها حساسیت نداشته باشید استفاده این نوع از شمعهای عطری میتواند جز دیگر انتخابهای شما باشد، که با انتشار عطر خود در فضا حالتی دلپذیر برایتان فراهم می کنند. اسانسهای به کار رفته در این مدل از شمع ها علاوه بر خوشبو کردن فضا می تواند جنبه ی درمانی هم داشته باشد. مثلا اسانس لوندر(اسطوخدوس) برای حس آرامش و تمدد اعصاب بسیار کارآمد می باشد و باعث خوابی آرام می شود.

 

شمع در سرویس بهداشتی و حمام

 

شمع در سرویس بهداشتی

 

از آنجا که شمع در دکوراسیون محدودیت خاصی ندارد برای القای حس تمیزی و پاکیزگی بیشتر در سرویسهای بهداشتی می توان از انواع شمعهای ساده یا عطری به رنگ سفید بهره برد. علاوه بر زیبایی بوی عطری شمع هم میتواند کمک کننده ی خوبی برای این فضاها باشد. خصوصا در زمانهایی که مهمان دارید به راحتی می توانید فضای سرویس بهداشتی خود را با روشن کردن شمعی زیبا و خوشبو، جذاب و شیک کنید.

حتی می توانید رنگ متضادی از شمع را با کاشیها یا سرامیکها در نظر بگیرید و با این تضاد روحی تازه و خاص به سرویس بهداشتی خود ببخشید. شمع دکوری اگر دارای هارمونی خاصی با دیگر المانهای بکار رفته در فضا باشد نشان دهنده ی سلیقه ی خاص شماست.

شمع در اتاق نشیمن

تنوع بسیار زیادی که امروزه در شکلها، مدلها و رنگهای انواع شمع تزیینی می بینیم به راحتی می تواند به ما کمک کند تا به آسانی برای اتاق نشیمن خود متناسب با دکوراسیون آن (مبلمان، کوسن، پرده، تابلو تزیینی، کفپوش و…) شمعهای مناسبی انتخاب کنیم. امروزه حتی استفاده از فانوسهای تزیینی با مدلهای مختلف و سبکهای مختلف که می توان شمع انتخابی خود را داخل آن قرار داد ایده ای نو ، شیک و جذاب می باشد.

جاشمعی های چوبی و فلزی در طرحهای ساده ،کلاسیک و سلطنتی در اندازه ها  و رنگهای مختلف هم به راحتی می توانند شما را برای داشتن یک نشیمن ویژه و رویایی همراهی کنند.

اگر فضای نشیمن شما مدرن می باشد می توانید شمع مورد نظرتان را در محفظه های شیشه ای با اشکال هندسی مدرن خاص قرار دهید.

استفاده از گلبرگهای گل چه به صورت طبیعی و چه گلبرگهای خشک شده، رشته های مروارید، قابهای خالی، کتابهای دکوراتیو که امروزه به شدت مد شده اند همراه با سلیقه ی شخصی شما در کنار انواع شمع های زیبا می توانند نشمین شما را دلپذیرتر و شیک تر نشان دهند. استفاده از شمع دکوری در دکوراسیون روح لطیف افراد را جانی تازه می بخشد.

شمع در آشپزخانه

 

شمع در آشپزخانه

 

در چیدمان آشپزخانه از به کار بردن شمع دکوری غافل نمانید. استفاده از شیشه های خالی مربا، ترشی، انواع شکلات و یا حتی گیلاس خوریهای پایه دار یا لیوانهای بلا استفاده می توانند به راحتی جایگاهی برای شمعهای شما باشند که با سلیقه خود و با کمک انواع تورها، ربانها و گلهای خشک تزیین کنید و فضای گرم و خاصی به آشپزخانه خود دهید.

استفاده از شمع در ورودی و راهرو

به راحتی می توان ورودیهای منزل یا حتی راهروهای کم عرض را هم با انواع شمعها جانی تازه بخشید و سادگی فضا را جذاب تر کرد.

اگر ورودی یا راهرو منزل شما کم عرض است می توان با زدن چند شلف در ارتفاعات و سایزهای مختلف در راهرو و قراردادن شمع وارمر یا انواع دیگر شمعها در کنار یک تابلوی کوچک زیبا فضایی حیرت انگیز برای منزلتان ایجاد نمایید. از نور شمع در کنار آینه هم غافل نشوید و از رقص شعله های آتش شمع در آینه لذت فراوان ببرید.

ایده های ناب

اگر درحیاط منزلتان استخر یا حوض دارید از ایده ی هیجان انگیز قرار دادن شمعهای رو آبی بهره ببرید یا حتی می توانید لب پنجره های حیاط را  با انواع مناسب شمع تزیین کنید و در تاریکی شب با روشن کردن شمع ها فضایی شاعرانه و عاشقانه برای خود داشته باشید.

شمع های رنگی در دکوراسیون

هنگام انتخاب شمع برای چیدمان منزل و یا محل کارتان اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید.

شمع آبی به آرام کردن و تمرکز در محیط خانه کمک می کند.

شمع های صورتی قادر به بیدار کردن احساسات دلپذیر و مهربان هستند.

شمع های قرمز دارای انرژیهای مثبت بالایی هستند و شور و شوق و عشق را افزایش می دهند و باعث رونق و موفقیت در خانه می شوند.

شمع های بنفش ایجاد حس آرامش خاطر لوکس بودن و وضوح افکار می شوند و القا کننده ی حس رهایی می باشند.

شمع زرد حال و هوای شادی به فضا می دهد و برای دستیابی به حس خلاقیت بسیار عالیست.

شمع سبز نماد معنویت می باشد و همچنین برای رشد و رونق در خانه گزینه ی مناسبی برای انتخاب است.

شمع قهوه ای معمولا برای حفاظت از حیوانات خانگی در برابر انرژی منفی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه ی نگهداری شمع 

بسیاری از ما شمع را تنها به عنوان یکی از عناصر تزیینی خانه به حساب می آوریم و برای اینکه تمامی زیبایی آن را داخل شمعدان یا به صورت مجموعه ای روی میز همواره به همان شکل داشته باشیم ترجیح می دهیم هرگز آنها را روشن نکنیم و فقط به ظاهر زیبای خود شمع بسنده کنیم.

در حالی که با روشن کردن شمع هم نمای آن زیباتر خواهد شد و هم انرژی آتش در فضا ی خانه پراکنده  شده و گرمی خاصی را به محیط می بخشد. بنا براین اگر عادت به روشن کردن شمع برای خود و اهالی خانواده تان در خانه را ندارید حداقل می توانید به هنگام پذیرایی از مهمانان خود تعدادی شمع روشن روی میز پذیرایی یا غذاخوری قرار داده و فضا را صمیمی تر کنید.

در واقع شما با این کار به مهمانانتان نشان می دهید که حضورشان در محیط خانه ی شما چقدر ارزشمند است. در هر صورت اگر از علاقه مندان به خرید شمع و به خصوص استفاده از شمع دکوری در دکوراسیون می باشید به نکات زیر توجه کنید به طور قطع برایتان سودمند خواهد بود.

عمر طولانی شمع

برای اینکه شمع های شما مدت زمان بیشتری بسوزد و همچنین اشک کمتری در اثر سوختن داشته باشد شمع ها را چند ساعت قبل از روشن کردن در فریزر یا یخچال قرار دهید این کار به لحاظ اقتصادی نیز برای  شما بسیار به صرفه خواهد بود.

نگهداری شمع در لوله  های مقوایی

 اگرتعدای شمع خریداری کرده اید و می خواهید آنها را به مرور زمان در آینده استفاده کنید بهترین مکان برای نگهداری آنها نیز محیط فریزر است ولی اگر همچنان نگران هستید که هنگام جابه جایی مواد غذایی در فریزر به شمعها آسیب نرسد دو راهکار وجود دارد.

اول آنکه شمعها را در قوطی پلاستیکی یا فلزی چیده و سپس در فریزر قرار دهید و دوم اینکه از لوله های مقوایی داخل دستمال کاغذی استفاده کنیم.

سخن پایانی

شمع دکوری را طبق سلیقه تان در قسمتهای مختلف منزل به کار ببرید و با این المان تزیینی انرژی را به فضا بیاورید.

 

 

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

نحوه ساخت دریم کچر

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید