طراحی راه پله و نرده ساختمان 1

طراحی راه پله ساختمان

داشتن راه پله های زیبا برای هر ساختمانی از اهمیت خاصی برخوردار است. شما با مرور بهتر مدرن ترین طراح ها برای راه پله ها و نرده ها خواهید توانست تا برای پروژه ی بعدی خود بهترین مصالح را انتخاب و در این بخش ساختمان استفاده کنید. پله ها در اندازه ها و طرح های مختلفی می توانند در هر ساختمانی با توجه به معماری ساختمان انتخاب شوند. این انتخاب می تواند برای بسیاری از ما پیچیدگی های فراوانی در زمینه تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین پله ها و یا نرده ها داشته باشد. تعداد بسیار زیادی از انتخاب ها که می توانند در این حوزه برای هر کسی وجود داشته باشند مانند یک چالش در برابر افراد ظاهر خواهند شد. ما در این جا سعی کرده ایم تا اصول انتخاب بهتر برای طراحی راه پله ساختمان را برای شما بازگو کنیم.

طراحی راه پله ساختمان

نکته مهم در طراحی و ساخت راه پله ساختمان

در طراحی راه پبه ساختمان، کار طراحی و ساخت راه پله ها و راهروی یک ساختمان، بسیار چالش انگیز است که در بالا به آن اشاره شد. در این زمان محدوده ای از محصولات هستند که می توان از بین آن ها با توجه به نیاز خود بهترین ها را انتخاب کرد. بر خلاف نکات ایمنی و نیازمندی هایی که برای راه پله ها وجود دارد، با این حال نمی توان دو طرح راه پله را پیدا کرد که از نظر ایمنی شبیه به هم باشند. از جنبه های دیگر هم راه پله ها با هم تفاوت های فراوانی دارند. در این جا اطلاعات زیادی است که می تواند برای شما مهم باشد. از مهم ترین این داده ها ابعاد مورد نیاز است که برای نصب پله ها دارای اهمیت ویژه ای خواهد بود. فضای مورد نیاز بعد از طراحی و اجرا و یا بازسازی راه پله برای نصب هم برای شما باید در نظر گرفته شود و بر اساس آن به انتخاب ابعاد بهینه بسته به نیاز های موجود در محل بنمایید.

ساخت راه پله و راهرو

پس از این می توانید در مورد رنگ و نوع ماده ی مورد استفاده هم در قدم های اول برای طرح خود تصمیم بگیرید. فرم پله ها، شکل راه پله و نرده های کناری آن هم از موارد دیگری هستند که در کنار موارد قبل تا اندازه ای طرح راه پله را برای شما مشخص خواهند کرد. نرده ها هم باید با توجه به طرح پله در نظر گرفته شده و نوع ماده ی مورد استفاده برای آن ها انتخاب شود. آیا شما از نرده های برنزی یا شیشه ای استفاده می کنید؟ آیا ترجیح می دهید تا از ورقه های مشبک فلزی استفاده کنید؟ در مورد هر یک از این ها باید تصمیم لازم را بگیرید.

 

در طراحی راه پله: فضاهایی که با پله ها و نرده ها به کلی تغییر کرده اند

طراحی فضای راه پله و نرده

در مرکز ساختمان شاید بتوان با استفاده از یک پله ی کاملا متفاوت طرحی کاملا زیبا را در داخل ساختمان فراهم نمود. می توانید نمونه های از این معماری های عالی را که با استفاده از راه پله های وسط ساختمان جلوه ای ویژه را به دکوراسیون داخلی آن ها داده اند ببینید. راه پله هایی که به طور دایره ای اطراف یک پلتفرم در حال چرخش هستند با نرده های زیبای خود می توانند برای هر بیننده ای بیش از ان چه تصور می کنید در ساختمان جذاب باشند.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی بالکن

طراحی فضای راه پله

مثال هایی از راه پله هایی با رنگ های خاص

راهنمایی هایی که می توانید با نگاه کردن به یک طرح خاص در معماری های مدرن به دست آورید می تواند برای شما دیدگاه متفاوتی ایجاد کند تا حتی از ان ها در راه انتخاب بهترین رنگ ها بهره بگیرید. در حالی که استفاده از بسیاری از انواع راه پله ها هم زمان هایی طولانی معمول بوده است، اما در عصر حاضر و در سال های اخیر استفاده از طرح های نوین برای راه پله ها برای تاکید روی عناصر زیبا شناختی در ساختمان ها متداول بوده است. تعریف مرز دیوارها، راه پله ها، هال ها و پلتفرم های دیگر می تواند برای هر ساختمان مدرنی دارای اهمیت فراوانی باشد. با کنکاشی در تکنیک های جدید برای راه پله های ساده، مارپیچی و چرخشی می تواند دید تازه ای را به معمار در این زمینه بدهد.

طراحی راه پله مدرن

راه پله های زیبا 

در بعضی از پروژه ها، راه پله ها تنها برای استفاده برای رفتن به طبقات دیگر استفاده می شوند. در این راه پله ها توجه چندانی به زیبایی و دکوراسیون ساختمان نشده است. اما در ساختمان های دیگر می توان دید که  معماری خاصی برای القای حسی منحصر به فرد به بیننده ها مورد استفاده قرار گرفته است.

 

زیباسازی راه پله و پاگرد

توجه به این نوع معماری ها می تواند درسی برای شما در راه یافتن بهترین معماری راه پله برای زیبا کردن راه پله ها در ساختمان باشد.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی آسانسور و پله برقی

 

راه پله و طراحی نرده ها 

انواع نرده

این تنها راه پله ها نیستند که می توانند برای شما زیبایی بیشتری را در ساختمان به همراه داشته باشند. توجه به نرده ها هم می تواند برای شما دارای اهمیت باشد. یک طرح خاص و منحصر به فرد برای نرده ها همان طور که برای شما می تواند دارای اهمیت باشد برای بیننده هم در کنار طراحی مدرن راه پله مهم خواهد بود.  شما باید برای یافتن بهترین طرح ها نیاز به توجه به هر معماری مدرنی که تا به حال دیده اید دارید تا آز مشخصه های آن ها برای انتخاب بهترین ها استفاده کنید.

چطور معمار ها و سازنده ها می توانند با کمک هم به ساخت راه پله ای بهتر دست پیدا کنند؟

هر کسی می داند که ورودی هر ساختمانی می تواند تاثیر فراوانی در زیبایی آن داشته باشد. اما در عین حال باید بگوییم که در کنار ورودی ساختمان، راه پله ها هم می توانند برای شما در فراهم نمودن معماری مدرن در پروژه ی شما کمک کنند. این عناصر اصلی در هر خانه و سازمانی می توانند در ایجاد طراحی خلاق بسیار کمک کننده باشند. برای اینکه برای شما الهام بخشی مناسبی را برای پروژه ی بعدی فراهم کرده باشیم، می توانیم به شما توصیه کنیم تا تعدادی از طرح های مورد علاقه ی خود در زمینه ی معماری پله ها را از طرح هایی که اخیرا در معماری های نوین مورد استفاده قرار گرفته اند انتخاب کنید.

طراحی فضای راه پله

یکی از این معماری ها می تواند معماری های راه پله مار پیچی باشد که در سال های اخیر از توجه زیادی بر خوردار بوده اند. برای کسانی که توان رفتن به طبقه های بالا را دارند این راه پله های مارپیچی می توانند دید مناسبی از تمام طبقات را به همراه داشته باشند. اما در کنار طرح ساده ی این راه پله ها، باید بگوییم که ساخت این راه پله ها بسیار چالش بر انگیز است. برای ساخت ان ها معمارها باید به خوبی با سازنده ها هماهنگی لازم را داشته باشند. به خصوص در طراحی های سفارشی این امر دارای اهمیت بالاتری خواهد بود. در این جا باید گروهی از افراد تمام مراحل طراحی تا ساخت این راه پله ها را در کنار هم و با هماهنگی تمام انجام دهند. این تیم ها باید در انجام کارهایی از این دست تجربه ی کافی را داشته و بتوانند در استفاده از ابزار مدرن برای انجام این کار به خوبی هم کاری کنند.

استفاده از گارد ریل راه پله مناسب برای هم خوانی با معماری پروژه

داشتن طرحی که دارای روشنایی بوده و فضایی باز را برای ما به ارمغان آورد در راه پله ها با در نظر گرفتن نحوه ی استفاده از گاردریل ها ممکن خواهد بود. در طراحی های مدرن یکی از خواسته هایی که طراحان دارند این است که گارد ریل ها در حد امکان قابل رویت نباشند،  در این جا برای این افراد استفاده از شیشه برا ی گاردریل ها بسیار مناسب خواهد بود.

 

پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط

 

 
 
 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید