14 روش ساده برای نظم دهی اتاق کار خانگی 1

نظم دهی اتاق کار با 14 روش ساده

راز داشتن اتاق کار منظم و مرتب

نظم دهی اتاق کار کمک زیادی به کاهش استرس و بالا رفتن تمرکزتان میشود و این نکته مهمی در دکوراسیون اتاق کارتان است که باید در نظر بگبرید. اتاق کار یکی از فضاهایی است که منظم بودن آن کمک به بالا رفتن راندمان کاری می کند.

حتی اگر تا به‌ حال اتاق کاری مجهز در خانه خود داشته‌اید، می‌دانید که گذراندن زمان زیادی در این محیط به‌راحتی می‌تواند تعدادی کاغذ را به کوهی از آشفتگی تبدیل سازد. به عبارتی اگر سند و مدرکی در حافظه سیستم شما نباشد، احتمالاً جایش در سطل زباله اتاق شما خواهد بود!

خوشبختانه ترفندها و راه ‌حل‌های سریع و آسانی برای افزایش نظم دهی اتاق کار با هر بودجه‌ای وجود دارد. چه بخواهید تا مدت‌زمان نامعلومی از خانه به‌عنوان اتاق کار استفاده کنید و یا چه فقط بخواهید فضای کار خود را تغییر کوچکی دهید.

برای داشتن یک اتاق کار مرتب از یک سری لوازم برای نظم دهی اتاق کارتان کمک بگیرید. فایلهای کشویی، شلف دیواری، تقسیم کننده کشو، باکسهای نظم دهی ( توصیه می شود از سبد حصیری استفاده کنید که دوستدار طبیعت هستند ) از جمله لوازمی است که کمک شایانی به مرتب کردن اتاق کارتان میکند.

در این مطلب 14 ایده برای نظم دهی به اتاق کار آورده ایم با ما همراه باشید.

 

1. برای نظم دهی اتاق کار خود، از کمدها و کشوهای بایگانی وینتیج استفاده کنید

نظم دهی اتاق کار خانگی

یک کمد شلوغ پر از تجهیزات و وسایل اداری موجب ترس و وحشت در بسیاری از افراد می‌شود. خوشبختانه در مورد این کمدها و کشوهای ساخته‌شده از بلوط جامد که به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد نمی‌توان این حرف را زد. این کشوها ساختاری ماندگار دارند و سطح نیمه براق آن‌ها نور را در یک اتاق تاریک‌ منعکس می‌کنند.

اگر می‌خواهید به مقدار زیاد از چوب در دکوراسیون فضای اتاق کار خود استفاده نکنید، کمدی که به دوره صنعتی دهه 1940 بازمی‌گردد، انتخاب عالی به نظر می‌رسد.

2. در چیدمان اتاق کار از جعبه های خاص و فانتزی برای نظم دادن وسایل کوچک‌تر بهره ببرید

162705888960faf2c910d17 main

یکی از راهکارهای نظم دهی اتاق کار این است که برای وسایل کوچکی که نیاز به مرتب شدن دارند، می‌توانید با استفاده از نظم‌دهنده‌های دفترکار، سردرگمی خود را کاهش دهید. به این صورت هر وسیله‌ای جایگاه خود را دارد و شما می‌توانید همیشه به‌راحتی وسایل خود را بدون گیج شدن پیدا کنید. قرار دادن یک سبد حصیری در پایین‌ترین قفسه راهی عالی برای قرار دادن وسایلی است که بسیار کم از آنها استفاده می‌کنید.

مطلب پیشنهادی : ترفندهای خانه تکانی عید نوروز

3. در دیزاین اتاق کار از کمد دیواری‌های سرتاسری از کف زمین تا سقف استفاده کنید

دیزاین اتاق کار خانگی

اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید میز خود را در وسط اتاق قرار دهید، قرار دادن میز در وسط کمدهای از کف تا سقف باعث ذخیره و استفاده بهینه از فضا و افزایش زیبایی بصری می‌شود. استفاده از فضای میانی این کمدها به‌عنوان شلف دیواری باعث ایجاد تضادی جالب شده و موارد خاص مورد نیاز را در دسترس قرار خواهد داد.

4. در چیدمان اتاق کار، قفسه‌های شناور را فراموش نکنید

قفسه های شناور در چیدمان اتاق کار خانگی

ایجاد یک میز کناری و قفسه‌های شناور همه از یک جنس چوب مشترک، ظاهری زیبا و منسجم ایجاد می‌کند که برای نظم دهی اتاق کار کوچک‌ مناسب است؛ همچنین باعث می‌شود فرد احساس کلاستروفوبیک یا تنگناهراسی نداشته باشد و وسایل موجود در قفسه‌های شما به‌هم‌ریخته به نظر نرسد.

5. قفسه‌های مینیمالیستی آویزان یک ترفند ساده در نظم دهی اتاق کار

قفسه‌های مینیمالیستی در نظم دهی اتاق کار خانگی

اگر اتاق کار شما، زمانی اتاق‌خواب مهمان بوده است و باید مجدد روزی به شرایط سابق خود باز‌گردد، باید در مورد انتخاب‌های دکوراسیونی خود با دقت بوده و با استراتژی عمل کنید. شلف دیواری با طراحی سبک مینیمال از سویی می‌تواند از هرج‌ و مرج میز کار شما جلوگیری کند و از سوی دیگر زمانی که اتاق بخواهد به شرایط استفاده قبل خود برگردد، کاملاً مناسب یک خانه و مهمان خواهد بود.

6. استفاده از سبدهای حصیری در دکوراسیون اناق کار به روشی هوشمندانه

سبدهای حصیری در دکوراسیون اتاق کار خانگی

یک کشوی ساخته‌شده از سبد حصیری روشی ساده برای داشتن دکوراسیون بوهمی و افزایش نظم در یک اتاق کار است، درحالی‌که آن را مرتب نیز نگه می‌دارد. در صورت نیاز به تبدیل فضا، می‌توانید به‌راحتی این کشوها را برای اتاق‌های دیگر نیز استفاده کنید.

7. چه چیزی بهتر از فضای مشترک در طراحی اتاق کار

طراحی اتاق کار خانگی

آیا شما و همسرتان همزمان نیاز به اتاق کار دارید؟ و آیا شما بچه‌هایی دارید که برای انجام کارهای مدرسه به فضایی نیاز دارند؟ یک راهرو یا یک اتاق را با استفاده از پارتیشن‌ دکوراتیو و یا میزهای متصل، به یک قسمت اداری تبدیل کنید. هر دوی شما می‌توانید کشوهای مخصوص خود را داشته باشید و همیشه بدانید چه کسی شارژر تلفن شما را سرقت کرده است!

8. با این ترفند شلوغی و درهم‌ و برهمی اتاق کار را از بین ببرید

مرتب کردن اتاق کار خانگی

اگر در دفتر کارتان تصمیم به نصب کمد دیواری یا کابینت دارید، ساخت یک قفسه افقی پنهان در امتداد کناره‌های واحدهای عمودی یک ترفند هوشمندانه برای نظم دهی به اتاق کارتان است. این کمدها بدون کار زیادی مرتب خواهد ماند و از توانایی و ویژگی‌های مثبت کافی برخوردار است تا حتی در اتاق‌خواب نیز عالی به نظر برسد.

 

9. میز تحریر در اتاق کار

میز تحریر در اتاق کار خانگی

یک میز تحریر به اتاق کار شما بُعد اضافه می‌کند، همچنین می‌تواند رنگی تازه و حال و هوای جدیدی به فضای دفتر کار شما دهد. میزهای تحریر همچنین برای نظم بخشیدن به همه‌ وسایل موجود بر روی یک میز بدون کشو و کمد عالی هستند.

 

10. یک دیوار چوب ‌پنبه‌ای یا یونولیتی در اتاق کار نصب کنید

دیزاین اتاق کار خانگی

آیا دوست دارید در اتاق کارتان همه‌چیز را درجایی قابل‌ مشاهده داشته باشید؟ پس یک دیوار چوب‌ پنبه‌ای یا یونولیتی برای خود آماده کنید. با این کار شما می‌توانید تقویم‌ها، برنامه‌ها، لیست کارها، یادآوری‌ها و نقل‌قول‌ها را به دیوار متصل کنید. برای این کار می‌توانید یک رول چوب‌پنبه بخرید و یک دیوار کامل را تغییر دهید، یا می‌توانید یک برگ چوب‌پنبه در قطعاتی کوچک تهیه کنید و به‌طور موقت آن را به دیوار محکم کنید.

 

11. ترکیب کمدهای درب دار و بدون درب در اتاق کارتان

کمد در اتاق کار خانگی

اینکه اتاق کار شما با کمدهای دیواری عمودی بلند با دربهای بسته دکوراسیون شده است، می‌تواند این احساس را به شما منتقل کند که در یک کمد مشغول به کار هستید. برای رفع سریع این مشکل، بعضی (یا همه) دربهای یک‌ طرف از کمدها را برداشته و آن‌ها را باز و بدون درب بگذارید. ممکن است این کار با استفاده از ابزارآلات برقی مدتی طول بکشد، اما سریع تسلیم نشده و ادامه دهید.

12. سطل زباله در اتاق کارتان را فراموش نکنید

سطل زباله اتاق کار

کاغذهای مچاله شده و زباله‌های انواع خوراکی و میان وعده باید جایی بروند! یک سطل زباله فلزی و یا از نوع پلاستیکی ممکن است تصویر خوشایندی برای اتاق شما نداشته باشد، بنابراین از یک سبد با تزیین حصیری استفاده کنید. شما می‌توانید همان سطل کوچک پلاستیکی را انتخاب کنید، دور آن آستر بدوزید و در یک سطل بزرگ‌تر و البته زیباتر قرار دهید.

 

13. به اتاق کار تان کنسول اضافه کنید

طراحی اتاق کار خانگی

اگر استفاده از کمدهای از کف تا سقف هنوز نتوانسته فضای کافی برای نظم دهی مناسب اتاق کار به شما بدهد، هنگام قرار دادن وسایل، ارتفاع را در نظر داشته باشید. کنسول موجود در این دفترکار، پایین‌تر یا مطابق با انتهای کمدها است. این انتخاب، جریان اتاق را حفظ می‌کند و مانع از آن می‌شود که کنسول به‌طور تصادفی به یک نقطه کانونی تبدیل شود.

14. دکوراسیون اتاق کار به صورت عمودی را تجربه کنید

دکوراسیون اتاق کار خانگی

مهم نیست که در اتاق کارتان چگونه از کلاسورها و زونکن‌ها استفاده می‌کنید یا کجا قرار می‌دهید، آن‌ها بسیاری از فضای میز شما را اشغال می‌کنند؛ بنابراین، اگر نیاز به ذخیره کتابچه‌های راهنما و کاغذهای زیادی دارید، نظم‌دهندگان عمودی را امتحان کنید تا اتاق کار مرتبی داشته باشید.

 


پایان مطلب


لینکهای مفید و مرتبط با این مطلب

 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید