پوشش مناسب برای سقف شیروانی 1

انتخاب پوشش مناسب برای سقف شیروانی

امروزه پیشرفت صنعت در ساختمان‌سازی، تاثیرات بسیاری گذاشته است. این نوع تاثیرات، مراحل مربوط به سقف را نیز در بر گرفته است. باتوجه به تحقیقات انجام شده توسط مهندسین ساختمان، انتخاب پوشش مناسب برای سقف ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

اگر که به‌دنبال ساخت سازه‌ای محکم و استاندارد هستید، انتخاب نوع مناسب از سقف، می‌تواند در میزان استحکام و ماندگاری آن تاثیر داشته باشد. به‌طور کل، برای انتخاب پوشش مناسب برای سقف شیروانی، باید عوامل متعددی را درنظر گرفت. ازجمله عوامل مهم و تاثیرگذار، جنس سازه انتخابی به همراه وزن و طول عمر آن است. همچنین برخی از مهندسین، به زیبایی سقف شیروانی نیز دقت می‌کنند. البته لازم است بدانید، نوع آب و هوای محیط، در انتخاب پوشش سقف مناسب، بسیار اهمیت دارد. زیرا برای هریک از انواع آب و هوا، سقف‌های متنوعی ساخته شده است.

اما مهم‌ترین عامل در انتخاب پوششی مناسب برای سقف‌های ساختمانی، شیب آن است. زمانی شیب سقف، موردنظر خواهد بود، که بیشتر از 37 درجه باشد. بنابراین استاندارد لازمه برای نام‌گذاری سقف شیروانی، میزان 37 درجه است. البته لازم به ذکر است، میزان و درجه شیب، باتوجه به نوع و یا حتی کارایی ساختمان طراحی‌شده، متفاوت است. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، مطالبی در راستای انواع سقف شیروانی خدمت شما ارائه می‌کنیم.

انواع پوشش مناسب برای سقف شیروانی

قبل از آنکه به انتخاب و خریداری سقف شیروانی بپردازید، لازم است با برخی از انواع پوشش سقف یاد شده آشنا شوید زیرا توجه به کارایی و نوع عملکرد هریک از انواع سقف شیروانی، می‌تواند تاثیر متفاوتی داشته باشد. در ادامه برخی از پوشش مناسب را ذکر کرده و در ارتباط با هریک از آن‌ها، مطالبی مختصر و مفید بیان خواهیم کرد.

سقف شیروانی تایل

ازجمله پرکاربردترین انواع سقف شیروانی، سقف تایل است. از قدیم الایام، از انواع سقف تایل برای پوشش استفاده می‌کردند. بدین صورت، سقف تایل به‌صورت سفالی نیز از جمله سقف‌های شیبدار پرطرفدار به حساب می‌آمد.

انواع سقف شیروانی تایل، در برابر حرارت‌ها از جمله آتش‌سوزی، مقاوم هستند. همچنین، نگهداری از این نوع سقف بسیار آسان است. البته سقف تایل نیز معایبی دارد. برای مثال، هزینه بالا برای دریافت محصول، علاوه بر سنگینی کالا، می‌تواند از معایب چشم‌گیر سقف شیروانی تایل باشد.

 

سقف شیروانی فلزی

ازجمله پیشرفت‌های بشر در زمینه ساختمان‌سازی، استفاده از انواع فلز برای ساخت سقف شیروانی بود. بدین منظور، انواع سقف شیروانی فلزی تولید شده و در سطح بازار به ‌فروش می‌رسند. ازجمله نکات بارز و مثبت در استفاده از این نوع سقف‌ها، وزن سبک و هزینه پایین است. علاوه بر آن، مقاومت در برابر انواع حرارت و مواد شیمیایی می‌تواند در استفاده از این نوع سقف شیروانی اثرگذار باشد.

 

سقف شیروانی فلزی

سقف شیروانی شینگل

 از بهترین گزینه‌های انتخابی برای سقف ساختمان‌ها، می‌توان به سقف شیروانی شینگل اشاره کرد. این نوع سقف شیروانی، به آسانی نصب خواهد شد. علاوه بر آن، ماندگاری و مقاومت این سقف بسیار بالا است. همچنین افرادی که به ظاهر ساختمان نیز اهمیت می‌دهند، می‌توانند انواع سقف شیروانی شینگل را باتوجه به ظاهر ساختمان خود انتخاب کنند. لازم است بدانید، مبلغ پرداختی برای خریداری این نوع سقف شیروانی باتوجه به مزایا و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن، بسیار مناسب است.

سقف شیروانی آندوویلا

سقف شیروانی یاد شده، به نوعی جایگزین انواع سقف شیروانیهای سنگی است. سقف آندوویلا، می‌تواند در آب و هواهایی متفاوت مورد استفاده قرار گیرد زیرا قابلیت انطباق با دمای محیط، ازجمله نکات مثبت و بارز در استفاده از سقف شیروانی آندوویلا است. علاوه بر آن، جنس بی‌نظیر این نوع سقف، موجب شده تا در برابر انواع تحریق مقاوم باشد. همچنین، رویه فلزی سقف شیروانی آندوویلا، موجب افزایش ماندگاری و کارایی این نوع محصول شده است.

سقف شیروانی پی وی سی

از به‌روزترین انواع سقف‌های شیبدار، سقف شیروانی پی وی سی است. این نوع سقف که از ورق‌های پلی وینیل کلرات ساخته شده است، بهترین جایگزین در استفاده از انواع سقف‌های فلزی به شمار می‌رود زیرا این نوع ورق، علاوه بر مقاومت در برابر انواع حرارت و آب، می‌تواند با هر نوع دمایی سازگار باشد. همچنین لازم است بدانید، انواع ورق‌های پلی وینیل کلرات، قابل بازیافت بوده و به طبیعت آسیبی نمی‌رسانند.

سقف شیروانی سفالی

 از رایج‌ترین انواع سقف شیروانی، سقف از جنس سفال است. نگهداری از این نوع سقف آسان است. حتی اگر مشکلی پیش آید، با هزینه کمی تعمیر می‌شود. سقف سفالی در برابر انواع حریق، مقاوم است. اما حمل و نقل سقف شیروانی سفالی، سخت است زیرا علاوه بر وزن بالا، جنس شکننده‌ای دارد.
 

سقف شیروانی سنگی

جالب است بدانید روکش سقف شیروانی سنگی، از فولاد و آلومینیوم است. درنتیجه ظاهری زیبا و شکیل دارد. جنس سنگ و روکش فلزی، موجب شده تا نوع یاد شده در برابر باران و بادهای شدید، مقاوم باشد .پس از آشنایی با انواع سقف شیروانی، لازم است با ویژگی‌های این نوع سقف آشنا شده تا با آگاهی کامل، طراحی ساختمان خود را تکمیل کنید. بدین منظور در ادامه مطلب، به بررسی ویژگی‌های سقف شیروانی می‌پردازیم.
 

ویژگی‌های سقف شیروانی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، سقف از مهم‌ترین اجزای یک ساختمان است. انتخاب بهترین نوع سقف می‌تواند در استحکام و زیبایی ظاهر ساختمان شما تاثیرگذار باشد. درنتیجه لازم است قبل از انتخاب نوع سقف، با ویژگی‌های سقف شیروانی آشنا شوید.

 

ویژگی‌های سقف شیروانی چیست؟

ازجمله ویژگی‌های استفاده از سقف شیروانی می‌توان به مقاومت بالا اشاره کرد. این نوع سقف در برابر انواع تحریق و بادها مقاوم است. درنتیجه می‌تواند از انواع آتش‌سوزی جلوگیری کند. ایجاد فضایی برای تهویه دمای خانه، از ویژگی‌های مثبت استفاده از سقف شیروانی است. علاوه بر آن، وجود کانال آب در سقف شیروانی، از تجمع آب‌های باران و برف جلوگیری می‌کند. درنتیجه، آسیبی به پوشش سقف وارد نمی‌شود.

از مهم‌ترین مزایای خریداری سقف شیروانی، هزینه پایین این محصول است. انواع سقف شیروانی به ‌علت مقرون به‌صرفه بودن، مورد استفاده عامه مردم قرار می‌گیرد. البته هزینه پایین این نوع سقف، دلیلی بر کیفیت پایین آن ندارد بلکه کیفیت محصول ارائه شده، در برابر هزینه دریافتی، بسیار مناسب و عالی است .انتخاب شرکتی مناسب در جنس و کیفیت سقف خریداری شده، بسیار اهمیت دارد. هزینه پرداختی نیز باتوجه به شرکت تولیدی تعیین می‌شود. درنتیجه باید در انتخاب شرکت محصول خود دقت کنید. در ادامه به معرفی برترین شرکت تولیدی انواع فولاد و سقفهای ساختمانی می‌پردازیم.

تولیدی فولاد مسعود، تولیدکننده انواع سقف شیروانی

اگر به دنبال خریداری و یا انتخاب سقف شیروانی هستید، تولیدی فولاد مسعود، بهترین گزینه است. بدین صورت افرادی که خواهان خریداری انواع متفاوتی از سقف شیروانی هستند، با مراجعه به سایت مسعود فولاد، با انبوهی از محصولات باکیفیت روبه‌رو می‌شوند. در تولیدی فولاد مسعود انواع ورق حلب، ورق کرکره ریز، ورق سینوسی، ورق دامپا، ورق طرح سفال، انواع کینگستون و شینگل از بهترین برندها قابل سفارش و خریداری است.

 

تولیدی فولاد مسعود، تولیدکننده انواع سقف شیروانی

یکی از ویژگی‌های شاخص فولاد مسعود، تولید ورق با طول و اندازه‌ی دلخواه شما و بدون برش است. لازم است بدانید، تمامی محصولات ارائه‌شده از سوی تولیدی فولاد مسعود، تماما از بهترین متریال‌ها ساخته شده است. درنتیجه، ماندگاری و دوام هریک از سقف‌های شیروانی خریداری‌شده، بسیار بالا است. علاوه بر آن، هزینه پرداختی در قیاس با جنس و کیفیت ارائه‌شده، بسیار مناسب است.

 

 


پایان مطلب


 

 

لینکهای مفید و مرتبط 

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Bespar Reportaj Services