وسایل تزیینی دست ساز
50+ ایده از وسایل تزیینی دست ساز برای تزیینات و دکوراسیون خانه شما

ایده هایی برای ساخت وسایل دکوری و تزیینی دست ساز منزل، برای زیباتر شدن چیدمان و دکور منزل

یکی از زیباترین عناصر موثر در زیباسازی منزل، استفاده از وسایل تزیینی و وسایل دکوری دست ساز، متناسب با دکور و چیدمان منزل شماست.

در این مطلب از مجله اینترنتی بسپارمگ، در این مطلب سعی دارد شما را با ایده های جذابی برای تزیین منزل با وسایل تزیینی آشنا کند.

اتاق شما فضایی است که در آن آزادی خلق صنایع دستی را دارید، مکانی است که می توانید استایل شخصی خود را پیدا کنید. این که می خواهید یک پرسپکتیو آرامش بخش را ایجاد کنید یا یک ظاهر تند و خشن فرقی ندارد، دکوراسیون داخلی شما کمک می کند تا ایده های شما به واقعیت تبدیل شود.

خوشبختانه ایده های جذاب زیادی در زمینه وسایل دکوری و تزیینی وجود دارند که می توانید خودتان خلق کنید. و از محصولات دست ساز خانگی و با ساخت اکسسوری های شیک درمنزل برای چیدمان و دکوراسیون منزل خود استفاده کنید که با سلیقه و سبک و سیاق منحصر به فرد شما مطابقت دارند و بعد در نظر بگیرید که این دکوراسیون برای کدام اتاق مناسب تر است و از هنر دیوار تا میزهای عثمانی و بالش همه و همه می توانند بر اساس استایل مورد نظر شما ساخته شوند و در هزینه های خود هم صرفه جویی کنید. برای الهام بخشی شما ما در این مقاله 58 ایده از وسایل دکوری و وسایل تزیینی دست ساز اتاق را با شما به اشتراک می گذاریم.

دکوراسیون داخلی منزل خود را با وسایل دکوری و وسایل تزیینی جذاب، شخصی سازی کنید تا جلوه های خاصی را به آن ببخشید. استفاده از انواع تابلو تزیینی که شامل عکس خانواده؛ دوستان و مکان های مورد علاقه شما است باعث می شود که خانه شما با عشق و گرما همراه باشد.

  1. گالری دیواری ساده با وسایل تزیینی شیک

وسایل تزیینی

استفاده از وسایل دکوری دست ساز با وسایل ساده

پر کردن دیوار با یک وسیله تزیینی شیک لزوما کار سختی نیست. برای ساخت وسایل دست ساز تزیینی، می توانید روی بوم هایی که دارید نوارها یا نقاطی را طراحی کنید و بعد آنها را قاب کنید تا یک گالری دیواری شیک ایجاد کنید.

  1. رنگین کمان متحرک دکوری در آشپزخانه یا اتاق خواب

ساخت رنگین کمان متحرک دکوری

از جمله وسایل تزیینی دست ساز جالب، میشود از این وسیله نام برد. شما می توانید از مواد بازیافت شده یک رنگین کمان متحرک بسازی و آن را در فضاهایی مانند آشپزخانه یا اتاق خواب آویزان کنید. برای به حداکثر رساندن بازتاب نور، می توانی رنگین کمان متحرک خود را در نزدیکی پنجره آویزان کنید.

  1. تزیین اتاق خواب یا اتاق بازی کودکان با نوار واشی

محصولات دست ساز خانگی

می توانید دیوارهای اتاق خود را با استفاده از نوار واشی تزیین کنید. با ایجاد نوارهای خطی روی دیوار می توانید یک ظاهر بافت مانند را ایجاد کنید، این تزیین برای اتاق خواب یا اتاق بازی ایده آل است.

  1. ساخت شمع فنجانی برای تزیین اتاق نشمین، دفتر خانگی یا اتاق خواب

ساخت شمع فنجانی

یکی از وسایل تزیینی پرطرفدار شمع می باشد. برای ساختن شمع های منحصر به فرد برای اتاق نشمین، دفتر خانگی یا اتاق خوابی که دارید، می توانید پارافین را به روش بنماری ذوب کنید بعد بسته به طرحی که می خواهید فنجان های چای یا قهوه مناسب را انتخاب کنید و پارافین را در آنها بریزید و شمع  دکوری  خانگی خود را برای تزیین اتاق خود بسازید.

  1. استفاده از آباژور طرح دار در اتاق خواب

ساخت آباژور

یکی از مناسبترین وسایل دکوری برای تزیین اتاق خوب با وسایل تزیینی دست ساز، استفاده از آباژور، خصوصا آباژورهای رنگی و طرحدار است. استفاده از این دست سازه دکوری زیبا، جلوه خاصی به اتاق شما در دل شب میدهد.

با رنگ آمیزی یک لامپ با رنگ سرگرم کننده مانند آبی، سبز یا صورتی می توانید اتاق خود را بیشتر شخصی سازی کنید. برای افزایش این شخصی سازی می توانید از یک آباژور طرح دار استفاده کنید.

  1. چیدمان کوسن های رنگی در مبل های اتاق نشیمن

کوسن های رنگی

یکی دیگر از دست سازه های خانگی جذاب، ساخت کوسن های رنگی و استفاده از آن در مبلمان هال و پذیرایی منزل شماست. تکه های پارچه را به هم وصل کنید و یک کوسن رنگی زیبا و شاد ایجاد کنید. این کوسن مبل  مناسب اتاق نشیمن یا اتاق خواب است.

7- تزیین دیوارهای اتاق بازی یا اتاق خواب شما با کلیپ بورد عکس

نصب کلیپ بورد عکس

شاید به نظر عجیب بیاید اما برای ایجاد یکی از وسایل تزیینی دست ساز، استفاده از تصاویر مورد علاقه، جلد مجلات و بریده های روزنامه روی دیوار است. کلیپ بوردهای خالی را به رنگ متالیک بپوشانید و قبل از تهیه عکس ها و مقالات خود، آنها را به طور مساوی روی دیوار آویزان کنید.

  1. استفاده از مجسمه سفالی دست ساز(مجسمه سفالی حیوانات)

مجسمه سفالی دست ساز

شما می توانید با استفاده از گل رس، حیوانات مورد علاقه خود را بسازید و از آنها برای تزیین اتاق خود استفاده کنید و فرقی ندارد که این حیوانات فیل باشند یا گوزن یا گورخر.

  1. تزیین اتاق خواب با گلدان های شیشه ای

گلدان های شیشه ای

آیا به دنبال ایده های ساده و دست ساز برای تزیین اتاق خود هستید؟ گلدان های شیشه ای زیبایی را از بطری های بازیافتی بسازید. گلدان های خود را با گل های تازه مانند گل های داوودی پر کنید.

  1. استفاده از آویز دریم کچر مهره دار (کابوس گیر) در پذیرایی و یا اتاق خواب

کابوس گیر

استفاده از دریم کچر در همه جای منزل زیبایی و کارایی خاص خود را دارد.

با استفاده از حلقه گرد، نخ، مهره و پر یک دریم کچر دست ساز طراحی کنید. رنگ های خنثی مانند کرم و قهوه ای را برای ایجاد یک ظاهر سنتی انتخاب کنید یا رنگ هایی که بیشتر روشن هستند را استفاده کنید تا اتاق شما روشن تر به نظر برسد.

  1. استفاده از از آویز دیواری کاموایی دست ساز، برای تزیین اتاق خواب

آویز دیواری

استفاده از دکوری دیواری دست ساز  یکی دیگر از راه های زیباتر کردن منزل شماست.

با استفاده از چوب و نخ می توانید آویزهای دیواری دست ساز را برای تزیین اتاق خود بسازید. براین این کار باید نخ هایی که دارای رنگ های متفاوتی هستند را به صورت متقارن به چوب ببندید. این آویز دیواری دست ساز را می توانید در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دفتر خانگی خود آویزان کنید.

  1. تزیین اتاق خواب با آویز پوم پوم های رنگی

آویز پوم پوم

با نوارهای آویز پوم پوم فضای جلوی قفسه کتاب یا دیوار خالی را تزیین کنید. از پوم پوم های رنگی برای شخصی سازی بیشتر اتاق خود استفاده کنید.

  1. استفاده از شلف شش ضلعی چوبی – برای استفاده از گیاهان خاص مثل کاکتوس

شلف شش ضلعی چوبی

دست سازه های چوبی یکی از وسایل تزیینی پرطرفدار است که جلوه بسیار زیادی روی چیدمان منزل ایجاد میکند.

با استفاده از چوب و چسب چوب می توانید شلف دیواری منحصر به فرد بسازید. برای زیبا تر کردن کار خود می توانید چوب ها را به هم بچسبانید و بعد با استفاده از گیاهان پر طراوت، کاکتوس ها فضای داخل شلف را پر کنید.

  1. نقاشی دیوارهای شیب دار پولکی

دیوارهای شیب دار پولکی

با استفاده از رنگ هایی که دارای طیف مشابهی هستند روی دیوار الگو ایجاد کنید. همچنین می توانید از الگوی پولک یا هر گونه الگوی پیچیده تر استفاده کنید.

  1. تزیین میز خود با تراریوم (باغ شیشه ای)

باغ شیشه ای

یکی دیگر از وسایل تزیینی دست ساز ساده، ساخت انواع تراریوم با کاکنوس های زیبا و دلربا است. کاکتوس ها به یک دلیل محبوب هستند، این گیاهان علاوه بر اینکه بسیار بی نظیر هستند مراقبت ساده ای هم دارند. شما می توانید میز خود را از تراریوم کاکتوس پر کنید.

  1. پالت هنری نقاشی شده دست ساز

تزیینات منزل

از یک پالت چوبی ساده شروع کنید و سطح آن را با استفاده از استنسیل و رنگ بپوشانید و بعد از تصاویر ساده مانند پرندگان یا قلب استفاده کنید و پالت چوبی خود را تزیین کنید.

  1. بوم های چاپی دست ساز

بوم های چاپی

اتاق خود را با مجموعه ای بوم های چاپ شده شخصی سازی کنید. عکس هایی را انتخاب کنید که خانواده شما را در بهترین لحظات زندگی خود نشان می دهد، این تصویر می تواند مربوط به یک پیاده روی در فضای باز باشد، یا بازی با سگ و یا کنار هم روی تختخواب باشد.

  1. برگه های نت موسیقی دست ساز

برگه های نت موسیقی

نت موسیقی یا متن آهنگ مورد علاقه خود را قاب کنید و از آن برای تزیین اتاق خود استفاده کنید.  این نحوه چیدمان باعث می شود تا روح هر کسی که پا به اتاق شما می گذارد را زنده کند.

  1. هنرنمایی دستی با نخ و میخ

هنر نخ و میخ

هنر نخ ها هنری است که با ناخن، تخته چوب و نخ انتخابی شما سر و کار دارد. شما شکلی را انتخاب می کنید ( خواه قلب یا شکل حیوان) بعد با استفاده از نخ و میخ همان طرح را ایجاد می کنید. شما می توانید یک رنگ یا چند رنگ نخ انتخاب کنید.

  1. تزیین آینه با چوب

تزئئین آینه به شکل ستاره

با استفاده از تکه های چوب و چسب قوی یک آینه زیبا و خیره کننده بسازید و از این دکوراسیون دست ساز حرفه ای برای تزیین اتاق نشیمن، اتاق خواب یا داخل ورودی استفاده کنید.

  1. طرح دیوار هندسی

طرح دیوار هندسی

در اتاق خواب یا اتاق بازی یک دیوار با الگوهای هندسی ایجاد کنید. با استفاده از نوار می توانید الگوهای هندسی طراحی کنید و اشکال را با مجموعه ای رنگ ها بکشید. بعد از کشیدن نقاشی می توانید این نوار ها را بردارید و از شاهکاری که خلق کرده اید پرده برداری کنید.

  1. هنر آبرنگ

هنر آبرنگ

دکوراسیون اتاق دست ساز خود را با استفاده از یک بوم شخصی سازی کنید. لایه های آبرنگ را به تدریج از تیره به کمرنگ ایجاد کنید. سعی کنید از طیف رنگی که در اتاق وجود دارد استفاده کنید.

  1. میز و صندلی عثمانی دست ساز

مبل عثمانی

اتاق های نشیمن و اتاق خواب ها اغلب به میز یا صندلی اضافی نیاز دارند. یک میز یا صندلی عثمانی تزیینی از پارچه و لاستیک بازیافت شده بسازید.

  1. هنر تراشه نقاشی

ساخت وسایل دکوری دست ساز

برای ایجاد این وسایل تزیینی دست ساز می توانید تراشه های مداد رنگی با رنگ های مختلف را جمع آوری کنید و یا از کارت های رنگی استفاده کنید. رنگ هایی که در تضاد با رنگ دیوار هستند را انتخاب کنید.

  1. بردهای چوب پنبه کوچک در آشپزخانه

تزیینات دست ساز آشپزخانه

چرا از به کاربردن وسایل تزیینی دست ساز در آشپزخانه غافل میشوید؟ یکی از بهترین جاهایی که می توانید با ایجاد فضایی دلنشین و جذاب با وسایل دکوری، تزیین کنید، آَشپزخانه، قلب تپینده منزل شماست.

برای وصل کردن یادداشت ها و لیست کارهایی که باید انجام دهید استفاده از بردهای چوب پنبه ایده آل است. چوب پنبه ها را به صورت دایره ای برش دهید و آنها را بالای میز یا در آشپزخانه وصل کنید. می توانید چوب پنبه را مطابق با رنگ اتاق رنگ آمیزی کنید.

  1. تخته سیاه کره ای

تخته سیاه کره ای

با کشیدن کاغذ سیاه روی سطح نقشه نمای تخته سیاه را ایجاد کنید. فقط باید عبارتی الهام بخش یا نقل قول را ایجاد کنید.

  1. آویز دیواری چوبی

آویز دیواری چوبی

آیا از جمع آوری چوب در ساحل لذت می برید؟ قطعات چوب مورد علاقه خود را با استفاده از نخ به یک تکه بزرگتر از چوب آویزان کنید و از رنگ و پر برای تزیین استفاده کنید. استفاده از وسایل دست ساز چوبی، یکی از مناسب ترین راهکارهای تا حدودی ارزان و دم دستی برای شماست.

  1. عبارات الهام بخش هنری

وسایل تزیینی دست ساز

با عبارات و نقل قول های دلگرم کننده روحیه خانواده دو دوستان خود را بالا ببرید. نوار واشی و چسب را انتخاب کنید تا روند طراحی شما ساده شود.

  1. هنر کاموا

ساخت اکسسوری منزل

برای تزیین اتاق خواب خود با یک اثر هنری دست ساز می توانید یک کارهنری با دو رنگ کاموا انجام دهید. برای این کار باید کاموا را با گره ترک به چوب محکم ببندید.

  1. تزیین گلدانهای سفالی ، شیشه ای و چوبی 

دکوری دست ساز با وسایل ساده

یکی از وسایل تزیینی دست ساز که به راحتی می توانید در منزل درست کنید گلدان های کوچک از گل رس و رنگ اکریلیک است. الگوهای هندسی و استفاده از نقاط را در طرح های خود امتحان کنید. گیاهان کاکتوس را درون گلدان های تزیین شده قرار دهید و آن را روی طاق پنجره، میز یا کنار آن قرار دهید.

  1. گالری بوم

گالری بوم

یک گالری دیواری از بوم ایجاد کنید. برای داشتن ظاهری متعادل از طرح های طرح دار و رنگ های جامد استفاده کنید.

  1. نقاشی پر

تزیینات منزل دست ساز

با هر سطح از توانایی هنری هستید، بوم های پرهای نقاشی شده، آثار هنری و در عین حال زیبایی را ایجاد می کنند. شما می توانید رنگ پرندگان مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  1. آباژور دست ساز

آباژور دست ساز

برای اضافه کردن نمای روستا یا مزرعه به اتاق خود می توانید یک پایه آپاژور چوبی با رنگ سفید یا کرم انتخاب کنید و رنگ لامپ را با رنگ چوب انطباق دهید.

  1. آینه فلزی دست ساز

آینه فلزی

یک آینه معمولی را می تونید با ورق نقره یا طلا به یک آینه فلزی تبدیل کنید تا دکوراسیون دست ساز اتاق شما تکمیل شود.

  1. آباژور عکس دست ساز

آباژور عکس

می توانید آباژوری بسازید که پر از عکس های افرادی است که دوستشان دارید. تصاویری که دارای معنای خاص هستند یا عکس تعطیلات، عروسی و جشن تولد را انتخاب کنید.

  1. تابلوی (دست ساز) نقشه جهان

تابلوی نقشه جهان

استان یا شهری که در آن زندگی می کنید و یا مکانی که در آن بزرگ شده اید جایگاه خاصی در قلب شما دارد. نقشه هایی از مکان مورد علاقه خود را پیدا کنید و یک اثر هنری مدرن بسازید و آنها را قاب کنید.

  1. دکوپاژ گلدان ها

وسایل تزیینی دست ساز اتاق خواب

از دستمال کاغذی یا کاغذ کادو برای تزیین گلدان جدید یا بازیافتی خود استفاده کنید. رنگ ها را با دکور اتاق خود مطابقت دهید و فراموش نکنید که گل های تازه را به گلدان اضافه کنید.

  1. کاغذ دیواری رترو

ساخت وسایل دست ساز برای فروش

اگر از دکوراسیون چوبی خوشتان می آید و به دنبال روشی ساده برای استفاده از آن در اتاق خود هستید می توانید کاغذ دیواری رترو را در نظر بگیرید. یک طرح نقاشی از شده از سبزیجات، میوه یا گل مورد علاقه خود را روی رترو بکشید و آن را روی چوب بچسبانید.

  1. تاپستری فانتزی

تاپستری فانتزی

در عرض چند دقیقه یک تاپستری بسازید. تمام آنچه که نیاز دارید نخ و مهره است. می توانید از تاپستری برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

  1. تزیین اتاق با هنر ورق طلا

هنر ورق طلا

برای ساخت وسایل تزیینی در منزل لزوما نیاز به هزینه بالا نیست. این پروژه دکوراسیون دست ساز تزیینی اتاق را بهتر است در پاییز یا زمستان هنگامی که برگ های زیادی روی زمین وجود دارد انجام دهید. از برگ های واقعی و اسپری طلایی رنگ استفاده کنید. با استفاده از این برگ ها یک اثر هنری ایجاد کنید.

  1. تزیین اتاق خواب مهمان با ساخت بالا تختی چوبی

دست سازه های خانگی

مهارت خود را در استفاده از چوب برای این ایده دست ساز عالی بکار گیرید و اتاق خواب مهمان خود را تزیین کنید. برای این کار یک نوع چوب زیبا مانند چوب گیلاس، بلوط یا افرا را انتخاب کنید.

  1. رنگ آمیزی کمد با رنگ مورد علاقه خود

وسایل دست ساز

کمد خود را با رنگ های پاستیلی تازه کنید. رنگ ها را به صورت طیفی بکار گیرید و یک اثر هنری بسازید. می توانید از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید، چه آبی، چه زرد و چه بنفش فرقی ندارد رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

  1. ساخت شلف مثلثی دیواری برای گل و گیاه

وسایل دست ساز پرفروش

قفسه های مثلث دست ساز از جمله وسایل تزیینی بسیار زیبا برای دکور اتاق هستند. چند قفسه را روی یک دیوار قرار دهید و وسایل مورد علاقه خود را مانند گل های کاکتوس و عکس ها را به آنها اضافه کنید.

  1. ساخت و تزیین با آباژور هندسی دست ساز

وسایل تزیینی دست ساز چوبی

با آباژورهای هندسی می توانید یک ایده جالب را به اتاق خواب یا دکوراسیون دفتر کاری خانگی خود اضافه کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید از رنگ فلزی یا یک رنگ روشن استفاده کنید.

  1. ساخت آویز با روبان برای تزیین اتاق کودک

ساخت آویز با روبان

موبایل بی بی در اصل از روبان و نخ ساخته می شود. می توانید یک موبایل بی بی دست ساز برای تزیین اتاق کودک خود بسازید. از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید تا کودک شما را آرام کند.

  1. استفاده از بالش با پوم پوم (منگوله) یا کوسن های رنگی

بالش پوم پوم

آیا به دنبال یک دکوراسیون اتاق جالب و سرگرم کننده دست ساز هستید؟ با استفاده از پارچه های رنگی و پوم پوم (منگوله) می توانید یک بالش یا کوسن بسازید و آن را روی تخت، نیمکت یا صندلی مطالعه خود قرار دهید.

  1. نقاشی و رنگ کردن اتاق خواب با دیوارهای دو رنگ

دیوارهای دو رنگ

شما می توانید هنگام رنگ کردن دیوارهای اتاق خواب خود از دو رنگ استفاده کنید. یک رنگ تیره برای قسمت پایین (مانند بنفش و سبز) و یک رنگ تقریبا روشن را برای قسمت بالایی انتخاب گنید.

  1. تزیین اتاق خواب ا اتاق نشیمن با تابلو نقاشی دست ساز

تابلو نقاشی دست ساز

از یک بوم خالی استفاده کنید و با استفاده قلمو نقاشی مورد علاقه خود را بکشید. برای ایجاد ظاهری یکدست از طرح های یکسان استفاده کنید. با این کار یک تابلو تزیینی ساده دست ساز خواهید داشت.

  1. استفاده از صندوقچه چوبی تزیینی

صندوقچه چوبی تزئینی

برای نگهداری وسایل در مهدکودک، اتاق خواب یا زیر زمین از صندوقچه های چوبی استفاده کنید. با استفاده از رنگ آمیزی یک طرح منحصر به فرد را ایجاد کنید.

  1. هنر انگیزشی (نقاشی انگیزشی) – از موضوعی که به ما انگیزه میدهد

هنر انگیزشی

شا می توانید روی یک کاغذ ساده تصویری بکشید. این طرح می تواند یک صحنه از طبیعت یا هر چیزی دیگری که مورد علاقه شما است باشد. حالا عبارتی را در این طرح بگنجانید که با دیدن آن خنده روی چهره شما نقش می بندد.

  1. تزیین اتاق با نوارهای دیواری برای بزرگتر جلوه دادن فضا

وسایل دست ساز جالب

با ایجاد یک طرح روی دیوار به اتاق خواب خود تکستچر اضافه کنید. کشیدن نوارهای ساده با رنگ های خنثی باعث افزایش عمق اتاق می شود اما بیش از حد قدرت ندارند.

  1. گالری دیواری با رنگ های خنثی

گالری دیواری با رنگ های خنثی

رگه های طلایی، رنگ های خنثی و نقشه ها به خوبی کنار هم قرار می گیرند و گالری دیواری شما را تکمیل می کنند. یک دیوار از عکس های خانوادگی به صورت ترکیبی از دکوراسیون سبک مدرن و قدیمی درست کنید.

  1. نقاشی انتزاعی (بوم نقاشی انتزاعی) روی دیوار اتاق خواب یا اتاق نشیمن

وسایل دست ساز دخترانه

دکوراسیون دست ساز اتاق شما لازم نیست پیچیده باشد، با نقاشی روی بوم خالی سعی کنید هنر انتزاعی را ایجاد کنید. طیف وسیعی ارنگ ها را بگنجانید اما حتما رگه های رنگ سفید، سیاه و یا طلایی را استفاده کنید. از این سبک و سلیقه هنری، می توانید در اتاق فرزندتان مخصوصا اتاق دخترانه طراحی و اجرا کنید

وسایل دست ساز دخترانه می تونه تاثیر خیلی خوبی روی روحیه آنها ایجاد کند.
  1. ساخت قاب آینه دو تکه برای آینه ایستاده (آینه قدی)

آینه ایستاده

با ساخت قاب آینه دو تکه می توانید یک آینه ایستاده زیبا داشته باشید. با استفاده از نوار طرح خود را ایجاد کنید و سپس قاب آینه را رنگ کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید که با هم در تضاد هستند.

  1. چراغ خواب دست ساز برای اتاق خواب کودک 

تزیین اتاق خواب با وسایل دست ساز

یکی از مناسب ترین چیزهایی که می توانید برای اتاق خواب تان درست کنید، ساخت این دکوری دست ساز به عنوان چراغ خواب برای اتاق خواب خود یا فرزندتان هست.

چراغ خواب دست ساز یک پروژه ساده است. شما می توانید از این چراغ خواب در اتاق خواب کودک یا زیرزمین خود استفاده کنید.

  1. نقاشی ساده روی دیوار اتاق خواب

نقاشی ساده روی دیوار اتاق خواب

شما می توانید اتاق خواب یا اتاق کودک خود را مانند جنگل یا کوهستان نقاشی کنید. دیوارها را با صحنه هایی که در ذهن دارید نقاشی کنید. دیوار به دلخواه شما می تواند دارای طرح های ساده یا پیچیده باشد.

  1. تزیین دیوار حایل با نوار واشی

تزیین دیوار با نوار واشی

ساخت محصولات دست ساز برای اتاق کار یا اتاق خواب یک دیوار هائل دارید که به کمی تغییر نیاز دارد؟ می توانید از نوار واشی برای ایجاد الگوهای نواری، زیگزاگ یا اشکال هندسی استفاده کنید.
  1. تزیین دیوارهای اتاق خواب یا اتاق نشیمن با نقاط پولکا ( خال خال)

نقاط پولکا ( خال خال)

یکی از وسایل تزیینی دست ساز اتاق خواب، استفاده از نقاط پولکا ( خال خال) است.

با استفاده از نقاط پولکا می توانید یک حس بازیگوشانه را به دیوارهای اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود اضافه کنید. رنگی را انتخاب کنید که مطابق با سبک و سلیقه شما باشد، این رنگ می تواند بنفش، طلایی یا آبی باشد.

خواه به دنبال تزیین کامل اتاق باشید یا فقط می خواهید خیلی ساده رگه هایی از رنگ را به فضای خود اضافه کنید، وسایل تزیینی را انتخاب کنید که سلیقه شما را نشان می دهد. شما شاید تعجب کنید که چیزی به سادگی دکوراسیون خانگی شخصی شما می تواند فضا را متحول کند.

59- تزیین دیوار با دیوارکوب چشم نظر دست ساز

دیوارکوب چشم نظر دست ساز

یکی از عواملی که در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل نقش دارند دیوارها هستند. تزیین دیوار با دیوارکوب یک روش ترند و متداول است.

در طراحی دکوراسیون منزل میتوانید از انواع وسایل تزیینی مثل دیوارکوب بر روی دیوارها استفاده کنید.

دیوارکوب ها انواع و اقسام مختلفی دارند : قاب عکس ها، تابلوها، بشقاب ها و … .

با خرید دیوار کوب چشم نظر یک وسیله دکوری زیبا به منزل خود اضافه کرده اید. دیوارکوب چشم نظر به شکل قاب، تابلو، بشقابهای سفالی، چوب های کنده کاری شده ، رودوزی های سنتی و مدرن هستند.

در ایران از دیوارکوب چشم نظر به عنوان یک وسیله تزیینی در دکوراسیون منزل استفاده میکنند.

بشقاب دیوارکوب هنر قدیمی است که به قرنها پیش برمی گردد. میتوانید با استفاده ازطرح چشم زخم بر روی بشقابها در کنار طرح های سنتی و مدرن دیوارهای منزل خود را زیبا تر کنید.

تنها رنگی که برازنده معماری ایران است رنگ آبی لاجوردی است چشم نظرهایی که در خانه های ایرانی میتوان یافت علاوه بر باوری که مردم به آنها دارند از زیبایی چشم نوازی برخوردار هستند.

از دیوارکوب چشم نظر برای تزیین دیوارهای اتاق نشیمن یا راهرو ورودی منزل یا هر فضای داخلی دیگری که جلوه بیشتری دارد میتوان استفاده کرد. برای تزیین دیوار با دیوارکوب چشم نظرمیتوان از ستونها نیز استفاده کرد و ذهن را تنها به دیوارها محدود نکرد.

اگر از بشقاب های تزیینی برای دیوارکوب استفاده میکنید بهتر است اطراف آنها خلوت تر باشد تا چشمان مخاطب را بیشتر جذب کنند.

دیوارکوب چشم زخم را در بالای شومینه نیز میتوانید نصب کنید و با این کار میتوانید نمای زیبایی برای شومینه خود ایجاد کنید.

طرح های مختلف دیوار کوب چشم نظر :

چشم نظر در طرح یک گل گرد

چشم نظر درکنار یک پرنده

چشم نظر در داخل یک دایره انار شکل، وخیلی طرح های دلخواه و ابتکاری دیگر.

شما میتوانید یک دیوارکوب چشم نظر همراه با چند تابلو مرتبط به آن را بر روی یکی از دیوار های اتاق قرار دهید وبا این کار یک فضای آرامش بخش در منزل ایجاد کنید.

دیوارکوب چشم نظر را میتوانید خیلی راحت با دیگر وسایل دکوری منزل هماهنگ کنید زیرا زمینه سفید دارد و رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیر گذار است.

اگر طرفدار رنگ خاصی هستید می توانید یک دیوار خالی را انتخاب کنید دیوارکوب ها را با توجه به رنگ انتخابی خود به دیوار نصب کنید و از وسایل تزیینی مانند گلدان وآباژور هماهنگ با دیوارکوب ها در کنار دیوار استفاده کنید.

ساخت اکسسوری های حصیری

استفاده از محصولات و اکسسوری های حصیری می تواند فضای خیلی زیبایی در محیط خانه شما ایجاد کند. از این رو با توجه به اینکه از مواد طبیعی و برگشت پذیر به طبیعت استفاده میشود، روز به روز استفاده از این محصول زیبا به عنوان یکی از وسایل تزیینی در حال افزایش هست.

ساخت آبنمای خانگی

یکی از پر فروش ترین محصولات خانگی دست ساز، تولید آبنماهای خانگی برای فضاهای مختلف در منزل می باشد. این وسیله می تواند در سازهای کوچک و بزرگ و متوسط در اشکل مختلف هندسی تولید و ساخته شود. استفاده از این وسیله بسیار کاربرئی، تاثیر بسیار زیادی روی  ایجاد آرامش و توانبخشی در منزل دارد. معمولا با خرید آبنمای خانگی رومیزی یا دیواری،یکی از اولویت های خانم های خانه دار برای ایجاد همین حس آرامش در منزل و از اصول فنگشویی نیز شمرده می شود.


پایان مطلب


لینک های مفید و مرتبط با این مطلب

 

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید